آموزش بکاپ گیری از اپل واچ ، بازیابی بکاپ و وایپ اطلاعات

آموزش بکاپ گیری از اپل واچ

اگر تمایل دارید که با تمام چیزهایی که به نگهداری اطلاعات یا حذف اطلاعات در اپل واچ (Apple Watch) مربوط به می‌شوند به صورت دقیق آشنا شوید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله به آموزش بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch)، بازیابی بکاپ و وایپ اطلاعات آن می‌پردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپل واچ (Apple Watch): ساعت هوشمند اپل

اپل واچ یا Apple Watch که به آن ساعت هوشمند اپل هم گفته می‌شود، یکی از گجت هایی است که این روزها افراد زیادی تمایل به استفاده از آن دارند. اپل واچ قابلیت های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به مراتب کاربردی و با کیفیت هستند. همین مسئله سبب شده که این محصول به پرفروش ترین ساعت هوشمند دنیا تبدیل شود. اگر چندان با اپل واچ آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز به مطالعه دو مقاله راهنمای جامع استفاده از اپل واچ (Apple Watch)” و “10 نکته مهم در مورد اپل واچ (Apple Watch) که باید بدانید!بپردازید.

بیشتر بحوانید: تعمیرات موبایل 

اگر بخواهیم در مورد قابلیت های ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) صحبت کنیم، باید ساعت ها زمان صرف نماییم، اما خوشبختانه ما به صورت مفصل در مورد اپل واچ و اغلب قابلیت های کاربردی آن مقالات اختصاصی را تهیه کرده بودیم. برای مثال در مقاله “آموزش برقراری تماس با اپل واچ (Apple Watch) و چند نکته جالب” نحوه برقراری تماس با این گجت را شرح دادیم یا در مقالهدانلود و نصب برنامه در اپل واچ و تغییر چینش اپلیکیشن هانحوه دانلود و نصب اپلیکیشن در ساعت هوشمند اپل را به صورت دقیق شرح دادیم. اما آیا می‌شود از اطلاعات اپل واچ هم مثل آیفون و آیپدها بکاپ گرفت؟ یا بکاپ را ریستور کرد و اصلا اطلاعات ساعت را وایپ نمود؟

خوشبختانه انجام تمام این کارها امکانپذیر است و در ادامه این مقاله ما قصد داریم به صورت دقیق در مورد بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch)، بازیابی بکاپ و وایپ اطلاعات آن صحبت کنیم. بنابراین اگر تمایل دارید به صورت دقیق و جزئی با مسائلی همچون بکاپ گیری، ریستور و وایپ اطلاعات ساعت هوشمند اپل آشنا شوید، با ما همراه باشید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) چگونه انجام می‌شود؟

اپل واچ یا ساعت هوشمند اپل به گونه‌ای برنامه ریزی شده که بکاپ گیری از اطلاعات آن به صورت خودکار در حین بکاپ گرفتن از اطلاعات آیفون یا آیپدی که به آن وصل است، انجام می‌شود. یعنی اگر شما یک اپل واچ (Apple Watch) را به آیفونی وصل کنید و با استفاده از آیتیونز (iTunes) یا آی کلود (iCloud) از اطلاعات آیفون نام برده شده بکاپ بگیرید، به صورت خودکار از اطلاعات اپل واچ (Apple Watch) هم بکاپ گرفته می‌شود. برای آشنایی دقیق با نحوه وصل کردن اپل واچ به آیفون یا آیپد می‌توانید از مقاله آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون (Pair) و همگام‌سازی آن‌ها استفاده کنید.

تعمیرات اپل

بکاپ (Backup) ساعت هوشمند اپل شامل چه اطلاعاتی می‌شود؟

اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که فایل بکاپ اپل واچ دقیقا شامل چه اطلاعاتی می‌شود و چه اطلاعاتی را در بر نمی‌گیرد؟ بنا به گفته اپل، بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) شامل ذخیره اطلاعات زیر می‌شود:

  • تمام تنظیمات اپل واچ شامل مواردی همچون واچ فیس، شبکه های وای فای شناخته شده، میزان روشنایی نمایشگر، تنظیمات صدا، تنظیمات هشدار و غیره
  • تنظیمات زبان اپل واچ
  • تنظیمات منطقه زمانی اپل واچ
  • تنظیمات دقیق برنامه های ایمیل (Mail)، تقویم (Calendar)، آب و هوا (Weather) و غیره
  • اطلاعات و داده های اپلیکیشن ها
  • اطلاعات مربوط به سلامت و تناسب اندام (Health & Fitness): برای ذخیره این اطلاعات باید یا از آیکلود برای بکاپ گیری از اپل واچ استفاده شود و یا در حین بکاپ گرفتن از طریق آیتیونز تیک گزینه Encrypted Backup زده شود.

اما چه اطلاعات و مواردی در بکاپ اپل واچ (Apple Watch) ذخیره نمی‌شوند؟ این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • اطلاعات کالیبراسیون تمرین و فعالیت های اپل واچ
  • پیل لیست های سینک شده با اپل واچ
  • اطلاعات کارت بانکی که از آن استفاده شده تا با تکیه بر قابلیت اپل پی (Apple Pay) پرداخت های الکترونیکی از طریق اپل واچ انجام شود
  • پسورد اپل واچ

بنابراین با اطلاعاتی که در حین بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) ذخیره می‌شوند آشنا شدید. اما آیا روشی به جز روش بکاپ گیری از آیفون یا آیپد همگام با اپل واچ برای بکاپ گرفتن از اطلاعات اپل واچ در هر زمان که تمایل داشتیم وجود دارد؟

بیشتر بحوانید: تعمیرات آیفون

آیا بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) به روش دیگر و هر زمان که تمایل داشته باشیم هم امکانپذیر است؟

اما اگر تمایل نداشته باشیم که برای بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) از آیتیونز و آیکلود و بکاپ گیری از آیفون به عنوان یک واسط استفاده کنیم تکلیف چیست؟ آیا روشی وجود دارد که با استفاده از آن بدون نیاز به دخالت دادن آیفون نسبت به بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) اقدام کنیم؟ خب خوشبختانه انجام این کار امکانپذیر است. بدین منظور باید ساعت هوشمند اپل شما به آیفون یا آیپدی وصل باشد. سپس به شرح زیر عمل کنید:

آموزش بکاپ گیری از اپل واچ

  • برنامه اپل واچ (Apple Watch) را در آیفون یا آیپد خود اجرا کنید.
  • به تب My Watch رفته و در بالای صفحه نام اپل واچ خود را انتخاب کنید.
  • آیکون با نام دایره و علامت تعجب (info) موجود در سمت راست اپل واچ را انتخاب کنید.
  • گزینه Unpair Apple Watch را لمس نمایید.

با لمس این گزینه یک حالت لودینگ ایجاد می‌شود و شما باید چند دقیق صبر کنید تا ارتباط مابین اپل واچ و آیفون یا آیپدتان قطع شود. در این بازه زمانی بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) در حال انجام است. دقت کنید که در برخی شرایط لازم می‌شود تا بعد از انتخاب گزینه Unpair Apple Watch مشخصات اپل آیدی خود را وارد نمایید.

چگونه اطلاعات ساعت هوشمند اپل (اپل واچ) را وایپ کنیم؟

اما چگونه می‌توانیم تمام اطلاعات اپل واچ را وایپ کرده یا کلا پاک کنیم و آن را به حالت پیش فرض کارخانه باز گردانیم. برای انجام این کار می‌توانید از چند روش استفاده کنید. پیش از هر چیز باید بگوییم که قطع ارتباط مابین اپل واچ و آیفون (Unpair Apple Watch) در که بخش قبل نحوه انجام آن را آموزش دادیم، منجر به وایپ شدن اطلاعت اپل واچ هم می‌شود. یعنی زمانی که شما با استفاده از روش شرح داده شده ارتباط مابین یک آیفون و ساعت هوشمند اپل را قطع می‌کنید، بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) انجام خواهد شد و اطلاعات آن وایپ می‌شوند. پس قطع ارتباط اپل واچ و آیفون (Unpair Apple Watch) از طریق اپلیکیشن اپل واچ یکی از روش های وایپ اطلاعات این گجت است.

اما روش های دیگر حذف وایپ کردن اطلاعات اپل واچ یا بازگرداندن تنظیمات آن به وضعیت کارخانه و ریست گجت شامل چه مواردی می‌شود؟ روش اول به شرحی است که در ادامه توضیح می‌دهیم. در این روش شما باید به رمز عبور اپل واچ (Apple Watch) دسترسی داشته باشید:

آموزش بکاپ گیری از اپل واچ

  • با فشردن دکمه فیزیکی لبه سمت راست اپل واچ وارد منوی اپلیکیشن های آن شوید.
  • آیکون بخش تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset را انتخاب کنید.

آموزش بکاپ گیری از اپل واچ

  • گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید.
  • رمز عبور مورد نیاز اپل واچ را وارد کنید.
  • گزینه Continue را لمس نمایید.تعمیرات اپل

منتظر باشید تا ریست اطلاعات اپل واچ انجام شود. بعد از ریست اطلاعات، تمام تنظیمات ساعت هوشمند اپل به حالت پیش فرض کارخانه باز گردنده می‌شوند. اما اگر رمز اپل واچ را فراموش کرده باشیم یا بنا به هر دلیل به این رمز دسترسی نداشته باشیم تکلیف چیست؟ در این شرایط به شرح زیر عمل کنید:

آموزش بکاپ گیری از اپل واچ

  • مابین اپل واچ و کابل شارژر آن ارتباط برقرار کنید و دکمه پاور اپل واچ را از لبه سمت راست بدنه آن فشرده و کمی نگه دارید تا گزینه های مربوط به خاموش کردن و ذخیره انرژی نمایان شوند.
  • انگشت خود را بر روی گزینه Power Off قرار داده و نگه دارید.
  • گزینه قرمز رنگ Erase all Content and Settings را انتخاب کنید.

به همین سادگی ریست اپل واچ (Apple Watch) انجام می‌شود و برای انجام این کار هیچ نیازی به وارد کردن رمز عبور نخواهید داشت.

چگونه بازیابی بکاپ را در اپل واچ (Apple Watch) انجام دهیم؟

اما بعد از بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch) چگونه قادر به ریستور یا بازیابی اطلاعات آن خواهیم بود؟ انجام این کار بسیار ساده است. بدین منظور کافیست که اپلیکیشن اپل واچ را در آیفونتان اجرا کنید و سپس گزینه Start Pairing را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض ال سی دی تمامی مدل‌های آیفون اپل

آموزش بکاپ گیری از اپل واچ

حالا باید از طریق یکی از روش های قابل استفاده، اپل واچ را به آیفون خود وصل کنید. این کار می‌تواند از طریق اسکن صفحه اپل واچ یا وارد کردن دستی اطلاعات همگام‌سازی انجام شود. برای آشنایی بیشتر با مراحل کار از مقاله “آموزش وصل کردن اپل واچ به آیفون (Pair) و همگام‌سازی آن‌ها” استفاده کنید. بعد از شناسایی اپل واچ از جانب آیفون، دو گزینه Set Up as New Apple Watch و Restore from Backup نمایان می‌شوند که شما باید گزینه دوم (Restore from Backup) را انتخاب کنید. سپس لیستی از بکاپ های قابل انتخاب و موجود نمایش داده می‌شوند. بکاپ مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید. منتظر بمانید با پروسه ریستور یا بازیابی اطلاعات بکاپ انجام شود.

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش بکاپ گیری از اپل واچ (Apple Watch)، بازیابی بکاپ و وایپ اطلاعات آن پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های مقاله نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت درب پشت iPhone 8

قیمت دوربین پشت آیفون ایکس

دوربین iPhone 11 Pro

تعمیرات موبایل

منبع howtogeek

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments