آموزش رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی

نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین

یکی از مشکلات شایع کاربران این است که پس از مدتی با اجرای برنامه دوربین دستگاه تصویری سیاه رنگ را مشاهده می‌کنند و عملا به این صورت استفاده از دوربین گوشی ناممکن می‌شود! در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی های هوشمند بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی

گزارش‌های زیادی مبنی بر بروز یک مشکل عملکردی در مجموعه دوربین گوشی‌های هوشمند به دست آمده است. این مشکل مربوط به نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی می‌شود. کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند پس از اجرای برنامه دوربین، تصویری سیاه رنگ را بر روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده می‌کنند و عملا قادر به استفاده از دوربین دستگاه نخواهند بود. بروز این مشکل می‌تواند دو دلیل اصلی داشته باشد که یکی مربوط به مسائل سخت افزاری و دیگری مربوط به مسائل نرم افزاری و باگ‌های آن می‌شود. مطمئنا اگر مشکل ایجاد شده سخت افزاری باشد، نمی‌توان شخصا آن را برطرف کنید و باید از افراد با تجربه یاری بخواهید اما اگر مشکل نرم افزاری باشد از طریق ترفندهای خاصی شانس برطرف کردن آن را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی های هوشمند بپردازیم. اگر ضمن اجرای برنامه دوربین در گوشی خود تصویری سیاه رنگ را مشاهده می‌کنید، حتما راه حل‌هایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم را تست نمایید و اگر مشکلتان برطرف نشد، مطمئن باشید که منشا آن یک اختلال سخت افزاری است. بنابراین در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی های هوشمند می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

باتری دستگاه را بیرون بکشید

این روش در برخی از شرایط سبب شده که مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی برطرف شود. اگر گوشی هوشمندتان به گونه‌ای طراحی شده که به باتری آن دسترسی دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید اما در غیر این صورت قادر به استفاده از این روش نخواهید بود. برای انجام این راه حل ابتدا برنامه دوربین گوشی را اجرا کنید و سپس به طور ناگهانی باتری گوشی هوشمندتان را بیرون بکشید. چند دقیقه صبر کنید و سپس باتری را جا بزنید و گوشی هوشمندتان را روشن کنید. وارد اپلیکیشن دوربین دستگاه شوید و عملکرد آن را بررسی نمایید.

گوشی خود را خاموش و روشن کنید

احتمالا به محض مشاهده مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی این راه حل را امتحان کرده‌اید! اما در هر صورت اگر این عمل را انجام نداده‌اید، توصیه می‌کنیم که از آن را امتحان کنید. اپلیکیشن دوربین گوشی خود را اجرا کنید و سپس با استفاده از دکمه پاور آن را خاموش نمایید. چند دقیقه صبر کنید و بار دیگر گوشی هوشمندتان را روشن کنید. پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، بار دیگر وارد برنامه دوربین شوید و عملکرد آن را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های دوربین ثانویه حذف کنید

اگر برنامه‌های دوربین جانبی و ثانویه دیگری را در گوشی اندرویدی خود نصب کرده باشید، ممکن است منجر به بروز باگ‌های نرم افزاری و عملکردی شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما تمام این برنامه‌های ثانویه را حذف کنید و بار دیگر گوشی هوشمندتان را ریستارت نمایید. به احتمال زیاد در این شرایط مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی هوشمندتان برطرف می‌شود.

دستگاه را فورس ریستارت کنید

این روش از جمله راه حل‌هایی بوده که در بسیاری از موارد بازده و نتیجه مناسبی داشته است. برای انجام این کار در اغلب گوشی‌های اندرویدی باید از فشردن همزمان دکمه‌های پاور (Power) و کاهش صدا (Volume Down) استفاده شود اما اگر بنا به هر دلیل با نحوه انجام فورس ریستارت در گوشی خود آشنایی نداشته و به راهنمایی ببشتری نیاز دارید، کافیست که تماس کوتاهی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار و از آن‌ها یاری بخواهید.

دستگاه را فکتوری ریست کنید

آخرین راه حلی که توصیه می‌کنیم پس از ناامید شدن از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار دهید مربوط به فکتوری ریست (factory Reset) دستگاه می‌شود. با انجام فکتوری ریست تمام اطلاعات و داده‌های دستگاهتان حذف و تنظیمات آن به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شوند. این عمل در بسیاری از موارد منجر به رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم که در آخرین قدم و مرحله، حتما نسبت به انجام فکتوری ریست در دستگاه وارد عمل شوید و شانس خود را به این صورت امتحان کنید. برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات دستگاهتان هم می‌توانید پیش از فکتوری ریست از اطلاعات دستگاه بکاپ تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات نرم افزاری موبایل

اگر مشکل حل نشد چه کنیم؟

اما اگر با انجام موارد و روش‌های فوق همچنان مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی هوشمندتان برطرف نشد، احتمالا با یک مشکل سخت افزاری مواجه هستید که مربوط به لنز دوربین و شاتر آن می‌شود. بنابراین باید دستگاه را به یک تعمیرکار مجرب واگذار کنید. توصیه می‌کنیم که پیش از انجام این عمل حتما تمام اطلاعات موجود در دستگاه را با یک فکتوری ریست پاک‌سازی کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی های هوشمند پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

تاچ ال سی دی iPhone SE

قیمت تاچ ال سی دی A3

قطعات آیفون 6s

منبع updato

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیرمحمد
امیرمحمد
3 سال گذشته

سلام من امیرمحمدم گوشیم سامسونگs7هستش و دوربینش سیاه بود با روشی که گفتید درست شد خیلی ممنون (البته بگم این اولین باره که توی سایتی نظر میدن😐🤣

آریا
آریا
3 سال گذشته

من گوشیم j7 pro با اندروید ۹ هستش وقتی برنامه گوگل درایو و وان درایو رو با لاکی پچر حذف کردم صفحه برنامه دوربین سیاه شد مجبور شدم دوباره رام اصلی رو با ادین بندازم روی گوشی و مشکل دوربین حل شد

M لون
M لون
6 سال گذشته

سلام ترو خدا کمکم کنین من گوشیمو هنوز یک ماهم نمیشه ک خریدم بعد از مدتی برای گذاشتن رم توی گوشی.دستگاه رو خاموش کردم وقتی روشنش کردم دیدم تصویر زمینه گوشیم سیاه شده.اما لمس و… کار میکنه.فقط صفحه نمایشم سیاه شده.تصویر زمینه هم ک عوض میکنم باز سیاهه.چکار کنم.ترو خدا بگید