بهترین انتخاب بین کتری برقی یا چای ساز

؟ بسیاری از افراد نیاز دارند تا مدت زمان آماده سازی آب جوش برای قهوه یا چای خود را به کوتاه ترین زمان ممکن برسانند. در این حالت شما می توانید از چای ساز یا کتری برقی استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این محصولات و تفاوت کتری برقی یا چای ساز بپردازیم.

کتری برقی یا چای ساز

کتری برقی یا چای ساز چیست؟

در تهیه لوازم خانگی، یکی از پرسش هایی که ممکن است شما کاربران داشته باشید، تفاوت کتری برقی یا چای ساز است. اجازه دهید در این مقاله یکبار برای همیشه تفاوت آنها را بفهمیم و شما را با این دستگاه ها آشنا کنیم. ابتدا راجع به چیستی کتری برقی و چای ساز می توان گفت:

  • چای ساز: وسیله ای است که می توانید به کمک آن فرآیند دم کردن چای را به راحتی انجام دهید. انواع مختلفی از این وسیله وجود دارند که عبارتند از: چای سازهای دم آور، چای ساز استند دار و بدون قوری. در چای ساز دم آور، قوری بر روی کتری قرار دارد و چای با حرارت بخار آب، دم می کشد. این کار می تواند در حفظ طعم چای بسیار موثر باشد. در مدل استند دار، یک استند زیر چای ساز وجود دارد که کتری و قوری روی آن قرار می گیرند و شما می توانید زمان جوشیدن چای ها را به حالت لمسی تنظیم کنید. در مدل چای سازهای بدون قوری نیز محفظه ای درون کتری قرار می گیرد که می توانید چای را با همین شمایل دم بکشانید.

نکته: چای سازها شامل 2 بخش یعنی کتری و قوری می باشند که می توانید آب را در قسمت کتری و چای را در قسمت قوری بیندازید. کتری و قوری می توانند در این وسایل روی هم سوار شده یا هردو روی استند قرار گیرند.

  • کتری برقی: یک مدل دیگر از انواع چای سازها، کتری برقی نام دارد که می تواند آب جوش را به صورت کامل برای شما آماده کند. این نوع کتری ها معمولا می توانند برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر باشند. همانطور که از نام آنها پیداست، کتری های برقی از نیروی الکتریسیته برای به جوش آوردن و آماده ساختن آب استفاده می کنند. شما کاربران می توانید قیمت چای ساز را در فروشگاه انتخاب سنتر مشاهده کنید.

نکته: کتری برقی تنها دارای محل ذخیره آب جوش می باشد.

کتری برقی یا چای ساز چیست؟

آشنایی با کتری برقی یا چای ساز

تفاوت ها و شباهت های کتری برقی و چای ساز

حال که فهمیدیم کتری برقی یا چای ساز چیست، می خواهیم به بررسی تفاوت ها و شباهت های آنها بپردازیم. قطعا دانستن چنین اطلاعاتی می تواند شما را در تهیه این وسیله و درک ارزش های خرید هرکدام کمک کند. در این خصوص می توان گفت:

تفاوت ها

  • مصرف انرژی: در کتری های برقی، شما می توانید ظرف 2-4 دقیقه آب را به جوش آورده و سپس برق را قطع کنید. در مدل چای ساز و سماور اما باید برای گرم نگهداشتن آب جوش، آن را به برق متصل نگهدارید.
  • سرعت: معمولا هردو دستگاه در مدل های برقی خود سرعت های مشابهی دارند اما می توان سرعت را در کتری های برقی بیشتر درنظر گرفت.
  • قیمت: هزینه خرید چای سازها همانند رشادر حال بررسی بیشتر از هزینه خرید کتری های برقی می باشد.

شباهت:

  • ظرفیت: اولین موردی که می توان آن را جزو شباهت ها دانست، ظرفیت دستگاه ها است. چای سازها و کتری های برقی معمولا حجم مشابهی دارند و شما می توانید برای جمع های خانوادگی با تعداد نفرات محدود به سراغ آنها بروید. همچنین اگر ظرفیت بالاتری می خواهید، سماورها تا 10 لیتر قابل خرید هستند. بسته به اینکه قیمت کتری برقی یا چای ساز چقدر است، ظرفیت آنها تا حداکثر 3 لیتر می باشند.
  • تنظیم دما: بسته به اینکه چه برند یا محصولی را تهیه می کنید، چای سازها و کتری های برقی می توانند قابلیت تنظیم دما داشته باشند. این ویژگی بیشتر در کتری های برقی دیده می شود.

تفاوت ها و شباهت های کتری برقی و چای ساز

آشنایی با تفاوت کتری برقی و چای ساز برقی

راهنمای خرید چای ساز یا کتری برقی

با فهمیدن تفاوت ها و شباهت های کتری و چای ساز، شما کاربران اکنون می توانید به درستی برای خرید این وسایل اقدام کنید. در این مقاله تلاش کردیم شما را با این 2 محصول آشنا کنیم. در کل برای کسانی که می خواهند بدون چای یا قهوه در هنگام صبح نوشیدنی خود را آماده کنند، کتری برقی پیشنهاد می شود که می تواند در عرض چند دقیقه آب جوش را آماده کند. در حالتی که می خواهید چای را آماده و حاضر نگه دارید، باید به سراغ چای سازها بروید.

شما کاربران می توانید همین حالا برای خرید انواع لوازم خانگی خود از طریق سایت فروشگاهی انتخاب سنتر اقدام کنید. این پلتفرم فروشگاهی برای تهیه انواع وسایل موردنیاز خانه از جمله یخچال، نوشیدنی سازها، ماشین لباسشویی و غیره آماده خدمت رسانی به مشتریان می باشد.

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments