با Galaxy S9 و Galaxy S9+ بهتر و دقیق تر آشنا شوید

Galaxy S9

سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2018 به صورت رسمی از جدیدترین پرچمداران سری گلکسی اس خود یعنی دو گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9+ رونمایی کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به طور دقیق شما را با این دو گوشی جدید آشنا کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با Galaxy S9 و ‌‌Galaxy S9+

کنگره جهانی موبایل یا همان نمایشگاه MWC مکانی است که عموما سامسونگ در آن از جدیدترین پرچمداران سری Galaxy S خود رونمایی می‌کند. چند روز پیش شاهد آغاز نمایشگاه MWC 2018 بودیم و همانطور که انتظار می‌رفت سامسونگ در این نمایشگاه از جدیدترین پرچمداران خود یعنی دو گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9+ رونمایی کرد.

اما دو گوشی مذکور چه مشخصات و ویژگی هایی دارند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت دقیق تر در مورد دو گوشی گلکسی اس 9 (Galaxy S9) و گلکسی اس 9+ (Galaxy S9+) صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعویض درب پشت S9 سامسونگ

معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9+: طراحی و ظاهر

سبک طراحی Galaxy S9 و Galaxy S9+ سامسونگ تقریبا کاملا مشابه با سبک طراحی Galaxy S8 و Galaxy S8+ سامسونگ در نظر گرفته شده و تغییری چندانی از نظر طراحی و ظاهر در پرچمداران سال 2018 این شرکت در مقایسه با پرچمداران سال 2017 آن دیده نمی‌شود. شاید تنها تفاوت محسوسی که در طراحی و ظاهر پرچمداران جدید سامسونگ ایجاد شده مربوط به محل قرارگیری اسکنر انگشت گوشی باشد. برخلاف گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، سامسونگ اسکنر انگشت گلکسی S9 و گلکسی S9+ را در زیر لنز دوربین آن ها تعبیه کرده و بدین صورت ظاهری شکیل‌تر را برای دستگاه به ارمغان آورده است.

 

 Galaxy S9 و Galaxy S9+

دومین تغییر محسوس ایجاد شده مربوط به Galaxy S9+ و بهره‌مندی آن از دوربین اصلی دوگانه می‌شود که یک اقدام جدید و بسیار نزدیک به سبک طراحی اپل در آیفون هایش است. اپل چند وقتی بود که نسخه پلاس آیفون هایش را به دوربین دوگانه مجهز می‌کرد و در نسخه معمولی آن ها از دوربین واحد بهره می‌گرفت. حال سامسونگ در سال 2018 همین سبک را در طراحی گلکسی S9 و گلکسی S9+ هم بکار گرفته است. از نظر دیگر ویژگی های مرتبط با ظاهر و طراحی تقریبا هیچ تفاوتی مابین پرچمداران جدید سامسونگ و پرچمداران سال پیش این شرکت وجود ندارد. به شما قول می‌دهیم حتی اگر Galaxy S9 را از نمایش رو به رو در کنار Galaxy S8 قرار دهید، به سختی متوجه می‌شوید که کدام گوشی گلکسی S9 است و کدامیک Galaxy S8 سامسونگ خواهد بود!

هر دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس سامسونگ از استاندارد ضد آب IP68 بهره می‌برند و مثل پرچمداران سال گذشته این شرکت از بدنه‌ای فلزی-شیشه‌ای تشکیل شده‌اند. بنابراین از این نظر هم تفاوتی مابین پرچمداران جدید سری گلکسی اس سامسونگ و پرچمداران سال 2017 این شرکت وجود ندارد.

تعمیرات سامسونگ

معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9+: صفحه نمایش

سامسونگ Galaxy S9 را به صفحه نمایشی 5.8 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) با وضوح تصویر 1440 در 2960 پیکسل مجهز کرده که تقریبا 83.6 درصد از کل مساحت پنل جلوی گوشی را احاطه می‌کند. بدین سبب تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچ رسیده است. این مشخصات دقیقا با مشخصاتی که نمایشگر Galaxy S8 ارائه می‌کند برابری دارند، یعنی از نظر صفحه نمایش هیچ تغییری در گلکسی اس 9 ایجاد نشده است.

Galaxy S9 و Galaxy S9+

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض ال سی دی S9 سامسونگ

شرایط مشابه برای Galaxy S9+ هم وجود دارد. صفحه نمایش این گوشی هم تقریبا هیچ تفاوتی با صفحه نمایش Galaxy S8+ ندارد. سامسونگ نمایشگری 6.2 اینچی و سوپر آمولد با وضوح تصویر 1960 در 1440 پیکسل را در Galaxy S9+ بکار برده که تراکم پیکسلی 529 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. ضمنا نمایشگر گلکسی اس 9+ چیزی در حدود 84 درصد از مساحت کل پنل جلوی گوشی را در بر می‌گیرد.لازم به اشاره است که روی صفحه نمایش هر دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با شیشه گوریلاگلس 5 پوشانده شده و نمایشگر هر دو محصول از قابلیت Always on Display ( صفحه نمایش همیشه روشن)، تاچ سه بعدی (برای دکمه هوم) و HDR10 پشتیبانی می‌کنند که البته این ویژگی ها به صورت مشابه توسط Galaxy S8 و Galaxy S8+ هم پشتیبانی می‌شوند. بنابراین از نظر صفحه نمایش تقریبا هیچ تغییری در پرچمداران سال 2018 سامسونگ ایجاد نشده است.

معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9+: پردازنده، رم و حافظه داخلی

مثل همیشه پرچمداران جدید سامسونگ از نظر پردازنده و قدرت عملکرد تقویت شده‌اند و این امر یک رویه قابل پیش‌بینی و متعارف است. دو گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9+ از نظر پردازنده در دو نسخه مختلف عرضه می‌شوند. نسخه اصلی آن ها به پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ مجهز خواهد بود که پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است. این نسخه از دو گوشی مذکور در بازار کشورمان هم عرضه خواهند شد. اما نسخه دیگری از آن ها که در ایالات متحده و چین عرضه می‌شود از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌‍‌برد.

 Galaxy S9 و Galaxy S9+

بنابراین از نظر پردازنده دو گوشی گلکسی S9 و گلکسی S9+ سامسونگ محصولات بسیار قدرتمندی هستند و هر دو از تراشه مشابهی بهره می‌برند. رم گلکسی S9 ظرفیت 4 گیگابایتی داشته و دستگاه از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه مختلف با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی می‌شود. ضمنا دستگاه از اتصال حافظه جانبی (رم میکرو اس دی) هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین تغییری که گلکسی S9 از این نظر در مقایسه با Galaxy S8 داشته مربوط افزوده شدن دو آپشن 128 و 256 گیگابایتی به حافظه دستگاه می‌شود.

در سمت مقابل Galaxy S9+ از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و از نظر حافظه داخلی همان آپشن های 64، 128 و 256 گیگابایتی را ارائه می‌کند. بنابراین برخلاف Galaxy S8+ دیگر نسخه مجهز به حافظه 64 گیگابایتی این محصول از رم 4 گیگابایتی بهره‌مند نیست و تمام نسخه های آن رم 6 گیگابایتی دارند. ضمنا Galaxy S9+ هم مثل بردار کوچک خود از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بیشتر بخوانید: تعمیر برد S9 Plus سامسونگ

معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9+: دوربین

دوربین اصلی گلکسی S9 سامسونگ مثل سال گذشته از یک سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که تقریبا مشابه با همان دوربین Galaxy S8 است. لنز دوربین اصلی این گوشی از دیافراگم F/1.5-2.4 بهره‌مند بوده و از قابلیت فوکوس دوآل پیکسل پشتیبانی می‌کند. قابلیت های دیگری که توسط دوربین اصلی این گوشی پشتیبانی می‌شوند شامل مواردی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، جئو تگینگ (Geo Tagging)، فوکوس خودکار، تشخیص خودکار چهره و لبخند، عکسبرداری پانوراما و حالت HDR خودکار می‌شوند. دوربین اصلی گلکسی S9 به یک چراغ فلش LED هم مجهز است و از ضبط ویدئوهای 4K با نرخ فریم 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گوشی Galaxy S9 سامسونگ هم مثل سال گذشته از یک لنز دوربین 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از فوکوس خودکار و ضبط ویدئوهای 1440p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد.

 Galaxy S9 و Galaxy S9+

بنابراین دوربین اصلی و سلفی گلکسی S9 سامسونگ در مقایسه با گلکسی S8 تقریبا هیچ تغییری را به همراه ندارند، اما در سمت مقابل شرایط برای دوربین اصلی Galaxy S9+ طور دیگری است! دوربین اصلی این گوشی برخلاف Galaxy S8+ از دو لنز 12 مگاپیکسلی تشکیل شده و ساختاری دوگانه دارد. مجموعه دوربین این گوشی از قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار مرحله‌ای، زوم اپتیکال 2X، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، جئو تگینگ (Geo Tagging)، فوکوس خودکار، تشخیص خودکار چهره و لبخند، عکسبرداری پانوراما و حالت HDR خودکار پشتیبانی به عمل می‌آورد و قابلیت ضبط ویدئوهای 4K با نرخ فریم 60 فریم در هر ثانیه را هم ارائه می‌کند. دوربین سلفی Galaxy S9+ هم از لنزی 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از فوکوس خودکار و ضبط ویدئوهای 1440p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض دوربین S9 سامسونگ

تعمیرات سامسونگ

معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9+: باتری

باتری دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ هم از دیگر بخش هایی در این محصولات محسوب می‌شود که نسبت به سال گذشته هیچ تغییری در آن ها اعمال نشده است. باتری گلکسی اس 9 مثل Galaxy S8 ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد و باتری گلکسی اس 9 پلاس هم مثل Galaxy S8+ ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. ضمن اینکه باتری هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع 2.0 (Quick Charge 2.0) پشتیبانی به عمل می‌آورند که ویژگی جدیدی محسوب نشده و توسط دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هم پشتیبانی می‌شدند.

 Galaxy S9 و Galaxy S9+

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

معرفی Galaxy S9 و Galaxy S9+: قیمت

متاسفانه در مورد قیمت دو گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9+ در بازار داخلی کشورمان اطلاعاتی ارائه نشده اما بدون تردید در آینده نزدیک جزئیات مربوط به این مسئله مشخص می‌شوند. اما سامسونگ پس از رونمایی از دو گوشی نام برده شده اعلام کرد که گلکسی اس 9 را با قیمتی معادل 840 یورو روانه بازار می‌کند و Galaxy S9+ هم با قیمت 990 یورو روانه بازار خواهد شد. با یک ضرب ساده می‌توان دریافت که قیمت دو پرچمدار جدید سامسونگ چندان مقرون به صرفه نخواهد بود و با گوشی های بسیار گران قیمت رو به رو هستیم.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی دقیق تر و جزئی تر Galaxy S9 و Galaxy S9+ سامسونگ پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت گلس آیفون 7

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ ام 40

قطعات گوشی M30s

 

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments