خرید سنسور در تهران

سنسورها ابزارهای الکتریکی هستند که در برخی از دستگاه و وسایل الکتریکی نصب می‌شوند. کار اصلی سنسورها اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکی مانند دما، فشار، شدت نور و… است. این وسیله با اندازه‌گیری پارامترهای سیگنال‌های خروجی، آن‌ها را به‌صورت آنالوگ یا دیجیتال به سخت ‌افزار یا نرم‌افزاری که به آن متصل است ارسال می‌کند. در بسیاری از وسایل الکتریکی که به‌صورت اتوماتیک کار می‌کنند، از سنسور استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، درب‌های اتوماتیک به‌وسیلۀ سنسورهای چشمی که در قسمت بالای آن‌ها نصب شده‌است، می‌توانند با نزدیک شدن یک شخص به درب، به‌صورت خودکار باز و بسته شوند. با ساخت سنسورها تحول بزرگی در ساخت ابزارهای الکتریکی به‌وجود آمد. با توجه به کاربرد و اهمیت استفاده از این وسیله، قبل از خرید آن باید به نکات مهمی توجه شود. برای خرید سنسور در تهران، مراکز و فروشگاه‌های معتبر زیادی وجود دارد. در ادامۀ این مقاله قصد داریم تا نکات مهمی را درمورد خرید سنسور در تهران بررسی کنیم.

خرید سنسور در تهران

معرفی سنسورها و نحوۀ عملکرد آن‌ها

قبل از این‌که به سراغ خرید سنسور در تهران برویم، خوب است یک تعریفی از سنسورها و نحوۀ عملکرد آن‌ها ارائه کنیم. همان‌طور که به آن اشاره کردیم، سنسور یک قطعۀ الکتریکی است که به تنهایی کاربردی ندارد و باید آن‌ها را بر روی یک وسیلۀ الکتریکی وصل کرد. سنسورها برای این‌که کارایی داشته باشند، باید به یک سخت‌افزار یا نرم‌افزار متصل شوند.

به کمک سنسورها، پارامترهای فیزیکی یک محیط مانند فشار، دما، شدت نور و… اندازه‌گیری می‌شود. خروجی این وسیله سیگنال‌های دیجیتالی یا آنالوگ است که برای پردازش اطلاعات، به نرم‌افزار یا سخت‌افزاری که به آن متصل است ارسال می‌شود. هرکدام از سنسورها با توجه به پارامتری که اندازه‌گیری می‌کنند، نحوۀ کار متفاوتی دارند. اما همۀ سنسورها یک پارامتر فیزیکی را به‌عنوان ورودی دریافت می‌کنند و آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌نمایند. شایان ذکر است که سنسورها را براساس عواملی مانند نوع سیگنال‌های خروجی، پارامترهای ورودی، ساختار و… در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. هنگام خرید سنسور در تهران، باید ابتدا به نوع سنسور و نحوۀ عملکرد آن توجه کرد و سپس ویژگی‌های ساختاری آن را مورد بررسی قرار داد.

کاربرد سنسورها چیست؟

هنگام خرید خرید سنسور در تهران حتماً باید به کاربرد سنسورها توجه شود؛ زیرا سنسورها با توجه به کاربردی که دارند در انواع مختلفی تولید می‌شوند. در مورد کاربرد سنسورها باید به شما بگوییم که سنسورها قطعات بسیار کاربردی هستند که در بسیاری از وسایل الکتریکی که به صورت اتوماتیک کار می‌کنند استفاده می‌شوند. همچنین در صنایع مختلف نیز از سنسورها استفاده‌های زیادی می‌شود. به کمک سنسورها عملکرد وسایل الکتریکی بسیار بهتر شده است. به کمک این وسیله ساخت خانه‌های هوشمند به راحتی ممکن است و می‌توان پروژه یک خانه هوشمند را به راحتی پیاده سازی کرد. علاوه بر این موارد که به آن‌ها اشاره کردیم از این وسیله استفاده‌های بسیار بیشتری می‌شود. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کاربرد سنسورها عبارت است از:

  • برای ساخت درب‌های اتوماتیک، وجود یک سنسور چشمی لازم و ضروری است. در بالای همۀ درب‌های اتوماتیک یک سنسور نصب می‌شود که با نزدیک شدن افراد باعث می‌گردد که درب به‌طور خودکار باز شود.
  • برای تولید لامپ‌هایی که به‌صورت اتوماتیک روشن و خاموش می‌شوند، نیز از سنسورهای خاصی استفاده می‌شود.
  • در برخی از قسمت‌های نیروگاه‌های انرژی، برای کنترل پرامترهای فیزیکی مانند دما، فشار و… از سنسورها استفاده می‌کنند.
  • برای ساخت خانه‌های هوشمند، استفاده از سنسورها لازم و ضروری است و بدون آن‌ها اجرای پروژۀ خانه هوشمند ممکن نخواهد بود.
  • برای راه‌اندازی اتوماسیون‌ها نیز به این وسیله نیاز است.
  • کاربرد سنسورها چیست؟
  • انواع سنسورها براساس سیگنال‌های خروجی

    همان‌طور که قبلاٌ به آن اشاره کردیم که سنسورها پارامترهای فیزیکی را به سیگنال‌های خروجی تبدیل می‌کنند، گفتنی است که سنسورها دو نوع سیگنال خروجی تولید می‌کنند. به همین دلیل آن‌ها را براساس نوع سیگنال خروجی، به دو دسته تقسیم می‌کنند که عبارت‌اند از:

    • خروجی آنالوگ

    برخی از سنسورها با اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکی از محیط، آن‌ها را به سیگنال‌های آنالوگ خروجی تبدیل می‌کنند. سنسورهایی که برای اندازه‌گیری دما، سرعت، شتاب، فشار و… استفاده می‌شوند، خروجی سیگنال‌های آن‌ها از نوع آنالوگ است. این نوع از سنسورها هر پارامتری که اندازه‌گیری می‌کنند به یک سیگنال نسبت می‌دهند و دستگاه‌هایی که این سیگنال‌ها را دریافت می‌کنند، کمیت پارامترها را مشخص می‌نمایند.

    • خروجی دیجیتال

    دسته‌ای دیگر از سنسورها وجود دارد که پارامترهای فیزیکی را اندازه‌گیری می‌کند و آن‌ها را به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌نمایند. از سنسورهایی که خروجی دیجیتالی دارند، معمولاً برای مشخص کردن داده‌هایی که دو حالت دارند استفاده می‌شود، مثلاً پارامترهایی که نیاز دارند دو حالت هست یا نیست، روشن یا خاموش، درست یا نادرست و… در آن‌ها مشخص شود. سنسورهای اندازه‌گیری نور و شتاب‌سنج دیجیتال دارای خروجی‌های دیجیتالی هستند.

    دسته‌بندی سنسورها براساس پارمترهای فیزیکی

    سنسورها را براساس عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌کنند. یکی از این عوامل، پارامترهای فیزیکی است که سنسورها آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند. ساختار و نحوۀ عملکرد هرکدام از آن‌ها با یکدیگر کاملاً متفاوت است. قیمت سنسورها نیز براساس پارامتری که اندازه‌گیری می‌کنند، ممکن است متفاوت باشد.

    انواع سنسورها براساس پارامترهای فیزیکی عبارت‌اند از:

    • سنسور اندازه‌گیری دما؛
    • سنسور اندازه‌گیری فشار؛
    • سنسور اندازه‌گیری شدت نور؛
    • سنسور اندازه‌گیری جریان؛
    • سنسور اندازه‌گیری رطوبت؛
    • سنسور اندازه‌گیری رنگ؛
    • سنسور اندازه‌گیری ولتاژ؛
    • سنسور اندازه‌گیری انرژی مغناطیسی؛
    • سنسور اندازه‌گیری شتاب.
    • دسته‌بندی سنسورها براساس پارمترهای فیزیکی
    • چگونه بهترین سنسور را انتخاب کنیم؟

      اگر قصد خرید سنسور در تهران را دارید، باید قبل از خرید، نکات مهمی را در نظر داشته باشید. از آنجایی که سنسورها دارای انواع مختلفی هستند و برندهای زیادی آن‌ها را تولید می‌کنند، تفاوت زیادی بین آن‌ها وجود دارد. به همین دلیل شاید خرید یک سنسور خوب که بتواند نیاز شما را برآورده کند، کمی سخت باشد. توجه کردن به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین سنسور را انتخاب کنید و از خرید خود راضی باشید. عوامل زیادی است که هنگام خرید سنسور در تهران باید به آن توجه داشته باشید، این عوامل عبارت‌اند از:

      • پارامترهای فیزیکی‌ای که باید سنسور آن‌ها را اندازه‌گیری کند

      همان‌طور که به آن اشاره کردیم، کار اصلی سنسورها اندازه‌گیری برخی از پارامترهای فیزیکی و تبدیل آن‌ها به سیگنال است. به همین دلیل سنسورها ازلحاظ ساختاری تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به کمک هر سنسور می‌توان یک پارامتر را اندازه‌گیری کرد. به همین دلیل باید قبل از خرید، به این نکته توجه کنید. هنگام خرید سنسور در تهران، باید به فروشنده بگویید که برای اندازه‌گیری چه پارامتری سنسور می‌خواهید، سپس با توجه به سایر عوامل که در ادامه بررسی می‌کنیم، از بین گزینه‌های موجود، یکی را انتخاب کنید.

       

      • دامنۀ عملکرد سنسور

      یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید سنسور در تهران، توجه به دامنۀ عملکرد آن‌هاست. هر یک از سنسورها دارای یک دامنۀ عملکرد مشخص هستند و نمی‌توانند پارامترهایی که خارج از این دامنه هستند را اندازه‌گیری کنند. به‌عنوان مثال، در طراحی یک دیگ بخار که دمای مایع را تا 300 درجۀ سانتی‌گراد افزایش می‌دهد، نباید از سنسوری استفاده کرد که دما را تا 150 درجۀ سانتی‌گراد اندازه‌گیری کند. عدم توجه به دامنۀ عملکرد سنسورها، می‌تواند خسارات‌ها و خطرات بزرگی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل قبل از اقدام به خرید یک سنسور، باید مطمئن شوید که می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

      • دقت اندازه‌‍گیری سنسور

      سنسورها دقت اندازه‌گیری متفاوتی دارند و به همین دلیل قبل از خرید سنسور در تهران، باید به این قابلیت توجۀ ویژه‌ای شود. دقت اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکی در هر محیط یا وسیلۀ الکتریکی متفاوت است و باید به این نکتۀ مهم نیز توجۀ ویژه‌ای شود. برای مثال استفاده از یک سنسور با دقت یک درجۀ سانتی‌گراد، برای طراحی یک دیگ بخار مناسب است. اما استفاده از این سنسور در محیط‌های آزمایشگاهی که نیاز به اندازه‌گیری 0/1 درجۀ سانتی‌گراد است مناسب نخواهد بود.

      • قیمت سنسورها

      از آنجایی که سنسورها در انواع مختلفی تولید می‌شوند، طبیعی است که قیمت آن‌ها نیز متفاوت باشد. به دلیل اهمیت زیادی که سنسورها دارند، خرید یک سنسور باکیفیت بسیار مهم و ضروری است. اگر قصد خرید سنسور در تهران را دارید، سعی کنید باکیفیت‌ترین محصول را خریداری کنید و به قیمت آن زیاد توجه نکنید. به این دلیل می‌گوییم که به قیمت توجه نکنید، زیرا اگر در حین کار سنسور به‌خوبی کار نکند، خسارات زیادی را متحمل می‌شوید که به مراتب از هزینه‌ای که برای خرید سنسور پرداخت کرده‌اید بیشتر خواهد بود. در برخی از مواقع، به دلیل حساسیت عملکرد سنسور، کوچک‌ترین اختلال در سنسور می‌تواند خسارات بزرگی را به بار آورد که علاوه‌بر هزینۀ مالی، وقت و انرژی شما را هم هدر می‌دهد. با این حال قیمت سنسورها نیز یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید هستند که ممکن است برای برخی از افراد مهم باشد.

    • چگونه بهترین سنسور را انتخاب کنیم؟
    • خرید سنسور فوتک در تهران

      سنسورها ازلحاظ شکل ساختاری و نحوۀ عملکرد، انواع مختلفی دارند. سنسورهای فوتک به سنسورهای نوری‌ای گفته می‌شوند که با اندازه‌گیری شدت نور، سیگنال‌های الکتریکی تولید می‌کنند. فاصلۀ دید این نوع سنسور 30 سانتی‌متر است و به‌صورت یک‌طرفه کار می‌کند.  این سنسورها دارای سه بخش اصلی هستند که عبارت‌اند از:

      1. گیرنده
      2. خروجی
      3. فرستنده

      نحوۀ عملکرد این سه بخش به این صورت است که گیرندۀ نوری‌ای که از فرستنده ارسال می‌شود را دریافت می‌کند. اگر میزان نور به دلیل قرار گرفتن جسمی در محیط تغییر کند، سنسور فوتک آن را به یک سیگنال خروجی تبدیل می‌کند. هنگام خرید سنسور فوتک باید به ویژگی‌های ساختاری این سنسور دقت شود و از صحت سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. این وسیله دارای یک سیم از نوع Oil Resistance است که در برابر عوامل محیط بیرونی بسیار مقاوم است و طول عمر زیادی دارد

    • خرید سنسور فوتک در تهران

      خرید سنسور آتونیکس در تهران

      آتونیکس یکی از شکرت های تولید کنند سنسور و کنترلر است، که فعالیت خود را در کشور کره آغاز کرده است. محصولات این شرکت از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخورد دارد هستند و توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بین مشتریان داشته باشند. از جمله محصولات این شرکت می‌توانیم به مواردی همچون سنسورهای نوری، سنسورهای مجاورتی، انواع سنسور برای درب‌ها، فیبر نوری، سنسورهای اندازه گیری فشار و تشخیص رنگ اشاره کنیم. برای خرید سنسور آتونیکس در تهران می‌توانید به نمایندگی این شرکت مراجعه کنید. با مراجعه به نمایندگی می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای خرید سنسور آتونیکس می‌توانید به برخی از فروشگاه‌های معتبر نیز مراجعه کنید.

      جمع‌بندی

      به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که سنسورها ابزارهای الکتریکی‌ای هستند که برای اندازه‌گیری پارامترهای فیزیکی به‌کار گرفته می‌شوند. این ابزارها به دلیل کارایی و عملکردی که دارند، در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل وجود پارامترهای فیزیکی مختلف، سنسورها را در انواع مختلفی می‌سازند. معمولاً سنسورها براساس عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که یکی از آن‌ها، سیگنال‌های خروجی و دیگری پارامترهای قابل اندازه‌گیری است. از آنجایی که سنسورها دارای انواع مختلفی هستند و در برنده‌های مختلفی تولید می‌شوند، هنگام خرید سنسور در تهران، باید به نکات مهمی درمورد سنسورها توجه شود.

      همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، توجه به نکاتی مانند دقت اندازه‌گیری سنسور، دامنۀ عملکرد سنسور و نوع پارامتر فیزیکی، در هنگام خرید سنسور بسیار مهم است. برای خرید سنسور آتونیکس در تهران، می‌توانید به نمایندگی آن مراجعه کنید. با مراجعه به نمایندگی، می‌توانید سنسورها را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید. از آنجایی که کارایی سنسورها در صنایع مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، کوچک‌ترین اختلال در کار آن‌ها ممکن است خسارات زیادی را به بار آورد. به همین دلیل هنگام خرید آن‌ها باید توجه به کیفیت و کارایی، بیشتر از توجه به قیمت آن‌ها باشد، زیرا در صورت عملکرد ضعیف، خساراتی که ایجاد می‌کند ممکن است هزینۀ بیشتری دربر داشته باشد. به همین دلیل هنگام خریدن آن‌ها سعی کنید همیشه بهترین و باکیفیت‌ترین نوع را انتخاب کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments