ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در اندروید

ارور همپوشانی

به تازگی یک ارور با مضمون “همپوشانی صفحه نمایش مشاهده شد” یا “Screen Overlay Detected” در دستگاه‌های اندرویدی رواج یافته و کاربران زیادی از آن گلایه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم که 3 روش به منظور رفع ارور همپوشانی را به شما عزیزان معرفی کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

یکی از مشکلات رایجی که در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده شده مربوط به ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) می‌شود. این ارور یا پیغام خطا به تازگی در دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 مارشمالو رواج یافته است. چنانچه تمایل دارید می‌توانید جزئیات بیشتر مربوط به دلیل بروز این ارور در دستگاه‌های اندرویدی را از مقاله با عنوان ” ارور “Screen overlay detected” چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟ مطالعه کنید.

ما در این مقاله قصد داریم که سه روش موجود به منظور رفع یا حل ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در دستگاه‌های اندرویدی را به شما عزیزان آموزش دهیم. انجام این سه روش منجر می‌شود که از شر ارور نامبرده شده خلاص شوید. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود به کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تعمیرات سامسونگ

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

رفع ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) با 3 مرحله در دستگاه‌های اندرویدی

با استفاده از سه مرحله‌ای که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم قادر خواهید بود که از نمایان شدن ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در دستگاه اندرویدی خود جلوگیری به عمل آورید. مراحل مورد نظر به شرح زیر هستند:

مرحله اول: غیر فعال کردن قابلیت “Draw Over Other Apps” برای برنامه‌ها

ابتدا باید قابلیت “Draw Over Other Apps” را برای اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه اندرویدی خود غیر فعال کنید. برای انجام این عمل ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings و سپس Apps دستگاه اندرویدی خود شوید. آیکون چرخ دنده موجود در گوشه صفحه را انتخاب کرده و گزینه draw over other apps را لمس کنید. در این شرایط با لیستی از اپلیکیشن‌ها مواجه می‌شوید. سعی کنید که قابلیت draw over other apps را برای تمام یا اغلب برنامه‌های موجود در این لیست غیر فعال کنید.

ارور همپوشانی

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیرات موبایل

مرحله دوم: غیر فعال کردن قابلیت Side Key Panel یا قابلیت مشابه با آن

در قدم دوم وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شده و گزینه One Handed Operation را انتخاب کنید. فبلت گلکسی نوت 4 در این قسمت گزینه‌ای با عنوان Side Key Panel را ارائه می‌کند که با فعال بودن آن احتمال بروز ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) افزایش می‌یابد. بنابراین این گزینه را غیر فعال کنید. در سایر دستگاه‌های اندرویدی هم به دنبال گزینه مشابه با گزینه Side Key Panel در قبلت گلکسی نوت 4 باشید و این قابلیت را غیر فعال کنید.

مرحله سوم: اپلیکیشن‌های مشکوک را لغو نصب یا حذف کنید

در نهایت توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های غیرضروری و مشکوک نصب شده در دستگاهتان را حذف نمایید. طبق آمار، برنامه‌هایی نظیر Trash Cleaner، Speed booster و… می‌توانند منجر به بروز ارور همپوشانی صفحه نمایش (Screen Overlay) در دستگاه‌های اندرویدی شوند. چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، کافیست که با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نمایید.

بیشتر بخوانید:

ال سی دی آیفون 7 پلاس

تاچ ال سی دی Samsung A21

قطعات آیفون 8

منبع quora

نظرات کاربران (20)

guest
20 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
میدیا
میدیا
1 سال گذشته

سلام بسیار ممنون از کمکتون .مشکل حل شد

محسن
محسن
1 سال گذشته

سلام من ضبط کننده فیلم نصب کردم هم پوشانی اومد میخوام هم پوشانی خاموش کنم نمیشه میگه برای این تنظیم مجوز، ابتدا هم پوشانی صفحه را در«تنظیمات> برنامه ها» خاموش کنید. من که همش برنامه ها پبدا میکنم نیست من چیکار کنم؟

علیرضا ندافی
علیرضا ندافی
2 سال گذشته

منم میخوام از برنامه منوی شناور که روصفحه میاد و مثل إیفون برنامه های مهمی که احتیاج داری رو توش قرار میدی استفاده کنم بیستا دانلود کردم همه دکمه همپوشانی میخوان و مال من هم خاموشه…..یک سوال احتمال داره با ریست کردن گوشی روشن بشه آیا؟؟؟؟ اگر میشه یه ریست کلی بکنم ممنون میشم جواب بدین

آنیسا عسکری
آنیسا عسکری
2 سال گذشته

واییییی دارم میترکم هر برنامه ای را که دانلود میکنم میگه این ویژگی در دسترس نیست لطفا رسیدگی کنیدددددددددددددد

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال گذشته

من هم گوشیم a01 corهست من هم مشکل هم پوشانی دارم
لطفا رسیدگی کنید