بهترین اینورتر آلمانی + مزایا و معایب درایو زیمنس و اشنایدر

نحوه عملکرد اینورتر

برای درک بهتر مزایا و معایب درایو زیمنس بهتر است ابتدا درایو کنترل دور و اجزای آن را بشناسیم و سپس به بررسی این موضوع میپردازیم

اینورتر یا درایو چیست؟

اینورتر یا درایو تجیهزی برای تبدیل  جریان الکتریسیته را از حالت مستقیم دی سی dc به حالت متناوب القایی ac تبدیل می کند. برای راه اندازی الکتروموتورها روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها از طریق اینورتر است .

کاربرد و مزایایی کلی اینورتر

نقش اینورتر در رابطه با الکتروموتور حفاظت کامل و همچنین راه اندازی ایمن و بدون آسیب دیدگی موتور از صفر تا صد موتور و نیز از صد تا صفر موتور اینورتر وسیله ای برای مدیریت و کاهش و افزایش دور الکتروموتور برای راه اندازی الکتروموتور سریع ترین ، بهترین و مطمئن ترین راه استفاده از درایوهای ac یا اینورتر است.

نحوه عملکرد اینورتر

اینورترها از طریق تغییر فرکانس دستگاه، دور موتور موتورهای الکتریکی را کنترل می کنند که باعث میشود تا موتور الکتریکی در دور دلخواه و با مصرف حداقل انرژی کار کند.کنترل سرعت دینام زیمنس مانند بسیاری دیگر از درایو ها با توجه به تغییر در فرکانس ورودی به دستگاه انجام می شود. در شکل زیر به ساختار کلی اینورتر ها  اشاره شده است.

اینورترها جریان برق را به صورت سه فاز یا تک فاز دریافت کرده و از یکسری دیود (یکسو کننده جریان) عبور می دهند. این دیود ها کمک می کنند جریان به شکل یکنواخت در سطح مدار در جریان باشد. پس از یکسو شدن جریان، یک خازن در جلوی جریان قرار می گیرد و نقش یک صافی را ایفا می کند.

این خازن کمک می کند تا ناخالصی و به عبارتی ریپل جریان گرفته شده و جریان با شکل مناسب تری به سمت دستگاه خروجی هدایت شود. هر چه کیفیت این خازن بیشتر باشد، جریان خروجی شکل سینوسی و نرم تری به خود می گیرد که موجب افزایش بازدهی دستگاه می شود.

پس از این مرحله جریان وارد قسمت تغییر قدرت و سوییچینگ می شود. در این قسمت جریان به شکل دلخواه دستگاه خروجی درآمده و مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در این قسمت از ترانزیستورهای پر قدرت استفاده می شود، جریان می تواند تغییرات زیادی در این قسمت پیدا کند. جریان خروجی در این قسمت با ولتاژ و فرکانس مورد نظر ارائه می شود.

وروردی و خروجی اینورتر یا درایو

مزایای اینورتر تکفاز زیمنس

نمایندگی درایو تک فاز زیمنس جزو درایوهای توان پایین می باشند که برای دستگاه های خاصی طراحی شده اند. که قابلیت تحمل اضافه بار 150 درصد از جریان نامی خود و توانایی کنترل و تنظیم دور یک الکتروموتور را با کابل مناسب تا فاصله 50 متری دارا می باشند .

انواع حالت های کاری اینورتر زیمنس

اینورتر تکفاز زیمنس را می توان در هر دو حالت کنترل گشتاورهای ثابت و متغیر استفاده کرد. از جمله استفاده این تجهیزات میتوان در سیستم های پمپاژ، تهویه مطبوع، سیستم های فشرده سازی، تجهیزات لودر و معدنی، کمپرسور ها، کولرها، نوار نقاله ها، آسانسورها، تجهیزات صنعتی و بسیاری دیگر از صنایع اشاره کرد.

مزایای اینورتر تکفاز زیمنس

به طور کلی یکی از بزرگترین مزایای درایو تکفاز زیمنس افزایش بازدهی دستگاه متصل به آن ها و کاهش مصرف انرژی است. از دیگر مزیت های درایو تکفاز زیمنس نصب ساده، استفاده آسان، راه اندازی ساده، دسترسی به اطلاعات در هنگام قطع برق، تامین مناسب توان و کنترا و تنظیم دور موتور، کاهش هزینه های تعمیراتی موتور می باشد.

درایو زیمنس همچنین نیاز به کاهنده های مکانیکی را در موتور ها از بین می برند . این تجهیزات احتمال بروز شوک های الکتریکی به خصوص در هنگام راه اندازی را به حداقل خود می رسانند. از نکات مثبت درایو زیمنس قابلیت نصب آن ها به PLC و شبکه سازی آن ها توسط پروتکل های USS و Modbus می باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اینورتر تکفاز زیمنس امکان کنترل آن ها از طریق موبایل و تبلت است. نقطه اتصال این تجهیزات با یکدیگر وای فای امن ایجاد شده بین دو دستگاه است که امکان دریافت دستورات را از راه دور میسر می سازد.

اینورتر زیمنس

انواع اینورتر اشنایدر

محصولات شرکت اشنایدر در دو مدل اینورتر تک فاز اشنایدر و یا اینورتر سه فاز اشنایدر در نمایندگی اینورتر اشنایدر طراحی و تولید می شوند. به غیر از این دو دسته بندی انواع مختلف دیگری نیز وجود دادر. از انواع درایو اشنایدر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اینورتر موج مربعی ( Square Wave Inverters ): این مدل را می توان به عنوان یکی از نامناسب ترین نوع اینورترها معرفی نمود. چرا که این مدل تنها توانایی تحول توان های کمتر از 500 وات را دارد. همچنین این مدل نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت پایین تری بوده و ارزان تر می-باشد.
  • اینورتر سینوسی اصلاح شده (  Modified Sine Wave Inverters): این محصول، نسخه اصلاح شده و کامل شده اینورتر موج مربعی بوده و همچنین می توان گفت که بسیار مقرون به صرفه است و دارای سطح کارایی و کاربرد بیشتری نیز نسبت به نوع موج مربعی می باشد. این مدل معمولا برای مصارف کوچک و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اینورتر سینوسی خالص (  Pure Sine Wave Inverter): این مدل اینورتر اشنایدر برای تولید موج سینوسی کامل و خالص مناسب است. این مدل دارای قابلیت و توانایی راه اندازی انواع مختلف لوازم و وسایل الکتریکی می باشد.
  • اینورتر متصل به شبکه ( Grid Tie Inverter ): در زمان هایی که به شبکه برق متصل هستیم و توانایی قطع جریان برق را نداریم، این مدل اینورتر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بسیار در کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن موثر و کاربردی است.
  • اینورتر جدا از شبکه ( Off Grid Inverter ): این مدل اینورتر زمانی کاربرد دارد که اتصال به شبکه برق به هر دلیلی امکان پذیر نباشد.

ویژگی های اینورتر اشنایدر

  1. تغییر دور موتور بدون کاهش گشتاورد آن
  2. امکان ایجاد تغییر جهت دوران درالکتروموتور
  3. افزایش طول کاری عمر و ماندگاری عمر موتور
  4. کاهش مصرف انرژی ( کاهش 30 الی 50 درصد انرژی مصرفی )
  5. جلوگیری از خسارت و آسیب به الکتروموتور با کم شدن نوسانات ولتاژ
  6. حذف جریان الکتریکی بیشتر در هنگام راه اندازی و شروع به کار موتور
  7. طراحی و تولید شده به وسیله پیشرفته ترین تکنو لوژی دنیا
  8. دارای سطح کارایی بالا
  9. حفاظت از انواع دینام به صورت هوشمند

لینک مشاهده سایت منبع

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments