چگونگی جلوگیری از داغ شدن آیفون

داغ شدن آیفون

اگر با مسئله داغ شدن آیفون مواجه هستید، توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله توضیحات جامعی در رابطه با داغ شدن آیفون و روش‌های جلوگیری از آن خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با داغ شدن آیفون

داغ شدن آیفون یا هر گوشی هوشمند دیگر یکی از موضوعاتی است که با پیشرفت بستر سخت افزاری دستگاه‌های هوشمند موبایلی، بیش از پیش با آن مواجه هستیم. ظاهرا مسئله داغ شدن بدنه گوشی‌های هوشمند در آیفون‌های اپل با شدت بیشتری مشاهده می‌شود. داغ شدن آیفون در برخی از شرایط امری طبیعی است اما داغ شدن بیش از اندازه آن یا هر گوشی هوشمند دیگری می‌تواند نشان از وجود یک عیب یا نقص سخت افزاری و مرتبط با طراحی دستگاه باشد.

به عنوان مثال تراشه اسنپدراگون 810 کوالکام به دلیل مشکلات طراحی که داشت، گرما و حرارت بسیار زیادی را تولید می‌کرد و این موضوع منجر به داغ شدن بیش از اندازه بدنه گوشی‌های هوشمند مجهز به آن می‌شد. این موضوع به قدری محسوس بود که کیفیت طراحی شرکت کوالکام را زیر سوال برد و حتی کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی و سامسونگ به همین دلیل ترجیح دادند که در پرچمداران سال 2015 خود از تراشه اسنپدراگون 810 کوالکام استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

بنابراین داغ شدن گوشی می‌تواند طبیعی و غیرطبیعی باشد. در مورد آیفون‌های اپل هم این موضوع صادق است، بنابراین داغ شدن آیفون هم می‌تواند بنا به دلایل موجه یا غیرموجهی رخ دهد. متاسفانه این روزها افراد زیادی با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از داغ شدن آیفون خود گله می‌کنند. بنابراین لازم دانستیم که طی مقاله‌ای اختصاصی در رابطه با این مسئله صحبت کنیم و اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در این مقاله اختصاصی به مسئله داغ شدن آیفون می‌پردازیم. شرایط داغ شدن طبیعی و غیرطبیعی آیفون را مشخص می‌کنیم و در نهایت روش‌هایی را به منظور جلوگیری از داغ شدن آیفون خدمتتان ارائه خواهیم کرد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی کامل‌تری بخواهید. با موبایل کمک و راهنمایی اختصاصی جلوگیری از داغ شدن آیفون همراه باشید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

شرایط دمایی ایده آل برای فعالی آیفون‌ها

آیفون‌های اپل به صورت عادی در شرایطی که از آن‌ها استفاده می‌شود، برای دمای 0 الی 35 درجه سانتیگراد طراحی شده‌اند. همچنین در شرایط عدم استفاده از دستگاه، آیفون‌های اپل می‌توانند در دمای محیطی 20- الی 45+ درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار گیرند. همچنین شرایط رطوبتی هم در عملکرد آیفون‌های اپل تاثیرگذار است و اپل اشاره می‌کند که آیفون‌هایش در مناطق با درصد رطوبت 5 الی 95 درصد عملکرد نرمالی دارد.

داغ شدن آیفون

اگر بنا به هر دلیل در حین استفاده از آیفون خود دمای درونی دستگاه افزایش یافته و از حد مجاز تعریف شده برای آیفون بیشتر شود، پیغام هشداری بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شود. این پیغام را در عکس زیر مشاهده می‌کنید. بسیاری از افراد با مشاهده این پیغام دچار ترس می‌شوند و تصور می‌کنند که به آیفونشان آسیب وارد شده است اما در واقع این چنین نیست. اگر قرار بود پس از آسیب دیدن دستگاه، پیغام هشداری از سوی آن برای کاربر نمایش داده شود، هیچ سودی در این بین حاصل نمی‌شد! بنابراین پیغام خطایی که مشاهده می‌کنید یک اخطار پیش از موعد است. این پیغام در شرایطی ارائه می‌شود که با مسئله داغ شدن آیفون مواجه شده باشید و داغ شدن دستگاه از حد مجاز آن بیشتر شود. دقت کنید این پیغام پیش از وارد شدن هر نوع آسیبی به آیفونتان نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل

داغ شدن آیفون

در برخی از شرایط دیده شده که کاربران با مشاهده این پیغام هشدار، آیفون خود را در درون یخچال یا حتی فریزر قرار داده‌اند تا خنک شدن دستگاه با سرعت بیشتری انجام شود! توجه کنید که هیچوقت از این روش به منظور خنک سازی آیفونتان استفاده نکنید. دمای فریزر شما ممکن است کمتر از 20- سانتیگراد و حد مجاز تعریف شده برای آیفون باشد. در این شرایط قرار دادن دستگاه در فریزر ممکن است آسیب جدی به آن وارد کند.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

دلیل داغ شدن آیفون چیست؟

دلیل داغ شدن آیفون کاملا مشخص است. اگر بخواهیم وارد سطوح ابتدایی علم فیزیک شویم و دلیل داغ شدن آیفون را شرح دهیم باید بگوییم که دلیل داغ شدن آیفون با حرکت و جریان الکتریسیته در قطعات سخت افزاری آن ارتباط دارد. در واقع جریان الکتریکی موجود در قطعات سخت افزاری دستگاه است که منجر به داغ شدن آیفون می‌شود. این موضوع مختص آیفون‌های اپل نبوده و دلیل علمی داغ شدن بدنه تمام گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

هنگامی که شدت جریان الکتریسیته در قطعات سخت افزاری دستگاه نظیر پردازنده مرکزی یا پردازنده گرافیکی افزایش یابند، گرمای بیشتری تولید شده و با انتقال این گرما به بدنه دستگاه، کاربر آن را حس می‌کند. کاملا مشخص است که افزایش شدت جریان الکتریسیته در قطعات سخت افزاری با وضعیت کاری دستگاه ارتباط دارد.

به عنوان مثال اجرای یک بازی پر گرافیک و سنگین در آیفون، منجر به افزایش شدت جریان الکتریسیته در پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی دستگاه می‌شود. یا آنالیز ویدئوهای با وضوح تصویر 4K منجر به پدیدار شدن این موضوع در گوشی‌های هوشمند خواهد شد. بنابراین دلیل داغ شدن آیفون یا هر گوشی هوشمند دیگری در شرایط انجام بازی، اجرای اپلیکیشن‌های سنگین، ضبط ویدئوهای 4K و … موضوعی است که شرح دادیم.

پس از مشاهده پیغام هشدار داغ شدن آیفون چه کنیم؟

پس از اینکه با پیغام هشداری داغ شدن آیفون مواجه شدید، دستگاه را خاموش کنید. اگر این امکان وجود دارد، آن را به یک محیط خنک‌تر منتقل کنید. به هیچ وجه آیفون خود را در یخچال یا فریزر قرار ندهید، چرا که علاوه بر دما، رطوبت موجود در یخچال و فریزر هم نسبت به رطوبت محیطی بیشتر است و این موضوع هم می‌تواند به آیفونتان آسیب بزند.

داغ شدن آیفون

پس از انتقال آیفون به محیطی خنک‌تر صبر کنید تا دستگاه کاملا خنک شود. دقت کنید که صبور بودن در این راستا بسیار مهم است. سعی کنید که پس از خنک شدن آیفونتان برای چند دقیق از اجرای بازی یا برنامه‌های سنگینی که منجر به داغ شدن آیفون می‌شوند صرف نظر کنید. دقت داشته باشید که پس از نمایش پیغام هشدار نامبرده شده، ممکن است با موارد زیر مواجه شوید:

  • ممکن است آیفون شما با اتصال به شارژر، شارژ نشود.
  • احتمالا نور صفحه نمایش آیفونتان به طور اتوماتیک کاهش پیدا می‌کند و صفحه آن تاریک می‌شود.
  • ممکن است آیفون شما با مشکل آنتن‌دهی مواجه شود و سیگنال سیم کارت افت کند.
  • این احتمال وجود دارد که چراغ فلش آیفونتان به طور موقت از کار بیفتد.

بنابراین اگر هر یک از موضوعات به موجب داغ شدن آیفون در دستگاه پدیدار شد، نگران نباشید. تمام موارد فوق پس از گذشت مدت زمان مشخص و کوتاهی رفع می‌شوند. بنابراین منتظر بمانید تا آیفونتان خنک شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

آیا ممکن است داغ شدن آیفون منجر به انفجار آن شود؟

داغ شدن آیفون می‌تواند منجر به انفجار دستگاه شود اما این موضوع به گونه‌ای نیست که شما تصور می‌کنید. آیفون‌های اپل عموما بدون دلیل دچار انفجار نمی‌شوند و در طراحی آن‌ها دقت کافی صورت می‌پذیرد. حتما گزارش‌های زیادی در رابطه با انفجار آیفون‌ها یا محصولات دیگری شنیده‌اید و این موضوع شما را نگران کرده است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، تقریبا تمام آیفون‌هایی که دچار انفجار شده‌اند همگی دارای دلیل موجهی بوده‌اند. به عنوان مثال یکی از آن‌ها مدتی پیش از انفجار در آب استخر غوطه‌ور شده بود و یا در مورد دیگر، کاربر از یک شارژر غیراستاندارد به منظور شارژ باتری آیفون استفاده کرده بود و در مورد دیگری هم کاربر از یک باتری نامرغوب در آیفون خود استفاده می‌کرد.

دلایل این چنینی ممکن است در برخی شرایط پس از داغ شدن آیفون منجر به بروز حوادثی همچون انفجار شوند. اما به صورت عادی انفجار دستگاه به دلیل داغ شدن آیفون تحت شرایط نرمال به هیچ عنوان گزارش نشده و بعید می‌دانیم که امکان رخ دادن آن وجود داشته باشد. بنابراین اگر آیفون خود را دست تعمیرکاران واگذار نکرده‌اید، از شارژ مرغوب برای شارژ باتری آن استفاده می‌کنید، آیفونتان پیش از این در آب غوطه‌ور نشده و باتری آن تعویض نشده است، به هیچ وجه نگران انفجار دستگاه پس از داغ شدن آیفون نباشید.

شاید در قبال این مسئله و ادعا به فبلت گلکسی نوت 7 اشاره کنید که بدون دلیل و بدون انجام هیچ تغییری در نسخه اصلی و کارخانه‌ای آن منفجر می‌شد! در قبال این مسئله باید بگوییم که باتری گلکسی نوت 7 سامسونگ با یک نقص فنی داخلی همراه است که با انفجار دستگاه در ارتباط بوده است. عموما شرکت‌های تولید کننده گوشی در طراحی محصولاتشان به این موضوعات اولیه توجه ویژه‌ای می‌کنند و گلکسی نوت 7 یک مورد نادر در دهه‌های اخیر بوده است. در یک جمله باید بگوییم که در شرایط عادی نگران بروز انفجار به موجب داغ شدن آیفون نباشید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

روش‌ها و ترفندهایی به منظور جلوگیری از داغ شدن آیفون

در این بخش از مقاله قصد داریم روش‌ها و ترفندهایی را به منظور جلوگیری از داغ شدن آیفون خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • سعی کنید که آیفون خود را به کیس یا قاب‌های ضخیم مجهز نکنید. این قاب‌ها انتقال گرما از بدنه آیفون به محیط را مختل می‌کنند.
  • در تابستان و هوای گرم، به هیچ وجه آیفون خود را در داخل اتومبیل و به ویژه بر روی داشبورد و تحت تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید. ممکن است در این شرایط دمای آیفون شما از مرز 45+ هم عبور کند و آسیب جدی به دستگاه وارد شود.
  • همواره از تابش نور مستقیم خورشید به آیفون جلوگیری کنید. تابش آفتاب به دستگاه می‌تواند یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین دلایل داغ شدن آیفون باشد.
  • تا حد امکان برای مدت زمان طولانی با آیفون خود بازی‌های سنگین و پر گرافیک را اجرا نکنید. انجام بازی‌های پر گرافیک و سنگین رایج‌ترین عامل داغ شدن آیفون محسوب می‌شود.
  • قابلیت‌های اتصالی همچون بلوتوث، وای فای، موبایل دیتا (Mobile Data)، هات اسپات (Hotspot) و سایر موارد این چنینی را در شرایطی که مورد نیاز نیستند، غیر فعال کنید. این قابلیت‌های اتصال منجر به تولید گرمای اضافه در آیفون می‌شوند.
  • اگر از قابلیت‌ها و سرویس‌هایی نظیر موقعیت مکانی (Location) و GPS استفاده نمی‌کنید، حتما آن‌ها را غیر فعال کنید. فعال بودن این سرویس‌ها هم می‌تواند منجر به داغ شدن آیفون شود.
  • تا حد امکان برای مدت زمان طولانی آیفونتان را به شارژ متصل نکنید. اتصال دستگاه به شارژر و شارژ شدن باتری آن فرآیند گرمازایی بوده و منجر به داغ شدن آیفون می‌شود.
  • مدیریت اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه آیفونتان هم می‌تواند در راستای جلوگیری از داغ شدن آیفون موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید:  ضمانت گارانتی تعمیرات Apple

جمع‌بندی

همانطور که ملاحظه کردید در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با داغ شدن آیفون و نحوه جلوگیری از بروز این مشکل خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. . چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی کامل‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

باتری iPhone 7

قیمت تاچ ال سی دی جی 7 کور

قطعات آیفون 7 Plus

منبع macworld

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments