حل مشکل عدم اتصال آیفون به شبکه وای‌فای، ۳G و ۴G

حل مشکل عدم اتصال به اینترنت آیفون iphone no internet

بدون تردید استفاده از یک گوشی یا تبلت بدون توانایی اتصال به اینترنت به هیچ وجه موضوع جالبی نیست. اگر قصد اتصال به اینترنت و استفاده از قابلیت‌های آن را ندارید، لازم نیست که یک گوشی هوشمند خریداری کنید. اما در پاره‌ای از موارد اتصال به شبکه‌های اینترنت در گوشی‌های هوشمند مشکل‌ساز می‌شود. گزارش‌های زیادی مبنی بر بروز مشکل در اتصال آیفون به شبکه‌های 3G، 4G و وای‌فای گزارش شده و ما در این مقاله قصد داریم که این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.
متاسفانه گاها مشاهده می‌شود که آیفون‌های اپل در اتصال به شبکه اینترنت دچار مشکل می‌شوند. این مشکل چه در زمان اتصال به شبکه 3G یا 4G و چه در زمان اتصال به شبکه وای‌فای رؤیت شده است. اگر آیفون شما هم با این مشکل آزاردهنده مواجه شده، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله اختصاصی ما را مطالعه کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم تا روش‌های مقابله با مشکل در اتصال آیفون‌های اپل به شبکه‌های 3G، 4G و وای‌فای را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مشکل در اتصال آیفون به شبکه 3G و 4G

در برخی از شرایط مشاهده شده که مشکل اتصال آیفون‌های اپل به شبکه‌های 3G و 4G با یک ریستارت ساده حل می‌شود. از آنجایی که شبکه‌های 3G و 4G مربوط به اتصال دستگاه به موبایل دیتا هستند و با سیم کارت شما ارتباط مستقیمی دارند، حتما باید عدم وجود مشکل در سرویس‌دهی اپراتور خود را نیز بررسی کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که ابتدا سیم کارت خود را در یک گوشی دیگر مورد آزمایش قرار دهید. چنانچه سیم کارت شما در گوشی دوم به شبکه 3G یا 4G متصل شد، مطمئن خواهیم بود که مشکل از سوی آیفون شماست. بنابراین حال می‌توانیم وارد مرحله بعدی تست شویم.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

در مرحله بعد باید بخش تنظیمات یا Settings آیفون خود را بررسی کنید. بدین منظور وارد بخش Settings دستگاه شده و گزینه Cellular را انتخاب نمایید. مطمئن شوید که اتصال شما در این قسمت فعال است. دقت داشته باشید که اگر در حال مسافرت هستید و از کشور خارج شده‌اید باید تنظیمات این بخش را بر روی گزینه Data Roaming قرار دهید. بدین منظور وارد بخش Settings و سپس Cellular شده و گزینه Data Roaming را فعال نمایید. اگر مشکل از موارد نامبرده شده نبود و تنظیمات اولین این بخش از آیفون شما مشکلی نداشت وارد مرحله بعدی شوید. مجددا توصیه می‌کنیم که حتما از سرویس‌دهی اپراتور خود اطمینان حاصل نمایید.
در مرحله بعد باید به روز بودن اطلاعات شبکه حامل یا اپراتور خود را بررسی کنید. در برخی از شرایط ممکن است در شرایطی به روز رسانی‌هایی ارائه شود که دستگاه شما به شبکه اینترنت متصل نیست. در این شرایط شما از به روز رسانی ارائه شده استفاده نکرده‌اید و این موضوع می‌تواند در روند اتصال دستگاه به شبکه‌های ارتباطی اختلال ایجاد کند. به منظور بررسی این موضوع وارد بخش Settings شده و گزینه General و به دنبال آن About را انتخاب کنید. اگر در این قسمت به روز رسانی مشاهده کردید سریعا نسبت به دانلود و نصب آن اقدام کنید. شما با مراجعه به بخش Settings و سپس General و به دنبال آن About قادر خواهید بود که در کنار گزینه Carrier نسخه یا ورژن تنظیمات اپراتور دستگاه خود را مشاهده کنید.

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

اما اگر به روز رسانی در این قسمت ارائه نشده بود و یا با نصب آخرین به روز رسانی هم مشکل اتصال آیفون شما به شبکه 3G یا 4G رفع نشد، احتمالا مشکل از سیستم عامل دستگاه شماست. این احتمال وجود دارد که سیستم عامل آی او اس آیفون شما به روز نباشد و منجر به بروز این مشکل گردد. به منظور بررسی این موضوع وارد بخش Settings و سپس General شوید و گزینه Software Updates را انتخاب کنید. در این شرایط پس از مدت زمان کوتاهی دستگاه به روز بودن یا نبودن سیستم عامل خود را گزارش می‌کند. اگر سیستم عامل آی او اس آیفونتان به روز نبود، سریعا نسبت به دانلود و نصب جدیدترین نسخه از آن اقدام کنید.
اگر باز هم مشکلتان برطرف نشده توصیه می‌کنیم که آخرین نسخه از فایل پشتیبان دستگاه خود یا اصطلاح بک‌آپ آن را مجددا بازیابی کنید. در این شرایط احتمالا مشکل مورد نظر رفع می‌شود. اگر با انجام این کار باز هم آیفون شما در اتصال به شبکه 3G یا 4G با مشکل مواجه شد با متخصصین موبایل کمک ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: مشکلات آیفون

مشکل در اتصال آیفون به شبکه وای‌فای

اگر آیفونتان در اتصال به شبکه وای‌فای با مشکل مواجه شده به راحتی می‌توانید دریابید که آیا مشکل مورد نظر مختص آیفون شماست و یا شبکه وای‌فای مورد نظر مختل شده است. بدین منظور می‌توان سایر دستگاه‌های هوشمند موجود در منطقه را به شبکه وای‌فای متصل کرد و این مورد را بررسی نمود. بنابراین در مرحله نخست از این موضوع مطمئن شوید که آیفون شما در اتصال به شبکه وای‌فای مورد نظر دچار مشکل شده است. پس از بررسی این موضوع و اطمینان حاصل کردن از آن باید چند مرحله را طی کرده و بدین صورت سعی در رفع مشکل ایجاد شده داشته باشید.

مشکل در اتصال آیفون iphone no internet

تعمیرات اپل

برای تعمیرات اپل (آیفون) کلیک کن یا با شماره ۰۲۱۷۵۱۴۷ شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی اپل» تماس بگیر

ابتدا وارد بخش Settings آیفون خود شده و گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. روشن بودن اتصال وای‌فای دستگاه خود را مورد بررسی قرار داده و سپس مطمئن شوید که دستگاهتان به شبکه وای‌فای مورد نظر متصل است. همچنین قدرت سیگنال شبکه وای‌فای مورد نظر را هم بررسی کنید. اگر تمامی موارد مورد نظر بررسی شد و مشکلی در آن‌ها وجود نداشت توصیه می‌کنیم که آیفون شبکه وای‌فای مد نظر را از لیست موجود حذف نمایید. این کار با استفاده از انتخاب گزینه Forget Network انجام می‌شود. پس از این کار، آیفون خود را ریستارت نمایید و مجددا به بخش Settings و سپس Wi-Fi مراجعه کنید. در این لحظه بار دیگر به شبکه وای‌فای مورد نظرتان متصل شوید. احتمالا با انجام این کار مشکل عدم اتصال دستگاه به شبکه وای‌فای مقصد رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی آیفون XR

اگر با وجود انجام تمامی از اقدامات و مراحل باز هم در اتصال دستگاه به شبکه وای‌فای مشکل داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که آیفونتان را به یک مک‌بوک متصل نموده و با استفاده از سرویس iTunes اطلاعت آن را بازیابی یا اصطلاحا ریستور (Restore) نمایید. در این شرایط احتمال رفع مشکل ایجاد شده به مراتب افزایش پیدا می‌کند. اما چنانچه بنا به هر دلیلی با انجام مراحل فوق باز هم مشکل اتصال آیفونتان به شبکه وای‌فای رفع نشد، توصیه می‌کنیم که با متخصصین موبایل کمک تماس حاصل نمایید تا راهنمایی جامعی را در اختیارتان قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

گلس iPhone 11

تاچ ال سی دی Samsung S20 Ultra

قطعات گوشی آیفون SE 2020

منبع macworld

نظرات کاربران (17)

guest
17 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهسان راد
مهسان راد
1 سال گذشته

تو آیفون هر برنامه‌ای که بخوام رو میتونم دانلود کنم ولی به هیچ کدوم نمیتونم Log in بشم. مینویسه اتصال اینترنت رو بررسی کنید ولی مشکل ازون نیست چون برنامه‌هارو دانلود میکنه.
اینستا واتسپ وی‌پی‌ان و.. هیچ کدوم رو وارد اکانتم نمیشه.
میشه اگ علتشو میدونین کمکم کنین🙏🏻❤️

راضیه
راضیه
2 سال گذشته

سلام
من گوشیم ایفون هست تا وقتی نت همراه اول نخرم گوشیم به اینترنت وصل نمیشه (با تعرفه آزاد ) تا نت میخرم فوری وصل میشم .
اگر کسی دلیلش می دونه راهنمایی کنه ممنون میشم .

راضیه
راضیه
2 سال گذشته

سلام
من گوشیم ایفون هست تا وقتی نت همراه اول نخرم گوشیم به اینترنت وصل نمیشه (با تعرفه آزاد ) تا نت میخرم فوری وصل میشم .
اگر کسی دلیلش می دونه راهنمایی کنه ممنون میشم .

عسل محمدی
عسل محمدی
2 سال گذشته

وااای عالی بود درست شد

رویا غواصی
رویا غواصی
3 سال گذشته

سلام وقتتون بخیر گوشی من داده رو باز میکنم بالا میاد ولی وصل نمیشه vpn و reset هم کردم ولی حل نشد آ وای فای وصل میشه