ترجمه اپلیکیشن: مسیری به سوی جهانی شدن

ترجمه اپلیکیشن: مسیری به سوی جهانی شدن

طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل، روز به روز، اهمیت و طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. در پس تولید هر اپلیکیشن، تلاش و فکر تیم عظیمی وجود دارد. بنابراین، هر کسی دوست دارد اپلیکیشنی که در طراحی و تولیدش نقش داشته است محبوس باقی نماند و به دست کاربران خارجی نیز برسد. در مسیر جهانی‌سازی و توزیع یک اپلیکیشن در سراسر جهان، باید به سراغ ترجمه بروید. اما ترجمه اپلیکیشن چگونه است؟ مترجم اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا ترجمه اپلیکیشن ارزش صرف هزینه و زمان را دارد؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ترجمه اپلیکیشن و مزایای آن بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

ترجمه اپلیکیشن چیست؟

ترجمه اپلیکیشن چیست؟

هدف از تولید و ساخت هر اپلیکیشنی جهانی شدن آن است. در واقع، طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌خواهند محصولات‌شان وارد بازار جهانی شود و در دسترس مردم در نقاط مختل جهان قرار بگیرد. لازمه جهانی شدن هر اپلیکیشن این است که کاربرانش بتوانند محتوا و زبان اپلیکیشن را متوجه شود. بنابراین، اگر قرار باشد اپلیکیشنی توجه مخاطبان آلمانی را به خود جلب کند، می‌بایست به زبان آلمانی ترجمه شود و اگر قرار است به دست مخاطبان روسی برسد، باید به زبان روسی برگردانده شود. بدین ترتیب، اگر می‌خواهید اپلیکیشنی را در سراسر جهان توزیع کنید، باید به فکر ترجمه آن به زبان‌های متعدد باشید.

در این‌جا، ترجمه اپلیکیشن موبایل به میان می‌آید و استفاده از اپلیکیشن را برای مردم سراسر جهان میسر می‌کند. ترجمه اپلیکیشن یا بومی‌سازی آن متفاوت از ترجمه یک متن ساده است. در ترجمه اپلیکیشن، باید فرهنگ، نیازها و انتظارات مخاطب زبان مقصد را نیز در نظر بگیرید و محتوای اپلیکیشن را دقیقاً مطابق با آن‌ها، به زبان مقصد برگردانید. این مسئله ترجمه اپلیکیشن را متمایز از دیگر خدمات ترجمه می‌کند.

مترجم اپلیکیشن چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر مترجمی از پس ترجمه اپلیکیشن بر نمی‌آید. از این رو، می‌بایست چنین ترجمه‌ای را به مترجمی بسپارید که سال‌ها تجربه در حوزه ترجمه و بومی سازی ترجمه دارد و با چم و خم و دشواری‌های این کار آشنایی کافی دارد و می‌تواند به بهترین شکل، انجامش دهد.

همچنین، می‌توانید به سراغ موسسه‌های معتبر ترجمه بروید. برای مثال، موسسه ترجمه transnet یکی از موسسه‌هایی است که سال‌ها تجربه در حوزه بومی سازی و ترجمه اپلیکیشن دارد. همکاری با چنین موسسه‌هایی نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

بنابراین، اگر قصد ترجمه اپلیکیشینی را دارید، می‌بایست در انتخاب مترجم یا موسسه ترجمه بسیار دقت کنید.

مزایای ترجمه اپلیکیشن چیست؟

مزایای ترجمه اپلیکیشن چیست؟

اما مزایای ترجمه اپلیکیشن چیست؟ آیا ترجمه اپلیکیشن ارزش صرف این همه زمان و هزینه را دارد؟ ترجمه اپلیکیشن، علاوه بر جهانی‌سازی، دستاوردهای دیگری را نیز برای‌تان به ارمغان خواهد آورد. در ادامه، از مزایای ترجمه اپلیکیشن برای‌تان گفته‌ایم.

بهبود تجربه کاربری

ترجمه اپلیکیشن سبب بهبود تجربه کاربری می‌شود. وقتی کاربر بتواند اپلیکیشن را با زبان مادری خودش در اختیار داشته باشد، می‌تواند به راحتی، با آن کار کند. اگر این ترجمه با دقت و مهارت صورت بگیرد، می‌تواند به این هدف دست پیدا کند و تجربه کاربری خوبی را برای کاربر زبان مقصد رقم بزند.

دستیابی به بازارهای جدید

برای ورود به بازارهای جدید، باید اپلیکیشن‌تان را ترجمه کنید. اگر برای ورود به بازارهای جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید در مورد زبان‌های ترجمه نیز تصمیم بگیرید تا بتوانید حضوری موثر در این بازارها داشته باشید. از یاد نبرید که برای ورود به بازار هر کشوری، می‌بایست اپلیکیشن را به زبان همان کشور ترجمه کنید تا بتوانید نظر مخاطبان را به سوی اپلیکیشن‌تان جلب کنید.

افزایش درآمد

تعداد کاربران اپلیکیشن ارتباط مستقیمی با میزان در آمد شما دارد. در واقع، هر چه تعداد کاربران‌تان افزایش پیدا کند، درآمدتان نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین، هر چه تعداد و تنوع زبان‌هایی که اپلیکیشن‌تان به آن‌ها ترجمه شده است بیشتر باشد، مخاطبان بیشتر و بالطبع، درآمد بیشتری خواهید داشت. وقتی کاربر بتواند زبان اپلیکیشن را متوجه شود، به آن اطمینان می‌کند و با خیال راحت، آن را می‌خرد.

سخن آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، ترجمه اپلیکیشن مسیری به سوی بین‌المللی شدن است و اصول و قواعد مختص به خودش را دارد. پیش از هر چیزی، باید بدانید که هر مخاطب ترجیح می‌دهد اپلیکیشنی به زبان خودش را در اختیار داشته باشد. بنابراین، برای ورود به بازار هر کشور، اپلیکیشن‌تان را به زبان مردم همان کشور ترجمه کنید. ترجمه اپلیکیشن مزایای متعددی را نیز در پی دارد. برای مثال، گستره مخاطبان را افزایش می‌دهد، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، امکان ورود به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند و در نهایت، سبب افزایش درآمد می‌شود. ترجمه اپلیکیشن اصلاً کار ساده‌ای نیست و نباید آن را به هر مترجمی بسپارید. ترجمه اپلیکیشن را به مترجمی بسپارید که تجربه انجام آن را دارد و می‌تواند اپلیکیشن را، با توجه به فرهنگ و انتظارات مخاطب زبان مقصد، ترجمه کند. اگر ترجمه مطلوبی از اپلیکیشن‌تان ارائه دهید، امکان موفقیت‌تان در بازار جهانی، به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments