بهترین گوشی‌های هواوی در بازار (تیر ۱۴۰۰)

بهترین گوشی هواوی در بازار

برند هواوی اولین شرکت چینی بود که نام خود را در صنعت موبایل مطرح کرد. برای همین تا چند سال پیش حتی تلفظ نام هواوی هم برای خیلی‌ها مشکل بود و بیشتر مردم گوشی‌های هواوی را نمی‌شناختند! اما حالا وضعیت متفاوت شده است؛ دیگر کمتر کسی را پیدا می‌کنید که نام هواوی را نشناسد و حداقل یک بار گوشی هواوی را در دست نگرفته باشد. پیشرفت بخش موبایل شرکت هواوی به قدری زیاد بوده است که در حال حاضر پرچم‌داران هواوی جزو بهترین گوشی‌های ساخته شده در بازار به‌ویژه در بخش موبایل هستند. تنوع گوشی‌های هواوی مانند دیگر برندهای چینی زیاد است برای همین ممکن است در انتخاب بهترین گوشی هواوی کمی سردرگم شوید.

این راهنما برای انتخاب بهترین گوشی هواوی در بازه‌های قیمتی مختلف نوشته شده است. اگر قصد خرید بهترین گوشی هواوی را دارید ولی نمی‌دانید باتوجه به بودجه‌ای که دارید کدام گوشی برای شما بهتر است، این راهنمای خرید را بخوانید تا با بهترین گوشی هواوی آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

سرویس های گوگل در هواوی

فقدان سرویس‌های گوگل

قبل از معرفی این گوشی‌ها باید این نکته را بگوییم که به دلیل تحریم شرکت هواوی توسط آمریکا، گوشی‌های جدید این شرکت از سرویس گوگل پشتیبانی نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده است فروش گوشی‌های هواوی در بازارهای جهانی از جمله ایران کاهش چشمگیری داشته باشد. به همین دلیل است که در حال حاضر تنوع گوشی‌های هواوی در بازار ایران به نسبت سال‌های گذشته کمتر شده است.

مشخص نیست تحریم هواوی تا کی ادامه داشته باشد و کی می‌توانیم دوباره سرویس‌های محبوب گوگل مانند گوگل پلی استور، گوگل کروم، جیمیل و … را روی گوشی‌های هواوی ببینیم. به هرحال اگر قصد خرید گوشی‌های محصول 2019 به بعد هواوی را دارید باید بدانید روی این گوشی‌ها خبری از گوگل نیست. درست است که وجود سرویس‌های گوگل این روزها یکی از اساسی‌ترین نیازهای کاربران است اما نبودن آنها هم آنقدرها که فکر می‌کنید آزاردهنده نخواهد بود. در حقیقت مزایای بهترین گوشی‌های هواوی آنقدر زیاد است که با وجود نداشتن سرویس گوگل بازهم ارزش خرید بالایی داشته باشند. البته گوشی‌های زیادی در لیست ما وجود دارند که از این سرویس پشتیبانی می‌کنند.

بهترین گوشی هواوی تا 3 میلیون تومان

اولین گوشی فهرست بهترین گوشی‌های هواوی از خانواده Y است؛ هواوی Y6p. این گوشی ارزان قیمت گزینه مناسبی برای آنهایی است که می‌خواهند با حداقل هزینه به دنیای گوشی هوشمند وارد شوند. Y6p از یک نمایشگر 6.3 اینچی با تراکم پیکسلی 278 استفاده می‌کند که از نوع IPS است و کیفیت معمولی دارد. طراحی Y6p همان چیزی است که در اکثر گوشی‌های امروزی می‌بینیم و نکته ویژه‌ای ندارد. Y6p از پردازنده ساخت هلیو مدل P22 استفاده کرده که یک پردازنده 12 نانومتری است. این پردازنده در کنار 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم برای انجام کارهای روزمره مانند برقراری تماس، گشت‌و‌گذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی کافی است.

بهترین گوشی هواوی زیر 3 میلیون

در بخش دوربین Y6p از یک ماژول سه‌گانه استفاده کرده است که در این رنج قیمتی ترکیب جذابی است. این دوربین از یک لنز 12 مگاپیکسلی واید، یک لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اگر توقع زیادی از مجموعه دوربین این گوشی نداشته باشید می‌توانید عکس‌های نسبتا خوبی با آن بگیرید. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن هم برای گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدئویی کافی است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی سنسور اثرانگشت در پشت گوشی و باتری 5000 میلی‌آمپری آن اشاره کرد.

بهترین گوشی هواوی تا 4 میلیون تومان

گوشی بعدی فهرست بهترین گوشی هواوی، Y8s است. این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های هواوی در رده گوشی‌های ارزان قیمت است. طراحی زیبا و نمایشگر باکیفیت ارزش خرید این گوشی را بالا برده است. نمایشگر 6.5 اینچی و IPS این گوشی از رزولوشن 2340 در 1080 بهره می‌برد که کیفیت مطلوبی برای یک گوشی در این رنج قیمتی است. در بخش طراحی Y8s نمره قابل قبولی می‌گیرد و شما را راضی نگه خواهد داشت. این گوشی جزو آخرین گوشی‌های هواوی است که از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و همین موضوع ارزش خرید آن را دربرابر دیگر گوشی‌های هواوی بیشتر خواهد کرد.

بهترین گوشی هواوی

قلب تپنده گوشی Y8s، پردازنده نسبتا کم‌مصرف کرین 710 است که عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها و مدیریت مصرف باتری دارد. وجود 4 گیگابایت حافظه رم در کنار این پردازنده سرعت گوشی را بالاتر برده است. تجربه کاربری این گوشی نشان داده است که کارکردن با این گوشی برای وب‌گردی، اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سبک، بسیار خوب است. در بخش دوربین Y8s یک ماژول دوگانه 48 و 2 مگاپیکسلی دارد که ترکیب نسبتا خوبی است و در شرایط نوری مطلوب، عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند. در مجموع گوشی Y8s یکی از بهترین گوشی‌های هواوی در رنج قیمت زیر 5 میلیون تومان است که در بیشتر بخش‌ها عملکرد خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های شیائومی (خرداد ۱۴۰۰)

بهترین گوشی هواوی تا 5 میلیون تومان

گوشی دیگر فهرست بهترین گوشی‌های هواوی نسخه پرایم Y9 یعنی Y9 Prime است. این که در سال 2019 عرضه شده است از آخرین بازمانده‌های هواوی است که از سرویس گوگل پشتیبانی می‌کند. این گوشی با یک نمایشگر 6.59 اینچی IPS و تراکم پیکسلی 391 کیفیت خوبی دارد و برای دیدن فیلم و وب‌گردی گزینه مناسبی است. در بخش طراحی هم Y9 Prime به دلیل دوربین سلفی پاپ آپ یا بازشدنی از بالا، با یک نمایشگر تمام صفحه و بدون حفره دوربین سلفی مواجه هستیم که جذابیت بالایی دارد. در مجموع این گوشی جزو گوشی‌های زیبای هواوی در این رده قیمتی است.

پردازنده بکار رفته در این گوشی kirin 710F است که یک تراشه 12 نانومتری است و قدرت پردازشی مطلوبی ارائه می‌کند. در کنار پردازنده 4 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. این مجموعه عملکرد خوبی دارد و دستورات شما را سریع و روان اجرا می‌کند. اگر بازی‌های سنگین مانند پاپجی و کال آف دیوتی را کنار بگذاریم این گوشی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. با وجود دوربین 3 گانه 16+8+2 مگاپیکسلی می‌توانید عکس‌های خوبی بگیرید اما نباید انتظار معجزه داشته باشید. در مجموع Y9 یک گوشی مقرون به صرفه با امکانات خوب است و ارزش خرید بالایی دارد.

بهترین گوشی هواوی تا 6 میلیون تومان

سری نوای هواوی در چندسال گذشته توانسته محبوبیت بالایی بین کاربران پیدا کند. گوشی‌های سری نوا یکی از بهترین گوشی‌های هواوی بوده است. یکی از گوشی‌هایی که از این سری در سال گذشته معرفی شد Nova 7i بود که با نمایشگر خوب، طراحی جذاب و پردازنده قدرتمند توانست نمایش خوبی در بازار گوشی‌های میان رده داشته باشد. نمایشگر ال‌سی‌دی این گوشی 6.4 اینچی است و تراکم پیکسلی 398 دارد که در این بازه قیمتی قابل قبول است. وجود اندروید 10 و البته عدم حضور سرویس‌های گوگل از نکات مهم درباره این گوشی است.

بهترین گوشی هواوی

وجود پردازنده کرین 810، 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یک پکیج قدرتمند و کم مصرف را بوجود آورده است. تراشه کرین 810 با فناوری 7 نانومتری تولید شده است به همین دلیل مصرف باتری در آن به کمترین حد خود رسیده است. این گوشی برای انجام بازی‌ها و تمام برنامه‌ها مناسب است و تجربه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در قسمت دوربین هم نوا 7 آی عملکرد مطلوبی دارد و پشت گوشی میزبان یک ماژول چهارگانه 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی است. عملکرد کلی دوربین به‌ویژه در شرایط نوری مناسب، قابل قبول است. اگر دنبال خرید بهترین گوشی هواوی در بازه زیر 6 میلیون هستید قطعا این گوشی بهترین انتخاب برای شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های زیر ۵ میلیون بازار – خرداد ۱۴۰۰

بهترین گوشی هواوی تا 7 میلیون تومان

یکی از جذاب‌ترین و بهترین گوشی‌های هواوی در بخش میان‌رده‌ها، گوشی Y9a است. این گوشی با طراحی زیبا، دوربیت‌های قدرتمند و پردازنده قوی توانسته است فروش خوبی در بازار داشته باشد. نمایشگر بزرگ 6.63 اینچی گوشی از نوع IPS است و به لطف وجود دوربین سلفی پاپ‌آپ، تمام نمای جلوی گوشی را تا 92 درصد پوشانده است. این نمایشگر با رزولوشن FHD+ کیفیت مطلوبی دارد و نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. طراحی گوشی هم زیبا و جذاب است هرچند اندازه آن برای کار با یک دست کمی بزرگ است.

یکی از نقاط قوت Y9a که آن را به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده هواوی بدل کرده است پردازنده آن است. تراشه هلیو G80 قلب تپنده این گوشی است که در اکثر شرایط و برنامه‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. در کنار این پردازنده 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم خیال شما را از فضای ذخیره‌سازی و سرعت اجرای برنامه‌ها راحت خواهد کرد. بخش جذاب دیگر این گوشی ماژول دوربین آن است که میزبان یک ترکیب چهارگانه 64+8+2+2 مگاپیکسلی است. این دوربین در بیشتر سناریوهای عکاسی عملکرد خوبی دارد و روی شما را زمین نخواهد زد! در مجموع خرید این گوشی برای آنهایی که یک نمایشگر بزرگ و تمام‌صفحه می‌خواهند مناسب خواهد بود.

بهترین گوشی هواوی تا 10 میلیون تومان

در ادامه فهرست بهترین گوشی هواوی به بهترین گوشی میان‌رده هواوی رسیدیم؛ Nova 5T. نوا 5 تی یکی از بهترین گوشی‌های میان رده بازار است که در بسیاری از بخش‌ها هم تراز با پرچم‌داران عمل می‌کند. طراحی Nova 5T بسیار زیبا و مینیمال است. اندازه و وزن گوشی مناسب است و کارکردن با یک دست با این گوشی راحت است. نمایشگر Nova 5T 6.26 اینچ و از نوع IPS است که 85 درصد فضای جلوی گوشی را پوشانده است. این گوشی از آخرین گوشی‌های ساخت هواوی بود که از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند. نوا 5 تی در زمان عرضه با اندروید 9 وارد بازار شد اما در آینده نزدیک بروزرسانی اندروید 12 نیز برای آن عرضه می‌شود که اتفاق بسیار خوبی است.

بهترین گوشی هواوی

جذاب‌ترین بخش این گوشی سخت‌افزار آن است. Nova 5T از پردازندع کرین 980 استفاده می‌کند که قدرتی نامحدود برای این گوشی فراهم کرده است. این پردازنده همان تراشه بکار رفته در پرچم‌داران سال گذشته هواوی است. وجود 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عملکرد بسیار سریع و روانی را برای شما فراهم می‌کند. اگر دنبال یک گوشی برای بازی کردن هستید قطعا Nova 5T یک گزینه عالی برای شما خواهد بود و در اجرای تمام بازی‌ها سربلند خواهد بود. در بخش دوربین هم عملکرد Nova 5T قابل قبول است؛ ماژول چهارگانه 48+16+2+2 مگاپیکسلی در بیشتر سناریوهای عکاسی عملکرد خوبی دارد و نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

بهترین گوشی هواوی تا 20 میلیون تومان

سری میت هواوی همیشه جزو بهترین‌های بازار بوده است. این گوشی‌ها هم در بخش طراحی عالی هستند هم بهترین دوربین‌های بازار را در دل خود جای داده‌اند. هواوی میت 30 پرو پرچم‌دار سال گذشته این سری در بازار بود که هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی از یک نمایشگر اولد 6.53 اینچی استفاده کرده است که بیش از 94 درصد فضای جلوی گوشی را پوشانده است که عدد بسیار خوبی است. کیفیت نمایشگر میت 30 پرو بسیار خوب است و برای دیدن محتوا و بازی کردن مناسب. وجود گواهی IP68 در این گوشی نیز نکته مثبت دیگری برای این گوشی است.

شاید قدرتمندترین بخش میت 30 پرو دوربین آن باشد. ماژول چهارگانه این گوشی یکی از بهترین تجربه‌های ممکن در عکاسی را برای شما به ارمغان می‌آورد. پس اگر دوربین گوشی برای شما مهم است این گوشی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. از نظر قدرت پردازشی هم میت 30 پرو با تراشه کرین 990 عملکرد بسیار خوبی دارد و بدون لگ و با سرعت بسیار بالا دستورات شما را اجرا می‌کند. شاید تنها ضعف این گوشی عدم وجود سرویس‌های گوگل باشد. از دیگر ویژگی‌های میت 30 پرو می‌توان به تشخیص چهره 3 بعدی اشاره کرد که عملکردی مشابه Face ID اپل دارد. در مجموع باید گفت این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های ساخت هواوی است.

بیشتر بخوانید: فهرست زیباترین گوشی‌های جهان

بهترین گوشی هواوی بیشتر از 20 میلیون تومان

در قسمت آخر فهرست بهترین گوشی‌های هواوی به سراغ پرچم‌دار قدرتمند هواوی یعنی P40 Pro رفتیم. این گوشی یک پرچم‌دار به تمام معناست! P40 Pro در تمام بخش‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد و تنها ضعف آن نبودن سرویس‌های گوگل است. نمایشگر اولد پی 40 پرو 6.58 اینچی است و حدود 92 درصد نمای جلوی گوشی را پوشش داده است. نرخ نوسازی تصوی 90 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ از ویژگی‌های دیگر این نمایشگر است. طراحی پی 40 پرو در مجموع زیبا و جذاب است و نمره خوبی دریافت می‌کند.

قلب تپنده پی 40 پرو تراشه قدرتمند و کم مصرف کرین 990 است که برای انجام تمام برنامه‌ها و بازی‌ها با بالاترین کیفیت مناسب است. حافظه رم این گوشی 8 گیگابایت و حافظه داخلی در 3 گزینه 128، 256 یا 512 گیگابایت در دسترس است. بخش قدرتمند دیگر این گوشی ماژول چهارگانه این گوشی است که میزبان یک سنسور 50 مگاپیکسل واید، یک لنز 12 مگاپیکسل تله‌فوتو، یک لنز 40 مگاپیکسل اولترا واید و یک سنسور تشخیص عمق است. دوربین P40 Pro یکی از بهترین دوربین‌های بازار در بین گوشی‌های هوشمند است. اگر به عکاسی علاقمند هستید این گوشی گزینه بسیار خوبی برای شماست.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین گوشی هواوی در بازار با توجه به محدود شدن انتخاب‌ها نباید کار سختی باشد؛ تنها باید بودجه خودتان را مشخص کنید و با توجه به آن از بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. اگر قصد خرید گوشی هواوی را دارید با خواندن فهرست بهترین گوشی‌های هواوی در این مطلب می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. نظر شما درباره فهرست ما چیست؟ به‌نظر شما بهترین گوشی هواوی کدام است؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments