تاثیر طراحی بسته بندی محصولات بر فروش

تاثیر طراحی بسته بندی محصولات بر فروش

به هر فروشگاهی که بروید و قفسه هایی را مشاهده کنید که روی آنها محصولات مشابه از برند های مختلف قرار گرفته است. این همان چیزی است که طراحی بسته بندی را به اندازه خود محصول مهم می کند. این امر تأثیر زیادی بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان دارد.

به طور متوسط ​​تا قبل از اینکه مشتری به گزینه بعدی را انتخاب کند، برند ها حدود 7 ثانیه فرصت دارند تا تأثیر خوبی بگذارند. طراحی بسته بندی موثر و جذاب نه تنها باعث می شود که یک محصول نسبت به گزینه های دیگر انتخاب شود، بلکه ارزشهای نام تجاری را نیز منعکس می کند.

این فراتر از اولین برداشت سریع است. بر اساس یک نظرسنجی، 52 درصد از مشتریان آنلاین اعلام کرده اند که اگر سفارشات خود را در بسته بندی درجه یک دریافت کنند، از همان شرکت خرید خود را ادامه می دهند.

همچنین تبلیغات رایگان است زیرا اگر بسته بندی جذابیت خاصی داشته باشد، خریداران به احتمال زیاد عکس می گیرند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. عدم توجه کافی به این جنبه یک فرصت بازاریابی از دست رفته است.

بسته بندی محصول چیست؟

بسته به نوع محصول، برخی از الزامات ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، مواد غذایی از دستورالعمل های خاص بسته بندی برای اهداف ایمنی پیروی می کنند. نقش دیگر بسته بندی انتقال اطلاعات به خریدار در مورد محصول است.

در زمینه وسیع تری، بسته بندی محصول به کل فرایند طراحی، تولید و بازاریابی محصول اشاره دارد. این گونه فکر کردن در مورد آن نقش را در خرده فروشی آسان تر می کند.

بسته بندی از محصولات در هنگام حمل و نقل و محافظت از محصول

به عنوان مشتری، هیچ چیز بدتر از این نیست که چیزی را سفارش دهید، منتظر رسیدن آن باشید، و سپس متوجه شوید که در حین حمل به دلیل بسته بندی نامناسب آسیب دیده است، و سپس مجبور به بازگرداندن آن شده اید.

ما اهمیت ایجاد بسته بندی های بصری جذاب را می دانیم، اما باید توجه بیشتری به توانایی آن در محافظت از اقلامی که در حین حمل و نقل و فروشگاه ها قرار می گیرد، توجه کرد. یک تجربه ناامیدکننده مانند آنچه شرح داده شد منجر به نارضایتی مشتریان، شهرت آسیب دیده و از دست دادن درآمد می شود.

کیفیت بسته بندی نشان دهنده کیفیت محصول است

اگر بسته بندی آن ارزان به نظر برسد، به احتمال زیاد یک محصول عالی به فروش نمی رسد، به خصوص اگر در بین مشتریان به خوبی شناخته نشده باشد. آنها تصور می کنند که کیفیت محصول به همان اندازه پایین است. مواد و کیفیت خوب، به محصولات و مارک های آنها اعتبار می بخشد.

بسته باید به سوالات مشتری پاسخ دهد

همانطور که اشاره کردیم، یکی از نقش های بسته بندی، ارائه اطلاعات مربوط به محصول است. اما این فقط فهرست مواد یا ویژگی ها نیست. شما باید پیش بینی کنید که مشتری هنگام برداشتن محصول شما از قفسه چه سوالاتی را مطرح خواهد کرد.

برای مثال، فرض کنید شما هدفون بلوتوث می فروشید. مشتری از ظاهر کلی هدفون شما خوشش می آید و جعبه را بر می دارد، اکنون به دنبال اطلاعاتی درباره مواد ساخته شده هدفون، عمر باتری، نسخه بلوتوث مورد استفاده، حذف نویز و موارد دیگر است.

این سوالات را می توان به عنوان شک و تردید در مورد اینکه آیا محصول شما انتخاب مناسبی برای آنها است، تفسیر کرد. وقتی به سوال آنها پاسخ می دهید، آنها اطمینان بیشتری پیدا می کنند.

عملکرد ارتباطی نه تنها برای آگاهی و آموزش مشتری در مورد ویژگی های محصول بلکه او را تشویق به خرید آن می کند. بنابراین نحوه انتقال پیام نیز باید احساسات درستی را ایجاد کند تا محصول را تا آنجا که ممکن است در سلسله مراتب جایگزین ها قرار دهد.

بسته بندی سازگار با محیط زیست

یکی دیگر از جنبه های مهم این است که بسته بندی چقدر دوستدار محیط زیست است.این امر می تواند برای یک شرکت در نظر افکار عمومی به عنوان محافظت از محیط زیست اعتبار برند را افزایش دهد، و تأثیر بسیار مثبتی بر فروش دارد.

اگر آنها خود را دوستدار محیط زیست بدانند، خرید از برندی که این ارزش را نشان می دهد آنها را ترغیب میکند به خرید این محصولات حتی اگه قیمتی بیشتر داشته باشد.

4 دلیل اهمیت طراحی بسته بندی محصول

اگر به عنوان صاحب مشاغل به این شکل فکر می کنید، ممکن است خود را برای شکست آماده کنید. بسته بندی محصولات بیشتر از آنچه فکر می کنید در تصمیم گیری مصرف کننده نقش دارد. بسته بندی یک محصول موارد زیادی را بیان می کند، از آنچه محصول می تواند برای مشتریان شما انجام دهد تا ارزش های شرکت شما. برخی معتقدند که بسته بندی به اندازه خود محصول اهمیت دارد زیرا یک ابزار بازاریابی و ارتباطی مهم برای تجارت شما است.

شروع به فکر طراحی بسته بندی برند خود کنید و این چهار عامل را در نظر بگیرید.

این نام برند شما را از دیگران متمایز می کند

هزاران محصول در بازار برای جلب توجه مشتریان شما وجود دارد. یک سوم تصمیم گیری مصرف کننده فقط بر اساس طراحی بسته بندی محصول است. برای موفقیت، بسته بندی برند شما باید متمایز و متفاوت از رقبای شما باشد.

رنگ بسته بندی عادت خرید مصرف کننده را تغییر می دهد

رنگهای مورد استفاده در بسته بندی محصول شما نقش اساسی در تصمیم گیری خرید مصرف کننده دارد. مغز شما به رنگهای مختلف واکنش نشان می دهد، بنابراین رنگ بسته بندی خود را متناسب با آن انتخاب کنید. به عنوان مثال، محصولات با بسته بندی سفید سادگی، ایمنی و خلوص را ارائه می دهند.رنگ آبی روشن آسمانی بیشتر سرحال در نظر گرفته می شود، در حالی که رنگ آبی تیره صنعتی تر است.

بسته بندی محصول یک ابزار بازاریابی است

بسته بندی محصول شما می تواند یک ابزار بازاریابی مفید از طریق تبلیغات در فروشگاه باشد. محصولات برند دار به راحتی قابل تشخیص هستند، بنابراین طراحی بسته بندی با طراحی لوگوی شما بر روی بسته بندی محصول به مصرف کنندگان کمک می کند تا دفعه بعد که خرید می کنند محصول شما را به خاطر بسپارند.

بسته بندی باعث به رسمیت شناختن برند می شود

یک لحظه به برخی از برندهای مورد علاقه خود فکر کنید. همه آنها یک ویژگی مشترک دارند: به یاد ماندنی هستند. در طول چند دهه، برندهایی مانند کوکاکولا تغییرات کوچکی در بسته بندی خود ایجاد کرده و به ظاهر اولیه خود وفادار ماندند. به خاطر داشته باشید که برند های شناخته شده نباید چیزی را تغییر دهند زیرا بسیاری از برند های موفق که لوگو ، رنگ یا بسته بندی خود را تغییر داده اند ، پس از ایجاد یک تغییر بزرگ، با واکنش خریداران روبرو شده اند.

پس بهتر است قبل از ایجاد برند سازی به طراحی لوگو و رنگ و نام انتخابی خود برای محصول و بهترین نوع بسته بندی مناسب با نوع محصول خود کامل تحقیق کنید و کار را به متخصص بسپارید.

رسانه هنر برتر مجری طراحی لوگو، لوگو موشن ، طراحی کاتالوگ و طراحی بسته بندی و طراحی سایت در اصفهان وتهران است جهت مشاوره و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید و نمونه کارها را در آدرس وب سایت رسانه هنر برتر می توانید مشاهده کنید.

09133055156

09124184600

www.saynadesign.com

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments