راهنمای خرید گوشی سامسونگ (تیر ۱۴۰۰)

راهنمای خرید گوشی سامسونگ

سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان، بخش بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است. سامسونگ برای رسیدن به این جایگاه سری‌های مختلفی از گوشی هوشمند را معرفی کرده و در هر سری تعداد بسیار زیادی گوشی قرار داده است. برای همین افراد برای خرید گوشی سامسونگ با تنوع بسیار بالای محصولات روبرو هستند که بعضی وقت‌ها ممکن است گیج‌کننده باشد. وجود یک راهنمای خرید گوشی سامسونگ که همه‌چیز را درباره برند کره‌ای بگوید، می‌تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

در این راهنمای خرید گوشی سامسونگ می‌خواهیم بیشتر با این برند محبوب کره‌ای آشنا شویم و تمام سری‌های مختلف گوشی سامسونگ را معرفی کنیم. در هر سری هم بهترین گوشی را معرفی می‌کنیم. با خواندن این راهنمای خرید سامسونگ می‌توانید هنگاه خرید گوشی سامسونگ انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

سامسونگ کیست؟

به یاد آوردن دنیای دیجیتال بدون سامسونگ کار سختی است. سامسونگ بدون شک نقش مهمی در شکل‌گیری دنیای دیجیتال مدرن به شکل امروزی داشته است. بسیاری از استانداردهای امروزی دنیای گوشی هوشمند توسط سامسونگ پایه‌گذاری شده است. البته داستان گوشی‌های هوشمند سامسونگ همیشه اینقدر جذاب نبود! در ابتدای راه سامسونگ رقابت سختی با غول‌های بازار موبایل یعنی اپل و نوکیا داشت. برای موفقیت در بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ وارد ساخت گوشی‌های اندرویدی شد و با معرفی گلکسی اس، به رقیب اصلی و مستقیم اپل تبدیل شد.

البته سابقه سامسونگ در ساخت گوشی‌های هوشمند به سال‌ها قبل از معرفی سری کهکشانی بازمی‌گردد. سامسونگ جزو شرکت‌های قدیمی جهان در حوزه تکنولوژی است که تاسیس آن به سال 1928 میلادی برمی‌گردد. بخش الکترونیک سامسونگ در سال 1969 آغاز به‌کار کرد و سال 1988 بود که سانسونگ با SGH-100 رسما وارد ساخت گوشی شد. همین سابقه طولانی در ساخت گوشی هوشمند است که باعث موفقیت سامسونگ در سراسر جهان شده است.

ورود سامسونگ به بازار گوشی‌های هوشمند و اندرویدی با معرفی گوشی Galaxy S در سال 2010 بود. از آن تاریخ تاکنون سامسونگ هر سال بهتر و بهتر شد و فروش گوشی‌های سامسونگ نیز بیشتر شده است. در حال حاضر سامسونگ 5 سری اصلی از گوشی‌های هوشمند دارد که هرکدام برای بازارهای خاصی طراحی شده‌اند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت اما قبل از آن بیایید ویژگی‌های اصلی گوشی‌های سامسونگ که باعث محبوبیت بالای آن شده را مرور کنیم.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد سامسونگ

معمولا هر شرکت تولید کننده تلفن همراه خصوصیتی دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند و مردم آن شرکت را با آن خصیصه می‌شناسند. برای مثال همه اپل را به ساخت گوشی‌های بسیار باکیفیت و قدرتمند می‌شناسند و ویژگی بارز گوشی‌های شیائومی قیمت مناسب در برابر رقباست. در این بخش از راهنمای خرید گوشی سامسونگ می‌خواهیم ویژگی‌های کلیدی گوشی‌های سامسونگ را بگوییم که معمولا تنها در محصولات سامسونگ دیده می‌شود. اگر بخواهیم ویژگی‌هایی از گوشی سامسونگ را انتخاب کنیم که آن را از بقیه متمایز می‌کند 3 مورد زیر خواهد بود. پس اگر موارد زیر در یک گوشی هوشمند برای شما مهم است، سامسونگ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

نمایشگرهای باکیفیت

سامسونگ همیشه بهترین نمایشگرهای موجود در بازار را می‌سازد. وقتی شرکتی دارید که بهترین تلوزیون‌های LED، LCD و اولد بازار را می‌سازد، ساختن نمایشگر باکیفیت برای گوشی‌های هوشمند نباید کار چندان سختی باشد! اگر از کیفیت یک بخش از گوشی‌های هوشمند سامسونگ بتوان اطمینان داشت، آن بخش نمایشگر است. نمایشگرهای گوشی سامسونگ همیشه درخشان، باکیفیت و خیره‌کننده بوده‌اند. در حقیقت گوشی‌های سامسونگ همیشه در این بخش پیشرو بوده‌اند. در سال‌های گذشته سامسونگ به این متهم بود که از اپل کپی‌برداری می‌کند اما حالا این اپل است که در ساخت نمایشگرهای آیفون، راه سامسونگ را پیش گرفته است و از پنل‌های اولد استفاده می‌کند. جالب است بدانید که بیشتر نمایشگرهای مورد استفاده در گوشی‌های آیفون را سامسونگ می‌سازد!

تا چند سال گذشته استفاده از نمایشگرهای اولد فقط مخصوص پرچم‌داران بود اما حالا گوشی‌های میان‌رده سامسونگ نیز از نمایشگرهای اولد با نرخ نوسازی 90 و 120 هرتز بهره می‌برند. علاوه بر کیفیت بالای نمایش رنگ‌ها در نمایشگرهای سامسونگ، روشنایی بالا ویژگی جذاب دیگر گوشی‌های سامسونگ است. پس اگر کیفیت نمایشگر برای شما مهم است و می‌خواهید بهترین تجربه بصری را با گوشی خودتان داشته باشید و با بالاترین کیفیت روی گوشی فیلم و سریال ببینید، گوشی‌های سامسونگ بهترین انتخاب برای شماست.

حق انتخاب زیاد برای کاربران

ویژگی جذاب دیگر گوشی‌های سامسونگ که قرار است در راهنمای خرید گوشی سامسونگ به آن بپردازیم، تعداد بسیار زیاد مدل‌‌ها و حق انتخاب زیاد است. سامسونگ در حال حاضر 5 سری اصلی از گوشی‌های هوشمند دارد که هر سری میزبان تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های مختلف با مشخصات و ویژگی‌های متفاوت است. سیاست سامسونگ برخلاف شرکتی مثل اپل، تولید مدل‌های زیاد برای هر سلیقه‌ای است. همین موضوع باعث شده است تا هرکس با هر سطح نیاز و بودجه‌ای بتواند از گوشی‌های سامسونگ استفاده کند. سامسونگ با این سیاست توانسته است بخش زیادی از بازار را تصاحب کند و در کنار اپل، بزرگ‌ترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان باشد.

اپل حتی در بخش پرچم‌داران خودش هم گزینه‌های زیادی برای کاربران آماده کرده است. سری اس سامسونگ که پرچم‌دار اصلی این شرکت است، خود 3 عضو دارد. به این 3 گوشی، سری نوت و سری زد را هم اضافه کنید تا تنوع محصولی سامسونگ را بهتر متوجه شوید. در بخش گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت نیز سامسونگ با دو سری A و M توانسته محبوبیت بالایی بدست آورد و با عرضه تعداد زیاد گوشی با برچسب‌های قیمتی متفاوت، همه را راضی نگه دارد! فرقی نمی‌کند که گوشی پرچم‌دار بخواهید، دنبال گوشی میان‌رده باشید یا بخواهید یک گوشی ارزان قیمت بخرید؛ سامسونگ حتما برای شما چند گزینه عالی دارد! همین تنوع بالای محصولات سامسونگ است که فروش بالای این شرکت کره‌ای در سراسر جهان را تصمین می‌کند.

راهنمای خرید سامسونگ

خدمات پس‌ از فروش گسترده

ویژگی مهم دیگر که گوشی‌های سامسونگ را از دیگر برندهای بازار و به‌ویژه در ایران متمایز می‌کند، خدمات پس‌ از فروش و دسترسی به قطعات و تعمیرات ساده گوشی‌های سامسونگ است. در بازار موبایل ایران که برندهای زیادی در آن حضور دارند، هیچ برندی مانند سامسونگ در زمینه خدماپ پس از فروش موفق نیست. در مقایسه با سامسونگ، اپل یا شیائومی را در نظر بگیرید که هم تعمیر آنها سخت‌تر است و هم پیدا کردن قطعات آنها مشکل است. این وضعیت برای سامسونگ و گوشی‌های آن اتفاق نمی‌افتد. شما در هر شهری باشید می‌توانید در صورت نیاز گوشی سامسونگ خودتان را تعمیر کنید.

پیدا کردن قطعات یک گوشی هوشمند هم یکی از ویژگی‌های مهمی است که در خرید گوشی باید به آن توجه کنید. برای مثال اگر قصد خرید گوشی‌های اوپو یا ویوو را دارید باید بدانید که در صورت خرابی یک قطعه، پیدا کردن آن در بازار کار سختی خواهد بود! اما با خرید گوشی‌ها سامسونگ می‌توانید از این بابت مطمئن باشید که خدمات پس از فروش خوبی خواهید داشت و در صورت خرابی و نیاز به تعمیر می‌توانید با احتمال زیاد گوشی خودتان را در محله خود تعمیر کنید! اگر این مورد برای شما اهمیت دارد که در صورت بروز هر مشکل برای گوشی، بتوانید آن را راحت تعمیر کنید، از انتخاب گوشی‌های سامسونگ پشیمان نخواهید شد. در ادامه راهنمای خرید گوشی سامسونگ می‌خواهیم رابط کاربری اختصاصی سامسونگ را بررسی کنیم.

رابط کاربری اختصاصی سامسونگ

همانطور که می‌دانید هرکدام از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی، پوسته اختصاصی خودشان از اندروید را برای گوشی خود طراحی و ساخته‌اند. رابط کاربری سامسونگ یا همان ONE UI، پوسته سفارشی سامسونگ روی سیستم‌عامل اندروید است. این رابط کاربری ساده و بی‌سروصدا طراحی شده تا فقط اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار دهد. این رابط کاربری برای استفاده در گوشی‌های با نمایشکر بزرگ طراحی شده و این طراحی به‌گونه‌ای است که کارکردن با یک دست با آن ممکن باشد. این رابط کاربری به گفته سامسونگ با توجه به آناتومی بدن انسان طراحی شده است و باعث می‌شود در مفاصل و خستگی چشم در زمان کار کردن با گوشی به حداقل برسد!

رابط کاربری سامسونگ

رابط کاربری خوب یکی از دلایل موفقیت و فروش بالای محصولات اپل است. در سال‌های گذشته تمام شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند اندرویدی تلاش کردند که بهترین تجربه کاربری ممکن را برای کاربران خودشان رقم بزنند. در این میان سامسونگ با ONE UI که در سال 2019 جایگزین Samsung Experience شد، توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. رابط کاربری جدید سامسونگ شلوغی نسخه قلبی را ندارد. در این پوسته اندرویدی همه‌چیز مینیمال و ساده طراحی شده است و تمام موارد اضافی که ممکن است حواس شما را پرت کند حذف شده است. در مجموع باید گفت رابط کاربری سامسونگ با ویژگی‌های جذاب خود توانسته دل مخاطبان خودش را بدست بیاورد.

بروزرسانی سیستم‌عامل ویژگی مهم دیگری است که کاربران را به خرید گوشی‌های هوشمند ترغیب می‌کند. سامسونگ در سال‌های گذشته سعی کرده تا این ویژگی را بهبود دهد. بهترین شرکت در این زمینه اپل است؛ اپل برروزرسانی‌های جدید خود را برای گوشی‌های 7 نسل قبل خود نیز منتشر می‌کند! برای همین است که ارزش خرید محصولات اپل بسیار بالاست زیرا در حال حاضر با داشتن آیفون 6s که در سال 2015 معرفی شده می‌توانید از iOS 15 که به‌تازگی معرفی شده استفاده کنید! سامسونگ جزو معدود گوشی‌های اندرویدی بازار است که در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد و همیشه اندروید‌های جدید را برای چند نسل قبل نیز منتشر می‌کند و با تضمین انتظار حداقل 3 نسخه اندروید روی گوشی‌های پرچم‌دار و بعضی‌ میان رده‌ها، ارزش خرید محصولات خود را بالا برده است.

سری‌های مختلف گوشی سامسونگ

شرکت سامسونگ در بین تولیدکنندگان گوشی در دنیا اولین شرکتی بود که چند خط تولید را برای ساختن گوشی‌های مختلف راه‌اندازی کرد. هدف سامسونگ از این کار ایجاد تنوع در محصولات و هدف قرار دادن بخش‌های مختلف بازار است. هر سری از گوشی‌های سامسونگ برای سلیقه و بازار خاصی طراحی شده است. در حال حاضر تمام سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ با نام تجاری گلکسی یا Samsung Galaxy عرضه می‌شوند. گوشی‌های گلکسی سامسونگ شامل 6 سری مختلف است که برای اهداف تجاری مختلف طراحی و ساخته شده‌اند. در ادامه راهنمای خرید گوشی سامسونگ سری‌های مختلف این برند را بررسی می‌کنیم و بهترین گوشی هر سری را معرفی می‌کنیم.

سری گلکسی اس (Galaxy S Series)

سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ شامل بهترین گوشی‌های این برند کره‌ای است. سامسونگ هر سال با سری اس و پرچم‌داران جدیدش، آخرین پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را به رخ همه می‌کشد. سری گلکسی اس سامسونگ اولین سری گوشی‌های هوشمند اندرویدی سامسونگ بود که با هدف رقابت با آیفون‌های اپل روانه بازار شد. برای همین سامسونگ تمام تلاش خود برای ساخت یک گوشی بی‌نقص و زیبا را در ساخت این گوشی‌ها به کار می‌برد. ویژگی‌های کلیدی این سری از گوشی‌های سامسونگ را می‌توان موارد زیر دانست:

  • نمایشگر باکیفیت
  • دوربین عالی
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • طراحی و کیفیت ساخت مطلوب
  • قیمت بالا

اگر به دنبال بهترین تجربه ممکن از گوشی‌های سامسونگ هستید و می‌خواهید یک پرچم‌دار واقعی و قدرتمند اندرویدی داشته باشید، حتما به سراغ گوشی‌های سری اس سامسونگ بروید. البته این تجربه برای شما گران تمام خواهد شد زیرا گوشی‌های سری اس سامسونگ قیمت بالایی دارند. در بخش بعدی راهنمای خرید گوشی سامسونگ بهترین گوشی سری اس سامسونگ را به شما معرفی می‌کنیم.

Galaxy S21 Ultra؛ بهترین پرچم‌دار سری اس

سامسونگ با معرفی سری جدید پرچم‌داران خودش که همان خانواده S21 است توانست توجه خیلی‌ها را به خودش جلب کند. تمام گوشی‌های این سری عالی هستند و ارزش خرید بالایی دارند اما بهترین گوشی سری اس به طور قطع اس 21 اولترا است. این گوشی از زبان طراحی جدید سامسونگ تبعیت می‌کند، دوربین بسیار قدرتمندی دارد و با پردازنده قوی، قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. اس 21 اولترا از یک نمایشگر 6.81 اینچی داینامیک امولد و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و روشنایی بالا بدون شک اگر بهترین نمایشگر موجود در بازار نباشد، یکی از بهترین‌هاست!

معرفی بهترین پرچم‌دران Samsung

قلب تپنده اس 21 اولترا تراشه قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 است که در کنار 12 تا 16 گیگابایت حافظه رم، قدرت نامحدودی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای همین اس 21 اولترا از پس انجام هر کاری برمی‌آید و گزینه بسیار خوبی برای انجام بازی است. بخش جذاب این گوشی قطعا ماژول دوربین آن است که میزبان 4 دوربین باکیفیت است. کیفیت عکاسی با این گوشی بسیار عالی است برای همین است که اس 21 اولترا یکی از بهترین پرچمدار سامسونگ است. دوربین اس 21 در تمامی سناریوهای عکاسی، عملکرد بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس

سری گلکسی نوت (Galaxy Note Series)

شاید جذاب‌ترین سری گوشی‌های سامسونگ، همین سری نوت باشد و دلیل آن هم وجود قلم جذاب و کاربردی S Pen است. سری نوت سامسونگ هم جزو سری‌های پرچم‌دار سامسونگ محسوب می‌شود و از بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزارها استفاده می‌کند. این سری سامسونگ بود که گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ را به دنیای موبایل معرفی کرد؛ گوشی‌هایی که به فبلت معروف شدند. برای داشتن یک گوشی با نمایشگر بزرگ، کیفیت صفحه نمایش بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه بهترین نمایشگرهای ساخته شده توسط سامسونگ همیشه نصیب گوشی‌های سری نوت می‌شود. علاوه بر نمایشگر خوب، سری نوت ویژگی‌های مثبت دیگری هم دارد:

  • نمایشگر عالی
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • قلم نوری اس
  • دوربین قوی
  • باطری بزرگ

این ویژگی‌های جذاب باعث شده که سری نوت سامسونگ محبوبیت زیادی بین کاربران داشته باشد. البته سامسونگ اعلام کرده که سری نوت 20 آخرین گوشی از این سری محبوب است و این سری به آخر راه رسیده است. در بخش بعدی راهنمای خرید گوشی سامسونگ می‌خواهیم بهترین گوشی سری نوت را معرفی کنیم.

Galaxy Note 20 Ultra؛ بهترین گوشی سری نوت

گلکسی نوت 20 اولترای سامسونگ بهترین گوشی ساخته شده از خانواده نوت سامسونگ است. این گوشی سامسونگ یک پکیج کامل از هر نظر است. دوربین بسیار باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر زیبا و عالی مجموعه‌های و بی‌نقص را بوجود آورده است. اولین چیزی که درباره این گوشی توجه شما را جلب می‌کند، نمایشگر بزرگ و زیبای آن است. نوت 20 اولترا یک نمایشگر 6.9 اینچی سوپر امولد دارد که تقریبا تمام نمای جلوی گوشی را پوشانده است. دلیل کیفیت بالای نماشیگر این گوشی، وجود قلم اس پن است؛ برای رسیدن به بهترین تجربه کاربری قلم نوری باید بهترین نمایشگر را داشته باشید!

بهترین پرچمدار سامسونگ گوشی سری نوت سامسونگ

قدرت سخت‌افزاری نوت 20 اولترا نیز عالی است؛ پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس و 12 گیگابایت حافظه رم، از پس انجام هر کار برمی‌آید. اگر طرفدار عکاسی با موبایل هستید، قطعا نوت 20 اولترا شما را در این زمینه نیز راضی نگه می‌دارد. دوربین سه‌گانه این گوشی که میزبان یک لنز 108 مگاپیکسلی است، عملکرد بسیار خوبی در تمام سناریوهای عکاسی دارد. اماژول دوربین این گوشی در تمام سناریوهای عکاسی عملکرد بسیار خوبی دارد. در مجموع نوت 20 اولترا با وجود قلم اس، تجربه‌ نابی برای شما به ارمغان می‌آورد که جای دیگری آن را پیدا نخواهید کرد!

بیشتر بخوانید: مقایسه سری اس و سری نوت سامسونگ

سری گلکسی ای (Galaxy A Series)

یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین سری‌های تاریخ گوشی‌های هوشمند، سری A سامسونگ است. این سری از گوشی‌های سامسونگ برای آنهایی ساخته شده است که کیفیت مطلوبی می‌خواهند اما قیمت گوشی نیز برای آنها مهم است. در این بخش از راهنمای خرید گوشی سامسونگ می‌خواهیم ویژگی‌های این سری از گوشی‌های سامسونگ را بررسی کنیم. بدون شک مهم‌ترین ویژگی گوشی‌های سری ای سامسونگ، مقرون‌به‌صرفه بودن آنهاست. با خرید هرکدام از گوشی‌های سری A سامسونگ می‌توانید امکانات بسیار خوبی را با قیمت مناسب بدست آورید:

  • طراحی خوب
  • دوربین‌های باکیفیت
  • قیمت مناسب
  • شارژدهی خوب

تعداد گوشی‌های که در این سری ارزش خرید بالایی دارند، زیاد است. حقیقت این است که سامسونگ با این سری تمام بازه‌های قیمتی بازار را هدف قرار داده است. پس در هر رنج قیمت یک گوشی خوب از سری A سامسونگ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: تفاوت گوشی‌های سری M و A سامسونگ

Galaxy A52 5G؛ بهترین گوشی سری A

اگر دنبال یک گوشی میان رده قدرتمند و خوش قیمت هستید، باید به سراغ A52 سامسونگ بروید. این گوشی نسخه بروزشده گوشی A51 سامسونگ است که پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در سال گذشته بود! حالا سامسونگ با A52 تمام ویژگی‌های خوب گوشی پرفروش خودش را بسیار بهتر کرده است. همین گوشی هم در دو نسخه عرضه شده است، نسخه معمولی و نسخه 5G. نسخه دوم A52 قطعا گزینه بهتری برای خریداری است. این گوشی با نمایشگر باکیفیت 120 هرتزی جزو بهترین‌های بازار در این بخش است. با وجود پردازنده 5 نانومتری اسنپدراگون 750، هم قدرت پردازشی این گوشی بالاست و هم مصرف پایینی دارد که عمر باطری در گوشی را بالا می‌برد.

خرید گوشی سامسونگ

در بخش عکاسی و فیلم‌برداری هم گوشی A52 سامسونگ عملکرد خوبی دارد. ماژول چهارگانه گلکسی A52 5G میزبان یک لنز 64 مگاپیکسلی 26 میلی‌متری به عنوان لنز اصلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق است. این ترکیب تصاویر مطلوبی ثبت می‌کند اما در سناریوهایی با نور کم عملکرد بهتری می‌توانست داشته باشد. در مجموع این گوشی یکی از بهترین میا‌رده‌های بازار است.

سری گلکسی ام (Galaxy M Series)

راهنمای خرید گوشی سامسونگ به ایستگاه سری ام رسید. این سری از گوشی‌های سامسونگ برای بازار هند طراحی و ساخته شده است اما به‌دلیل موفقت و محبویبت بالا، پای خود را به بازارهای کشورهای دیگر ازجمله ایران باز کرده است. گوشی‌های سری ام به قیمت بسیار رقابتی و پایین‌تر از رقبا معروف است. سامسونگ با دیدن مقوبلیت بالای این سری حالا توجه ویژه‌ای به این سری دارد و حالا گوشی‌های این سری تنها گوشی‌های ارزانی نیستند؛ بلکه توانایی رقابت با بهترین میان‌رده‌های بازار را دارند. ویژگی‌های اصلی سری ام سامسونگ:

  • سخت‌افزار کارآمد
  • قیمت پایین
  • باطری‌های بزرگ
  • ارزش خرید بسیار بالا

هدف سامسونگ با راه‌اندازی خط تولید سری ام، کاربرانی است که می‌خواهند ویژگی و امکانات بسیار خوب و جذاب گوشی‌های میان‌رده مانند سری A را داشته باشند اما نمی‌خواهند برای این ویژگی‌ها قیمت زیادی پرداخت کنند. اگر می‌خواهید گوشی هوشمندی بخرید که جیب شما را خالی نکند و امکانات خوبی هم داشته باشد، به سراغ گوشی‌های سری ام سامسونگ بروید.

Galaxy M62؛ بهترین گوشی سری M

پرچم‌دار سامسونگ در سری ام گوشی Galaxy M62 است. این گوشی با امکانات زیاد و ویژگی‌های جذاب و البته قیمت پایین‌تر از رقبا، یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است. همین قیمت پایین برگ برنده پرچم‌دار سری ام سامسونگ است. نمایشگر ام 62 از نوع سوپر امولد و با اندازه 6.7 اینچی است که کیفیت بسیار خوبی دارد. ام 62 همان طراحی شناخته شده گلکسی‌های سامسونگ را دارد. شاید همین طراحی معمولی تنها نقطه ضعف این گوشی باشد.

راهنمای خرید سامسونگ

در بخش‌های دیگر نیز ام 62 عملکرد مطلوبی دارد. شاید مزیت عمده این گوشی، باطری بسیار بزرگ 7000 میلی‌آمپری باشد که در جای دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید. با وجود یک باطری با این ظرفیت نباید نگران تمام شدن شارژ گوشی خودتان باشید. دوربین چهارگانه M62 به طور شگفت‌انگیزی عملکرد خوبی دارد و اگر توقع بیش‌ازحد از آن نداشته باشید، کاملا شما را راضی نگه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت بازار – اردیبهشت ۱۴۰۰

سری گلکسی زد (Galaxy Z Series)

با وجود عرضه گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ، هنوز هم گوشی‌های تاشو طرفدارن خودش را دارد.جدید‌ترین سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ مخصوص طرفداران گوشی‌های هوشمند تاشدنی است. سری گلکسی زد سامسونگ چندسالی می‌شود که وارد بازارهای گوشی هوشمند شده است. گوشی‌های سری زد سامسونگ پرچم‌داران گران‌قیمت و خلاقانه سامسونگ هستند که برای کاربران خاص طراحی شده است. سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگرهای باکیفیت و البته صفحه نمایش تاشو از ویژگی‌های بارز این سری از گوشی‌های سامسونگ است.

  • نمایشگر تاشو باکیفیت
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت بسیار بالا

قطعا تجربه کار با گوشی‌های گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ جذاب است. سامسونگ با گلکسی زد فولد 2 ایده گوشی‌های تاشدنی را از مرحله ایده به محصولی کاملا کاربردی و موفق تبدیل کرده است.

Galaxy Z Fold 2؛ بهترین گوشی تاشو سامسونگ

گلکسی زد فولد 2 بدون شک ناب‌ترین تجربه کاربری را بین گوشی‌های سامسونگ دارد. زد فولد 2 یک نمایشگر 7.6 اینچی بسیار باکیفیت دارد. البته این اندازه نمایشگر را تنها در حالت بازشده است و در حالتی معمولی، گوشی یک نمایشگر 6.2 اینچی برای شما در نظر گرفته است. در حقیقت زد فولد 2 نمایشگر دارد، یکی نمایشگر بیرونی که در حالت تاشو قابل استفاه است و دیگری نمایشگر درونی که وقتی گوشی را باز می‌کنید در اختیار شماست.

مشخصات بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ

تجربه کار با زد فولد 2 بی‌نظیر و لذت‌بخش است. نمایشگر بزرگ و 120 هرتزی به همراه سخت‌افزار قدتمند، تمام دستورات شما را بدون معطلی و در سریع‌ترین زمان ممکن اجزا می‌کند. برای همین این گوشی یکی از بهترین پرچمداران سامسونگ برای اجرای بازی است. دوربین زد فولد 2 هم کیفیت مطلوبی دارد اما جزو بهترین‌های بازار نیست. نقطه ضعف بزرگ این گوشی آسیب‌پزیری زیاد آن، به‌ویژه نمایشگر بیرونی آن و نبودن گواهینامه IP68 است. با توجه به قیمت بسیار بالای گوشی، انتظار می‌رفت مقاومت گوشی در برابر عوامل بیرونی بیشتر باشد.

سری‌های دیگر گوشی سامسونگ

به‌جز سری‌های اصلی، سامسونگ چند خط تولید دیگر نیز دارد. شاید مهم‌ترین  آنها سری گلکسی ایکس‌کاور (Galaxy XCover Series) باشد. این گوشی‌ها با دارا بودن گواهینامه‌های نظامی، بهترین گوشی‌های ضدآب و ضدخاک سامسونگ با مقاومت بسیار بالا هستند و برای استفاده در محیط‌های بیرونی و خشن طراحی شده‌اند. قبل از ورود سری A سامسونگ، سری J گوشی‌های میان رده شرکت کره‌ای را تشکیل می‌داد. به موارد بالا باید سری F را هم اضافه کرد که همان سری ام است که تغییر نام پیدا کرده و برای بازار هند عرضه شده است.

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ کدام است؟

بهترین گوشی سامسونگ باتوجه به بودجه شما متفاوت است اما در حال حاضر بهترین پرچم‌دار سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا و بهترین گوشی میان رده گلکسی A52 5G است.

سامسونگ چند سری گوشی دارد؟

سامسونگ 6 سری مختلف از گوشی‌های هوشمند دارد که همه عضو خانواده گلکسی هستند؛ S، Note، A، M، Z و XCover.

رابط کاربری و سیستم‌عامل گوشی سامسونگ چیست؟

سامسونگ برای گوشی‌های خود از پوسته اختصاصی اندرویدی خود با نام ONE UI استفاده می‌کند.

خدمات پس از فروش گوشی‌های سامسونگ در ایران چگونه است؟

سامسونگ درحال 200 مرکز فعال خدمات پس از فروش در ایران دارد که وظیفه سرویس دهی به کاربران سامسونگ را دارند.

آیا تعمیر گوشی سامسونگ راحت است؟

محصولات سامسونگ به نسبت دیگر برندهای بازار تعمیرپذیری راحت‌تری دارند و در صورت بروز مشکل برای گوشی شما، تعمیر آن کار سختی نخواهد بود.

جمع‌بندی راهنمای خرید گوشی سامسونگ

تنوع بالای گوشی‌های سامسونگ در بازار بعضی وقت‌ها انتخاب بین آنها را سخت می‌کند. این تنوع بالا در قالب 6 سری مختلف از گوشی‌های سامسونگ خود را نشان می‌دهد که هر سری ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارد و برای افراد خاصی ساخته شده است. اینکه بدانیم کدام سری سامسونگ یا کدام گوشی سامسونگ برای ما مناسب‌تر است نیازمند تحقیق فراوان است! ما در این راهنمای خرید گوشی سامسونگ سعی کردیم تمام نکاتی که قبل و بعد از خرید گوشی سامسونگ باید آنها را بدانید را یکجا آورده‌ایم. در این راهنمای خرید سامسونگ با سری‌های مختلف گوشی سامسونگ آشنا شدیم و بهترین گوشی هر سری را معرفی کردیم. نظر شما درباره گوشی‌های سامسونگ چیست؟ تجربه کار شما با محصولات سامسونگ چگونه بوده؟ تجربیات خود درباره گوشی‌های هوشمند سامسونگ را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments