مهارت‌های ضروری برای تولیدکننده محتوا

مهارت‌های ضروری برای تولیدکننده محتوا

گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و نقش بی‌واسطه اینترنت در زندگی افراد جامعه، اهمیت خدمات تولید محتوا را روشن می‌کند.

شرکت‌ها و مؤسسات زیادی به تولیدکننده محتوا نیاز دارند و از همین جهت بدون تردید روزانه آگهی‌های متعددی برای استخدام تولیدکننده محتوا می‌بینید.

اگر شما مهارت‌های اساسی برای این موقعیت شغلی کسب کنید، امتیاز بالایی برای کار و کسب درآمد خواهید داشت. در این مطلب به مهارت‌های اساسی و ضروری برای تولیدکننده محتوا می‌پردازیم.

تسلط بر نوشتن و تایپ

محتوای متنی، کاربردی‌ترین قالب محتوایی در بازار تولید محتوا است. بنابراین مهارت بالا در نوشتن، بسیار ضروری است. داشتن خلاقیت و پرورش آن نیز برای نوشتن و تولید محتوای متنی با کیفیت، بسیار مهم است.

مطالعه درباره اصول ویرایش و نگارش فارسی نیز بسیار حائز اهمیت است. باید به تایپ نیم‌فاصله، علائم نگارشی، پاراگراف‌بندی، عنوان‌بندی و … مسلط باشید. نیز در صورت امکان از افراد باتجربه بخواهید متون شما را بازبینی کنند.

نکته دیگر نقش رایانه در تمام امور به‌ویژه در تولید محتوا است. بهتر است مهارت خود را در زمینه تایپ بالا ببرید تا از سرعت کلی شما در تولید محتوا کاسته نشود. یادگیری تایپ ده‌انگشتی بسیار به شما کمک خواهد کرد.

مهارت‌های ضروری برای تولیدکننده محتوا

آشنایی نسبی با برنامه فتوشاپ

شاید در بسیاری از آگهی‌های استخدام تولید محتوا دیده باشید که تسلط بر فتوشاپ به‌عنوان یکی از ضروریات ذکر می‌شود. اما در واقع تسلط بسیار عالی بر فوتوشاپ برای تولیدکننده محتوا ضروری نیست.

احتمالا در این اندازه که تغییراتی در تصاویر ایجاد کنید و لوگوی شرکت را روی تصاویر بگذارید، آشنایی با فوتوشاپ کافی باشد.

اما هر چه بیشتر کار با فوتوشاپ را بدانید مهارت‌های خود را ارتقا داده‌اید و به‌‌عنوان تولیدکننده محتوا قابلیت‌های بیشتری خواهید داشت. یادگیری مقدماتی و پیشرفته فوتوشاپ را با شیوه‌های گوناگون می‌توانید کسب کنید.

آشنایی با یکی از CMSهای معروف

هدف از تولید محتوا، انتشار آن است، بنابراین پس از تولید هر محتوا، نوبت به انتشار آن می‌رسد. بسیاری از مجموعه‌ها، وب‌سایتی مبتنی بر سیستم‌های مدیریت محتوا یا CMSهای معروفی همچون وردپرس و جوملا دارند.

به طور معمول از شما به‌عنوان تولیدکننده محتوا انتظار می‌رود، شیوه ثبت و انتشار مطلب خود را در این سیستم‌ها بدانید. برای مثال لینک‌دهی کنید، تصویر مناسب قرار دهید، دسته‌بندی کنید و … .

بدین ترتیب بسیار مفید و کاربردی است اگر کار با این دو سیستم را یاد بگیرید. با جست‌وجویی ساده در گوگل، آموزش این دو سیستم در دسترس است.

جست‌وجوی پیشرفته در موتورهای جستجو

آشنایی و تسلط بر موتورهای جست‌وجو در تولید محتوا بسیار اهمیت دارد. شما بخشی از اطلاعات و آگاهی‌های موردنیاز را از موتورهای جست‌وجو کسب می‌کنید، چراکه بر همه موضوعات و زمینه‌ها تسلط کافی ندارید.

در این موقعیت بهترین راه یافتن چند متن گوناگون از منابع معتبر است که از تدوین این‌ها مطالبی قوی تولید خواهد شد.

اگر امکانات موتورهای جستجو را بدانید، به بهترین وجه به نتایج موردنظرتان می‌رسید. علاوه بر این موضوع، برای یافتن تصاویر مناسب نیز ناچارید از موتورهای جستجو کمک بگیرید.

بهتر است پس از یافتن تصویر موردنظرتان با ایجاد تغییراتی به کمک برنامه‌های ویرایشگر، تصاویری حرفه‌ای برای مطالب خود تولید کنید.

تسلط به زبان انگلیسی

دانستن زبان‌های دیگر به‌ویژه زبان انگلیسی در جست‌وجوی مطالب گسترده‌تر و دقیق‌تر بسیار کمک‌کننده است.

اگر برای نوشتن و تولید محتوا تنها امکان استفاده از منابع فارسی داشته باشید، دسترسی خود را به منابع اندک و گاهی سطحی، محدود کرده‌اید. همچنین برخی از مطالب موجود به زبان فارسی، ترجمه‌ای بدون کیفیت از زبان‌های دیگرند.

آشنایی با HTML و  CSS

HTML و CSS به‌عنوان دو زبان برای ساخت صفحات وب شناخته می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که یادگیری اصول اولیه این دو زبان بسیار ساده است و احتمالا کمتر از چند ساعت زمان ببرد.

با چند جستجوی ساده، مطالب زیادی برای یادگیری در این زمینه پیدا خواهید کرد.

آشنایی با HTML و  CSS

اصول سئو

مهارت دیگر و البته مهم‌ترین مهارت، آشنایی با سئو و اصول سئو است. برای فعالیت و رشد در زمینه بازاریابی محتوا، آشنایی با اصول سئو شاید ضروری‌ترین و اساسی‌ترین مهارت تولیدکننده محتوا باشد.

تولیدکننده محتوا، باید با طرح‌ریزی استراتژی محتوا و در نظر گرفتن کلمات کلیدی مناسب، دیده‌شدن محتوا در موتورهای جستجو را تضمین کند. بدین ترتیب بازدید سایت موردنظر نیز افزایش می‌یابد.

کار به‌عنوان تولیدکننده محتوا

اگر در زمینه تولید محتوا فعالید یا به این کار علاقه دارید و مهارت‌های گفته‌شده در بالا را دارید، ثبت‌نام در ترجمیک تصمیم خوبی است.

شما به‌عنوان نویسنده دورکار کار خود را در ترجمیک آغاز می‌کنید و ترجمیک مطابق با مهارت‌هایتان پروژه‌های تولید محتوا را به شما پیشنهاد می‌دهد.

پروژهای تولید محتوا در ترجمیک در زمینه‌های گوناگونی از جمله تولید محتوای دیجیتال و متنی، نوشتن برای وبلاگ‌ها، وبگاه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی و … خواهد بود.

از مزایای بی‌شمار فعالیت به‌عنوان دورکار در ترجمیک به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

آزادی در انتخاب پروژه، درآمد بالا و همیشگی، پرداخت منظم، تعهد پرداخت دستمزد بدون نگرانی از درگیری با مشتری، یادگیری و بالابردن مهارت در حین انجام کار و امکان فعالیت در سطوح تخصصی مختلف.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به این زمینه علاقه دارید، با تکمیل فرم استخدام به‌عنوان تولیدکننده محتوا، فعالیت خود را در ترجمیک آغاز کنید. صفحه استخدام مترجم در سایت ترجمیک را بررسی کنید و فرم استخدام را پر کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments