پایان سرقت خودرو در سال ۱۴۰۳ با دوربین خودرو و ردیاب خودرو، ۷ نکته طلایی برای افزایش امنیت خودرو

پایان سرقت خودرو در سال ۱۴۰۳ با دوربین خودرو و ردیاب خودرو، 7 نکته طلایی برای افزایش امنیت خودرو

مدت زمان سرقت هر خودرو ۳۰ ثانیه است!

در سال آینده به شما ثابت خواهد شد که تبحر سارق را می‌توان دست کم گرفت !

درست است که خودرو شما، طعمه اصلی برای سارقین است، اما می‌توانید جذابیت آن را برای سارق کاهش بدهید. اما چطور؟!

هر چه دزد خودرو سریع تر وسیله نقلیه شما را بدزدد، جذابیت بیشتری برایش دارد. طبق یک منبع موثق غیر ایرانی، توسط یکی از کارشناسان بیمه خودرو در GEICO گفته شده،( هر کاری که می‌توانید برای کاهش دادن سرعت دزدان حرفه‌ای خودرو  انجام دهید تا باعث شود وسیله نقلیه شما به یک هدف کمتر جذاب تبدیل شود.)

در این مقاله قصد داریم تا راه کار هایی را پیشنهاد دهیم، که در سال 1403 شاهد کاهش آمار سرقت خودرو در سراسر کشور عزیزمان باشیم.

رهایی از سرقت خودرو با دوربین خودرو و ردیاب خودرو

سخنگوی فراجا از سرقت 20 هزار دستگاه خودرو در 4 ماهه ابتدایی سال 1401 خبر داد و گفت: متاسفانه بالغ بر 90 درصد این محصولات ساخت داخل بوده است.

با این اعداد و ارقام راه حل چیست ؟!

یکی از بهترین دستگاه های ضد سرقتی خودرو، دوربین مخصوص خودرو یا دوربین ثبت وقایع است. این نوع دوربین ها نه تنها اتفاقاتی را که برای خودروی شما در مسیر و رانندگی می‌افتد را ضبط می‌کنند، بلکه می‌توانند از طریق حسگرهایی که در صورت تشخیص اختلال، از وسیله نقلیه شما در حالت ثابت است محافظت و نظارت کنند!!

به علاوه دوربین خودرو، استفاده از ردیاب خودرو نیز تاثیر مثبتی بر کاهش این ارقام دارد.

به طور کلی، ردیاب‌ خودرو می‌تواند روشی بسیار موثر برای جلوگیری از سرقت خودرو شما باشد. یک دزد بالقوه در صورت مشاهده یک دوربین جلو یا عقب، کمتر احتمال دارد که خطر سرقت وسیله نقلیه شما را بپذیرد.

نقش مهم دوربین خودرو و ردیاب در کاهش جرایم سرقت خودرو

دغدغه اکثر خودرو سازان، و حتی خود شهروندان، در سدد کاهش آمار جرایم مربوط به خودرو است و در همین جهت در پی فرهنگ سازی از استفاده یک سری تجهیزات هستند . همانند ردیاب و دوربین خودرو

این روز ها باید تاثیر ردیاب خودرو را جدی بگیریم. طبق آمار بدست آمده، این وسیله تاثیر بسیاری درکاهش جرائم خودرویی،  تسریع کمک‌رسانی های نیروهای امدادی و همچنین حضور سریع نیروهای پلیس داشته. این محصول توسط گروه‌های مختلف و برند های مختلف از افراد برای انواع ماشین‌ها طراحی و ارائه شده است. همانند مانیتور خودرو

ردیاب خودروتکنولوژی مهم  و به روزدر حوزه  تجهیزات امنیتی و نظارتی وسایل نقلیه به حساب می آید. واقع با این تکنولوژی بروز، ردیابی خودروی مسروقه و حتی جلوگیری از آن توسط صاحب خودرو با برنامه های جدید سهولت یافته. با این وسیله می توان موقعیت مکانی دقیق وسیله نقلیه مسروقه را پیدا کرد. و این مسئله مستقیم با کاهش سرقت خودرو مواجه است.

همچنین ،دوربین خودرو مهمترین عامل بازدارنده سرقت اتومبیل و افزایش ایمنی خودرو است. در واقع می توان گفت به سادگی نمی توان  نقش سیستم‌های امنیتی و حفاظتی در کاهش جرم و به خصوص سرقت و دزدی  که کاملا روشن است را دست کم گرفت !!

بهبود امنیت خودرو با دوربین و ردیاب: چگونه از سرقت جلوگیری کنیم؟

ردیاب خودرو این قابلیت را دارد که شما از راه دور بتوانید موقعیت مکانی ماشین خود را بررسی کنید. همچنین ردیاب خودرو قابلیت این را دارد که تامی اطلاعات کلیه مسیرهای طی شده توسط خودروتان را در اختیار شما و  همچنین نیروهای پلیس قرار ‌دهد.

این دستگاه قابل‌یت نصب  بر انواع وسایل نقلیه را دارد.فرقی هم ندارد خودرو ایرانی باشی یا خارجی!! آمارها و بررسی‌های من نشان می‌دهد تاثیر ردیاب خودرو در کاهش جرائم  خودرویی، بسیار بسیار پر رنگ  ومشهود بوده و سرقت به‌شدت کاهش‌یافته است. شایان ذکر است همین امر باعث شده تا مسئولین پیشگیری از وقوع جرم بر استفاده از ردیاب برای خودروها تأکید بیشتری داشته باشند.

ارسال هشدار هنگام مشاهده‌ی هرگونه حرکت مشکوک

مهم‌ترین نقشی که  ردیاب خودرو در کاهش سرقت های امروزه ایفا می کند، ارسال هشدار هنگام مشاهده‌ی حرکات غیر عادی خودرو، مثل باز شدن درب ماشین یا روشن شدن خودرو بدون استفاده از سوییچ اصلی خودرو شما و یا خارج شدن از محدوده‌ی جغرافیایی مشخص شده  توسط شما است.

با تنظیم این هشدارها در ردیاب، در هر زمان و مکانی که باشید، می‌توانید به‌ موقع از وقوع هر اتفاق غیر عادی در خودروی خود مطلع شوید و درصورتی که هشدار ارسال شده، به منظور به سرقت رفتن خودروی شما باشد،  می توانید سریعا اقدامی برای جلوگیری از سرقت  آن انجام دهید و یا با پلیس تماس بگیرید و موقعیت خودرو را برای پلیس ارسال کنید.

اما چرا باید از دوربین خودرو استفاده کنیم ؟

مهم ترین دلیل ما برای استفاده از دوربین خودرو  قطعا حفظ امنیت خودرو می باشد. اما خود دوربین نیز گاهی می تواند امنیت خودرو ما را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

فرض کنید که خودرویتان را در مکانی پارک کرده اید و برای چند ساعت از محل مشخص دور می شوید.

سارقی از مقابل خودرو شما عبور کرده و اولین چیزی که به ذهنش می رسد این است که دوربین را (که احتمالا فکر می کند دوربین عکس برداری یا جی پی اس است) به سرقت ببرد.

در واقع آن دوربین با هدف  گمراه کردن دزد طراحی شده و سپس اطلاعات او را ضبط و ثبت خواهد کرد.

نکات کلیدی برای استفاده از دوربین و ردیاب خودرو در جلوگیری از سرقت

در قدم اول باید از ویژگی ردیاب و دوربینی که می خواهیم تهیه کنیم مطمئن شویم.

اینکه محصول مورد نظر در واقع چه قابلیت هایی به خودرو ما اضافه می کنم و دقیقا کاربرد آن چیست؟!

در مورد دوربین خودرو باید گفت نوع آن بسیار اهمیت بالایی دارد. بسته به اینکه چه مدلی و برای چه کاری تهیه می کنید، خدماتی که به شما ارائه می دهد متفاوت خواهد بود.

بهترین دوربین حال حاضر برای جلوگیری از سرقت خودرو، دوربین ثبت وقایع هست. ان دوربین با نصب شدن روی شیشه جلو خودرو، به ثبت لحظه به لحظه اتفاقات را به شما می دهد و از جهتی تمامی تصاویر در حافظه خود ذخیره می کند. و از این جهن می توانید در زمان لزوم استفاده کنید.

نکات کلیدی برای استفاده از دوربین و ردیاب خودرو در جلوگیری از سرقت

به نوع ردیاب و جای نصب آن دقت داشته باشید !!

بین این حجم از ردیاب در بازار قطعا انتخاب سخت خواهد بود !!  بنابراین از همان ابتدا بهتر است که بدانید دقیقا چه چیزی می خواهید !!

( جای لینک محصول )

بهترین نوع ردیابی که می توانید نصب کنید، ردیابی است که هشدار باز شدن درب خودرو را به شما اعلام کند همچنین بهترین جای نصب ردیاب خودرو را نیز باید بدانید تا سارق متوجه آن نشود.

  • زیر داشبورد فرمان خودرو
  • زیر سپر جلو و عقب خودرو
  • کار گذاشتن ردیاب داخل چراغ خودرو
  • پشت و زیر صندلی خودرو
  • در برخی موارد داحل درب خودرو

باید بدانید !!

ردیاب و دوربین تنها جزئی از راه های حافاظتی شما برای خودری تان است. در نهایت تمامی نکات امنیتی از جمله جایی که پارک می کنید و اماکنی که با خوددروی شخصی خود می روید نیست بستگی دارد. بنابراین جدا از عوامل و تجهیزات جانبی درصد زیادی از دلسوزی و نگرانی و دقت شخصی خود شما را نیز می طلبد تا این آمار زیاد کاهش پیدا کند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments