انواع جک های پارکینگی و مکان های مناسب برای نصب آن ها

انواع جک های پارکینگی و مکان های مناسب برای نصب آن ها

جک درب پارکینگ یا همان جک پارکینگی همچون سایر وسایل الکترونیک از قطعاتی تشکیل شده است که موجب کارآیی خوب و مناسب آن برای ما خواهد شد. مرکز فرمان، چشمی، فلاشر، ریموت کنترل و جک بازویی از قطعات تشکیل دهنده جک پارکینگی هستند. ابزاری که با استفاده از آن نیروی برق به نیروی هیدرولیکی برای حرکت درب تبدیل می کند همان جک بازویی است چشمی یکی از اجزای مهم جک پارکینگی محسوب می شود زیرا این قسمت دارای مادون قرمز است و با استفاده از این سیستم هر شی را که در مقابل چشمی حس کند دیگر درب را باز و بسته نمی کند و همین امر موجب می شود که درب به خودرو اسیب نرساند. بازو های جک پارکینگی قابلیت نصب را در درب های تک لنگه و دو لنگه دارد اگر درب به صورت تک لنگه باشد بازوی جک در یک طرف آن و اگر درب به صورت دو لنگه باشد بازوی جک در قسمت پشت هر دو لنگه درب نصب می گردد تا باز و بسته شدن درب به راحتی انجام پذیرد .

جک های پارکینگی با توجه به نوع سازه ای که می خواهد برای آن مورد استفاده قرار بگیرد به دو دسته تقسیم می شود :

  • جک پارکینگی الکترو مکانیکی
  • جک پارکینگی هیدرولیکی

اگر درب مورد نظر از نوع درب های سبکی باشد که در ساختمان های مسکونی نصب می گردد، برای نصب جک پارکینگی بر روی آن از جک های پارکینگی الکترو مکانیکی استفاده می کنند این جک ها حتی تا ده سال نیز می توانند کارایی اولیه خود را حفظ کنند و قیمت آن ها نیز نسبت به نوع دیگر جک ها پارکینگی کمتر خواهد بود اما زمانی که درب مکان مورد نظر بسیار پر تردد باشد برای حفظ امنیت و کارایی بهتر جک پارکینگی باید از نوع جک های پارکینگی هیدرولیکی استفاده کرد این جک ها عمر طولانی تری نسبت به جک های پارکینگی الکترومکانیکی دارند و حتی میتوانند تا پانزده سال نیز کارایی خوبی داشته باشند.

 

انواع کرکره برقی و تعمیر کرکره برقی با روش های ساده

هرچند که کرکره برقی سازه ای بسیار ساده و یکنواخت به نظر می رسد اما از انواع مختلفی تشکیل شده است که عبارتنداز:

  • کرکره برقی آلومینیومی
  • کرکره برقی شفاف
  • کرکره برقی پنجره
  • کرکره برقی گالوانیزه
  • کرکره برقی صوتی
  • کرکره برقی پارکینگی
  • کرکره برقی پلی کربنات
  • کرکره برقی سکشنال

هر کدام از این کرکره برقی ها دارای ویژگی های مربوط به خود هستند که این ویژگی ها موجب می شود که هر کدام از آن ها در محلی خاص مورد استفاده قرار بگیرد. در حالت کلی برای خانه ها و ویلا ها و ساختمان های مسکونی از کرکره برقی پنجره استفاده می شود زیرا هنگام باز و بسته شدن سر و صدای بسیار کمی دارد و بسیار سبک می باشد کرکره برقی شفاف به طور معمول برای سازه های تجاری مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به دلیل اینکه در ساخت آن ها از پلی کربنات ساخته می شود. خاصیت ضد ضربه ای دارند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند اگر قرار است کرکره برقی برای مکانی استفاده شود که لازم است صدای بیرون به داخل نفوذ نکند بهتر است از کرکره برقی صوتی استفاده شود. برای فضای پارکینگ ها و منازل مسکونی که باید کرکره برقی فضای بسیار کمی را اشغال کند بهترین راهکار استفاده از کرکره برقی سکشنال است .

انواع کرکره برقی و تعمیر کرکره برقی با روش های ساده

کرکره برقی بهترین کارایی را در فصول مختلف سال برای شما داشته باشد بهتر است در هر فصل به صورت دوره ای تعمیرات پیشگیرانه ای برای تعمیر و رگلاژ کرکره برقی انجام دهید. یکی از راحت ترین کارهایی که برای پیشگی از خراب شدن کرکره برقی توسط هر شخصی قابل انجام است روغن کاری قسمت های مختلف کرکره برقی می باشد. بهتر است روغن کاری اغلب در قسمتی انجام بگیرد که قطعات آن متحرک هستند این قطعات می توانند شامل فنر ها  بلبرینگ ها  لولا و …. باشد زمانی که به درستی کرکره برقی را روغن کاری کنید بالا و پایین رفتن کرکره برقی بسیار راحت ترخواهد شد. در حالت کلی زمانی که کرکره برقی کارایی درست و همیشگی خود را نداشته باشد مثلاً به راحتی بالا و پایین نرود ، صداهای غیر معقول از آن شنیده شود و …. یعنی اینکه کرکره برقی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.

 

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای

همان طور که از نام این درب پیداست، از آن جا که این درب ها به صورت اتوماتیک باز و بسته می شوند، رفت و آمد افراد را به میزان زیادی سرعت می بخشد. همین که برای ورود و خروج از یک مکانی نیاز نباشد از نیروی دست استفاده کنید خود یک مزیت بسیار بزرگ این درب ها محسوب می شود.

دست نزدن به درب اتوماتیک شیشه ای و باز و بسته شدن اتوماتیک آن ها می تواند به میزان زیادی از انتقال انواع بیماری هایی که از طریق دست و پوست منتقل می شوند جلوگیری می کند. از این رو در بیشتر مکان هایی همچون بیمارستان ها و کلینیک ها و شرکت هایی که به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط هستند، بهترین راهکار برای درب ورودی استفاده از درب اتوماتیک و به ویژه درب اتوماتیک شیشه ای است.

تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای

شیشه ای بودن یک درب اتوماتیک مزایای بیشتری نسبت به سایر درب های اتوماتیک دارد که از این دست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نور به میزان کافی به درون نفوذ می کند و با وجود آن ها نیازی نیست از نور مصنوعی استفاده شود.
  • با توجه به شیشه ای بودن درب طرف مقابل قابل دیدن است و در ترددها برخوردی صورت نخواهد گرفت.
  • شیشه به میزان زیادی زیبایی درب ورودی را افزایش می دهد و مکان مدرن تر به نظر می رسد.

با توجه به اینکه درب اتوماتیک شیشه ای برای درب های ورودی مورد استفاده قرار می گیرد باید از جنسی انتخاب شود که امنیت قابل قبولی را ارائه دهد. شیشه ای که برای درب اتوماتیک شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد به خوبی می تواند این مهم را برای ما برآورده کند. شیشه سکوریت به کار رفته در این درب ها از جنس شیشه های نشکن است و هنگام بسته بودن به طور کامل می تواند ایمنی درب ورودی را فراهم کند. شیشه سکوریت نسبت به شیشه های معمولی بسیار مقاوم است و به راحتی با برخورد افراد به آن نمی شکند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments