چرا اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است؟

مولتی تسکینگ

گوگل قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی را به اندروید 7 نوقا (Nougat) اضافه کرده، اما به نظر ما اصلی‌ترین قابلیت‌های اندروید نوقا مربوط به ویژگی مولتی تسکینگ می‌شود. اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است و ما در این مقاله قصد داریم که دلایل این امر را برای شما عزیزان شرح دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

گوگل به تازگی رسما اندروید نوقا یا منتشر کرده و هم اکنون شرکت‌های سازنده محصولات اندرویدی در تلاش هستند تا نسخه استاک (Stock) یا اورجینال این سیستم عامل را با رابط کاربری خود همگام‌سازی کرده و نهایتا از این سیستم عامل در محصولاتشان استفاده کنند. اندروید نوقا نسبت به اندروید مارشمالو و سایر نسخه‌های پیشین سیستم عامل اندروید تغییرات زیادی داشته و قابلیت‌های بسیار عالی و جدیدی را در بر گرفته است. برای آگاهی از تمام قابلیت‌های اندروید 7 نوقا می‌توانید مقاله “معرفی ۲۵ ویژگی و قابلیت جدید اندروید نوقا” را مطالعه نمایید. اما یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اندروید نوقا مربوط به قابلیت مولتی تسکینگ می‌شود. اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ عملکرد فوق‌العاده داشته و کاربردهای متعددی را ارائه می‌کند. این موضوع سبب شده که ما مدی شویم اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است!

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیرات موبایل در تهران

اما چرا اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است؟ به منظور اثبات این ادعا دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. در این مقاله قصد داریم که این دلایل را برای شما عزیزان شرح دهیم و تفاوت‌های اصلی اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ با سایر نسخه‌های پیشین این سیستم عامل را مشخص کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چرا اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است؟

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، اندروید نوقا شامل ویژگی‌های متعددی در راستا تقویت و پیاده‌سازی قابلیت مولتی تسکینگ می‌شود که این ویژگی‌ها منجر شده ما مدعی شویدم اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است. در ادامه مروری قابلیت‌ها و ویژگی‌های مولتی تسکینگ اندروید نوقا خواهیم داشت.

مولتی تسکینگ

اولین موضوعی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به قابلیت Split-Screen Mode اندروید نوقا می‌شود. سرانجام گوگل قابلیت اجرای همزمان دو برنامه در اندروید را ارائه کرد. این قابلیت پیش از این توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی ارائه شده بود، اما گوگل به طور رسمی این قابلیت را به سیستم عامل اندروید اضافه نکرده بود. گوگل قصد داشته که قابلیت Split-Screen Mode را تا حد امکان قدرتمند، با ثبات و پیشرفته طراحی کند و سپس آن را در نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید به طور پیش فرض ارائه کند. این نسخه از سیستم عامل مورد نظر اندروید نوقا بود.
به موجب وجود قابلیت Split-Screen Mode کاربر می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان در کنار یکدیگر اجرا کرده و در آن واحد هر دوی آن‌ها را کنترل کند. به عنوان مثال تصور کنید که برنامه ویدئو پلیر دستگاه در حال اجرا بوده و فیلمی پخش می‌کند. در این شرایط به موجب وجود قابلیت Split-Screen Mode می‌توانید پنجره ویدئو پلیر را در نیمی از صفحه نمایش تعبیه کرده و در نصف دیگر آن اپلیکیشن متفاوتی را به طور همزمان اجرا کنید. قابلیت Split-Screen Mode اصلی‌ترین دلیل موجود به منظور تایید ادعای ما مبنی بر این موضوع که اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی محصولات سامسونگ

مولتی تسکینگ

اما چگونه می‌توان در اندروید نوقا وارد وضعیت Split-Screen Mode شد؟ انجام این عمل بسیار ساده است. بدین منظور در حین اجرای هر برنامه یا بازی باید انگشت خود را بر روی دکمه “اپلیکیشن‌های اخیر” یا همان “Recent Apps” قرار داده و کمی نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که پنجره برنامه اجرایی به نیمی از کل صفحه نمایش انتقال یافته و در نیمه دیگر آن لیست برنامه‌های اخیر اجرایی در دستگاه نمایش داده می‌شوند. با انتخاب هر یک از برنامه‌های موجود در این لیست، شاهد اجرای همزمان دو اپلیکیشن مذکور در کنار یکدیگر خواهید بود و اصلاحا وارد وضعیت Split-Screen Mode شده‌اید. به منظور خارج شدن از این حالت هم می‌توانند به دو شیوه عمل کنید. در روش اول کافیست که بار دیگر انگشت خود را بر روی دکمه “اپلیکیشن‌های اخیر” یا “Recent Apps” قرار داده و کمی نگه دارید. در روش دوم هم می‌توانید بخش جداکننده دو اپلیکیشن را با انگشت خود لمس کرده و به سمتی که تمایل دارید بکشید تا برنامه مد نظر فول اسکرین (Full Screen) یا تمام صفحه شود.

مولتی تسکینگ

اما همانطور که اشاره کردیم گوگل قصد داشته که پیش از ارائه رسمی قابلیت مولتی تسکینگ در سیستم عامل اندروید، عملکرد آن را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی کند. قابلیت مولتی تسکینگ اندروید نوقا بسیار پیشرفته‌تر از آنچه که تصور دارید است و به ویژگی Split-Screen Mode و اجرای همزمان دو برنامه در کنار یکدیگر خلاصه نمی‌شود. یکی از ویژگی‌های جدیدی که در اندروید نوقا منجر به بهبود و تقویت کارایی قابلیت مولتی تسکینگ شده، ویژگی Drag & Drop یا کشیدن و رها کردن نام دارد. اندروید نوقا هم اکنون از این ویژگی پشتیبانی به عمل آورده و کاربرد آن در شرایطی که از وضعیت Split-Screen Mode استفاده کنید بسیار جالب توجه است.

اما منظور از قابلیت کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop چیست؟ حتما در سیستم عامل ویندوز مشاهده کرده‌اید که به منظور کپی کردن یک فایل از محلی در محل دیگر می‌توان نشانگر موس را بر روی فایل مد نظر قرار داده و با نگه داشتن کلیک بر روی آن نسبت به کشیدن فایل اقدام کرد. در این شرایط کافیست که فایل انتخاب شده را به محل مقصد برده و کلیک موس را در این قسمت رها کنید تا فرآیند کپی کردن فایل تکمیل شود. به این قابلیت اصطلاحا قابلیت کشیدن و رها کردن یا Drag & Drop گفته می‌شود و هم اکنون اندروید نوقا از آن پشتیبانی می‌کند.

مولتی تسکینگ

تصور کنید که قصد دارید یک فایل را در ایمیلی ضمیمه کنید. در این وضعیت با استفاده از دو قابلیت Split-Screen Mode و Drag & Drop اندروید نوقا می‌تواند به سرعت این عمل را انجام دهید. بدین منظور کافیست که دو برنامه فایل منیجر و جیمیل را در دستگاه خود به طور همزمان و با استفاده از قابلیت Split-Screen Mode اجرا کنید. حال در برنامه فایل منیجر به مسیری بروید که فایلی که قصد ارسال آن را دارید در آن مسیر وجود داشته باشد. حال انگشت خود را بر روی این فایل قرار داده و نگه دارید. این فایل را به سمت برنامه جیمیل کشیده و در این برنامه رها کنید. مشاهده خواهید کرد که فایل انتخابی در بخش Attached ایمیل مد نظرتان ضمیمه می‌شود. قابلیت کشیدن و رها کردن یا همان Drag & Drop هم از جمله بهترین ویژگی‌های اندروید نوقا به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است.

شاید بسیاری از افراد به اشتباه تصور کنند که قابلیت مولتی تسکینگ تنها در اجرای همزمان دو برنامه در کنار یکدیگر خلاصه می‌شود، اما به واقع این چنین نیست و مولتی تسکینگ گستره عظیم‌تری از قابلیت‌های یک سیستم عامل را تحت پوشش می‌دهد. همانگونه که اشاره کردیم اجرای همزمان دو برنامه در کنار یکدیگر با نام قابلیت Split-Screen Mode شناخته می‌شود و زیرمجموعه‌ای از قابلیت مولتی تسکینگ است.

بیشتر بخوانید:  تعمیر lcd موبایل

مولتی تسکینگ

در اندروید نوقا این امکان وجود دارد که کاربر به شکل سریع‌تری مابین دو برنامه اخیر اجرایی دستگاه جهش داشته باشد. این موضوع هم از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که با قابلیت مولتی تسکینگ اندروید نوقا در ارتباط است. گوگل در اندروید نوقا ویژگی ارائه کرده که عملکرد آن بسیار شبیه به عملکرد دکمه‌های ترکیبی Alt+Tab سیستم عامل ویندوز است. در اندروید نوقا کاربر می‌تواند با دو بار ضربه زدن آهسته بر روی دکمه “اپلیکیشن‌های اخیر” یا همان “Recent Apps” دستگاه مابین دو برنامه اخیر اجرا شده جهش آنی داشته باشد. این موضوع منجر به افزایش سرعت عمل کاربر و تقویت کارایی سیستم عامل اندروید در زمینه مولتی تسکینگ می‌شود.

مولتی تسکینگ

آخرین ویژگی که قصد داریم به آن اشاره کرده و بدین سبب اثبات کنیم که اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است مربوط به یک ویژگی جدید دیگر اندروید نوقا با نام Direct Reply یا اصطلاحا پاسخ مستقیم می‌شود. گوگل در اندروید نوقا این امکان را فراهم کرده که به محض دریافت نوتیفیکیشن، کاربر بتوان از همان نوار ابزار نوتیفیکیشن‌ها پاسخ مستقیمی برای اعلان دریافتی ارائه کند. به عنوان مثل تصور کنید که در حین استفاده از گوشی اندرویدی خود هستید و وبگردی می‌پردازید. ناگهان یک پیامک یا اس ام اس دریافت می‌کنید و نوتیفیکیشن آن در بخش فوقانی صفحه نمایان می‌شود. در این شرایط شما می‌توانید بدون نیاز به اجرای برنامه پیامک دستگاه و از بخش نوتیفیکیشن‌ها به پیامک دریافت شده پاسخ دهید. این قابلیت در اندروید نوقا Direct Reply یا پاسخگویی مستقیم نامگذاری شده و یکی از جالب توجه‌ترین قابلیت‌های اندروید نوقا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس ال سی دی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی قابلیت‌های جدیدی از اندروید نوقا پرداختیم که اثبات می‌کنند اندروید نوقا از نظر مولتی تسکینگ فوق‌العاده است. تا کنون هیچ یک از نسخه‌های پیشین سیستم عامل اندروید از قابلیت مولتی تسکینگ پیشرفته‌ای که در اندروید نوقا ارائه شده بهره‌مند نبوده‌اند و این موضوع از اصلی‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید سیستم عامل کاربرپسند گوگل به شمار می‌رود. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قطعات گوشی

قطعات گوشی سامسونگ اس 7

قطعات آیفون 7 پلاس

تعمیرات موبایل

منبع wonderhowto

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments