خرید و تعمیر ماینر چقدر هزینه دارد؟

خرید و تعمیر ماینر چقدر هزینه دارد؟

امروزه کسب و کار  در حوزۀ ارزهای دیجیتال در کشور ما نیز گسترش زیادی پیدا کرده است. این امر پس از تحمیل تحریم‌های اقتصادی در کشور و ایجاد دشواری‌های فراوان در مسیر انتقال ارز، گسترش چشمگیرتری به خود گرفته است. به تناسب همین گسترش در کسب و کارهای مربوط به ارزهای دیجیتال، نیاز به تعمیرات تجهیزات سخت افزاری رایانه‌ای نیز بیش از پیش نمود پیدا کرده است و بازار خوبی برای تعمیرکاران و تأمین کنندگان قطعات در این بخش فراهم آورده است. چنان‌چه شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که نیاز به اطلاعات کافی در زمینه میزان هزینه مورد نیاز برای خرید و تعمیر دستگاه‌های ماینر دارید، این پست را تا انتها مطالعه کنید.

نکات مهم مربوط به خرید دستگاه استخراج  ارزهای دیجیتال یا ماینر

به دلیل وابستگی بسیار زیاد دستگاه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به مصرف برق، مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد دستگاه‌های استخراج بیت کوین باید به آن توجه شود، میزان بهره‌وری و بازگشت سرمایه (ROI) آنها است. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد ماینرها نرخ هش یا به عبارتی قدرت دستگاه ماینر است. هر چه توان هش دستگاه ماینر بیشتر باشد، نرخ استخراج بیت کوین نیز افزایش پیدا می‌کند.

ماینرهای چینی بازار ایران

سال ۲۰۲۱ نقطه عطف بسیار مهمی برای بازار ارزهای دیجیتالی بود. کمبود تراشه در بازار ماینر تمامی دنیا را تحت تأثیر خود قرار داد. البته تصمیم گیری‌ها و استراتژی‌های در پیش گرفته شده به وسیله دولت چین در زمینه ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال نیز در بازار این دستگاه‌ها در سایر کشورها از جمله ایران بی‌تأثیر نبود. بازار کشور ما در این سال آماج واردات دستگاه‌های استخراج ارز چینی شد. این دستگاه‌ها از کیفیت پایین و استهلاک بالایی برخوردارند و افرادی که در بازار استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند را با مشکلات بزرگی روبرو کرد. بنابراین کشور ما یکی از گران‌قیمت ترین کشورها دxر زمینه هزینه‌های استخراج ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

هزینه های تعمیر دستگاه ماینر

دستگاه‌های ماینر به دلیل آن که به طور پیوسته در کل شبانه روز در حال فعالیت هستند، بیش از دستگاه‌های سخت افزار دیگر در معرض خرابی و استهلاک قرار دارند. بنابراین یکی از مهم‌ترین شاخص‌های هزینه‌ای دستگاه‌های ماینر استفاده از افراد ماهر در این زمینه می باشد.

تعمیرات دستگاه های ماینر به دو گونه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می‌شود که در ادامه به تعمیرات سخت افزاری و تعمیرات نرم افزاری این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

هزینه های تعمیر دستگاه ماینر

تعمیرات سخت افزاری ماینرها

دستگاه‌های ماینر از قطعات و بخش‌های بسیار زیادی تشکیل شده‌اند که آسیب دیدن هر یک از آنها می‌تواند باعث بروز اختلال در عملکرد دستگاه و در نهایت کاهش سود حاصل از استخراج ارز دیجیتال شود. به طور کلی تعمیرات اصلی بخش سخت افزاری دستگاه ماینر عبارتند از:

به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر گونه افزایش دمای دستگاه و روشن نشدن آن نشان دهندۀ خراب شدن دستگاه است. همچنین فرسودگی، عملکرد زیاد و رطوبت بیش از حد نیز می‌توانند باعث خرابی ماینر شوند.

هزینه تعمیر ماینر در بخش سخت افزاری آن بستگی به آسیب دیدگی و میزان گسترش آن به سایر بخش‌ها و همچنین نوع و برند قطعه خراب شده دارد و نمی‌توان به صورت کلی جدول هزینه‌های خاصی را در مورد آن ارائه داد.

 

اورهال و تعمیر دستگاه ماینر

اورهال و تعمیر دستگاه‌های ماینر یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های تعمیراتی این دستگاه‌ها از سوی تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال است که هزینه‌های مربوط به آنها می‌تواند درآمد خالص این افراد را تحت تأثیر قرار دهد. هزینه تعمیر دستگاه‌های ماینر بسته به گسترش خرابی می‌تواند بین ۸۰ هزار تا چند میلیون تومان در نوسان باشد. هزینه اورهال اگر نیاز به تهیه قطعه خاص و کمیابی نداشته باشد، از ترانس زیادی برخوردار نخواهد بود. به طور کلی برای آن که متحمل هزینه‌های سنگین تعمیرات دستگاه ماینر نشوید، می‌توانید به صورت دوره ای هزینه های اندکی بابت اورهال دستگاه ‌ماینر پرداخت کنید و با این کار به افزایش طول عمر و پیشگیری از تخریب کامل آن کمک کنید. چرا که اورهال شدن دستگاه ماینر، نیاز به تعمیرات اساسی آنها را برطرف می‌سازد. دستگاه‌های ماینر از بخش‌های مهم تغذیه و پردازش تشکیل شده‌اند که در جریان هر اورهال باید مورد بازنگری قرار گیرند و در صورت نیاز تعمیر شوند.

سرفصل های هزینه ای در عیب یابی و تعمیر ماینر

عملیات هزینه‌یابی عیوب و تعمیر انواع دستگاه‌های ماینر شامل سرفصل‌هایی می‌شود که در اینجا به تک تک آنها اشاره خواهیم کرد:

  • عیب یابی و تعمیر برد اصلی انواع دستگاه ماینر
  • عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات آسیب دیده روی برد اصلی انواع دستگاه های ماینر
  • عیب یابی و تعمیر مدار مادربرد انواع مختلف دستگاه های ماینر
  • عیب یابی و تعمیر مدار تغذیه دستگاه های ماینر
  • عیب یابی و تعمیر منبع تغذیه یا پاور انواع دستگاه های ماینر
  • عیب یابی و تعمیر رام RAM دستگاه های ماینر
  • عیب یابی و تعمیر هش برد دستگاه ماینر
  • عیب یابی و تعمیر پردازنده مرکزی یا کنترل بورد control board ماینر
  • عیب یابی و تعمیر سیستم خنک کنندۀ دستگاه های ماینر
  • تعمیر و تعویض فن های پاور و سی پی یو CPU دستگاه ماینر و تعمیر پاور ماینر
  • عیب یابی و تعمیر IC های دستگاه های ماینر
  • اضافه کردن فن خنک کننده به دستگاه ماینر

عیب یابی و تعمیر انواع مدل های دستگاه ماینر (شامل اورهال و تعمیر ماینر آوالون Avalon، ماینر کانان  Canaan، ماینر پاگولین ماینر  Pagolin miner، ماینر بیتمن انتماینر Bitmain Antminer M3، ماینر بیتمن انتماینر Bitmain Antminer T9، ماینر بیتمن انتماینر Bitmain Antminer S9 و سایر دستگاه های ماینر)

سرفصل های هزینه ای در عیب یابی و تعمیر ماینر

هزینه ها و دستمزد اورهال و تعمیر سخت افزار ماینر

به طور کلی هزینه تعمیرات دستگاه‌های ماینر ارتباط زیادی با هزینۀ عیب یابی، قیمت قطعه، و دستمزد تعمیرکار دارد؛ که این کار را نمی توان از طریق سایت اینترنتی و به وسیله یک جدول ویژه که در برخی از سایت‌ها به صورت کلیشه‌ای اطلاع‌رسانی شده انجام داد. در واقع هر گونه هزینه تعمیرات دستگاه های ماینر باید پس از بازدید و بررسی آن صورت پذیرد. همچنین تعداد ماینرهای مورد نیاز برای اورهال یا تعمیر، بر روی قیمت نهایی خدمات تأثیر خواهد گذاشت؛ چرا که با افزایش تعداد ماینرها، هزینه تعمیرات ماینر کاهش پیدا می‌کند.

عکس قیمت ها بر أساس قیمت  تعمیرگاه ماینر  تهران برد است که یکی از مجرب ترین تیم های تخصصی تعمیرات ماینر در ایران میباشد

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments