راهنمای خرید گوشی آیفون (خرداد ۱۴۰۰)

راهنمای خرید گوشی آیفون

در سال 2007 بود که اپل برای اولین بار از گوشی هوشمند تمام‌ لمسی خودش یعنی آیفون رونمایی کرد. معرفی آیفون انقلابی در تولید گوشی‌های هوشمند و آغاز سلطه اپل بر بازار تلفن همراه بود. تا کنون 13 سال است که اپل هر سال برای ما آیفون جدیدی رونمایی می‌کند که هرکدام در بخش‌هایی از قبلی بهتر است. این چرخه یکساله همیشه درحال تکرار است و اپل گوشی جدید خود را معرفی می‌کند و گوشی‌های قدیمی آیفون را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند. برای همین برای خرید گوشی آیفون هرسال گزینه‌های زیادی وجود دارد. اگر شما هم قصد خرید گوشی‌های آیفون را دارید و بین تعداد زیاد مدل‌ها سردرگم هستید، راهنمای خرید گوشی آیفون را بخوانید.

در این راهنمای خرید تمام نکاتی که قبل از خرید گوشی آیفون به آنها نیاز دارید را برای شما جمع‌آوری کردیم. می‌خواهید تفاوت نسل جدید و نسل قدیم آیفون را بدانید؟ می‌خواهید بین آیفون 12 و آیفون 11 یکی را انتخاب کنید؟ این راهنمای خرید گوشی آیفون برای شما آماده شده است.

اندروید در برابر iOS

تفاوت سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون درگذشته مانند تفاوت روز و شب بود اما با گذشت سال‌ها اندروید و iOS پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتند و تا حد زیادی شبیه‌ به هم شده‌اند؛ حداقل در کارایی و عملکرد! جنگ بین گوشی‌های آیفون از یک‌طرف و گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و دیگر تولید‌کنندگان از طرف دیگر بیشتر اوقات جنگ بین اندروید و iOS است. تفاوت عمده بین گوشی‌های این دو پلتفرم این است که گوشی‌های اندرویدی توسط چندین تولید‌کننده ساخته می‌شود اما گوشی‌های مبتنی بر iOS تنها توسط اپل ساخته می‌شود. همین نکته باعث می‌شود شما حق انتخاب و تنوع بیشتری در گوشی‌های اندرویدی داشته باشید اما پکپارچگی بیشتر سخت‌افزار و نرم‌افزار را در گوشی‌های اپل تجربه کنید.

کنترل کامل اپل روی ساخت گوشی هوشمند و سیستم‌عامل باعث شده که سخت‌افزار و نرم‌افزار در گوشی‌های آیفون بسیار یکپارچه و سازگار باشند. اوج این سازگاری را می‌توان در iOS 14 دید که برای تمام آیفون‌هایی که در 4 سال گذشته معرفی شده‌اند، عرضه شده است. برای همین تقریبا همه می‌توانند بهترین تجربه کاربری را با محصولات اپل داشته باشند. این مزیت دیگر iOS بر اندروید است؛ بروزرسانی‌ و پشتیبانی طولانی مدت.

راهنمای خرید گوشی آیفون

در طرف مقابل بروزرسانی اندروید در گوشی‌های اندرویدی به سازنده گوشی بستگی دارد. درست است که گوگل هم سالانه نسخه‌های جدید و بروز اندروید را روانه بازار می‌کند اما حقیقت این است که بیشتر گوشی‌های اندرویدی نمی‌توانند از ویژگی‌های جدید اندروید استفاده کنند. بیشتر گوشی‌های اندرویدی توسط سازنده‌ها بروزرسانی اندروید را دریافت نمی‌کنند و معمولا تنها گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی هستند که نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کنند؛ آن هم تنها برای 1 یا حداکثر 2 سال!

وجه تمایز دیگر اندروید و iOS، آزادی عمل و امنیت این دو سیستم‌عامل است. همانطور که می‌دانید اپل کنترل سفت‌وسختی روی حریم خصوصی و امنیت سیستم‌عامل خود دارد. برای همین ورود و خروج به گوشی‌های آیفون به‌شدت کنترل می‌شود. از طرف دیگر اندروید یک پلتفرم متن باز است برای همین همه می‌توانند آن را هرطور که دوست دارند شخصی‌سازی کنند. این تضاد بین دو پلتفرم طرفدارن خاص خود را داردو

به دلیل کنترل بالای اپل روی iOS، این پلتفرم امنیت بالاتری دارد و کاربران با خیال راحت‌تری با آن کار می‌کنند. در مقابل اندروید امکان شخصی‌سازی بیشتری دارد و جابه‌جاکردن داده و اطلاعات بین گوشی و پلتفرم‌های دیگر بسیار ساده‌تر است. البته همانطور که گفتیم این در سال‌های گذشته این دو سیستم‌عامل ویژگی‌های مثبت همدیگر را تقلید کردند؛ یعنی اندروید امن‌تر شده و iOS امکان شخصی‌سازی بیشتری به کاربرانش داده است.

بیشتر بخوانید: ساخت اپل آیدی رایگان با ۱+۳ روش عملی!

آپدیت‌های سالانه آیفون چگونه است؟

نکته کلیدی که در راهنمای خرید گوشی آیفون باید به آن پرداخته شود بروزرسانی‌های اپل است؛ هم در بخش گوشی یعنی معرفی گوشی جدید و هم در بخش سیستم‌عامل iOS. دانستن زمان عرضه گوشی جدید آیفون در خرید محصولات اپل بسیار مهم است؛ زیرا با معرفی گوشی جدید همیشه قیمت گوشی‌های قدیمی ارزان‌تر می‌شود!

راهنمای خرید گوشی آیفون

معمولا گوشی‌های جدید اپل پاییز هرسال به بازار عرضه می‌شوند. گوشی‌های جدید اپل همیشه با امکانات جدید و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد و البته قیمت بالاتر معرفی می‌کند. همزمان با عرضه گوشی‌های جدید، اپل قیمت آیفون‌های سال گذشته را پایین می‌آورد. برای همین اگر قصد خرید گوشی آیفون را دارید همیشه تا پاییز و عرضه گوشی‌های جدید آیفون صبر کنید! آیفون در حال حاضر 6 مدل اصلی دارد:

  • آیفون SE 2020
  • آیفون XR
  • آیفون 12 مینی
  • آیفون 12
  • آیفون 12 پرو
  • آیفون 12 پرو مکس

البته در کنار این گوشی‌ها، آیفون 11، آیفون X و آیفون‌های قدیمی‌تر 8 و 7 هم در بازار وجود دارند. معمولا در مراسم معرفی آیفون‌های جدید، اپل نسخه جدید سیستم‌عامل خودش را نیز عرضه می‌کند. هرچند معرفی iOS جدید چندماه قبل انجام می‌شود تا توسعه‌دهندگان فرصت همگام‌سازی برنامه‌های خود با iOS جدید را داشته باشند.

تا اینجا در راهنمای خرید آیفون، مقدماتی را گفتیم که برای خرید  آیفون به آن نیاز دارید؛ تفاوت اندروید و آی‌او‌اس و بروزرسانی‌های آیفون. حالا در ادامه راهنمای خرید گوشی‌های آیفون، فهرست گوشی‌های مختلف آیفون و مشخصات آنها را برای شما آورده‌ایم.

بیشتر بخوانید: خاموش کردن 5G در آیفون

آیفون 12 و آیفون 12 پرومکس؛ بهترین آیفون‌ها

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس پرچم‌داران فعلی و قدرتمند اپل هستند که از بهترین‌ سخت‌افزار فعلی اپل بهره می‌برند. طبق گفته اپل مدل‌های پرو برای کسانی است که بهترین تجربه ممکن از گوشی‌های آیفون را می‌خواهند! البته این تجربه مقداری برای شما گران تمام خواهد شد؛ قیمت نسخه پرو آیفون 12 از 999 دلار شروع می‌شود و نسخه پرو مکس نیز با برچسب قیمتی 1099 دلار راهی بازار شده است.

در سال‌های گذشته نسخه پرو و پرو مکس تنها در اندازه صفحه و حجم باتری باهم تفاوت داشتند اما با ورود گوشی‌های آیفون 12 اوضاع فرق کرده است. حالا تفاوت این دو نسخه در دوربین آیفون هم مشهود است و نسخه پرو مکس از دوربین پیشرفته‌تری بهره می‌برد.

نکات مهم قبل از خرید آیفون

آیفون 12 پرو مکس یک صفحه نمایش 6.7 اینچی دارد و بزرگ‌ترین آیفونی است که تاکنون عرضه شده است. آیفون 12 پرو نیز یک نمایشگر 6.1 اینچی دارد. همه آیفون‌های سری 12 با طراجی جدید و لبه‌های تخت شبیه به آیفون 5 و iPad Pro دوباره طراحی شدند که ظاهر آن را نسبت به مدل‌های سال گذشته متفاوت می‌کند.

هر دو آیفون مدل پرو از نمایشگرهای OLED با جاشیه باریک و روکش محافظ جدید اپل با نام Ceramic Shield روانه بازار شده‌اند. بردیگی ناچ اپل در این گوشی‌ها هم وجود دارد که میزبان دوربین سلفی و TrueDepth برای شناسایی چهره یا همان Face ID اپل است. بدنه آیفون‌های جدید از فولاد ضدزنگ و شیشه ساخته شده است که با وجود گواهی IP68 تا عمق 6 متری و به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت دارد.

خرید آیفون 12

سیستم‌ دوربین این دوگوشی از یک ماژول سه‌گانه تشکیل شده است که با اسکنر LiDAR برای بهبود عملکرد AR و عکاسی در نور کم تجهیز شده‌ است. هر دو گوشی دارای یک لنز واید، یک لنز تله‌فوتو و یک لنز اولترا واید هستند. مجموعه دوربین‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با اسکنر LiDAR حالا حالت پرتره در شب نیز امکان‌پذیر است. عکاسی از مناظر و بزرگ‌نمایی در آیفون هیچگاه به این اندازه خوب نبوده است. سنسورهای جدید آیفون امکان فیلم‌برداری با استاندارد Dolby Vision HDR را فراهم می‌کند.

در بین تمام آیفون‌های سری جدید، آیفون 12 پرو مکس بهترین عملکرد دوربین را دارد. حسگرهای به کار رفته در این گوشی بزرگ‌ترند در نتیجه نور بیشتری جذب می‌کنند. لنز تله‌فوتوی 65 میلی‌متری آن نیز امکان بزرگ‌نمایی نوری 2.5 برابر را فراهم می‌کند در حالی که لنز تله‌فوتوی آیفون 12 پرو 52 میلی‌متری است و بزرگ‌نمایی 2 برابر را فراهم می‌کند. نسخه مکس آیفون، لرزشگیر ویژه‌ای برای ثبت تصاویر بهتر در دل خود جای داده است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • بالاترین مشخصات، بالاترین قیمت
  • دوربین سه‌گانه بسیار قدرتمند
  • سنسور LiDAR
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • کیفیت ساخت بسیار بالا

جمع‌بندی: آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس بهترین آیفون‌های ساخته‌شده تاکنون هستند. این دو گوشی به‌جز اندازه نمایشگر و تغییر جزئی در دوربین تفاوت دیگری ندارند، اگر بهترین تجربه عکاسی با محصولات اپل را می‌خواهید به سراغ نسخه مکس بروید. البته اگر با قیمت بالای این محصولات مشکلی ندارید!

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

آیفون 12 و آیفون 12 مینی؛ گزینه ارزان‌تر

اپل در کنار دو پرچمدار قدرتمند خودش، 2 نسخه دیگر را نیز روانه بازار کرده است؛ آیفون 12 و آیفون 12 مینی. این دو گوشی طراحی مشابهی با برادران بزرگ‌تر خود دارند اما با توجه به اندازه کوچک‌تر، با قیمت کمتری به‌فروش می‌رسند. برای همین استقبال و فروش این دو گوشی به‌ویژه آیفون 12، بیشتر از نسخه‌های حرفه‌ای بوده است. در ادامه راهنمای خرید گوشی‌های آیفون، این دو گوشی را بررسی می‌کنیم.

آیفون 12 مینی با قیمت 699 دلاری، کوچک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین عضو خانواده جدید گوشی‌های آیفون است. این گوشی با نمایشگر 5.4 اینچی، بعد از آیفون SE 2020، کوچکترین نمایشگر را دارد. این گوشی بهترین گزینه برای آنهایی است که دوست دارند یک گوشی کوچک داشته باشند تا بتوانند با یک دست با آن کار کنند.

آیفون 12

آیفون 12 نسخه استاندارد پرچم‌دار جدید آیفون است. این گوشی با نمایشگر 6.1 اینچی و قیمت 799 دلاری روانه بازار شد. این اندازه مشابه نسخه سال گذشته اپل یعنی آیفون 11 است. این گوشی نیز همان طراحی تخت سری جدید آیفون را دارد. تفاوت عمده آیفون 12 و نسخه مینی این گوشی با برادران حرفه‌ای اندازه نمایشگر آنهاست. در این دو گوشی نیز از نمایشگر OLED با کیفیت استفاده شده است. البته کماکان نمایشگرهای آیفون 12 و 12 مینی کیفیت بسیار خوبی دارند اما کیفیت آنها به اندازه نسخه پرو نیست.

آیفون 12 نیز در پنل جلوی خود از دوربین TrueDepth استفاده می‌کند تا Face ID بهترین عملکرد را داشته باشد. در بخش پشتی به‌جای وجود دوربین سه‌گانه، شاهد یک ماژول دوگانه هستیم. در این دو گوشی از ترکیب دو لنز عریض و فوق عریض 12 مگاپیکسلی استفاده شده است. عملکرد دوربین بسیار خوب است اما پیشرفت آن نسبت به دوربین آیفون 11 اندک است و نبود لنز تله‌فوتو نیز باعث شده نسخه پرو، گزینه بسیار بهتری برای عکاسی باشد.

راهنمای خرید گوشی آیفون

تفاوت دیگر آیفون 12 و 12 مینی با نسخه‌حرفه‌ای، بدنه گوشی است. در این گوشی نیز از ترکیب فلز و شیشه استفاده شده اما به‌جای فولاد ضدزنگ، فریم گوشی از جنس آلومینیوم است. همه این موارد باعث شده قیمت این دوگوشی به‌مراتب از آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس ارزان‌تر باشد. پردازنده آیفون 12 همان پردازنده قدرتمند A14 اپل است که در آیفون 12 پرو استفاده شده است که با 4 گیگابایت رم مجهز شده است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • نمایشگر OLED
  • دوربین دوگانه
  • پردازنده قدرتمند
  • کیفیت ساخت بسیار بالا

در مجموع باید گفت آیفون 12 و آیفون 12 پرو گوشی‌های بسیار باکیفیت و خوش‌ساخت هستند در این میان آیفون 12 به دلیل قیمت معقول، پردازنده قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت پرفروش‌ترین آیفون تولید شده است. اگر توقع خیلی زیادی از دوربین گوشی هوشمند خودتان ندارید و دنبال یک آیفون خوش دست‌تر هستید، آیفون 12 بهترین گزینه برای شماست.

آیفون 11؛ کماکان جزو بهترین‌ها!

وقت معرفی یک آیفون مقرون‌به‌صرفه‌تر در راهنمای خرید گوشی آیفون است. آیفون 11 با قیمتی 599 دلاری یک گزینه بسیار مناسب برای ورود به دنیای iOS است. این گوشی باوجود عرضه آیفون 12 کماکان ارزش خرید بسیار بالایی دارد و یکی از بهترین‌های بازار است.

آیفون 11 به‌جای نمایشگر OLED از صفحه نمایش LCD بهره‌ می‌برد که کماکان کیفیت قابل قبولی دارد. این نمایشگر 6/1 اینچی در نمایش رنگ‌ها به ویژه رنگ مشکی و محتوای HDR به اندازه نمایشگرهای OLED آیفون 12، موفق نیست اما یکی از بهترین و شاید بهترین نمایشگر LCD بازار است.

بهترین گوشی آیفون

ماژول دوربین آیفون 12 از دو لنز 12 مگاپیکسلی واید و اولترا واید تشکیل شده است. این ترکیب تقریبا عملکرد مشابهی با آیفون 12 دارد و در نگاه اول تفاوت خاصی بین عکس‌های آیفون 11 با آیفون 12 پیدا نمی‌کنید! این یعنی آیفون 11 دوربین‌های بسیار باکیفیتی دارد. وظیفه پردازش داده در این گوشی نیز برعهده پردازنده قدرتمند A13 اپل است که در زمان عرضه قدتمندترین تراشه موبایل دنیا بود. در کنار این تراشه 4 گیگابایت حافظه رم، عملکرد بسیار روانی را برای انجام تمام‌ کارها فراهم کرده است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • دوربین دوگانه قدرتمند
  • قدرت پردازشی عالی
  • صفحه‌نمایش باکیفیت

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند عالی با قیمت مناسب هستید، آیفون 11 گزینه مناسبی برای شماست. البته عکاسی با این گوشی در حد بهترین‌های بازار نیست و در آن خبری از نمایشگر اولد و پشتیبانی از 5G نیست.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی‌های هوشمند به چندین دوربین نیاز دارند؟

آیفون XR؛ جایگزین مناسب آیفون 12

راهنمای خرید گوشی آیفون را با معرفی یک آیفون ارزان‌قمیت دیگر ادامه می‌دهیم؛ آیفون XR. اپل آیفون XR را سال 2018 معرفی کرد ولی کماکان تولید این گوشی را به‌عنوان یک جایگزین ارزان برای آیفون 12 ادامه داد. قیمت 499 دلاری آیفون XR یک مزیت عمده برای این گوشی است. این گوشی شباهت‌های زیادی با آیفون 11 دارد. اولین و مهمترین تفاوت این دو گوشی در دوربین استو آیفون XR به‌جای ماژول دوگانه آیفون 11، از یک دوربین استفاده می‌کند.

به جز این مورد و بهبود‌های جزئی در نمایشگر آیفون 11، این گوشی تفاوت دیگری با نسخه اصلی ندارد. یعنی در این گوشی نیز دوربین TrueDepth و Face ID را در یک قاب آلومینیومی و شیشیه‌ای در دل خود جای داده است. در آیفون XR از پردازنده A12 استفاده شده است؛ هرچند از عرضه این پردازنده 2 سال می‌گذرد اما کماکان تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند.

خرید گوشی جدید آیفون

ویژگی‌های کلیدی:

  • تجربه کاربری عالی
  • دوربین یگانه!
  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • قیمت مناسب

آیفون XR ارزان‌ترین آیفون بازار با نمایشگر تمام‌صفحه است. این گوشی به‌نوعی گوشی میان رده اپل محسوب می‌شود. با خرید این گوشی شما کماکان تجربه بسیار لذت‌بخشی از کار با محصولات اپل خواهید داشت اما پیشنهاد ما این است که با هزینه بیشتر آیفون 11 یا 12 را خریداری کنید یا آیفون SE 2020 را بخرید.

آیفون SE 2020؛ ارزان‌ترین آیفون

آیفون SE جدید در اوایل سال 2020 معرفی شد. این گوشی ارزان‌ترین گوشی اپل است که جایگزین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس شده است که دیگر تولید نمی‌شوند. در ادامه راهنمای خرید گوشی آیفون این گوشی ارزان اپل را بررسی می‌کنیم.

آیفون SE قیمتی 399 دلاری دارد و از نظر طراحی دقیقا مشابه آیفون 8 است؛ یعنی نمایشگر 4.7 اینچی با حاشیه ضخیم بالا و پایین آن. دکمه معروف Home اپل نیز در پایین این گوشی قرار دارد که با سنسور اثرانگشت Touch ID یکپارچه شده است. تا قبل از معرفی آیفون 12 مینی، این گوشی کوچکترین آیفون موجود در بازار بود (منظورمان گوشی است که کماکان تولید می‌شود).

طراحی و کیفیت ساخت این گوشی به لطف استفاده از شیشه و آلومینیوم بسیار مطلوب است. اپل در این گوشی از پردازنده قدرتمند A13 استفاده کرده است. برای همین آیفون SE سرعت بسیار بالایی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • تراشه قدرتمند آیفون 11
  • قیمت پایین
  • اندازه کوچک

آیفون 11 درحال حاضر ارزان‌ترین گوشی اپل در بازار است. سخت‌افزار و نرم‌افزار قدرتمند، این گوشی را به یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار تبدیل کرده است. هرچند طراحی قدیمی آن یک نقطه ضعف عمده برای این گوشی است. این آخرین گوشی در راهنمای خرید گوشی آیفون بود. در ادامه می‌خواهیم سوالات متداولی که در خرید گوشی آیفون بوجود می‌آید را پاسخ دهیم.

کدام آیفون عمر باتری بیشتری دارد؟

آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس به‌لطف پردازنده کارآمد A14 بیشترین عمر باتری را بین گوشی‌های آیفون دارد. در بین این 3 گوشی، آیفون 12 پرو مکس به دلیل اندازه بزرگ‌تر، باتری بزرگ‌تری نیز دارد و درنتیجه مدت زمان بیشتری برای شما کار می‌کند. این گوشی تا 20 ساعت پخش فیلم، 12 ساعت استریم آنلاین ویدئو و 80 ساعت پخش موسیقی را پشتیبانی می‌کند. بعد از این گوشی، آیفون 12 پرو با آمار 17 ساعت پخش ویدئو، 11 ساعت استریم ویدئو و 65 ساعت پخش موسیقی، در رده دوم است.

کدام آیفون دوربین بهتری دارد؟

آیفون 12 و آیفون 12 پرو مکس به لطف ماژول سه‌گانه و پیشرفته جدید‌تر و سنسور LiDAR، بهترین دوربین‌های ساخته‌شده توسط اپل را دارند. در بین این دو گوشی نیز آیفون 12 پرو مکس به لطف سنسورهای بزرگ‌تر، کیفیت بهتری نیز دارد. آیفون پرو 12 از 3 لنز 12 مگاپیکسلی تشکلیل شده است؛ لنز عریض با گشودگی دیافراگم f/1.6، لنز فوق عریض و لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2.5 برابر. آیفون 12 پرو مکس در تمام سناریوهای عکاسی، عملکرد بسیار عالی دارد و گزینه مناسبی برای عکاسی است.

بهترین آیفون برای کار با یک دست

خیلی‌ها آیفون را به‌خاطر طراحی ظریف و کوچک آن دوست داشتند و شعار آیفون هم تا سال‌ها امکان استفاده با یک دست بود. اما با ورود گوشی‌های جدید این ویژگی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. در این میان آیفون 12 مینی با اندازه کوچک خود بهترین گزینه برای استفاده با یک دست است. البته این گوشی به اندازه آیفون 5 یا آیفون SE 2016 کوچک نیست اما بعد از آنها بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ برنامه قیمت طلا، نرخ ارز و سکه

کدام آیفون امکانات بیشتری دارد؟

اگر دنبال خرید آیفون با بیشترین و بهترین امکانات را دارید باید سراغ نسخه‌های حرفه‌ای آیفون 12 بروید. اگر تفاوت جزئی در دوربین گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس، هردوی این گوشی‌ها بیشترین امکانات را به شما ارائه می‌دهند. دوربین‌های سه‌گانه با سنسور LiDAR، قاب فولادی و پوشش محافظ سرامیکی و نمایشگر اولد بخش کوچکی از امکانات سری پروی آیفون 12 است.

راهنمای خرید گوشی آیفون

نکات مهم قبل از خرید آیفون

در انتهای راهنمای خرید گوشی آیفون باید چند نکته بسیار مهم را بگوییم که قبل از خرید گوشی آیفون حتما باید به آنها توجه کنید. این نکات مانند فوت کوزه‌گری است که با دانستن آنها یک خریدار حرفه‌ای آیفون خواهید شد!

پک اصلی گوشی

اپل گوشی‌های خود را به روش مخصوص خود بسته‌بندی می‌کند که به پک اصلی اپل معروف شده است. منظور پک اصلی یا تی پک (T-Pack) نوع خاص نایلونی است که روی جعبه محصولات اپل قرار دارد. این نوع بسته‌بندی بسیار ظریف است و تفاوت آن با بسته‌بندی‌های غیراصل در نگاه اول مشخص خواهد بود. در تصویر زیر می‌توانید تفاوت پک اصلی و تقلبی را ببینید.

اکتیو بودن گوشی

نکته مهم دیگری که هنگام خرید آیفون باید به آن توجه کنید فعال نبودن یا اکتیو نبودن آیفون است. ایفون تمام گوشی‌هایی که به بازار عرضه می‌کند از زمان روشن شدن و اکتیو شدن، شامل گارانتی می‌کند. پس قبل از خرید آیفون با بررسی شماره سریال گوشی در سایت اپل از اکتیو نشدن آن اطمینان حاصل کنید.

پارت نامبر آمریکا یا LL/A

آیفون گوشی‌های خود را با توجه منظقه جغرافیایی که آن را عرضه می‌کند می‌سازد که با پارت نامبر مشخص می‌شود. معمولا پارت نامبرهای مختلف تفاوت خاصی جز نوع شارژر و جعبه با هم ندارند با این جال بهتر است آیفونی با پارت نامبر آمریکا یا LL/A بخرید.

راهنمای خرید گوشی آیفون

در نهایت باید این نکته را گفت که تمام گوشی‌های آیفون کیفیت ساخت بالایی دارند و همه آنها جدای قیمت، ارزش خرید بالایی دارند اما یک مدل خاص آیفون وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. بعضی‌ها آیفون کوچک دوست دارند و بعضی آیفون بزرگ. برای برخی کاربران عکاسی نکته بسیار مهمی است ولی برای برخی دیگر دوربین معمولی هم کفایت می‌کند. برای همین وجود یک راهنمای خرید جامع برای گوشی آیفون ضروری است. جایی که همه گوشی‌های موجود آیفون باهم مقایسه شوند و نقاط قوت و ضعف آنها آشکار شود.

این راهنمای خرید گوشی آیفون تمام نکاتی که قبل از خرید گوشی‌های اپل نیاز است بدانید را یک‌جا جمع‌آوری کرده است. در این راهنما تمام گوشی‌های آیفون موجود در بازار باتوجه به قیمت، کارایی و طراحی، فهرست شده است. اگر قصد خرید آیفون دارید با استفاده از نکاتی که در این مطلب گفته شد می‌توانید بهترین و هوشمندانه‌ترین تصمیم را بگیرید. نظر شما درباره گوشی‌های شرکت اپل چیست؟ تجربه شما از خرید گوشی آیفون چیست؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
پونه
پونه
2 سال گذشته

عالی بود ممنون