بازگشت دانشجویان ایرانی از ترکیه به ایران

بازگشت دانشجویان ایرانی از ترکیه به ایران

اگر اخبار را دنبال کرده باشید. حتماً از اتفاق ناگواری که برای مردم ترکیه چند هفته‌ای است که در شرایط بسیار سختی قرار دارند. اما دانشجویان و هم وطنان زیادی از ما در ترکیه مقیم بوده‌اند. اخباری درباره دانشجویان مقیم ترکیه را شنیده‌اید؟ تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی با بلیط استانبول به تهران و بلیط تهران استانبول به ایران بازگشتند. قطعاً در ترکیه مردم ترکیه و دانشجویان مقیم ترکیه شرایط سختی را تجربه کرده‌اند. این بار قرار است باهم اخبار را دنبال کنیم از وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم و مردم ترکیه اطلاع بیشتری پیدا کنیم.

دانشجویان ایرانی به ایران باز می‌‌گردند

در نزدیکی صبح روز دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی در ترکیه رخ داد. در این حادثه سهمگین تعداد زیادی خانواده اعضای خانواده‌شان را از دست دادند. حدود 100 نفر از دانشجویان مقیم ترکیه با بلیط تهران به استانبول و بلیط استانبول به تهران از شهر‌های دیار بکر و غازی عینبات راهی ایران می‌شود.

بازگشت با هواپیما به ایران

دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه از شهر‌های دیار بکر و غازی عینیات با هواپیما به مرز می‌آیند از مرز با اتوبوس به آذربایجان غربی می‌آیند. دانشجویان غیربومی آذربایجان غربی در این شهر ساکن می‌شوند. بعد از آن به شهر‌های خود باز می‌‌گردند. دانشجویان به شکل آنلاین ادامه تحصیل می‌‌دهند.

اما بعد از اینکه ترکیه به روزهای خوب برگشت. دانشجویان برای اینکه به ترکیه برگردند چه اقداماتی باید انجام دهند؟ در ادامه لیستی از کارهای که برای بازگشت به ترکیه را باید انجام دهند. را به ترتیب بررسی می‌‌کنیم. این لیست را یادداشت‌برداری کنید که در زمان برگشت به ترکیه این لیست کمک زیادی به شما می‌‌کنند. آماده‌اید که موردبه‌مورد جلو برویم تا به انتهایی لیست برسیم. شروع می‌کنیم؟

 

تاریخ پاسپورتان را چک کنید

پاسپورت 5 سال اعتبار دارد. ممکن است در زمانی که ایران باشید اعتبار پاسپورت شما به اتمام رسیده باشید. اگر مدت اعتبار پاسپورت شما به پایان رسیده بود. برای تمدید پاسپورت اقدام کنید.

ارزان‌ترین بلیط تهران به استانبول را بخرید

قیمت بلیط تهران به استانبول بستگی به مدت زمان سفر، کلاس پرواز، روز پرواز است. برای اینکه ارزان‌ترین بلیط تهران به استانبول را بخرید به سایت علی بابا مراجعه کنید. در صفحه اصلی سایت علی بابا در قسمت مبدأ ایران و در بخش مقصد استانبول را انتخاب کنید. در بین پیشنهادی‌های علی بابا برای بلیط تهران به استانبول ارزان‌ترین بلیط تهران به استانبول را انتخاب کنید. بعد از انتخاب بلیط مدنظر، هزینه بلیط تهران به استانبول را بپردازید. قبل از اینکه شروع به خرید بلیط تهران به استانبول کنید جزو کاربر‌های علی بابا شوید. از تخفیف‌های ویژه کاربران علی بابا استفاده کنید.

بازگشت دانشجویان ایرانی از ترکیه به ایران

میزان بار سفر‌تان را اندازه بگیرید

شرکت‌های ایرلاین برای بار اصلی و بار دستی میزان بار مشخص را تعین کردند. معمولاً میزان بار دستی ازآنجایی‌که قرار است در کابین با شما باشد کمتر از میزان بار اصلی است. 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید تا از پرواز تهران استانبول را از دست ندهید. اگر میزان بار دستی بیشتر از حد مجاز باشد باید بار دستی را به قسمت بار تحویل دهید.

قوانین سفر را مطالعه کنید

قبل از سفر قوانین عمومی سفر را مطالعه کنید. این قوانین شامل (شماره سفارش شما محرمانه است در اختیار دیگران قرار ندهید_ قبل از پرواز آخرین نسخه به‌روزرسانی شده بلیط را از صفحه سفارش‌های و استرداد دانلود کنید_ به‌منظور ازدست‌ندادن پرواز فاصله بین فرودگاه و ترمینال ورودی را با موقعیت خود مقایسه کنید_ در برخی از پرواز‌ها و ایرلاین‌های خارجی، مسافران موظف به پرداخت ” online check in” در سایت ایرلاین‌ها هستند. حتماً قبل از پرواز این مورد را بررسی کنید تا در فرودگاه با مشکل روبه‌رو نشوید)

قبل از سفر بیمه مسافری را تکمیل کنید

اگر در سفر مشکلی برایتان پیش آمد، بیمه سامان کنار شما است. بیمه سامان در سفر خسارت‌های ناشی از (هزینه‌های فوریت‌های پزشکی _دندان‌پزشکی _ هزینه‌های ناشی از مفقودی چمدان _ هزینه‌های خسارت ناشی از کنسلی رویدادهای جهانی) را جبران می‌کند. بیمه مسافرتی را در سفر انتخاب کنید با خیال راحت به سفر بروید.

بازگشت دانشجویان ایرانی از ترکیه به ایران

بیمه سامان چه خدماتی ارائه می‌‌دهد؟

بیمه سامان با بیش از 55 هزار مراکز درمانی دنیا ارتباط دارید. این خیال شما را در سفر راحت می‌‌کنند. اگر در سفر مشکلی پیش آمد بدون نگرانی به دکتر بروید. بیش‌ترین سقف پوشش بیمه سامان تا سقف 70 هزار یورو است. در طول سفر بیمه سامان شما را پشتیبانی 24 ساعته می‌‌کنند.

چگونه بیمه مسافرتی بخریم؟

برای خرید بیمه مسافرتی سامان از صفحه اصلی سایت علی بابا روی بیمه مسافرتی کلیک کنید. در مرحله بعد نام کشور مقصد، مدت زمان سفر، تعداد مسافران را وارد کنید. بعد از جست‌وجو بیمه‌های متنوعی به شما پیشنهاد داده می‌‌شود که با توجه به نیازتان یک بیمه را انتخاب و بخرید.

چک‌لیست سفرتان را تکمیل کنید

تا به این جای کار چک لیست بلیط تهران به استانبول شامل (تاریخ پاسپورت _ خرید بلیط _ میزان بار مجاز_ قوانین عمومی سفر) است. به نظر شما چه موارد دیگری را می‌توانیم به چک لیست اضافه کنیم؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments