طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه‌نویسی؟

افرادی که می‌خواهند به‌تازگی طراحی وب سایت را شروع کنند یا سفارش طراحی سایت بدهند، همیشه با این سوال مواجه می‌شوند که طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان‌های برنامه‌نویسی؟ عده‌ای وردپرس را برای طراحی وب سایت ترجیح می‌دهند، زیرا نیاز به دانش فنی پیچیده ندارد و نیازهای آن کسب و کار را نیز پوشش می‌دهد؛ در مقابل، گروهی دیگر از افراد معتقدند زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی و توسعه یک وب سایت جذاب‌تر هستند، زیرا به کمک آن می‌توانند یک وب سایت شخصی‌سازی شده طراحی کنند که وردپرس قادر به تامین نیازهایشان نبوده است.

برای آنکه بتوانیم میان وردپرس و زبان‌های برنامه‌نویسی گزینه بهتر را انتخاب کنیم، تصمیم داریم تا به بررسی ویژگی‌های ورپرس و مزایای آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

هنگامی که تصمیم می‌گیریم با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی وب سایت خود را طراحی کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که علی‌رغم مزیت آن در طراحی وب‌سایت‌های شخصی‌سازی شده، فرایند زمان‌بری پیش رو داریم. چه خودمان بخواهیم به‌عنوان برنامه‌نویس وب سایتمان را طراحی کنیم و چه از سایر افراد بخواهیم وب سایت ما را طراحی کنند، داشتن یک وب سایت برنامه‌نویسی‌شده به وقت نسبتا زیادی نیاز دارد.

علاوه‌بر این، طراحی سایت با زبان‌های برنامه‌نویسی به مهارت خاص خود نیاز دارد و بدون داشتن تجربه لازم در این حوزه، طراحی یک وب سایت موفق تقریبا غیر ممکن است.

موضوع مهم دیگر، هزینه بالای طراحی و نگهداری وب سایت با زبان‌های برنامه‌نویسی است؛ طبیعی است که با توجه به میزان زمانی که یک طراح وب سایت صرف می‌کند، هزینه زیادتری را با توجه تخصص خود دریافت کند. این مبلغ بسته به میزان تجربه برنامه نویس و همچنین دیگر منابعی که صرف می‌شود، می‌تواند بیشتر شود.

 

در مقابل، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که طراحی سایت با آن مزایای زیر را به همراه دارد:

مزایای طراحی سایت با وردپرس

●       عدم نیاز به دانش فنی کد نویسی

کار کردن با وردپرس آسان است و بدون برخورداری از دانش کدنویسی هم می‌توانیم وب سایت خود را طراحی کنیم؛ کافی‌ است در یک دوره آموزش طراحی سایت وردپرس شرکت کنیم و نکات مربوط به طراحی سایت و وب دیزاین با وردپرس را یاد بگیریم. علاوه‌بر این، اگر با وردپرس وب سایت خود را طراحی کرده باشیم دیگر نیازی نیست هر بار برای ایجاد یک تغییر ساده، یک مدیر وب‌سایت حرفه‌ای استخدام کنیم و می‌توانیم به‌راحتی تغییرات دلخواه خود را انجام دهیم.

●       مناسب بودن هزینه طراحی سایت با وردپرس

مدت زمان لازم برای یادگیری وردپرس کمتر از یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی است و به لحاظ مالی نیز به هزینه کمتری نیاز دارد. به همین خاطر بدون کوچک‌ترین نگرانی می‌توانید به سراغ دوره‌های جامع آموزش طراحی سایت وردپرس بروید و برای یادگیری آن اقدام کنید.

●       وجود طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها و قالب‌های آماده

ممکن است تصور کنید برای داشتن یک وب سایت شخصی‌سازی شده باید به سراغ طراحی سایت با زبان‌های برنامه نویسی برویم؛ ولی با وجود افزونه‌های متنوع و پرشمار وردپرس و قالب‌های آماده آن، می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان، وب سایت خود را به شکلی جذاب و کاربر پسند طراحی کنیم.

 

نکته مهم: توجه داشته باشید که برای محافظت از امنیت اطلاعات وب سایت خود، لازم است که قالب‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و همواره آن‌ها را بروزرسانی کنید.

●       برخورداری از تیم پشتیبانی قوی

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز است و جامعه کاربران فعال و وسیعی دارد. به همین خاطر اگر در هر یک از بخش‌های آن با مشکلی مواجه شدید می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌حل را پیدا کنید.

●       به‌روز‌رسانی‌های مداوم

وردپرس برای آنکه بتواند باگ‌های خود را برطرف کند، به‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. به همین خاطر اگر با وردپرس وب سایت خود را طراحی کنیم، می‌توانیم مطمئن باشیم که از نظر امنیتی محافظت می‌شود.

●       طراحی ریسپانسیو

طراحی سایت با وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید علاوه‌بر کاربران دسکتاپ، برای کاربران تلفن همراه نیز نحوه نمایش وب سایت خود را بهینه کنید. در نتیجه می‌توانید تجربه کاربری مخاطبان را بهبود دهید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بیاورید.

اهمیت آموزش طراحی سایت وردپرسی

با توجه به مواردی که در بخش قبل مطرح کردیم، برای کسانی که نمی‌خواهند زمان زیادی را برای طراحی یک وب سایت صرف کنند و در عین حال به کیفیت طراحی آن نیز اهمیت می‌دهند، وردپرس بهترین انتخاب است.

درست است که کار کردن با وردپرس راحت‌تر از طراحی سایت با زبان‌های برنامه‌نویسی است، ولی با توجه به تخصصی بودن موضوع و ابزارهای گوناگونی که وردپرس دارد، باید به شیوه‌ای صحیح کار کردن با آن را یاد بگیریم.

اهمیت آموزش طراحی سایت وردپرسی

از کتاب‌ها گرفته تا دوره‌های آموزش طراحی سایت با وردپرس، منابع مختلفی در اینترنت وجود دارند، اما مهم است که برای یادگیری آن به‌سراغ متخصصانی برویم که تجربه سال‌ها فعالیت در این حوزه را دارند.

در همین راستا می‌خواهیم دوره جامع طراحی سایت با وردپرس را به شما معرفی کنیم؛ این دوره یکی از ارزشمندترین دوره‌های مجموعه آموزشی ژاکت آکادمی است که توسط اساتید حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شود. از آنجایی که تمام مفاهیم این دوره به‌ شیوه‌ای تخصصی و عملی تدریس می‌شوند و هزینه شرکت در آن نیز مناسب است، بهترین فرصت برای شماست تا بتوانید به‌صورت مرحله به مرحله با ابزار وردپرس آشنا شوید و نحوه کار با آن را یاد بگیرید.

وردپرس؛ آری یا خیر؟!‌

وردپرس و زبان‌های برنامه‌نویسی هر دو از ابزارهای طراحی سایت هستند که هر یک از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند؛ از طرف دیگر، در دنیای امروز افراد در هر جایگاهی که باشند به‌دنبال آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به هدف خود هستند و با توجه به امکاناتی که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار داده است، به‌نظر می‌رسد بهترین گزینه برای طراحی وب سایت، استفاده از وردپرس است.

به همین خاطر، کافی است یکبار نحوه کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس را یاد بگیرید تا از آن به بعد، تنها با تمرکز بر کیفیت محتوایی که دارید کار را پیش ببرید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments