راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱

راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱

سوئیچ شبکه در انواع مختلفی تولید می‌شود به همین دلیل هر کاربر قبل از خرید سوئیچ شبکه در ابتدا باید نیاز خود را در نظر بگیرد. به همین دلیل در این مقاله کاربران در گام اول با انواع سوئیچ شبکه اشنا خواهند شد. در ادامه نکات مهمی که هر فرد باید در هنگام خرید سوئیچ شبکه برای شرکت‌ها‌، سازمان‌ها و فضاهای دیگر به آن توجه کند ذکر می‌شود. در این صورت هر کاربر می‌تواند با آگاهی کامل یک انتخاب درست را انجام دهند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید در مقاله راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱ بهترین برند سوئیچ شبکه  (سوئیچ سیسکو) هم به شما معرفی می‌گردد. در انتها هم با یک فروشگاه که بهترین سوئیچ‌های شبکه را زیر قیمت بازار در اختیار کاربران قرار می‌دهد آشنا می‌شوید. در نتیجه هر کاربر برای یک خرید هوشمندانه بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کند.

آشنایی با انواع سوئیچ شبکه

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید سوئیچ شبکه در انواع مختلف (سوئیچ مدیریتی، سوئیچ غیر مدیریتی، سوئیچ PoE و سوئیچ هوشمند) تولید و به بازار عرضه می‌گردد. شاید شما اطلاعات کافی در مورد انواع سوئیچ شبکه در اختیار نداشته باشید. به همین دلیل در این مقاله قصد بر این است تا انواع سوئیچ شبکه به صورت مجزا مورد بررسی قرار داده شود.

سوئیچ مدیریتی

اولین سوئیچ شبکه که قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم سوئیچ مدیریتی است. این نکته را در نظر داشته باشید سوئیچ مدیریتی جزو بهترین سوئیچ‌های موجود در بازار هستند که در شرکت ها و سازمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این نوع سوئیچ از نظر مدیریت شبکه، کنترل شبکه و امنیت شبکه در سطح بالایی قرار دارد.

در ادامه باید بدانید که سوئیچ‌های مدیریتی امکانات خاص و پیشرفته‌ای دارند که همین مسئله بر روی قیمت آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و قیمت آنها از مابقی سوئیچ های شبکه بالاتر است. این مسائل باعث می‌شود تا سوئیچ شبکه مدیریتی نسبت به سوئیچ‌های شبکه کوچک برای استفاده در شرکت‌ها و سازمان‍‌های بزرگ ترجیح داده شوند.

سوئیچ غیر مدیریتی

به سوئیچ هایی که دارای قابلیت پیکربندی نمی‌باشند سوئیچ غیرمدیریتی گفته می‌شود. در واقع سوئیچ‌های غیر مدیریتی یا unmanaged switch برای متصل کردن دستگاه‌ها به یکدیگر از پیکربندی ثابت استفاده می‌کنند که امکان تغییر در آن وجود ندارد. از سوی دیگر این نوع سوئیچ دارای امکانات امنیتی و مدیریتی محدود می‌باشند. شاید برای شما سوال پیش بیاید از این نوع سوئیچ چه استفاده‌ای می‌شود؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم از سوئیچ‌های غیر مدیریتی برای نصب دوربین‌های IP، کنترل‌ها و کامپیوترها در یک شبکه استفاده می‌شود.

راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱

سوئیچ PoE

در گام اول باید با تکنولوژی POE آشنا شوید. توجه داشته باشید عبارت POE مخفف Power-over-Ethernet است. در واقع این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند انتقال برق از طریق کابل اترنت را انجام دهد. در واقع این تکنولوژی باعث می‌شود تا برای راه اندازی تجهیزاتی همچون دوربین مداربسته نیاز به کابل کشی برق نباشد. در نتیجه سوئیچ‌های که از تکنولوژی POE پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از کابل اترنت برق دستگاه را تامین می‌نمایند سوئیچ POE نام دارند.

سوئیچ هوشمند

آخرین سوئیچ که تصمیم داریم مورد بررسی قرار دهیم سوئیچ هوشمند است. توجه داشته باشید به سوئیچ‌هایی که برای ایجاد شبکه‌های کارآمدتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و مدیریت شبکه پیشرفته تری همچون مانیتورینگ SNMP، کنترل‌های ویژه برای مدیریت ترافیک، محدود سازی MAC برای هر فرد، کنترل انواع دسترسی‌ها، تجمیع لینک، عیب‌یابی، QoS، VLAN و غیر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد سوئیچ شبکه هوشمند نام دارد.

نکات مهم هنگام خرید سوییچ شبکه برای شرکت در سال ۱۴۰۱

در این بخش از راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱ قصد داریم نکات مهم که در هنگام خرید سوئیچ شبکه برای شرکت باید به آنها توجه کنید را مطرح کنیم تا در هنگام خرید سوئیچ شبکه اطلاعات دقیقی داشته باشید. در گام اول باید به دنبال سوئیچ مدیریتی باشید. سوئیچی که خریداری می‌کنید باید از تکنولوژی POE پشتیبانی کند. از سوی دیگر وجود ۱۶ عدد پورت شبکه با سرعت گیگابیت و قدرت پردازش مناسب جزو ویژگی‌های بارزی هستند که در هنگام خرید سوئیچ شبکه برای شرکت باید به آن‌ها توجه کنید.

نکات مهم هنگام خرید سوییچ شبکه برای شرکت در سال ۱۴۰۱

نکات مهم هنگام خرید سوییچ شبکه برای سازمان

در هنگام خرید سوئیچ برای سازمان‌ها باید به این نکته توجه کنید سوئیچ مناسب برای سازمان‌ها سوئیچ مدیریتی است و تعداد پورت شبکه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در واقع وجود ۴۸ پورت با سرعت گیگابایت یکی از الزامات در سوئیچ مناسب سازمان ها است. قدرت پردازش یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که شما باید حتماً در هنگام خرید سوئیچ شبکه برای سازمان با آن توجه کنید. قابلیت POE هم حتماً باید در سوئیچی که برای سازمان خریداری می‌کنید وجود داشته باشد.

نکات مهم هنگام خرید سوییچ شبکه برای سازمان

بهترین برند سوئیچ شبکه در سال 1401

لازم به ذکر است بدانید که بهترین برند سوئیچ شبکه در دنیا بدون شک سیسکو می‌باشد. زیرا سوئیچ‌های سیسکو از کیفیت بالایی برخوردار هستند. سخت افزار بی نظیری دارند و قابلیت‌های منحصر به فرد آن باعث می‌شود تا یک کاربر بتواند نیازهای خود را مرتفع کند. این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت سیسکو در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند و تا به امروز توانسته بخش اعظمی از بازار فروش تجهیزات شبکه به ویژه سوئیچ شبکه را در دنیا به خود اختصاص دهد.

در سال 1401 از کجا سوییچ شبکه بخریم؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط اکثر افراد مطرح می‌شود. لازم به ذکر است بدانیم یک فروشگاه خوب که شما بتوانید سوئیچ شبکه مورد نظر خود را از آن خریداری کنید باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. برای مثال بهتر است دارای حق واردات و بستر اختصاصی فروش باشد و حتی مهلت تست سوئیچ در اختیار شما قرار دارد. از سوی دیگر مناسب بودن قیمت یکی دیگر از پارامترهای اصلی است که در انتخاب فروشگاه بسیار مهم است. توجه داشته باشید تمامی این موارد در فروشگاه برقچی خلاصه می‌شود و شما به راحتی می‌توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه وارد این وب سایت شوید و برای خرید سوئیچ‌های مدیریتی، غیر مدیریتی و غیره اقدام کنید.

نتیجه گیری

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به انواع سوئیچ‌های شبکه در اختیار نداشته‌اید. اما در حال حاضر با آنها آشنا هستید و این مسئله میتواند در خرید شما تاثیر مستقیم بگذارد. از سوی دیگر در راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱ نکات بسیار مهم که در هنگام خرید سوئیچ شبکه برای شرکت و سازمان باید هر کاربر بداند هم قید کرده‌ایم. از تمامی این موارد مهمتر برند تولید کننده سوئیچ شبکه است که در این محتوا برند سیسکو به شما معرفی شد. در انتها هم با بهترین فروشگاه موجود در داخل کشور آشنا شدید. در نهایت امیدواریم مطالب موجود در مقاله راهنمای خرید سوئیچ شبکه در سال ۱۴۰۱ بتواند کمک کند تا کاربران بتوانند با دید باز و آگاهی کامل یک انتخاب درست و یک خرید هوشمندانه را تجربه کنند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments