آموزش ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

یکی از قابلیت‌های جدیدی که از طریق برخی ربات های اختصاصی به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام اضافه شده است مربوط به امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ساخت پست با دکمه های شیشه ای از طریق ربات sscapachebot بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام

تلگرام روز به روز در حال بهبود و پیشرفت است. تیم توسعه دهنده تلگرام همواره قابلیت‌های جدیدی را به این اپلیکیشن پیام رسان یا به اصطلاح مسنجر اضافه می‌کنند. پشتیبانی از ربات ها یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تلگرام است که منجر شده مجموعه‌ای از امکانات متنوع و مختلف به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها از طریق ربات های مجازی در اختیار کاربران قرار گیرند. در بین ربات هایی متنوع و متعددی که برای تلگرام توسعه داده شده‌اند، برخی از آن‌ها به شکل ویژه‌ای توجه کاربران را جلب کرده‌اند. ربات هایی که امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای را فراهم می‌کنند از جمله این دسته ربات های تلگرامی محسوب می‌شوند. اما منظور از پست با دکمه های شیشه ای چیست؟

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

حتما می‌دانید که در تلگرام امکان اشتراک گذاری لینک و ارسال آن در گفتگوهای مختلف، کانال و گروه‌ها وجود دارد. اما همانطور که می‌دانید کپی کردن یک لینک اغلب ظاهر چندان جالبی را به همراه نخواهد داشت. این امر به ویژه در شرایطی که آدرس URL سایت مد نظرتان حاوی عبارات فارسی باشد، بیش از پیش نمایان می‌شود. در این شرایط لینک کپی شده شما یک لینک طولانی و حاوی عبارت‌های عجیب خواهد بود که به هیچ وجه ظاهر مناسبی را در بر ندارد. حال تصور کنید که بنا به هر دلیلی تمایل دارید که این لینک را در کانال یا گروه تلگرام خود ارسال کنید و دوستانتان با لمس آن لینک به سایت مد نظر هدایت شوند. در این شرایط، اگر ظاهر و ترتیب کانال یا گروهتان برای شما حائز اهمیت باشد، بدون تردید با مشکل مواجه می‌شوید. اینجاست که ربات های با قابلیت ساخت پست با دکمه های شیشه‌ای می‌توانند یاری رسان شما باشند! با استفاده از این ربات ها می‌توانید یک دکمه شیشه ای و بسیار شکیل ایجاد کنید و لینک مد نظرتان را به آن اضافه نمایید. بنابراین دیگر نیاز به اشتراک گذاری لینک شلوغ و نه چندان خوش ظاهر مورد نظر وجود نخواهد داشت.

به ربات هایی که این امکان را فراهم می‌کنند اصطلاحا ربات های با قابلیت ساخت پست با دکمه های شیشه ای (ربات دکمه شیشه‌ای) گفته می‌شود. هم اکنون ربات های متعددی وجود دارند که قابلیت ساخت پست با دکمه های شیشه ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال ربات lemobot، tbtn_bot و sscapachebot از جمله این نوع ربات ها محسوب می‌شوند. شما می‌توانید بنا به سلیقه شخصی خود از هر کدام از ربات های نامبرده شده به منظور ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام استفاده کنید، اما ما در این مقاله از ربات sscapachebot استفاده می‌کنیم و آموزش مختصری را برای آن ارائه خواهیم کرد. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده در این مقاله نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

آموزش ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام با استفاده از ربات sscapachebot

استفاده از ربات sscapachebot بسیار ساده است و به راحتی امکان ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه به شرح نحوه استفاده از این ربات اختصاصی می‌پردازیم.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

ابتدا با کلیک بر روی این قسمت نسبت به فعال سازی ربات sscapachebot در تلگرام خود اقدام کنید. سپس با لمس گزینه start، ربات مورد نظر را رسما فعال کنید.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

در این شرایط صفحه راهنمایی ایجاد می‌شود که توضیحات عالی را به همراه دارد. با دنبال کردن توضیحات خود ربات هم می‌توانید نسبت به ساخت پست مد نظرتان اقدام کنید.شما می‌توانید با انتخاب گزینه /newtab یک بنر حاوی دکمه های شیشه ای بسازید. با انتخاب گزینه /newlist می‌توانید یک لیست تبادل متشکل از دکمه های شیشه ای بسازید. گزینه /convert می‌تواند لیست تبادل معمولی شما را به لیست تبادل شیشه ای تبدیل کند. گزینه /novia هم امکان ارسال پست به کانال بدون عبارت via (به واسطه) را فراهم می‌کند. تصور کنید که ما قصد داریم برای کانال خود یک پست یا بنر ایجاد کنید که حاوی یک دکمه شیشه ای باشد و لینک جوین شدن به کانال ما در آن دکمه مخفی شود. برای انجام این عمل، گزینه /newtab را لمس می‌کنیم.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

در این مرحله ربات sscapachebot از شما درخواست می‌کند که یک فایل تصویری را به عنوان لوگوی اصلی پست انتخاب کنید. بنابراین دکمه ارسال فایل را لمس می‌کنیم و از گالری دستگاه عکس یا لوگوی مد نظرمان را انتخاب خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

پس از تعیین لوگو یا عکس مد نظر باید عبارتی که قصد داریم برای معرفی آن ارائه کنیم را وارد نماییم. این عبارت باید کمتر از 300 کلمه باشد و درست در زیر لوگوی یا عکس آپلود شده قرار می‌گیرد.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

در این مرحله نوبت به وارد کردن متن دکمه شیشه ای مد نظرمان می‌رسد. به عنوان مثال تصور کنید که ما قصد داریم در زیر بنر تبلیغاتی خود یک دکمه شیشه ای حاوی عبارت “ملحق شدن به کانال” را اضافه کنیم. بنابراین باید در این مرحله عبارت “ملحق شدن به کانال” را تایپ و برای ربات ارسال کنیم.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

سپس نوبت به لینک دهی می‌رسد. در این مرحله باید لینک کانال مد نظر را وارد کنید. در نظر داشته باشید که حتما باید در ابتدای لینک عبارت http:// یا https:// را وارد کنید پ، در غیر این صورت ربات قادر به شناسایی لینک مورد نظر نخواهد بود. بنابراین آدرس لینک را وارد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

با ارسال لینک کانالتان، دکمه شیشه مورد نظر در زیر پست یا بنر ساخته می‌شود. طبق دستور ما، این دکمه شیشه‌ای عبارت “ملحق شدن به کانال” را به همراه دارد و دربرگیرنده لینک جوین شدن به کانال مورد نظرمان است. اگر تمایل داشته باشید دکمه های شیشه ای بیشتری را به بنر اضافه کنید، می‌توانید اینکار را با وارد کردن یک عبارت جدید و سپس لینک مربوط به آن انجام دهید. از آنجایی که ما قصد داریم در زیر بنر تبلیغاتی یا پست مد نظرمان تنها یک دکمه شیشه ای وجود داشته باشد، گزینه /submit را لمس می‌کنیم.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

با لمس گزینه /submit پروسه ساخت پست با دکمه های شیشه ای مورد نظرتان به پایان رسیده است. ربات sscapachebot در این شرایط یک دکمه با عنوان “ارسال به چت مد نظر” را ارائه می‌کند. این گزینه را لمس کنید تا کد بنر شما کپی شود. سپس باید گروه یا گفتگوی مورد نظرتان را به منظور ارسال بنری که ساخته‌ای انتخاب کنید. البته این مورد را در نظر بگیرید که در بالای دکمه “ارسال به چت مد نظر” کد بنر شما نوشته شده است. شما می‌توانید کل عبارت را کپی کنید و در گروه یا کانال یا حتی در بخش تایپ متنی یک شخص مورد نظر، Pase نمایید.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

به محض انتخاب یک گروه یا گفتگو، کد اختصاصی مربوط به بنر شما در بخش تایپ متن کپی می‌شود. (و یا اون کدی که کپی کردید را می‌توانید در هر محیط تایپی تلگرام Pase نمایید). در این شرایط باید کمی صبر کنید تا بنر شما شناسایی شود. پس از شناسایی بنری که ساخته‌ای، عکس بنر خود که در بخش بالای محل تایپ ارائه شده را لمس کنید و سپس گزینه Send را انتخاب نمایید.

نکته: توصیه می‌کنیم که برای سریع‌تر شدن فرآیند شناسایی بنر، پس از کپی کردن کد آن در گفتگوی مورد نظر، با لمس دکمه Back (بازگشت به عقب) در گوشی خود یک بار از پنجره آن گفتگو خارج شوید تا کد بنر به حالت Draft در آیند. حال بار دیگر وارد همان گفتگو شوید. به محض انجام این عمل پست شما شناسایی می‌شود.

ساخت پست با دکمه های شیشه ای

با انجام مراحل فوق فرآیند ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام به پایان می‌رسد. در نظر داشته باشید که ربات sscapachebot قابلیت‌های دیگری هم دارد که در ابتدای مقاله به آن‌ها اشاره مختصری داشتیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر قابلیت‌های این ربات می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه ساخت پست با دکمه های شیشه ای در تلگرام با استفاده از ربات sscapachebot پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده در این مقاله نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

همچنین برای آموزش هایپر لینک در تلگرام می‌توانید مقاله “نحوه هایپر لینک (لینک‌دار کردن متن) در تلگرام به وسیله ربات درون خطی و ربات لینک ساز تلگرام” را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت قاب پشت آیفون 7 پلاس

ال سی دی Samsung A20e

قطعات A21 اس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (15)

guest
15 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
نرگس میری
نرگس میری
1 سال گذشته

با استفاده از ابزار نوین هاب از همشون راحتتر میشه دکمه شیشه ای ساخت.

محمد
محمد
2 سال گذشته

سلام دوستانی که نمیتونن از این ربات استفاده کنن از ربات تلگرام یار (tg_yarbot@) برای دکمه شیشه ای استفاده کنن

وجیهه احمدی
وجیهه احمدی
2 سال گذشته

ساخت دکمه شیشه ای با ربات تلگرام یار هم میشه. تلگرام یار الان فعاله

سا
سا
4 سال گذشته

سلام من پیامرسان دارم و میخوام بدونم چطوری برای افرادی که پیامرسان میان تو شخصی لینک شیشه ای بفرستم

محسن
محسن
4 سال گذشته

اوکی کاملا کاربردی
سپاس