آموزش تعیین زبان پیش فرض اختصاصی برای هر برنامه در اندرویدی

آموزش تعیین زبان پیش فرض اختصاصی برای هر برنامه در اندرویدی

شما می‌توانید تحت شرایط خاصی برای هر یک از برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه اندرویدی خود یک زبان پیش فرض خاص را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم که نحوه انجام این امر را به شما عزیزان آموزش دهیم، بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

هنگامی که برای دستگاه اندرویدی خود یک زبان محلی تعیین می‌کنید، زبان اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌هایش نصب شده در آن هم به طور پیش فرض مطابق با زبان محلی انتخابی شما تغییر داده می‌شود. به عنوان مثال تصویر کنید که زبان پیش فرض دستگاه خود را آلمانی انتخاب کرده‌اید. در این شرایط زبان پیش فرض برنامه‌های نصب شده در دستگاه هم به زبان آلمانی تغییر داده می‌شوند که این موضوع در برخی از شرایط چندان جالب توجه نیست.

نسخه اصلی اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌هایی که برای سیستم عامل اندروید توسعه داده می‌شوند با زبان توسعه دهنده آن همگام‌سازی شده‌اند و سپس این زبان اصلی که عموما انگلیسی است به سایر زبان‌ها ترجمه می‌شود. ترجمه شدن موارد مورد نظر در برنامه‌های اندرویدی کیفیت چندان جالبی ندارد، از اینرو بسیاری از کاربران تمایل دارند که زبان اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه خود را به شیوه متفاوتی تعیین کنند. تصور کنید که بتوانید زبان محلی گوشی خود را اسپانیایی انتخاب کرده و زبان اپلیکیشن تلگرام را انگلیسی و زبان اپلیکیشن دیگری مانند اینستاگرام را فارسی کنید. به بیان دیگر بتوانید برای هر یک از اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه بدون توجه به زبان محلی دستگاه یک زبان پیش فرض اختصاصی تعیین نمایید و هر بار که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنید زبان پیش فرض مورد نظرتان توسط آن اپلیکیشن ارائه شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آنلاین موبایل

این امر به طور پیش فرض در سیستم عامل اندروید ارائه نشده، اما تحت شرایط خاصی شما می‌توانید با استفاده از ابزاری با عنوان App Locale این عمل را انجام دهید. به بیان دیگر شما می‌توانید با استفاده از این ابزار برای هر یک از برنامه‌های نصب شده در دستگاه اندرویدی خود بدون توجه به زبان محلی دستگاه یک زبان پیش فرض اختصاصی تعیین کنید. اما همانطور که اشاره کردیم، انجام این عمل تحت شرایط خاصی امکانپذیر است. به منظور استفاده از این ویژگی در دستگاه‌های اندرویدی باید پیش‌نیازهای زیر وجود داشته باشند:

  • روت بودن دستگاه: اولین پیش نیاز مربوط به روت بودن دستگاه اندرویدی می‌شود. تنها دستگاه‌های اندرویدی روت شده قادر به استفاده از این قابلیت هستند.
  • نصب بودن فریمورک Xposed: به منظور فعال کردن این ویژگی در دستگاه اندرویدیتان باید فریمورک (Framework) اختصاصی Xposed در آن نصب شده باشد. به منظور نصب این فریمورک باید مراحل خاصی طی شود. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر در مورد این موضوع می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.
  • فعال بودن قابلیت Unknown Sources: فعال بودن قابلیت Unknown Sources دستگاه اندرویدی هم از دیگر الزامات موجود به منظور استفاده از این ویژگی محسوب می‌شود. ممکن است فعال کردن قابلیت Unknown Sources در دستگاه اندرویدی شما کمی خدعه آمیز باشد که در این شرایط می‌توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. به طور کلی فعال کردن قابلیت Unknown Sources در دستگاه‌های اندرویدی با مراجعه به بخش تنظیمات (Settings) و سپس Developer Options و نهایتا تیک‌دار کردن گزینه Unknown Sources انجام می‌شود.

آموزش تعیین زبان پیش فرض اختصاصی برای برنامه‌ها در دستگاه‌های اندرویدی

با فرض اینکه پیش‌نیازهای فوق در دستگاه اندرویدی شما وجود دارند مقاله را ادامه می‌دهیم. ابتدا وارد Xposed Installer app یا اپلیکیشن Xposed Installer شوید و عبارت App Locale را جستجو کنید. پس از یافتن ابزار مورد نظر گزینه Download را انتخاب کنید. سعی کنید که جدیدترین نسخه این ابزار را انتخاب نمایید. پس از دانلود ابزار مورد نظر آن را نصب کنید.

آموزش تعیین زبان پیش فرض اختصاصی برای هر برنامه در اندرویدی

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در نمایندگی موبایل سامسونگ

حال ماژول یا ابزار نصب شده را در لیست موجود فعال کرده و دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کنید تا تغییرات مربوط به آن اعمال شوند. پس از ریستارت دستگاه بخش App Locale را اجرا کنید. در این شرایط مانند تصویر زیر لیستی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های نصب شده در دستگاهتان را مشاهده خواهید کرد. حال می‌توانید هر یک از برنامه‌های موجود در لیست را انتخاب کرده و یک زبان پیش فرض اختصاصی برای آن‌ تعیین نمایید. زبانی که برای هر برنامه انتخاب می‌کنید کاملا اختصاصی بوده و با اجرای همان برنامه ارائه می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید مادامی که زبان محلی گوشی در حالت فارسی قرار دارد، زبان پیش فرض اپلیکیشنی نظیر آمازون را در حالت اسپانیایی قرار دهید و زبان پیش فرض برنامه تلگرام را انگلیسی کنید.

آموزش تعیین زبان پیش فرض اختصاصی برای هر برنامه در اندرویدی

بیشتر بخوانید:  تعمیر تاچ ال سی دی

توصیه می‌کنیم که پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان و انتخاب زبان پیش فرض اختصاصی برای هر برنامه، دستگاه اندرویدی خود را بار دیگر ریستارت کنید تا تغییرات مد نظر اعمال شوند. چنانچه تمایلی به انجام این عمل ندارید به بخش “برنامه‌های اخیر” یا “Recent Apps” دستگاه مراجعه نموده و لیست مجود را خالی کنید. با اجرای مجدد هر یک از برنامه‌های مورد نظر زبان پیش فرض انتخابی شما برای آن ارائه می‌شود. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید و یا نیاز به توضیحات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

تعمیرات موبایل

منبع wonderhowto

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
شهروند
شهروند
1 سال گذشته

سلام و خسته نباشید ببخشید من یک تبلت سامسونگ مدل SM-T295 زبان ماشین حساب سامسونگ و همچنین مراقب از باتری و دستگاه نیز فارسی است اما برای خواهرم که گوشی SM-A032F/DS است در زمان راه‌اندازی گوشی زبان برنامه ماشین حساب سامسونگ و برنامه مراقبت از باتری و دستگاه بود اما پس از چند روز به انگلیسی تغییر شده (فقط زبان این دو برنامه انگلیسی ، نام برنامه ها ( زیر ایکون برنامه ها)و تنظیمات فارسی است) لطفا کمک کنید لطفا از طریق ایمیل کمک کنید

مینا
مینا
3 سال گذشته

سلام .من موقع خریدن گوشیم منوش فارسی بود .میخواستم ببینم اشکالی داره یا نه .چون فک کنم بابد انگلیسی باشه منوش.اگ راهنماییم کنین ممنون میشم.

علی احمدی
علی احمدی
3 سال گذشته
پاسخ به  مینا

بعد روشن شدن گوشی شما باید گوشی رو برای بار اول راه اندازی کنید و اونجا انتخاب میکنید زبان گوشی چی باشه. اگه گوشی رو خریداری کردین و بدون نیاز به راه اندازی روشن شده احتمالا مشکل داره

پریسا
پریسا
6 سال گذشته

سلام.من میخوام بازی یا برنامہ هامو فارسی کنم.مثلا تو بازیایہ اشیا پنهان همہ نوشتہ ها فارسی باشہ.ایا ماژولی برای این کار هست؟

پریسا
پریسا
6 سال گذشته

سلام.من میخوام برنامہ اکسپوزد اینستالر رو نصب کنم.ولی ھر کاری میکنم نصب نمیشہ.میزنہ not install.گوشیم اس۴ ھس.۴.۴.۲

ناصر یزدی
ناصر یزدی
6 سال گذشته
پاسخ به  پریسا

درود؛
باید تسخه مخصوص به گوشی و اندروید خود رو نصب کنید.
گوشی‌های سامسونگ نیز اکسپوزد جداگونه دارند.