اینترنت و اینترنت شبکه چیست و مناقصات آن در چه حوزه ای است؟

مفهوم اینترنت و شبکه مدت ها است که به وسیله انسان طراحی و به کار گرفته می‌ شود تا زندگی میلیون ها آدم در سراسر جهان راحت تر شود. اما مفهوم ساده اینترنت و شبکه جهانی و اینترنت شبکه چیست؟ چه مناقصه و مناقصاتی در این حوزه انجام می شود؟ اینها موضوعاتی است که ما در این مقاله به آنها اشاره می کنیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

شبکه جهانی اینترنت

اینترنت (The Internet) را می توان بزرگترین سامانه ای دانست که تا به امروز به دست انسان طراحی و اجرا شده ‌است. این شبکه عظیم جهانی در گام نخست با انگیزه همکاری چند شرکت به مهارت ‌های محاسباتی و کار در زمینه‌ های دانش های مختلف طراحی و مهندسی شد. حدود اواسط دهه ۱۹۹۰ بود که اینترنت به صورت یک شبکه همگانی (public) و جهانی (world wide) تبدیل شد. این روزها می توان گفت که تقریبا تمامی فعالیت ‌های بشر به اینترنت وابسته است. که این موضوع نشان دهنده شروع دوران تاریخی جدیدی در عرصه‌ های گوناگون علوم، فن‌آوری و به خصوص در نحوه تفکر انسان است.

از معمول ترین روش های استفاده از اینترنت استفاده خانگی از آن است که با استفاده از اتصال به اینترنت Dial-up و Broadbandو ADSL امکان پذیر شده است. کامپیوترهای خانگی می توانند با استفاده از خط تلفن با مودم، DSL یا مودم کابلی به فراهم ‌کننده خدمات اینترنت (ISP) متصل شوند. در یک شرکت یا دانشگاه کامپیوترها به یک شبکه محلی (LAN) در داخل سازمان وصل هستند. این شبکه را می ‌توان از طریق یک خط تلفن سریع مثل T۱ یا E۱ به یک فراهم‌ کننده خدمات اینترنت (ISP) وصل کرد. این ISP ها به ISP های بزرگ‌تر وصل شده و ISP های بزرگ ‌تر یک ستون فقرات (Backbones) فیبر نوری را برای یک کشور یا ناحیه فراهم می کنند.

این ستون‌ های فقرات در سراسر دنیا با استفاده از کابل نوری، کابل زیر دریا یا ماهواره به هم متصل می شوند. از جمله مکان های عمومی که اینترنت در آنها کاربرد دارد، عبارت است از کتابخانه، کافی نت، سالن های فرودگاه، دانشگاه ها و غیره. در حال حاضر سامانه های وای فای امکان دسترسی به اینترنت بی سیم را فراهم کرده اند. این سیستم یا Hotspot می ‌تواند به شکل رایگان برای همه یا برای ثبت نام کنندگان و یا به صورت اشتراکی باشد.

تاریخچه شکل گیری اینترنت

در سال 1957 و درست زمانی که شوروی و ایالات متحده در جنگ سرد بودند شوروی اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد و این موضوع موجب نگرانی ایالات متحده شد که مبادا شوروی بتواند بمب هسته ای را به خاک آمریکا پرتاب کند و تمام زیر ساخت ها و خطوط ارتباطی را در این کشور از میان ببرد. بنابراین در سال 1969 میلادی پروژه تحقیقاتی توسط وزارت دفاع آمریکا شروع به کار کرد تا بتواند راهی را برای ارتباط از راه دور در کنار خطوط تلفن شناسایی کند. به این صورت، شبکه‌ای به نام ARPANET ایجاد شد با این رویکرد که اگر قسمتی از شبکه غیر فعال شد، شبکه بتواند به کار خود ادامه بدهد.

رابرت تیلور، فردی بود که برای وزارت دفاع آمریکا کار می کرد و در ابتدا توانست اتصال چند کامپیوتر در دانشگاه‌ های مختلف را با هم برقرار کند تا آنها بتوانند به انتقال اطلاعات با هم بپردازند. به طوری که تا سال 1979 میلادی 15 مکان مختلف به شبکه آرپانت متصل شد. بعد از این اتفاق شبکه های کامپیوتری مختلف گسترش زیادی پیدا کردند و توانستند به یکدیگر متصل شوند. در سال 1973 میلادی “وینتون سرف” و “باب کان” در مقاله‌ای به گسترش شبکه “آرپانت” و ایجاد یک شبکه جهانی به نام “اینترنت” اشاره کردند.

تا سال 1991 که تیم برنز، مفهوم وب را مطرح کرد استفاده از اینترنت جنبه عمومی نداشت و به مرور با گسترش وب استفاده از اینترنت در میان مردم عادی هم رواج پیدا کرد. در حال حاضر شبکه جهانی اینترنت به حدی گسترش پیدا کرده است که زندگی مردم بدون آن تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.

تاریخچه شکل گیری اینترنت

اینترنت شبکه چیست؟

اینترنت شبکه به اینترنتی اطلاق می شود که در یک شبکه خصوصی به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین به راحتی می توان اینترنت را در سطح یک شبکه خانگی کوچک و یا حتی یک شبکه سازمانی بزرگ به اشتراک گذاشت. با اشتراک اینترنت در شبکه، همه کامپیوترها به اینترنت متصل شده و می توان مصرف هر سیستم و سرعت آن را زیر نظر شبکه به کنترل درآورد.

بنابراین شبکه به دو یا چند کامپیوتر متصل به هم گفته می شود که می تواند دستگاه های دیگری مانند چاپگر، اتصال اینترنت، برنامه کاربردی و غیره را نیز به اشتراک بگذارد. شبکه مجموعه ای از سیستم ها و دستگاه های کامپیوتری است که با استفاده از یک شبکه بی سیم یا دستگاه های ارتباطی و رسانه های انتقال به هم وصل می شوند. در شبکه تنها یک نهاد کنترل یا مجاز به مدیریت کل سیستم است.

شبکه ها عمدتا به شکل محلی به هم متصل می شوند و یک فضای بسته را تشکیل می دهند. این شبکه ها برای اتصال به خارج و یا شبکه جهانی نیازمند بستر اینترنتی هستند. علاوه بر این، برای اتصال دو شبکه دور از هم نیز به بستر اینترنت نیاز است. علاوه بر این برای شرکت ها و سازمان هایی که از شبکه استفاده می کنند و به امنیت آن اهمیت می دهند نیاز است تا از پروتکل های ویژه و روش های نرم افزاری و سخت افزاری برای حفظ امنیت استفاده شود.

برای اتصال شبکه ها به اینترنت نیاز است تا به لبه شبکه اینترنت داده شود، سپس می توان آن را در تمام شبکه توزیع کرد. از جمله مزایای این کار آن است که می توان از یک خط اینترنت برای چندین سیستم استفاده کرد. مزیت دیگر هم این است که می توان با تنظیمات، دسترسی هر سیستم را محدود کرد. برای اتصال شبکه می توان از طریق وای فای و یا سیم کشی شبکه کمک گرفت.

مناقصات اینترنت شبکه

در ارتباط با اینترنت و اینترنت شبکه مناقصات و مزایداتی انجام می شود که مناقصات اینترنت شبکه توسط بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی انجام می گیرد و شرکت برگزار کننده مناقصه با اعلام یک فراخوان عمومی از شرکت های فراهم کننده خدمات اینترنتی برای حضور در مناقصه دعوت به عمل می آورد. مناقصه گرانی که دارای شرایط مد نظر شرکت مناقصه گزار باشند، با ارائه اسناد و مدارک خود وارد فرایند رقابتی می شوند و شرکتی برنده این رقابت خواهد بود که شرایط کیفی مورد نظر را دارا باشد و قیمت

درخواست آنلاین تعمیرات موبایل

روش اول: ارسال موبایل با پیک رایگان روش دوم: درخواست تعمیر موبایل در محل سفارش تلفنی تعمیرات موبایل 021-75147 درخواست تعمیرات
پیشنهادی آن کمتر از دیگر رقبا باشد.

مناقصات اینترنت و شبکه عمدتا در حوزه هایی مانند اجرای عملیات کابل کشی، خرید فیبر نوری، مناقصات نگهداری شبکه، مناقصات ارتقا و بهبود سیستم های اینترنتی، مناقصات نگهداری از رایانه ها و تجهیزات جانبی و غیره انجام می گیرد و سایت ارتباط گستران هزاره در این زمینه مرجع خوب و با سابقه ای برای اطلاع یافتن از آگهی های مناقصاتی در حوزه اینترنت و شبکه است.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments