دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار

دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار

یکی از مشکلات متداولی که برای هر کسی می تواند رخ دهد و بسیار کلاقه کننده و آزار دهنده می باشد خاموش شدن جاروبرقی در حین کار می باشد. حتی اگر از با کیفیت ترین برند های جاروبرقی استفاده کنید هیچ تضمینی وجود ندارد که این مشکل به سراغ شما نیاید. اگر با این مشکل رو به رو شده اید بدون شک می خواهید بداند که دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار چیست ؟ در این صفحه همراه ما باشید و پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

در این صفحه قصد داریم تا مهم ترین دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار را برای شما شرح دهیم و راه تعمیر آن را نیز بیان کنیم. با ما در این صفحه همراه باشید و مشکل دستگاه خود را برای همیشه حل نمایید.

8 دلیل خاموش شدن جارو برقی حین کار + راه تعمیر آن

پیش از آنکه دلایل از کار افتادن جارو برقی در حین کار را برای شما شرح دهیم لازم است به این نکته بپردازیم که جاروبرقی از یک سیستم پیچیده و مخصوص به خود برخوردار است که شامل اجزا و قسمت های زیادی می شود. بدیهی است که نمیتوانیم تمامی مواردی که به ایجاد این مشکل ختم میشود را برای شما شرح دهیم. اگر علت از کار افتادن جاروبرقی خود را در این موارد یافت نکرده اید به شما پیشنهاد می کنیم که برای عیب یابی و تعمیرات جاروبرقی به یک مرکز یا نمایندگی معتبر مراجعه کنید.

برای پیدا کردن یک مرکز مطمئن و تخصصی جهت تعمیر انواع لوازم خانگی در محل و دریافت ضمانت 365 روزه تعمیرات می توانید از این لینک اقدام نمایید : تعمیر جارو برقی

همچنین برای کسب اطلاعات در مورد مهم ترین دلایل خاموش شدن جاروبرقی حین کار با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1.خراب شدن ترموستات جاوربرقی

تمامی لوازم برقی از قطعه ای به نام ترموستات برخوردار می باشند که در حقیقت وظیفه محافظت از قطعات داخلی علی الخصوص موتور را بر عهده دارد. همانطور که می دانید دمای جاروبرقی نباید از یک مقدار بالاتر برود در این صورت امکان سوختن موتور یا هر قطعه دیگری وجود دارد. برای اینکه دمای جاروبرقی کنترل شود ترموستات دمای دستگاه را در حین کار اندازه می گیرد و اگر از حد معمول بیشتر باشد به کمک فن دستگاه را خنک کرده یا به طور هوشمند جاروبرقی را خاموش می کند تا از آسیب جدی به دستگاه ها جلوگیری کند.

بدیهی است که خرابی ترموستات یعنی دما به درستی اندازه گیری نمیشود و سیستم داخلی جاروبرقی بر اساس اطلاعات غلطی کار می کند که این می تواند از مهم ترین دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار باشد. تعمیر این ایراد ساده اما تخصصی می باشد و نیاز به تعویض ترموستات می باشد که طبیعتا برای انجام این کار به یک تعمیرکار حرفه ای جاروبرقی نیاز می باشد.

2.مشکل در سیستم فن و خنک کننده جاروبرقی

همانطور که گفتیم اگر جاروبرقی نتواند دمای موتور و قطعات داخلی خود را پایین بیاورد در حین کار خاموش می شود و تنها زمانی مجددا درست می شود که دمای موتور به اندازه کافی پایین آمده باشد. در این مشکل از جاروبرقی که می تواند مهم ترین دلیل از کار افتادن جاروبرقی در حین کار باشد هرچند که ترموستات بالا رفتن دمای جاروبرقی را به درستی اندازه گرفته است اما در هر حال سیستم خنک کننده دستگاه به علت خرابی نمی تواند دمای موتور را پایین بیاورد.

در این زمان است که طبیعتا سیستم هوشمند جاروبرقی موتور را خاموش می کند تا آسیب جدی تری به دستگاه وارد نشود و موتور نسوزد. همانند مشکل قبل این ایراد نیز تخصصی است و تعمیر فن جاروبرقی به یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای در این زمینه نیاز دارد.

فراموش نکنید گاهی سیستم فن به خوبی کار می کند اما یک جسم موجب انسداد مسیر تنفس جاروبرقی شده باشد. در این صورت همچنان فن نمی تواند جاروبرقی را خنک کند و موجب خاموش شدن آن در حین کار می شود پس حتما قسمت های محل تنفس جاروبرقی را برسی نمایید.

دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار

3.خرابی اتصالات داخلی یا خارجی

در تمامی دستگاه های برقی تعداد زیادی از اتصالات وجود دارد که تحت عوامل مختلفی ممکن است خراب شود. از آنجایی که جاربروقی یک دستگاه پرتابل یا قابل حمل میباشد اتصالات خارجی آن در اثر کشیده شدن یا … می تواند آسیب ببیند یا حتی پاره شود. اتصالات داخلی نیز ممکن است تحت عوامل مختلفی آسیب ببیند یا حتی پاره شود که باعث ایجاد قطعی و وصلی در جریان برق می شود و موجب می گردد که جاروبرقی در حین کار خراب شود. از آنجایی که اتصالات معمولا داخلی هستند به سختی می توان بدون تجهیزات کافی خرابی آن ها را تشخیص داد.

به همین علت است که برای این دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار نیز باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا با استفاده از تجهیزات مورد نیاز اتصالات جاروبرقی را برسی کند و در صورت وجود مشکل اقدام به تعمیرات آن نماید.

4.خرابی دو شاخه پریز

یکی از ایراداتی که به سادگی و با هزینه کم قابل حل است خرابی دو شاخه پریز است. ممکن است این دو شاخه در اثر آسیبی که دیده است شل شده باشد و در حین کار به خوبی نتواند جریان برق را به موتور برساند. همین مشکل ساده باعث می شود که در حین کار جاروبرقی به طور ناگهانی خاموش شود و از کار بیافتد. خریداری یک دوشاخه جدید و وصل کردن آن به سیم قبلی می تواند این ایراد را به سادگی حل کند. ممکن است پس از وصل کردن دو شاخه جدید متوجه شوید که ایراد دستگاه همچنان باقی است.

در این حالت یا دو شاخه به خوبی تعمیر یا نصب نشده است و یا دلیل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار دلیل دیگریست که باید به دقت برسی شود.

5.گرفتگی لوله جاروبرقی

سیستم جاروبرقی و مکش آن باید به صورت روان کار کند و به موتور در زمان کار فشار نیاید. در حقیقت این دستگاه برای جمع کردن گرد و خاک و اجرام ریز می باشد. گاهی در حین کار بدون اینکه متوجه شده باید یک جسم بزرگ باعث انسداد مجرای عبور حوای جاروبرقی شده باشد. در این صورت موتور دستگاه ها برای اینکه مانند سابق کار کند قوی تر از قبل شروع به کار می کند و این مورد باعث فشار آمدن به موتور دستگاه و به تبع بالا رفتن دمای آن می شود.

در این صورت است که سیستم هوشمند جاروبرقی موتور را از کار می اندازد تا دمای بالای آن موجب سوختگی موتور نشود. به همین علت اگر جاروبرقی در حین کار خاموش می شود در اولین قدم انسداد لوله مکش هوا را برسی کنید.

6.پر شدن کیسه جاروبرقی یا کثیفی فیلتر

فیلتر جاروبرقی به طور معمول برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و … به محیط موتور قرار داده می شود و در حقیقت به نوعی هم تمیز کردن جاروبرقی را امکان پذیر می کند و هم از خراب شدن موتور جلوگیری می کند. اما وجود این فیلتر نباید موجب شود که مکش جاروبرقی ضعیف تر شود. به طور معمول فیلتر به هیچ عنوان تاثیری در مکش جاروبرقی ندارد مگر آن که زیادی کثیف شده باشد که در این صورت در مکش تاثیر گذاشته و موجب فشار آمدن به موتور و بالا رفتن دمای آن می شود.

کیسه جاروبرقی که بیش از اندازه پر شده باشد نیز چنین حالتی دارد یعنی موجب فشار آمدن به موتور و بالا رفتن دمای آن می شود که در نهایت دلیل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار است. برطرف کردن این علت بسیار ساده و کم هزینه می باشد کافیست کیسه و فیلتر جاروبرقی را عوض کنید تا دستگاه شما مانند روز اول کار کند.

دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار

7.نیم سوز شدن موتور

در آخر اگر با چک کردن تمامی موارد بالا همچنان ایراد جارو برقی شما از بین نمی رود باید به سراغ قطعات مهم تر رفت که خرابی آن ها مشکلات زیادی را به وجود می آورد و معمولا با هزینه بالایی نیز تعمیر می شود. موتور نیز می تواند یکی از مهم ترین دلیل های خاموش شدن جاروبرقی حین کار کردن باشد. هنگامی که موتور دستگاه شما نیم سوز می شود به خوبی نمی تواند کار کند و پس از مدتی کار کردن از کار می افتد.

معمولا زمانی که موتور نیم سوز می شود تعویض جاروبرقی انتخاب بهتری می باشد با این وجود می توانید این قطعه را به یک تعمیرکار خوب نشان دهید و در صورت امکان ، تا مدتی از این دستگاه استفاده کنید. با این وجود فراموش نکنید که اگر نشانه های خرابی جارو برقی را مانند خاموش شدن در حین کار ، ضعیف شدن مکش ، داغ کردن بیش از اندازه و … را جدی بگیرید هیچگاه به نیم سوزی موتور و مشکلات ناشی از آن دچار نمی شوید.

8.خرابی قسمتی از برد

در آخر نوبت به مهم ترین قسمت تمامی قطعات برقی یعنی برد می رسد. معمولا در اثر استفاده نا درست از جارو برقی برد این قطعه آسیب می ببیند. حالا چرا خرابی برد دلیل خاموش شدن جاروبرقی حین کار می باشد ؟ کار کردن درست یک دستگاه الکتریکی کاملا به برد بستگی دارد چرا که تمامی برنامه ریزی های این دستگاه روی برد انجام می شود. حالا تصور کنید که این قطعه آسیب دیده است و در نتیجه اولین کارکرد جاروبرقی که روشن شدن و داشتن مکش هست دچار اختلال می شود که نتیجه آن خاموش شدن جاروبرقی حین کار می باشد.

در نظر داشته باشید که تعمیر برد جاروبرقی یک کار کاملا تخصصی می باشد. برد یک قطعه کاملا حساس می باشد که عدم تخصص در تعمیر آن می تواند آسیب جدی تری به دستگاه شما وارد کند.

خاموش شدن جاروبرقی حین کار را جدی بگیرید !

در این مطلب ما سعی کردیم تا به تفصیل علت های خاموش شدن جاروبرقی در حین کار را برسی کنیم. اگر جاروبرقی شما نیز این ایراد را دارد فراموش نکنید که باید در اولین فرصت به تعمیر آن اقدام کنید. چرا که در هر صورت این مشکل خبر از اسیب دیدن و وجود اختلال در یکی از قطعه های جاروبرقی می دهد و در صورتی که به درستی تعمیر نشود ممکن است باعث سوختن کامل جاروبرقی شود.

ما در ابتدای این مطلب لینک دسترسی شما را به یکی بهترین مراکز تعمیر جاروبرقی در تهران قرار داده ایم که می توانید با یک تماس ساده ایراد دستگاه خود را در سریع ترین زمان ممکن بر طرف کنید.

 

برچسب ها : تعمیر جاروبرقی,تعمیر خاموش شدن جاروبرقی,علت خاموش شدن جاروبرقی,تعمیرات جاروبرقی,دلیل خاموش شدن جاروبرقی

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments