قدرت جنگو را با کوئرا کالج در کنار منتورهای باتجربه کشف کنید

به نقل از وب‌سایت 6sense، در سال 2023 بیش از 43502 شرکت شروع به استفاده از جنگو به‌عنوان فریمورک توسعه وب‌سایت‌های خود کرده‌اند. همچنین طبق آمار لینکدین، پلتفرم‌های متا (اینستاگرام)، اسپاتیفای، دراپ‌باکس و ناسا از این فریمورک در سال 2023 استفاده می‌کنند. طبق اظهار این شبکه اجتماعی، استفاده گسترده از جنگو به‌دلیل انعطاف، امنیت و مقیاس‌پذیری است که آن را به محبوب‌ترین فریمورک پایتون تبدیل می‌کند. این آمارها اهمیت ‌آموزش جنگو را مطرح می‌کنند و نشان می‌دهند توسعه‌دهنده این فریمورک فرصت‌های زیادی در بازار کار خواهد داشت.

وضعیت بازار کار جنگو در ایران، آلمان، هلند و آمریکا

طبق اطلاعات سایت‌های جابینجا، جاب‌ویژن و کاربوم (وب‌سایت‌های مطرح ایرانی در زمینه کاریابی و ثبت آگهی‌های شغلی)، حداکثر حقوق پرداختی در سال 1402 متعلق‌به Technical Team Lead به میزان 60 میلیون تومان و کمترین حقوق 10 میلیون تومان که برای توسعه‌دهنده بک‌اند جنگو در شهر تهران در نظر گرفته شده بود.

وضعیت بازار کار جنگو در آلمان با بررسی‌های انجام‌شده در سایت‌های Germantechjobs و Payscale (دو وب‌سایت مطرح در زمینه کاریابی و بررسی میزان حقوق مشاغل مختلف) برای مهندس نرم‌افزار مسلط‌به جنگو حداکثر 99 هزار یورو و حداقل 30 هزار یورو برای توسعه‌دهنده بک‌اند آشنا به جنگو در سال 2023 است.

طبق آمارهای Glassdoor و Payscale، کشور هلند حقوق پرداختی به برنامه‌نویس جنگو را حداکثر 80 هزار یورو در سال برای مهندس نرم‌افزار Senior و حداقل 40 هزار یورو برای توسعه‌دهنده جنگو با 40 ساعت کار در هفته در سال 2023 درنظر می‌گیرد.

حال بحث مهم وضعیت بازار کار جنگو در آمریکا مطرح می‌شود. آمارهای ما از سایت‌های Glassdoor و Indeed استخراج شده که دو وب‌سایت بسیار مطرح در زمینه کاریابی و استخدامی جهانی هستند.

حقوق یک توسعه‌دهنده جنگو در سال 2023 حداکثر 237.200 دلار و حداقل 55 هزار دلار در آمریکا به‌صورت سالانه است.

با افزایش حجم داده‌ها و نیاز روزافزون به بررسی و استخراج نتایج مهم از این اطلاعات، پایتون و فریمورک‌های مطرح آن پرتقاضا شده‌اند؛ زیرا شرکت‌ها پیوسته به‌دنبال درک مخاطب و تطبیق محصولات خود با نیاز آن‌ها هستند که رسیدن به این هدف توسط داده‌ها امکان‌پذیر می‌شود. از سوی دیگر، توسعه هوش مصنوعی توسط پایتون به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ تکنولوژی که در سال‌های اخیر سروصدای بسیاری به‌پا کرد و به یکی از ترندهای جهانی تبدیل شد. به‌همین‌دلیل استخدام برنامه نویس جنگو به‌طور فزاینده‌ای روبه‌رشد است تا نیاز بازار کار به توسعه هوش مصنوعی، داده‌کاوی، طراحی سایت، تست‌های نفوذ و امنیت شبکه پوشش داده شود.

مقایسه سه فریمورک محبوب پایتون

مقایسه سه فریمورک محبوب پایتون

سه فریمورک محبوب پایتون جنگو، Web2Py و Flask هستند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه جدول مقایسه فریمورک‌های محبوب پایتون را آورده‌ایم که بررسی آن دید بهتری به شما خواهد داد.

ویژگی Django Flask Web2Py
نوع فریمورک: Full-stack Microframework Full-stack
وضعیت تکامل: توسعه‌یافته‌تر و کامل‌تر نسبتا جدید نسبتا جدید
شیب یادگیری تند و پر فرازونشیب متوسط ملایم
انعطاف‌پذیری بسیار کم بسیار منعطف انعطاف‌پذیری متوسط
راحتی در استفاده در حد متوسط ساده و قابل‌درک ساده و آسان در یادگیری
قابلیت‌ها مجموعه‌ای جامع از Featureها شامل ORM، احراز هویت، مجوز و ابزارهای استقرار هسته ساده و منعطف با افزونه‌هایی برای گسترش عملکرد طیف وسیعی از Featureها، مانند IDE مبتنی‌بر وب، احراز هویت داخلی و مکانیسم‌های دسترسی به داده‌ها به‌شیوه‌ای آسان
عملکرد متوسط سبک و کارآمد خوب
مناسب برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده پروژه‌های کوچک تا متوسط پروژه‌های کوچک تا متوسط
Community بزرگ و فعال فعال فعال؛ اما کوچک‌تر از جنگو

 

مزایای آموزش جنگو با کوئرا کالج

کوئرا پلتفرمی فعال در زمینه آموزش برنامه نویسی، برگزاری مسابقات و بوت ‌کمپ‌ است که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کرد. این مجموعه در طول سال‌های متمادی به نتایج درخشانی دست یافته که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معرفی موفقیت‌آمیز کدآموزان به سازمان‌های مطرح در حوزه IT اشاره کرد. کوئرا کالج محصول این پلتفرم است که تلاش دارد برنامه‌نویسی را به‌شکلی تعاملی به مشتاقان آموزش دهد و این مسئولیت را از طریق پوشش مباحثی مانند نصب جنگو تا برگزاری دوره‌های پیشرفته‌تر مانند تفکر الگوریتمی به‌جا می‌آورد. آموزش جنگو با کوئرا کالج شامل مزایایی از جمله موارد زیر می‌شود:

  • پوشش‌دهی مباحث از مقدماتی تا پیشرفته
  • آموزش‌های کاربردی و تعاملی
  • دوره‌های پروژه‌محور
  • حل مسائل دنیای واقعی
  • معرفی به بازار کار
  • دریافت گواهینامه
  • همراهی منتور با کدآموزان در طول مسیر یادگیری
  • پشتیبانی حرفه‌ای
  • دسترسی مادام‌العمر به دوره

ویژگی‌های دوره جنگو کوئرا کالج

  • بیش از 160 ساعت آموزش
  • حل 45 تمرین مشخص در مسیر یادگیری توسط کدآموز و بازبینی توسط منتور
  • بررسی مثال‌های عملی از شرکت‌های یکتانت، سحاب و کوئرا
  • بررسی وضعیت جنگو در صنعت
  • ارائه وبینارهای کاربردی و پوشش مسائل به‌روز این فریمورک
  • ساخت پروژه پنل ادمین، فهرست وظایف و وضعیت پروژه‌های خیریه
  • آمادگی بیشتر مهارت‌آموز برای مصاحبه‌های فنی
  • آمادگی کدآموز برای انجام پروژه‌های شخصی و مستقل

مهارت‌آموزان دوره جنگو کوئرا کالج چه می‌گویند؟

محمد منصوری کورس‌های زیادی را از یوتیوب دیده بودم؛ ولی تمام آن‌ها به مباحث مقدماتی جنگو اشراف داشتند (URL، View، Template، Signal، Django-Admin و غیره). ولی در دوره جنگو کوئرا کالج به‌طور دقیق با تمام ویژگی‌های جنگو مثل Rest Framework، Queryset، Migration Files، Middleware و غیره آشنا شدم.
امیرحسین حسن‌زاده من دوره‌ی دیگه‌ای رو هم گذروندم که خیلی مباحث رو فراتر از مبتدی آموزش می‌دادن. با اینکه هزینه‌ای برای اون دوره پرداخت کردم، ولی چیز زیادی یاد نگرفتم. من دنبال دوره‌ای بودم که از صفر بهم آموزش بده که اساس مدل، تمپلیت و مباحث دیگه رو متوجه بشم، نه اینکه صرفا به‌عنوان یک اصل بپذیرم فلان چیز رو باید حتما اینجا بنویسم. دوره‌ی کوئرا واقعا این نیاز من رو مرتفع کرد.
مهدی امیری آموزش‌های جنگوی دیگری را هم گذرانده بودم. دوره‌ی کوئرا کالج چون بیشتر از متن به‌جای ویدیو استفاده شده بود سرعت یادگیری را بسیار بالاتر از حالت آموزش ویدیویی برده است. تیم پشتیبانی هم بسیار عالی پاسخگوی سوالات هستند.

 

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments