معرفی سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

حتما با سرویس های ذخیره سازی ابری آشنا هستید. آیکلود سرویس ابری است که مطمئنا کاربران آیفون و آیپدهای اپل کاملا با آن آشنا هستند. اما آیای آیکلود تنها سرویس ابری است که کاربران محصولات اپل قادر به استفاده از آن خواهند بود؟ در این نقاله قصد داریم که به معرفی سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

منظور از سرویس ذخیره سازی ابری چیست؟

حتما تاکنون واژه ذخیره سازی ابری یا واژه‌هایی همچون کلود (Cloud)، کلود درایو (Cloud Drive) و… را شنیده‌اید اما شاید همواره این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که سرویس ذخیره سازی ابری چیست چه مفهومی دارد!؟ سرویس ذخیره سازی ابری در واقع سرویسی است که برخش شرکت‌ها نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت و… ارائه می‌کنند و با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند یک اکانت اختصاصی در آن ایجاد کنند و سپس به آپلود فایل‌های خود در اکانت سرویس ابری مورد نظر بپردازند. حال این فایل‌های آپلود شده از طریق هر دستگاه دیگری و تنها با ورود به اکانت اختصاصی کاربر قابل دانلود خواهند بود. با ذکر یک مثال این موضوع و نحوه عملکرد سرویس های ذخیره سازی ابری را به شکل بهتری برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

تصور کنید که که در یک سرویس ذخیره سازی ابری نظیر گوگل درایو (Google Drive) اکانت اختصاصی ساخته‌اید. حال با استفاده از مرورگر گوشی هوشمندتان یا اپلیکیشن گوگل درایو به اکانت خود مراجعه می‌کنید و چند نمونه از عکس‌هایی که توسط دوربین دستگاه ضبط کرده‌اید را در اکانت خود آپلود می‌نمایید. حال با استفاده از هر دستگاه هوشمند دیگری که قادر به استفاده از اینترنت باشد، می‌توانید به اکانت خود مراجعه کنید و عکس‌های آپلود شده از طریق گوشی خود را دانلود نمایید. به عنوان مثال می‌توانید با لپ‌تاپ خود به اکانت سرویس آیکلود خودتان مراجعه کنید و سپس عکس‌هایی که از طریق گوشی آپلود کرده بودید را در لپ‌تاپتان دانلود نمایید. آپلود و دانلود فایل در سرویس های ذخیره سازی ابری تنها محدود به فایل‌های مدیا نظیر ویدیو و عکس نمی‌شود و کاربر قادر است تا هر نوع فایل مورد نظرش را د این سرویس‌ها آپلود و ذخیره نماید.

تعمیرات اپل

توضیحاتی در مورد سرویس ذخیره سازی ابری آیکلود اپل (iCloud)

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، شرکت‌های مختلف سرویس‌های ذخیره سازی ابری مختلف و اختصاصی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر یک از این شرکت‌ها به شیوه خاص و با سیاست‌های منحصر به فردی می‌توانند این عمل را انجام دهند. در این بین اغلب سرویس های ابری از نظر حجمی با محدودیت مواجه هستند. به عنوان مثال می‌توانیم به سرویس آیکلود اپل اشاره کنیم که کاربران آیفون و آیپدهای اپل کاملا با آن آشنا هستند. اپل یک اکانت آیکلود اختصاصی برای هر کاربر آیفون یا خود که یک اپل آیدی داشته باشد ارائه می‌کند. کاربر با استفاده از مشخصات اپل آیدی خود در سرویس آیکلود وارد می‌شود و قادر به استفاده از آن خواهد بود، اما متاسفانه سرویس آیکلود اپل از نظر حجم دارای محدودیت است!

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات اپل

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

سرویس آیکلود اپل به طور پیش فرض هر کاربر را قادر به استفاده رایگان از حجمی معادل با 5 گیگابایت می‌کند. بنابراین شما در شرایط استفاده رایگان از سرویس آیکلود اپل تنها قادر به ذخیره سازی یا آپلود اطلاعاتی با حجم 5 گیگابایت در اکانت آیکلود خود خواهید بود. برای استفاده از حجم بیشتری در این سرویس باید هزینه پرداخت کنید و نسبت به خرید اشتراک‌های اپل وارد عمل شوید. به عنوان مثال اپل اشتراک با حجم 200 گیگابایتی سرویس آیکلود را با هزینه‌ای معادل با 2.99 یورو در هر ماه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سرویس آیکلود اپل می‌تواند کاربردهای زیادی برای کاربران آیفون و آیپدهای اینش رکت داشته باشد. علاوه بر امکان آپلود عکس و ویدیو که منجر به آزاد کردن حافظه داخلی دستگاه و از جلوگیری از بروز مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات می‌شود، سرویس آیکلود در آیفون و آیپدهای اپل می‌تواند نقش منبع بکاپ و ریستور (Backup & Restore) دستگاه را ایفاء کند و جایگزینی برای برنامه آیتیونز شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله آموزش بکاپ گرفتن از آیفون و آیپدهای اپل؛ آیتیونز و آیکلود بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

اما محدودیت حجمی که اپل برای سرویس آیکلود در نظر گرفته می‌تواند مشکل آفرین باشد. از آنجایی که ما به طور عادی قادر به خرید اشتراک سرویس آیکلود نیستیم، بنابراین مشکل مد نظر برایمان بیش از پیش نمایان می‌شود. اما آیا استفاده از سرویس آیکلود تنها راه حل پیش رویمان است؟ آیا نمی‌توانیم از سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) استفاده کنیم؟ اگر این امر امکانپذیر است، چه سرویس‌های ابری دیگری وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم که به این سوالات پاسخ دهیم. شما می‌توانید از سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) استفاده کنید و لیست انواع این سرویس ها در ادامه این مقاله ارائه شده و شرح کوتاهی از آن‌ها هم خدمتتان ارائه می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک ماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات اپل

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری آمازون درایو (Amazon Drive)

سرویس آمازون درایو یکی از سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این سرویس که توسط کمپانی بزرگ آمازون (Amazon) ارائه شده، کاربر را قادر به آپلود و دانلود فایل‌های مختلفی از جمله فایل بکاپ می‌کند. متاسفانه آمازون درایو هم مانند سرویس آیکلود در شرایط عادی 5 گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی رایگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای خرید حجم‌های بیشتر این سرویس باید هزینه‌های مشخصی را طبق تعرفه آن پرداخت کنید.

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

البته هزینه‌های خرید اشتراک آمازون درایو چندان بالا نیستند. برای در اختیار داشتن تعرفه‌های 20، 100 و 200 گیگابایتی سرویس آمازون درایور باید هزینه سالیانه‌ای به ترتیب برابر با 6، 32 و 64 یورو پرداخت شود. سرویس آمازون درایو با پلتفرم‌های ویندوز و مک او اس (از طریق مرورگر)، آی او اس 7 یا بالاتر، اندروید 2.3.3 یا بالاتر و سری محصولات Kindle Fire آمازون سازگاری دارد.

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری باکس (Box)

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

باکس یا همان Box هم از دیگر سرویس های ذخیره سازی ابری محسوب می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید. به احتمال زیاد چندان نام این سرویس را نشنیده‌اید. سرویس باکس به طور رایگان حجم 10 گیگابایتی را در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد. کاربران علاقمند با پرداخت هزینه 7 یورویی در هر ماه قادر به استفاده از حجم 100 گیگابایتی این سرویس هم خواهند بود. سرویس ذخیره سازی ابری باکس با پلتفرم‌های مک او اس ایکس 10.7 یا بالاتر، ویندوز XP، ویندوز 7، ویندوز 8، آی او اس 6 یا بالاتر، اندروید 4 یا بالاتر و ویندوزموبایل 7.5 یا بالاتر سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11 پرو مکس

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری دراپ باکس (DropBox)

به احتمال زیاد نام سرویس دراپ باکس را به وفور شنیده‌اید. دراپ باکس سرویس ذخیره سازی اختصاصی شرکت آمریکایی دراپ باکس است و تاسیس آن به سال 2007 میلادی باز می‌گردد. دراپ باکس در سال ۲۰۱۱ خدمات جدیدی را با عنوان “دراپ‌باکس برای گروه‌ها” در اختیار کاربران خود در طبقه مشاغل و گروه‌ها قرار داد. هم اکنون دراپ باکس یکی از پرطرفدارترین و پرکاربرترین سرویس های ذخیره سازی ابری موجود محسوب می‌شود.

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

متاسفانه کمپانی دراپ باکس در ارائه حجم رایگان برای کاربران دراپ باکس کمی خسیس است! دراپ باکس به طور پیش فرض تنها حجم رایگانی معادل با 2 گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای خرید اشتراک 100 گیگابایتی این سرویس هم باید هزینه ماهیانه 9.99 دلاری را پرداختی کنید. هزینه سرویس 200 گیگابایتی دراپ باکس هم 19.99 دلار به ازای هر ماه است. سرویس ذخیره سازی دراپ باکس با پلتفرم‌های مک او اس ایکس 10.4 یا بالاتر، ویندوز XP یا بالاتر، اوبونتو 7.1، آی او اس 7 یا بالاتر، اندروید 2.1 یا بالاتر و بلک‌بری او اس 4.5 یا بالاتر سازگاری دارد.

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری گوگل درایو (Google Drive)

نوبتی هم که باشد نوبت به شرکت بزرگ گوگل و سرویس ذخیره سازی ابری اختصاصی آن با نام گوگل درایو (Google Drive) می‌رسد. این سرویس که در سال 2012 به طور رسی ارائه شد و در دسترس قرار گرفت شامل افزوده‌های گوگل داکس، گوگل شیتس و گوگل اسلایدز به همراه سری برنامه‌های اداری می‌شود که به کاربر امکان ویرایش انواع فایل‌های ابری از جمله اسناد کتبی، صفحه‌گسترده‌ها، اسلایدها و غیره را می‌دهد. گوگل از نظر فضای رایگان ذخیره سازی نسبت به سایر شرکت‌ها دست و دل بازتر بوده و حجم 15 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

اشتراک 100 گیگابایتی سرویس گوگل درایو به ازای هر ماه 1.99 دلار هزینه را به همراه دارد و اشتراک یک ترابایتی آن به ازای هر ماه تنها هزینه 9.99 دلار را خواهد داشت. سرویس ذخیره سازی ابری گوگل درایو با پلتفرم‌های مک او اس ایکس 10.6 یا بالاتر، ویندوز XP یا بالاتر، آی او اس 7 یا بالاتر و اندروید سازگاری کامل دارد. به طور کلی سرویس ابری گوگل درایو یکی از بهترین سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  نمایندگی مجاز اپل در تهران

تعمیرات اپل

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری مک میت (MacMate)

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

سرویس ذخیره سازی مک میت (MacMate) هم احتمالا از جمله سرویس های ابری است که کمتر نام آن را شنیده‌اید. مک میت توسط یک شرکت بریتانیایی با نام مک ایس (MacAce) ارائه می‌شود و کیفیت مناسبی دارد. بنابراین در لیست سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) مد نظرمان جای گرفته است. حجم رایگانی که مک میت به طور پیش فرض در اختیار کاربران قرا می‌دهد برابر با 10 گیگابایتی است و اشتراک 25 گیگابایتی آن به ازای هر ماه هزینه 3.99 یورویی دارد. همچنین اشتراک 100 گیگابایتی این سرویس هم در هر ماه 6.99 یورو هزینه خواهد داشت. سرویس ابری مک میت با پلتفرم‌های مک او اس ایکس 10.3 یا بالاتر، ویندوز XP یا بالاتر و آی او اس 4.3 و بالاتر سازگاری کامل دارد.

 سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری وان درایو (OneDrive)

نوبت به کمپانی بزرگ مایکروسافت و سرویس ذخیره سازی ابری اختصاصی این شرکت می‌رسد. این سرویس بخشی از خدمات آنلاین ویندوز لایو است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را به صورت خصوصی اشتراک‌گذاری کرده یا به صورت عمومی آپلود کنند. مایکروسافت فضای ذخیره سازی رایگان 7 گیگابایتی را در اختیار کاربران سرویس وان درایو قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی ایفون

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

اشتراک‌ 50، 100 و 200 گیگابایتی سرویس وان درایو هم به ترتیب هزینه سالیانه 25، 50 و 100 دلاری را به همراه دارد. ضمنا سرویس ذخیره ساری ابری وان درایو مایکروسافت با پلتفرم‌های مک او اس ایکس 10.7 یا بالاتر، ویندوز وستا، ویندوز 7، ویندوز 8، آی او اس 6 یا بالاتر، اندروید 4 یا بالاتر، ویندوزموبایل 7.5 یا بالاتر و ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان سازگاری دارد.

تعمیرات اپل

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud): سرویس ابری شوگر سینک (SugarSync)

سرویس ذخیره سازی ابری شوگر سینک آخرین سرویسی است که ما به عنوان جایگزین آیکلود به شما معرفی می‌کنیم اما احتمالا کمتر فردی تمایل به استفاده از این سرویس خواهد داشت، چرا که شوگر سینک حجم رایگان و همیشگی را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. هنگامی که برای اولین بار در شوگر سینک اکانت بسازید تا مدت زمان 90 روز قادر به استفاده رایگان از حجم 5 گیگابایتی آن خواهید بود و پس از اتمام این مدت زمان باید نسبت به خرید اشتراک در این سرویس اقدام کنید.

سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud)

اشتراک 60 گیگابایتی، 100 گیگابایتی و 500 گیگابایتی سرویس ابری شوگر سینک به ترتیب هزینه‌هایی معادل با 7.49، 9.99 و 39.99 دلار را به ازای هر ماه به همراه دارند. ضمنا سرویس شوگر سینک با پلتفرم‌های مک او اس ایکس 10.6، ویندوز XP و بالاتر، آی او اس 7 یا بالاتر و اندروید 1.6 یا بالاتر سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: تعویض باتری ایفون و اندروید

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی سرویس های ابری جایگزین آیکلود (iCloud) پرداختیم و به نوعی سرویس های ذخیره سازی ابری جالب و مناسب موجود را به شما عزیزان معرفی کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک ماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

درب پشت آیفون 11

تاچ ال سی دی سامسونگ J7 Duo

قطعات گوشی آیفون 7

تعمیرات موبایل

منبع macworld

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مجید
مجید
7 سال گذشته

وای دمتون گرم راحت شدم دنبال این راه حل بودم

Mahdi
Mahdi
7 سال گذشته

با عرض سلام ببخشید من پسورد ایکلودم رو فراموش کردم میشه کمکم کنین

ناصر یزدی
ناصر یزدی
7 سال گذشته
پاسخ به  Mahdi

درود؛
این مورد باید بررسی بشه، لطفا تماس بگیرید با کارشناسان موبایل کمک