آموزش استفاده از کنترل سنتر آیفون در آی او اس ۱۰

کنترل سنتر آیفون

یکی از تغییرات اصلی که در آی او اس 10 نسبت به سایر نسخه‌های پیشین این سیستم عامل ارائه شده مربوط به کنترل سنتر (Control Center) آن می‌شود. در این مقاله قصد داریم که نگاهی به کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 داشته و استفاده از آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. با موبایل کمک همراه باشید

مقدمه‌ای در مورد کنترل سنتر آیفون

کنترل سنتر آیفون تقریبا عملکردی شبیه به نوار تنظیمات سریع یا همان Quick Settings دستگاه‌های اندرویدی دارد. با استفاده از بخش کنترل سنتر می‌توانید به طور آنی و با استفاده از آیکون‌های میانبری که در نظر گرفته شده نسبت به خاموش و روشن کردن اتصال وای فای، بلوتوث و … اقدام کنید یا سریعا اپلیکیشن دوربین دستگاه را اجرا کرده و همچنین نور صفحه نمایش دستگاه را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

به صورت کلی کنترل سنتر آیفون قسمتی از سیستم عامل آی او اس است که کاربرد زیادی دارد. در نسخه 10 سیستم عامل آی او اس یا همان آی او اس 10، اپل تغییراتی را در بخش کنترل سنتر ایجاد کرد. اگر آیفون شما از سیستم عامل آی او اس 10 بهره‌مند باشد، می‌توانید تغییرات بخش کنترل سنتر آن را به شکل بهتری درک کنید. این موضوع به ویژه زمانی بیشتر قابل درک می‌شود که کنترل سنتر دو سیستم عامل آی او اس 10 و آی او اس 9 را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

کنترل سنتر آیفون

هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما عزیزان با بخش کنترل سنتر در سیستم عامل آی او اس 10 است. به بیان دیگر در این مقاله به آموزش استفاده از کنترل سنتر آیفون مجهز به سیستم عامل آی او اس 10 می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

استفاده از کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10

همانطور که اشاره کردیم، کنترل سنتر آیفون در سیستم عامل آی او اس 10 نسبت به نسخه‌های پیشین آن دستخوش تغییراتی شده است. به منظور درک بهتر این تغییرات ما عکس زیر را تهیه کردیم که کنترل سنتر آیفون را در دو سیستم عامل آی او اس 10 و آی او اس 9 نمایش می‌دهد. در سمت چپ کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 و در سمت راست کنترل سنتر آیفون در آی او اس 9 را مشاهده می‌کنید.

کنترل سنتر آیفون

همانطور که می‌بینید کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 از نظر ظاهری هم نسبت به نسخه‌های پیشین بهبود یافته است. وضوح عبارات تایپ شده در آن افزایش یافته و آیکون‌های موجود کنتراست بهتری را ارائه می‌کنند. همچنین لبه پنجره کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 حالتی خمیده و شکیل‌تر را به خود گرفته است.

کنترل سنتر آیفون

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی آیفون در نمایندگی اپل

تعمیرات اپل

کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 به طور مستقیم از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch) پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال اگر شما انگشت خود را مانند تصور فوق بر ریو آیکون میانبر دوربین موجود در کنترل سنتر آیفون قرار داده و کمی نگه دارید، گزینه‌هایی مانند تصویر فوق نمایش داده می‌شوند که در واقع مربوط به قابلیت تاچ سه بعدی دستگاه هستند. بنابراین کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 به طور مستقیم از قابلیت تاچ سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

کنترل سنتر آیفون

یکی دیگر از تغییرات کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 مربوط به امکان کشیدن انگشت کاربر به سمت چپ و راست به منظور مراجعه به پنل‌های مختلف می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید به جای بالا کشیدن پنل‌ها از این بخش که در آی او اس 10 مجبور به انجام بودید، انگشت خود را بر روی کنترل سنتر آیفون قرار داده و به سمت چپ بکشید.

کنترل سنتر آیفون

با انتخاب گزینه Now Playing موجود در زیر این پنل می‌توانید خروجی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

کنترل سنتر آیفون

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و منحصر به فرد کنترل سنتر در سیستم عامل آی او اس 10 مربوط به توانایی آن به منظور تعامل با تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیاء یا همان Internet of Thing می‌شود. بدین منظور در کنترل سنتر سیستم عامل آی او اس 10 پنلی اختصاصی ارائه شده است که قابلیت تعامل با لوازم هوشمند خانه را دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های موجود در کنترل سنتر آیفون خود به طور آنی و سریع نسبت به خاموش کردن چراغ‌های خانه، قفل یا باز کردن قفل درهای هوشمند خانه و سایر موارد این چنینی مرتبط با اینترنت اشیاء اقدام کنید.

کنترل سنتر آیفون

کنترل سنتر آیفون در آی او اس 10 قابلیت‌های بسیار متنوع همسو یا تکنولوژی اینترنت اشیاء را ارائه می‌کند که تصور می‌کنیم به این زودی‌ها کاربرد چندانی برای ما ایرانی‌ها و حداقل افراد عادی نداشته باشند. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این موضوع و قابلیت‌های مرتبط با اینترنت اشیاء در کنترل سنتر آی او اس 10، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو مکس

تعمیرات اپل

در سیستم عامل آی او اس 10 این امکان وجود دارد که کاربر تنظیمات بخش کنترل سنتر آیفون را به گونه‌ای بهینه‌سازی کند که کنترل سنتر دستگاه در اپلیکیشن‌های مختلف اجرا نشود. بدین منظور باید به بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون و سپس بخش Control Center آن مراجعه کنید. سپس با صفحه‌ای مشابه با عکس زیر مواجه می‌شوید.

کنترل سنتر آیفون

همانطور که مشاهده می‌کنید در این بخش دو گزینه مختلف ارائه شده است که شرح عملکرد آن‌ها به صورت زیر است:

  • گزینه Access on Lock Screen: با فعال بودن این گزینه امکان دسترسی به کنترل سنتر آیفون از لاک اسکرین دستگاه فراهم می‌شود. به بیان دیگر اگر این گزینه فعال باشد، مادامی که صفحه نمایش آیفونتان قفل است و در لاک اسکرین آن قرار دارید هم می‌توانید کنترل سنتر آیفون را اجرا کنید.
  • گزینه Access Within Apps: با فعال کردن این گزینه، کنترل سنتر آیفون در زمانی که اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کرده‌اید قابل دسترس خواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید که اپلیکیشن تلگرام در آیفونتان اجرا شده و در حال استفاده از آن هستید. اگر قابلیت Access Within Apps آیفون شما فعال باشد، می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید ضمن اجرا بودن تلگرام به کنترل سنتر آیفون دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  گارانتی آیفون در ایران

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، سعی کردیم که در این مقاله توضیحاتی در رابطه با تغییرات بخش کنترل سنتر آیفون در سیستم عامل آی او اس 10 و نحوه استفاده از این بخش خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

ال سی دی آیفون 6 پلاس

تاچ ال سی دی سامسونگ A21s

قطعات گوشی iPhone 6

تعمیرات موبایل

منبع howtogeek

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
سید محمد موسوی
سید محمد موسوی
5 سال گذشته

گزینه Access on Lock Screen در ای او اس ۱۱ به بعد در قسمت Touch ID &Passcode>Control Center برده شده است که در کمتر سایتی اشاره شده است.ممنون

بهنام
بهنام
6 سال گذشته

چگونه کنترل سنتر را شخصی سازی کرد و گزینه های دیگری را به آن اضافه نمود