چگونه با کفپوش pvc دکوراسیون داخلی را متحول کنیم؟

چگونه با کفپوش pvc دکوراسیون داخلی را متحول کنیم؟

این روزها یک کفپوش جدید به بازار آمده که سر و صدای زیادی به پا کرده است. کفپوش pvc با همه متریالی که تاکنون دیده اید تفاوت دارد. از نظر زیبایی ظاهری و تنوع طرح و رنگ و بافت، کمتر نمونه ای را با این مشخصات می بینید اما مهم ترین ویژگی این کفپوش، قیمت ارزان و مقرون به صرفه آن است. در اغلب ساختمان های تجاری و اداری نمونه هایی از این کفپوش فوق العاده را می بینید.

چگونه با کفپوش pvc دکوراسیون داخلی را متحول کنیم؟

کفپوش pvc از لحاظ ظاهری شبیه به چوب یا سرامیک است ولی از مواد پلیمری و پلاستیک ماننده، ساخته شده است. این کفپوش مناسب مکان هایی است که در معرض رطوبت و آب قرار دارند. برای مثال در خانه ها معمولا کف آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی را با پی وی سی، می توان پوشاند.

کفپوش pvc تحولی در دکوراسیون داخلی

با توجه به ویژگی های پی وی سی، استفاده از آن در بسیاری از لوازم مورد توجه قرار گرفته است. پیش از این درب و پنجره های پی وی سی به خوبی درخشیده بوده و این بار نوبت به نسل جدید کفپوش های پیشرفته از این پلاستیک پر کاربرد است. خرید کفپوش pvc برای مصارف تجاری و مسکونی یک انتخاب آگاهانه است.

به طور معمول کفپوش هایی با ضخامت 2 تا 3 میلی متر برای نصب در فروشگاه ها، نمایشگاه ها، فضاهای تجاری بزرگ انجام می شود. همین متریال را می توان در منازل و فضهای مرطوب هم به کار برد اما کفپوش های پی وی سی ب ضخامت بیشتر و در حدود 5 سانتیمتر بیشتر در باشگاه ها و سالن های ورزشی نصب می شوند. شاید در نگاه اول متوجه تفاوت این متریال با پارکت نشوید ولی جنس pvc نوعی پلیمر و پلاستیک فشرده است. این محصول دارای روکش طرح چوب یا سنگ و … است ولی این رویه در واقع چاپ دکوراتیو آن است و ارتباطی با چوب طبیعی ندارد.

کفپوش pvc دارای چند لایه به هم فشرده است که تحت پرس و با دستگاه های پیشرفته تولید شده است. هر کدام از این لایه ها در شکل گیری، دوام و استحکام پی وی سی نقش دارند.

لایه پوششی و رویه کفپوش

ضخامت این لایه در حد یکی دو میکرون متر و بسیار نازک تر از چیزی است که تصور می کنید. لایه پوششی pvc رنگ ندارد و شفاف است. با همه اینها رویه کفپوش در برابر خراشیدگی مقاومت بسیار زیادی دارد.

لایه دکور یا روکش کفپوش pvc

این لایه همانی است که موقع خرید، توجه خریداران را جلب می کند. تنوع طرح و رنگ پی وی سی بستگی به لایه دکوراتیو آن دارد. با هر سبک دکوراسیون داخلی می توان یکی از طرح های زیبای pvc را انتخاب کرد.

چگونه با کفپوش pvc دکوراسیون داخلی را متحول کنیم؟

لایه اصلی کفپوش پی وی ی سی

از شکل و شمایل و ظاهر pvc که بگذریم یک نکته مهم وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود. لایه ای ضخیم، نرم و منعطف که به عنوان لایه اصلی شناخته می شود، ماندگاری و دوام کفپوش را افزایش می دهد. این لایه تحمل بالایی در برابر فشار و تردد دارد.

ویژگی های کفپوش pvc

این روزها همه به دنبال ایجاد تغییر و تحول هستند. از تغییرات خلق و خو و رفتار گرفته تا تغییر در سبک زندگی یا حتی محیطی که در آن زندگی می کنیم همه چیز در حال عوض شدن است.. از بین این همه دگرگونی، بیش از همه تغییراتی که در دکوراسیون داخلی انجام می شود، نمود عینی دارد و خیلی زود خودش را نشان می دهد.

وقتی یکی از آشنایان رنگ و روی خانه را نو می کند، بلافاصله متوجه می شویم. وقتی صحبت از تغییرات در طراحی و چیدمان منزل می شود، بیش از همه قیمت های سرسام آور توجه مان را جلب می کند پی وی سی از ارزان ترین کفپوش ها به حساب می آید. اما قیمت های اقتصادی تنها ویژگی کفپوش pvc نیست.

نظافت آسان پی وی سی

دو نوع ساده و آجدار پی وی سی در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. از بین ایده های خرید کفپوش ارزان قیمت، pvc یک گام بلند از سایر متریال جلوتر است. سهولت نظافت و شستشوی آسان پی وی سی بدون تردید کار انتخاب را ساده کرده است. این محصول در برابر رطوبت و آب، آسیب نمی بیند. در ساختمان های اداری یا تجاری با رفت و آمد زیاد، کفپوش هایی با قابلیت شستشو در اولویت هستند. پی وی سی دارای روکش مقاوم به آب و رطوبت است.

چگونه با کفپوش pvc دکوراسیون داخلی را متحول کنیم؟

کفپوش pvc عایق صوتی و حرارتی

نصب پی وی ی در مکان های پر رفت و آمد یک حُسن بزرگ دارد و آن اینکه کفپوش پی وی سی مانع انتشار صدا در محیط می شود. این محصول از کفپوش های عایق صدا و دما است. پی وی سی ضد حریق، ضد لغزش و ضد الکتریسیته ساکن است. برای مکان هایی که با دستگاه های الکترونیکی در ارتباط هستند، کفپوش پی وی سی بهترین انتخاب است.

سرعت نصب کفپوش pvc

این محصول مناسب فضای داخلی است و باید از تابش مستقیم نور خورشید به دور باشد. نصب پی وی سی در مقایسه با کفپوش های سنگی و سرامیکی بسیار ساده تر و سریع تر است. در صورت لزوم می بایست کف ساختمان را برای نصب کفپوش اماده کرد. ملات سیمان، پودر سنگ و بتون برای زیرسازی pvc ایده آل است. این کفپوش های زیبا و مقاوم نیاز به نگهداری خاصی ندارند و در حدود 10 تا 15 سال کیفیت خود را حفظ می کنند.

مقاوم در برابر ضربه و سایش

وجود خط و خطوط و خراشیدگی های روی کفپوش، ظاهر آن را زشت و کهنه نشان می دهد.کفپوش pvc دارای روکش مقاوم در برابر حرارت و اسید است. این رویه در اثر رفت و آمد زیاد دچار ساییدگی نمی شود و آسیب نمی بیند. به این ترتیب می توان حتی در ساختمانی های پر تردد نیز پی وی سی را نصب کرد.

برخی دیگر از مزایای نصب کفپوش pvc عبارتند از:

  • هماهنگ با سبک دکوراسیون مدرن و امروزی
  • دارای روکش مقاوم در برابر شرایط محیطی
  • طول عمر بالا بدون تغییر در شکل ظاهری کفپوش
  • قیمت کفپوش pvc ارزان و بسیار مقرون به صرفه است.

دیگر نگران خرید کفپوش نباشید. شرکت گامان تزیین جاوید با سابقه بیش از ۲۰ سال در زمینه انواع پوشش های کف می‌تواند همراه شما باشد کافیست به وبسایت   gamantj.com مراجعه کرده و درخواست مشاوره رایگان خود را ثبت کنید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments