شرح گزینه های منوی تنظیمات برنامه جیمیل (اندروید و iOS)

اضافه کردن مخاطب به اکانت جیمیل

منوی تنظیمات برنامه جیمیل شامل گزینه های بسیار مختلف و متنوعی می‌شود که قابلیت‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. در این مقاله قصد داریم که به شرح گزینه های منوی تنظیمات برنامه جیمیل در اندروید و iOS بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با منوی تنظیمات برنامه جیمیل (اندروید و iOS)

اپلیکیشن یا برنامه جیمیل شامل گزینه های مختلفی در منوی تنظیمات یا همان Settings خود است که به موجب وجود آن‌ها قابلیت‌ها و امکانات متعددی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود. شما به عنوان یک کاربر و استفاده کننده از برنامه جیمیل باید با گزینه های مختلف منوی تنظیمات برنامه جیمیل آشنایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن با این برنامه تعامل و از قابلیت های آن استفاده کنید. اما شما تا چه اندازه با گزینه های مختلف موجود در منوی تنظیمات برنامه جیمیل و عملکرد هر یک از آن‌ها آشنایی دارید؟

ما در این مقاله تصمیم داریم تا گزینه های موجود در منوی تنظیمات برنامه جیمیل در نسخه اندرویدی و آی او اسی را برایتان عنوان و عملکرد آن‌ها را شرح دهیم. با درک دلیل وجود هر یک از گزینه ها در منوی تنظیمات برنامه جیمیل، بی‌شک به نحو بهتری قادر به استفاده از آن خواهید بود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در تهران

منوی تنظیمات برنامه جیمیل در نسخه اندروید

ابتدا از منوی تنظیمات نسخه اندرویدی برنامه جیمیل شروع می‌کنیم. برای دستیابی به منوی تنظیمات در نسخه اندرویدی اپلیکیشن جیمیل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه جیمیل را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Settings را از منوی کشویی نمایش داده شده انتخاب کنید.

با طی کردن مراحل فوق وارد منوی تنظیمات یا همان Settings برنامه جیمیل در نسخه اندروید می‌شوید. در این شرایط صفحه‌ای پیش رویتان قرار می‌گیرد که گزینه نخست آن General Settings است. با لمس این گزینه به منویی هدایت می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر با شرح عملکرد یاد شده می‌شوند:

  • گزینه Gmail default action: اقدام پیش فرض بعد از قرار دادن انگشت بر روی ایمیل و کشیدن آن به طرفین را مشخص می‌کند. با انتخاب گزینه Archive شاهد انتقال آن ایمیل به بخش All Mails خواهید بود و با انتخاب گزینه Delete شاهد اعمال دستور حذف ایمیل می‌شوید.
  • گزینه Conversation view: فعال بودن این گزینه سبب می‌شود تا تمام ایمیل ها به صورت گروهی نمایش داده شوند.
  • گزینه Swipe actions: این گزینه با گزینه نخست (Gmail default action) در ارتباط است. اگر گزینه Swipe actions فعال باشد، امکان قرار دادن انگشت کاربر بر روی ایمیل و کشیدن آن به طرفین با هدف آرشیو کردن یا حذف ایمیل ‌ها وجود خواهد داشت. با غیر فعال کردن این گزینه، امکان انجام این عمل وجود نخواهد داشت.
  • گزینه Sender image: با فعال بودن این گزینه، می‌توانید عکس پروفایل ارسال کنندگان ایمیل را لمس و به این صورت چندین ایمیل را به طور همزمان انتخاب کنید. اما اگر این گزینه غیر فعال باشد، برای انتخاب ایمیل‌ ها باید انگشت خورد بر روی یکی از ایمیل‌ ها قرار داده و کمی نگه دارید تا انتخاب شود. سپس قادر به انتخاب ایمیل ‌های بعدی خواهید بود.
  • گزینه Reply all: با فعال بودن این گزینه در شرایط وجود ایمیل های گروهی، امکان ارسال پاسخ مستقیم برای تمام افراد آن گروه مکالمه ایجاد می‌شود.
  • گزینه Auto-fit messages: اگر این گزینه فعال باشد، اندازه فونت ایمیل ها به طور اتوماتیک به گونه‌ای تغییر داده می‌شود که خواناتر و قابل درک‌تر باشد.
  • گزینه Auto-advance: این گزینه سبب می‌شود تا پس از اتمام کار شما با یک ایمیل، وضعیت پیشروی آن را مشخص می‌کند. می‌توانید برای این بخش ایمیل های جدید (Newer)، ایمیل های قدیمی‌تر (Older) یا لیست مکالمات (Conversation list) را انتخاب کنید.
  • گزینه Open web links in Gmail: فعال بودن این گزینه سبب می‌شود تا اپلیکیشن جیمیل برای باز کردن لینک‌های ضمیمه شده در ایمیل ها از مرورگر داخلی خود استفاده کند.
  • گزینه Confirm before deleting: فعال بودن این گزینه سبب می‌شود تا پس از لمس گزینه Delete یا حذف ایمیل از سوی کاربر، پنجره پاپ آپی نمایان شده و وی را برای اطمینان ملزم به تایید مجدد پروسه کند.
  • گزینه Confirm before archiving: فعال بودن این گزینه سبب می‌شود تا پس از لمس گزینه Archive یا آرشیو کردن ایمیل در All Mails، پنجره پاپ آپی نمایان شده و کاربر را برای اطمینان ملزم به تایید مجدد پروسه کند.

تعمیرگاه مرکزی گوشی سامسونگ :بیشتر بخوانید

  • گزینه Confirm before sending: زمانی که این گزینه فعال باشد، شما پس از لمس گزینه Send و اقدام به منظور ارسال یک ایمیل با پنجره هشداری مواجه می‌شوید که سوالی مبنی بر اطمینان شما در خصوص ارسال ایمیل مطرح می‌کند. با لمس گزینه Yes در این پنجره، ایمیل مورد نظر ارسال خواهد شد.

بنابراین گزینه‌های فوق تمام گزینه‌هایی هستند که در بخش General Settings منوی تنظیمات برنامه جیمیل اندرویدی ارائه شده‌اند. در زیر گزینه General Settings، نام اکانت یا اکانت های فعال شما در برنامه جیمیل قابل مشاهده است. با لمس نام اکانت خود هم به منوی تنظیمات ویژه‌ای هدایت خواهید شد که اصطلاحا به این بخش Account Settings یا بخش تنظیمات اکانت گفته می‌شود. گزینه های موجود در این قسمت به شرح زیر هستند:

  • گزینه Inbox type: با استفاده از این گزینه می‌توانید دو حالت مختلف را برای سبک نمایش ایمیل های موجود در اینباکس اکانت در نظر بگیرید. گزینه Default Inbox تنظیمات پیش فرض جیمیل را ارائه می‌کند و دسته‌بندی‌های پیش فرض این اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما گزینه Priority Inbox منجر می‌شود تا اولویت‌بندی‌های شخصی کاربر که می‌بایست از طریق صفحه تنظیمات تحت وب جیمیل اعمال شود، در اینباکس اعمال شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اولویت‌بندی از مقاله “آموزش اولویت بندی نمایش ایمیل ها در اینباکس جیمیل” استفاده کنید.
  • گزینه Inbox categories: اگر برای گزینه Inbox type حالت پیش فرض اپلیکیشن جیمیل (Default Inbox) را انتخاب کنید، گزینه Inbox Categories نمایان می‌شود. با استفاده از این گزینه می‌توانید دسته‌بندی‌های پیش فرضی که از سوی برنامه جیمیل بر روی ایمیل هایتان اعمال می‌شوند را غیر فعال یا فعال کنید. لمس این گزینه شما را به صفحه جدیدی هدایت می‌کند. با زدن یا برداشتن تیک موجود در کنار هر یک از دسته‌بندی‌های پیش فرض برنامه جیمیل قادر به فعال و غیر فعال کردن آن‌ها خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، می‌توانید به مطالعه مقاله آموزش غیر فعال کردن نمایش دسته بندی ها در اینباکس جیمیل بپردازید.
  • گزینه Notifications: با فعال بودن این گزینه امکان ارائه نوتیفیکیشن یا اعلان از سوی برنامه جیمیل امکانپذیر می‌شود.
  • گزینه Inbox sound & vibrate: این گزینه زمانی فعال می‌شود که تیک گزینه Notifications خورده یا قابلیت ارائه اعلان از سوی برنامه جیمیل امکانپذیر شده باشد. از طریق این گزینه قادر به تغییر صدای هشدار و شرایط ویبره در ازای دریافت ایمیل جدید خواهید بود.
  • گزینه Signature: این گزینه مربوط به در نظر گرفتن یک امضای خاص و همیشگی برای ایمیل های ارسالی شما می‌شود.
  • گزینه Vacation responder: با استفاده از این گزینه می‌توانید بازه زمانی مشخصی تعیین کنید و سپس یک پیام پیش فرض را بنویسید. با فعال کردن گزینه Vacation responder، پیامی که نوشته بودید در بازه زمانی که تعیین شده به طور اتوماتیک برای افرادی که برایتان ایمیل ارسال می‌کنند ارسال خواهد شد. برای مثال تصور کنید که 10 روز به تعطیلات و مرخصی می‌روید. در این شرایط می‌توانید حالت Vacation responder را بر ای ایمیل کاری خود فعال کنید. در این صورت هر فردی که برایتان ایمیل ارسال کند، پاسخی از پیش تعیین شده دریافت خواهد کرد.
  • گزینه Sync Gmail: با فعال کردن این گزینه برنامه جیمیل به طور اتوماتیک محتوای بخش اینباکس و ایمیل های شما را آپدیت می‌کند. بنابراین مشکلی برای ارائه اعلان و نمایش ایمیل های جدید در اینباکس نخواهید داشت. اما اگر این گزینه را غیر فعال کنید، فقط با پایین کشیدن صفحه در منوی اینباکس برنامه جیمیل شاهد آپدیت اطلاعات آن خواهید بود.
  • گزینه Days of mail to sync: محدوده زمانی را مشخص می‌کند که شما تمایل دارید ایمیل‌ هایتان به طور اتوماتیک همگام‌سازی و ذخیره شوند. دقت داشته باشید که ایمیل‌های سینک نشده به صورت آنلاین قابل دسترسی نیستند.
  • گزینه Manage labels: با استفاده از این گزینه می‌توانید شرایط همگام سازی یا اصطلاحا سینک کردن ایمیل ها و ارائه اعلان برای لیبل‌های مختلف را به طور جداگانه مشخص کنید.
  • گزینه Download attachments: با فعال کردن این گزینه فایل‌های ضمیمه شده به ایمیل های دریافتی در شرایط اتصال به شبکه وای فای به طور اتوماتیک توسط برنامه جیمیل دانلود می‌شوند.
  • گزینه Images: با انتخاب حالت Always Show برای این گزینه، عکس‌هایی که در ایمیل ها ضمیمه و ارسال می‌شوند به طور اتوماتیک توسط اپلیکیشن جیمیل دانلود و نمایش داده خواهند شد. با انتخاب گزینه Ask before showing دانلود اتوماتیک عکس‌های موجود در ایمیل ها غیر فعال می‌شود و جیمیل قبل از انجام این کار از شما درخواست تایید خواهد کرد.

موارد فوق تمام گزینه‌هایی بودند که به طور پیش فرض در منوی تنظیمات برنامه جیمیل اندرویدی موجود هستند. حال نوبت به نسخه iOS این برنامه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس یا شیشه ال سی دی S20 Plus سامسونگ | موبایل کمک

منوی تنظیمات برنامه جیمیل در نسخه iOS

در نسخه آی او اسی برنامه جیمیل امکان دسترسی و اعمال تغییر در بسیاری از گزینه‌ها به طور مستقیم وجود ندارد و کاربر باید از مرورگر کامپیوتر خود بدین منظور استفاده کنید. برای دستیابی به منوی تنظیمات در نسخه iOS برنامه جیمیل مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه جیمیل را اجرا کنید.
  • آیکون منوی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Settings را از منوی کشویی نمایش داده شده انتخاب کنید.
  • اکانت خود را لمس نمایید.

گزینه‌هایی که در نسخه آی او اسی برنامه جیمیل ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند:

  • گزینه Show Sender Images: با فعال بودن این گزینه، می‌توانید عکس پروفایل ارسال کنندگان ایمیل را لمس و به این صورت چندین ایمیل را به طور همزمان انتخاب کنید. اما اگر این گزینه غیر فعال باشد، برای انتخاب ایمیل‌ ها باکس‌هایی نمایان می‌شود که باید آن‌ها را با لمس کردن تیک‌دار کنید.
  • گزینه Notifications: با استفاده از این گزینه می‌توانید قابلیت ارائه اعلان یا نوتیفیکیشن را برای ایمیل های دریافتی فعال یا غیر فعال کنید.
  • گزینه Create new در بخش Labels: با استفاده از این گزینه می‌توانید نسبت به ساخت لیبل جدید اقدام کنید.
  • گزینه Vacation responder: این گزینه مانند حالت اندرویدی امکان ایجاد یک پاسخ اتوماتیک برای بازه زمانی مشخصی را فراهم می‌کند.

موارد فوق اصلی‌ترین گزینه‌هایی هستند که از طریق منوی تنظیمات برنامه جیمیل iOS در اختیارتان قرار می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر گزینه‌های احتمالی موجود در منوی تنظیمات نسخه آی او اسی جیمیل می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک یاری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به شرح منوی تنظیمات برنامه جیمیل (اندروید و iOS) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت قاب پشت آیفون 8 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A9 پرو 2016

قطعات گوشی S6

تعمیرات موبایل

منبع google

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سید حسینی
سید حسینی
2 سال گذشته

سلام چرا جیمیل من منو نداره