سرورهای مجازی چه امکاناتی را برای شما فراهم می کنند؟

سرورهای مجازی یا همان Virtual Private Server

بسیاری از شرکت ها در حال روی آوردن به سمت و سوی سرورهای مجازی یا همان Virtual Private Server هستند. این نوع سرورها در حال حاضر بسیار پرکاربرد شده اند و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها در حال استفاده از آن ها هستند. در زمان استفاده از سرویس میزبان شما می توانید انتخاب های زیادی را داشته باشید. یکی از انتخاب ها که وب مسترها را بسیار مردد می سازد، انتخاب بین سرویس های اشتراکی و سرویس های اختصاصی است.

اگر در ابتدای راه استفاده از سرویس های میزبانی هستید و می خواهید وب سایت خود را راه اندازی نمایید، استفاده از یک سرویس میزبانی اشتراکی می تواند بسیار کار راه انداز و خوب باشد. اما بعد از پیشرفت سایت،  بالا رفتن تعداد کاربران، بالا رفتن ترافیک و نیاز به پهنای باند بیشتر، استفاده از سرویس های اشتراکی می تواند شما را تا حد زیادی محدود نماید.

از سوی دیگر، هزینه راه اندازی و نگهداری از سرویس های میزبانی اختصاصی می تواند بسیار بالا باشد و توان اجرای آن را نیز نداشته باشید. در این صورت می توانید از روشی برای استفاده از پهنای باند بالاتر و گزینه های بیشتر استفاده کنید که نیازمند هزینه خیلی زیادی هم نیست و این روش همان خرید و استفاده از سرور های میزبانی مجازی است. در ابتدا بیایید تا ببینیم که سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا به اختصار VPS با استفاده از نرم افزار های خاصی بر روی یک دستگاه سرور فیزیکی ایجاد می شود. با استفاده از سرور مجازی می توان بر روی یک سرور فیزیکی که به اندازه کافی کانفینگ بالایی دارد و قدرتمند است از چند سرور های مجازی مختلف استفاده کرد و منابع سرور فیزیکی را بین استفاده کنندگان هر سرور مجازی تقسیم نمود. با این روش در دل یک سرور بزرگ، چند سرور مجازی کوچکتر داریم که می توان خواسته های کاربران را  با استفاده از این سرور های مجازی تامین نمود.

از جمله برنامه هایی که برای ایجاد سرورهای مجازی بر روی کامپیوتر ها استفاده می شود می توان به Critix XenServer, VMware Vsphere و برنامه های دیگر اشاره نمود. لازم به توضیح است که این سرور های مجازی که بر روی سرور فیزیکی قرار گرفته اند هیچ تداخلی با یکدیگر ندارند و از این حیث کاملا ایزوله هستند به گونه ای که انگار هر کدام بر روی سرور فیزیکی جداگانه راه اندازی شده اند.

 

سرور های مجازی چه کاربرد هایی دارند و چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهند؟

امکاناتی که سرور های مجازی در اختیار وبمستر و دارندگان سایت های مختلف قرار می دهند متفاوت و بسیار ارزشمند است. این امکانات با استفاده از این نوع از انواع سرورها در اختیار وب مستر ها و کاربران قرار می گیرد که در ادامه به معرفی این امکانات و ویژگی ها خواهیم پرداخت:

سرورهای مجازی یا همان Virtual Private Server

 

باعث بهبود پایداری وب سایت می گردد

مشکلاتی که ممکن است به بالا نیامدن صفحه وب سایت شما منجر گردد می تواند تجربه بسیار بدی را برای کاربران وب سایت شما ایجاد کرده و همزمان با پایین آمدن تعداد بازدید های شما باعث ایجاد مشکل و کم شدن درصد آپتایم سایت شما و در نهایت ایجاد مشکلاتی در سئو سایت شما شود که می تواند وقت و هزینه بسیار زیادی را هدر دهد. با خرید و استفاده از سرور های مجازی، به دلیل اینکه کلاینت ها کاملا مجزا از یکدیگر فعالیت می کنند، این مشکل به هیچ وجه به وجود نخواهد آمد.

 

باعث ارتقا عملکرد سایت شما می شود

به طور معمول سرورهای مجازی منابع سخت افزاری بسیار مناسبی را در اختیار مشترکان قرار می دهند، در این صورت می توانید از فضای ذخیره سازی بیشتر نسبت به سرویس های اشتراکی بهره ببرید و با بالا رفتن پهنای باند، پذیرای تعداد بیشتری کاربر همزمان باشید. این مزیت ها به علاوه بهبود در سرعت بارگذاری صفحات می تواند عملکرد سایت شما را افزایش داده و تجربه کاربری بهتری را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

 

امکان استفاده بهینه و هدفمند از منابع در اختیار

با خرید سرور های مجازی امکان استفاده از منابع سخت افزاری ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد تا به صلاحدید خود و با توجه به نیاز هایی که دارید از آن ها استفاده نمایید. این مورد در مقایسه با سرویس های مشترک یک نقطه مقابل است که می تواند باعث بهبود وضعیت سایت شما گردد.

در زمانی که اقدام به خرید سرور مجازی می کنید دقیقا از منابعی که در اختیارتان قرار می گیرد آگاهی دارید و می‌توانید با توجه به مقدار منابع موجود در اختیارتان برای آن برنامه ریزی نمایید. در این مورد، مزیت سرورهای مجازی به سرورهای فیزیکی، محدود نشدن به سخت افزار تهیه شده است و می توانید با افزایش نیازمندی های خود با توجه به پیشرفت سایت خود، به امکانات سخت افزاری بهتری نیز دسترسی داشته باشید.

سرور مجازی

 

امکان انتخاب سیستم عامل بر روی سرور مجازی

خرید سرور مجازی بر خلاف سرور های فیزیکی مشترک می تواند آزادی عمل بیشتری برای انتخاب سیستم عامل به شما بدهد. به این ترتیب می توانید با توجه به نیاز های خود سیستم عامل مورد نیاز خود را انتخاب کرده و از ویژگی های آن بهره مند شوید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments