روش‌ها و ترفندهای افزایش سرعت اینترنت سیم کارت در اندروید

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

این احتمال وجود دارد که بنا به دلایل خاصی شما هم از جمله افراد علاقمند به استفاده از اینترنت سیم کارت باشید. استفاده از اینترنت سیم کارت رویکردی بسیار کاربردی است اما گاها از نظر سرعت خدمات مشکل‌ساز می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به روش‌ها و ترفندهایی اشاره کنیم که می‌توانند منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما شوند. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

با توجه به سرویس اینترنت خوبی و بدون دردسری که اپراتورهای سیم کارت در داخل کشور ارائه می‌کنند، بسیاری از افراد استفاده از اینترنت سیم کارت را به استفاده از سایر سرویس‌ها ترجیح می‌دهند. هم اکنون شبکه LTE 4G توسط سیم کارت اپراتورهای داخلی نظیر همراه اول و ایرانسل پشتیبانی می‌شود و به واقع در مقایسه با سایر سرویس‌های اینترنتی نظیر ADSL کیفیت بیشتر و دردسر کمتری دارد. اما همانطور که می‌دانید تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت LTE 4G را ندارند و اغلب گوشی‌های قدیمی‌تر محدود به پشتیبانی از شبکه 3G هستند. در این شرایط است که بیشتر با مشکل کمبود سرعت اینترنت سیم کارت رو به رو می‌شوید.

روش‌ها و ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به طور مستقیم یا غیر مستقیم نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع صبحت کنیم و روش‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شوند را برای شما عزیزان شرح دهیم. در نظر داشته باشید که این روش‌ها به ویژه در شرایطی کاربرد بیشتری خواهند داشت که دستگاهتان محدود به پشتیبانی از شبکه 3G باشد. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موضوعات شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

از مرورگر Opera Max استفاده کنید

مرورگر Opera Max یک مرورگر بهینه است و در بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که سرعت عملکرد آن بنا به دلایل خاصی نسبت به سایر مرورگرها بیشتر است. این موضوع سبب می‌شود که شما در حین استفاده از اینترنت سیم کارت سرعت عملکرد بالاتری داشته باشید. یکی از موضوعاتی که در مرورگر Opera Max منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود مربوط به کنترل دقیق این مرور در روند رد و بدل داده است. مرورگر Opera Max به شکل دقیقی روند رد و بدل اطلاعات را بهینه می‌کند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما ایفاء خواهد کرد.

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

تیم Opera عنوان کرده که در نسخه‌های جدید مرورگر Opera Max میزان بهینه‌سازی و کنترل دقیق رد و بدل اطلاعات تا 23 درصد افزایش یافته و این موضوع تاثیر بیشتری در افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خواهد داشت. به صورت کلی اگر گوشی یا تبلت شما محدود به پشتیبانی از شبکه اینترنت 3G است، توصیه می‌کنیم که حتما نسبت به دانلود مرورگر Opera Max اقدام کنید و از این مرورگر به منظور وبگردی استفاده نمایید. استفاده از Opera Max یکی از ترفندهایی محسوب می‌شود که در راستای افزایش سرعت اینترنت سیم کارت به واقع موثر خواهد بود.

از نسخه‌های بهینه‌تر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

اپلیکیشن‌هایی که مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌شوند مصرف حجم بالای دارند و حجم بالا نیاز به رد و بدل داده بیشتر خواهد  داشت. این موضوع منجر به کاهش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر از اینترنت سیم کارت و به ویژه اینترنت 3G استفاده می‌کنید، حتما نسخه‌های بهینه‌تر اپلیکیشن‌ها را در دستگاه نصب و از آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن Facebook Lite یک نمونه بارز مرتبط با این موضوع است. با استفاده از این نسخه از اپلیکیشن فیسبوک، شدت رد و بدل داده کاهش پیدا کرده و به نوعی بهینه‌سازی می‌شود. این عمل منجر به مصرف داده کمتر و نهایتا افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما خواهد شد.

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

همچنین در نظر داشته باشید که در برخی از اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings برنامه می‌توانید برای رد و بدل داده‌ها محدودیت ایجاد کنید. این موضوع هم در شرایطی که از اینترنت سیم کارت و به ویژه اینترنت 3G استفاده کنید به واقع کاربردی خواهد بود. با محدود کردن رد و بدل داده علاوه بر کاهش هزینه توانسته‌اید نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود هم اقدام کنید. به منظور کسب راهنمایی بیشتر در رابطه با این موضوع و نحوه فعال کردن قابلیت “Use Less Data” در اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

بارگذاری تصویر در مرورگر را غیر فعال کنید

یکی دیگر از روش‌هایی که طور مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود، غیر فعال کردن بارگذاری تصویر و عکس در مرورگر کروم است. پیاده‌سازی این قابلیت در هر مرورگر به شیوه خاصی انجام می‌شود. به عنوان مثال برخی مرورگرهای دارای گزینه‌ای یا حالتی با عنوان “Text Only” هستند. زمانی که این حالت در مرورگر فعال باشد، دیگر هیچ عکسی بارگذاری نمی‌شود و شما فقط به نوشته‌های هر صفحه وب دسترسی خواهید داشت. این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت اینترنت سیم کارت داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد نحوه فعال سازی این قابلیت در مرورگرهای مختلف می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

همواره به دنبال مرورگرهای بهینه‌تر باشید

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

مرورگری که از آن استفاده می‌کنید تاثیر مستقیمی بر سرعت اینترنت سیم کارت و بارگذاری صفحات دارد. اگر از افراد علاقمند وبگردی هستید، حتما در انتخاب مرورگر دقت لازم را به خرج دهید. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که مرورگر Opera Max یکی از بهترین مرورگرهایی است که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود اقدام کنید، اما این موضوع به آن معنا نیست که سایر مرورگرها نمی‌توانند در آینده یا حتی حال و به ویژه در شرایط خاص نسبت به مرورگر Opera Max عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره به دنبال استفاده از مرورگرهای بهینه‌تر و با سرعت بیشتر باشد. بدین منظور می‌توانید جستجوی ساده‌ای در اینترنت داشته باشید و مقالات متعدد مرتبط با این زمینه را مطالعه کنید.

حافظه کش اپلیکیشن‌ها را حذف کنید

حذف حافظه کش (Cache) مرورگری که از آن استفاده می‌کنید منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما نمی‌شود، بلکه حتی می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد و سرعت عملکرد مرورگر را کاهش دهد. اما حافظه کش سایر اپلیکیشن‌ها می‌تواند بر روی سرعت رد و بدل داده اینترنت سیم کارتتان موثر باشد. این موضوع به ویژه در شرایطی محسوس‌تر می‌شود که یک اپلیکیشن از نظر حافظه کش با حجم بسیار زیاد و افراطی از اطلاعات همراه باشد. در نظر داشته باشید که حافظه کش اپلیکیشن‌ها منجر به اشغال فضای ذخیره سازی دستگاه می‌شود و هرچه فضای ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتری در دستگاهتان اشغال شود، سرعت عملکرد آن با افت بیشتری مواجه می‌شود. البته باید اشاره داشته باشیم که نحوه عملکرد و بهینه‌سازی حافظه کش در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید به مراتب هوشمندانه‌تر شده است. بنابراین این روش بیشتر در گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر کاربر دارد.

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

بنابراین به منظور افزایش سرعت عملکرد دستگاه و افزایش سرعت اینترنت سیم کارت (به طور غیرمستقیم)، توصیه می‌کنیم که حافظه کش سایر اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه خود را حذف کنید. اگر حافظه کش اپلیکیشن‌ها حجم زیادی را به همراه داشته باشند، فضای زیادی از حافظه داخلی دستگاه اشغال می‌شود و این موضوع منجر به بروز تاخیر یا کندی عملکرد محسوسی در دستگاه خواهد شد. این کندی عملکرد بر روی سرعت عملکرد مرورگرتان هم تاثیرگذار خواهد بود. پس با حذف حافظه کش سایر برنامه‌ها از کند شدن مرورگرتان جلوگیری می‌کنید و به طور غیر مستقیم به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت هم کمک کرده‌اید. به منظور آشنایی با نحوه حذف حافظه کش اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید به مطالعه مقاله “آموزش حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید 6.0 مارشمالو” بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S20 پلاس

اپلیکیشن‌های سنگین و با حجم بالا را حذف کنید

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

حذف اپلیکیشن‌های سنگین و با حجم بالا هم از دیگر ترفندهایی است که می‌تواند به طور غیر مستقیمی منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شود. هنگامی که در دستگاه شما اپلیکیشن‌های با حجم بالا و سنگین نصب شده باشند، فضای زیادی از حافظه داخلی دستگاه اشغال می‌شود. هرچه حافظه داخلی دستگاه بیشتر اشغال گردد، سرعت  عملکرد گوشی و سایر اپلیکیشن‌های نصب شده در آن از جمله مرورگر دستگاه کاهش پیدا می‌کند. بنابراین حذف اپلیکیشن‌های سنگین و پر حجم و ایجاد فضای خالی بیشتر در حافظه داخلی دستگاه منجر به افزایش سرعت عملکرد کلی آن می‌شود و می‌تواند به صورت غیر مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما هم شود.

به تنظیمات بخش “Preferred Network” دستگاه توجه کنید

در بخش تنظیمات شبکه سیم کارت دستگاه‌های اندرویدی گزینه‌ای با عنوان Preferred Network وجود دارد که بررسی و بهینه‌سازی آن نقش بسیار موثری بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت دارد. در این بخش گزینه‌هایی وجود دارد که در عکس زیر نمایش داده شده‌اند. این گزینه‌ها مربوط به نسل شبکه‌های اینترنت در دسترسی و قابل پشتیبانی دستگاه می‌شود. با مراجعه به تنظیمات این قسمت در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید برای اتصال سیم کارت به نسل‌های مختلف شبکه اینترنت اولویت‌بندی تعیین کنید. انتخابی که در این بخش انجام می‌دهید تاثیر مستقیمی بر روی سرعت اینترنت سیم کارت دارد.

افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

در گزینه‌های موجود، گزینه GSM مربوط به شبکه 2G می‌شود. گزینه WCDMA مربوط به شبکه 3G است و گزینه LTE در واقع نمایش شبکه LTE 4g محسوب می‌شود. اگر برای تنظیمات بخش Preferred Network گزینه GSM Only را انتخاب کنید، سیم کارتتان تنها از شبکه 2G سرویس‌گیری می‌کند. بنابراین سرعت چندان جالبی را در اختیار نخواهید داشت. اگر گزینه WCDMA Only را در این بخش انتخاب کنید، سیم کارتتان تنها با شبکه اینترنت 3G ارتباط برقرار می‌کند و سرویس 3G را در اختیارتان قرار می‌دهد. دقت کنید که اگر در تنظیمات این بخش گزینه WCDMA Only را انتخاب کنید، حتی در شرایطی که منطقه مورد نظر و دستگاهتان شامل سرویس LTE 4G شود، تنها سرویس 3G ارائه خواهد شد. گزینه GSM/WCDMA auto منجر می‌شود تا گوشی شما به شکل هوشمندانه و با توجه به سرویس‌های موجود در منطقه مابین شبکه‌های 2G و 3G یکی از آن‌ها را انتخاب کند و همواره برای سرویس 3G اولویت قائل شود. در گوشی‌هایی که از اینترنت LTE 4g پشتیبانی کنند، گزینه‌ای با عنوان GSM/WCDMA/LTE auto هم ارائه خواهد شد. با انتخاب این گزینه، دستگاهتان ه شکل هوشمندانه و با توجه به سرویس‌های موجود در منطقه مابین شبکه‌های 2G، 3G و 4G یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد و اولویت سرویس‌گیری آن بر روی شبکه LTE 4G تنظیم می‌شود.

انتخابی که برای بخش تنظیمات Preferred Network گوشی یا تبلت اندرویدی خود در نظر می‌گیرید، تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت دارد. این موضوع یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تاثیرگذار در این زمینه محسوب می‌شود. در این بین ذکر یک نکته حائز اهمیت است. اگر گوشی شما از اتصال LTE 4G پشتیبانی کند و در منطقه‌ای باشید که سرویس LTE 4G با کیفیت مناسبی ارائه نشده یا اصلا ارائه نشود و در عین حال تنظیمات بخش Preferred Network شما بر روی حالت GSM/WCDMA/LTE auto قرار داشته باشد، سرعت و کیفیت اینترنت سیم کارتتان به شدت افت می‌کند چرا که سیم کارت شما در تلاش است تا از شبکه LTE 4G که در اولویت قرار دارد سرویس‌گیری کند. در این شرایط سیم کارت تمایلی به اتصال اتوماتیک به سرویس 3G نشان نمی‌دهد و حالتی معلق پیدا می‌کند. به منظور رفع این مشکل و افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود، توصیه می‌کنیم که به طور موقت تنظیمات بخش Preferred Network را در حالت WCDMA Only قرار دهید تا سیم کارت اتصال به شبکه LTE 4G را فراموش کرده و با خیال راحت و به صورت موقت از شبکه 3G سرویس‌گیری نماید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی S20 Ultra سامسونگ – G988

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به ترفندها و روش‌هایی اشاره کردیم که می‌توانند به شکل مستقیم و غیر مستقیم در دستگاه‌های اندرویدی منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شوند. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موضوعات شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات گوشی

قیمت دوربین پشت آیفون 8 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی A50

تعمیرات موبایل

منبع androidauthority

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
من هم پسر کسی هستم
من هم پسر کسی هستم
3 سال گذشته

ممنون بابت زحماتتون. لطف کردین. مشخصه زحمت زیاد داشته. پس یه خسته نباشید جانانه

رضا ستاراوغلی
رضا ستاراوغلی
2 سال گذشته

چرت و پرت نگین تروخدا . کجای این مطلب خوب بود آخه ، خانه از پایه ویرانه ، سرعت اینترنت از اوپراتورا کمه چی داری میگی آخه

Alinvaser
Alinvaser
4 سال گذشته

من گوشیم چین تغلبی سامسونگ میخوام اینترنت رو افزایش میکنم به من راهنما بده