آیفون ۸ پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت ۸ سامسونگ؟

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

با رونمایی از آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus)، مطمئنا بسیاری از افراد به این فکر افتاده‌اند که این گوشی را خریداری کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم گیری قطعی این مقاله اختصاصی را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه مختصر آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) با گلکسی نوت 8 سامسونگ بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مقایسه آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) با گلکسی نوت 8 سامسونگ

اپل به تازگی از آیفون های جدیدش رونمایی کرد. آیفون 8 (Apple iPhone 8)، آیفون 8 پلاس (Apple iPhone 8 Plus) و آیفون ایکس (Apple iPhone X) سه آیفون جدیدی بودند که کوپرتینویی ها از آن ها پرده برداری کردند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سه محصول از مقاله بررسی کامل مشخصات آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس و آیفون X اپل استفاده کنید. با معرفی این آیفون ها بسیاری از افراد قصد خرید آیفون 8 پلاس اپل را دارند، اما آیا انتخاب درست است؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

با توجه به اینکه آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) یک فبلت محسوب می‌شود، رقیب های سرسختی مثل گلکسی نوت 8 سامسونگ پیش رویش قرار خواهند گرفت. اما آیا آیفون 8 پلاس توانایی رقابت با گلکسی نوت 8 را دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه مختصر آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) با گلکسی نوت 8 بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

تعمیرات موبایل

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: طراحی و ظاهر

متاسفانه آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) از نظر سبک طراحی و ظاهر چندان محصول مدرن و متفاوتی (نسبت به آیفون های پیشین) نیست! به نظر ما اصلی ترین تفاوت این آیفون در مقایسه با نسل قبل در بدنه فلزی – شیشه ای آن خلاصه می‌شود که مدت هاست شرکت های اندرویدی همچون سامسونگ از این سبک طراحی استفاده می‌کنند. زمانی که آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) را در کنار گلکسی نوت 8 سامسونگ بگیرید، مطمئنا ظاهر زیباتر و مدرن تر گلکسی نوت 8 را احساس خواهید کرد. صفحه نمایش بدون حاشیه، نسبت نمایشگر به بدنه بالا و لبه‌های نسبتا خمیده نمایشگر همگی از مسائلی هستند که منجر به زیباتر و مدرن تر شدن سبک طراحی نوت 8 در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) می‌شوند.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

از نظر وزن آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) چیزی در حدود 7 گرم از گلکسی نوت 8 سامسونگ سنگین تر است. نوت 8 از نظر طول و ضخامت بدنه ابعاد بیشتری در مقایسه با آیفون 8 پلاس دارد، اما از نظر عرض نسبت به آیفون 8 پلاس کوتاه تر خواهد بود. ضمنا گلکسی نوت 8 از استاندارد ضد آب IP68 پشتیبانی می‌کند که یک درجه از استاندارد ضد آب آیفون 8 پلاس اپل (یعنی IP67) بالاتر است. ضمنا گلکسی نوت 8 سامسونگ از قلم استایلوس اختصاصی بهره می‌برد که مطمئنا در مقایسه با آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) یک مزیت خواهد بود. یکی دیگر از برتری های نوت 8 در مقایسه با آیفون 8 پلاس هم می‌تواند مربوط به بهره‌مندی دستگاه از اسکنر عنبیه چشم باشد.

بنابراین به نظر ما تقریبا از نظر ظاهر و سبک طراحی، آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) در مقابل گلکسی نوت 8 سامسونگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد. با وجود تمام این تفاسیر نباید فراموش کرد که آیفون 8 پلاس هر چه باشد همچنان یک آیفون است و مطمئنا کلاس‌کاری و دک و پز های خود را به همراه خواهد داشت. از اینرو بسیاری از افراد با وجود تمام برتری های نام برده شده، همچنان خرید آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) را به خرید گلکسی نوت 8 سامسونگ ترجیح می‌دهند.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی آیفون

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: صفحه نمایش

اما آیا آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) از نظر صفحه نمایش و کیفیت آن قادر به رقابت با گلکسی نوت 8 سامسونگ خواهد بود؟ اپل آیفون 8 پلاس را به نمایشگری 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD مجهز کرده که وضوح تصویر فول اچ‌دی یا 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. بنابراین از این نظر هم تفاوتی مابین آیفون 8 پلاس و آیفون 7 پلاس وجود ندارد! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع و تفاوت های مابین آیفون 8 پلاس و 7 پلاس می‌توانید از مقاله مقایسه آیفون 8 پلاس با آیفون 7 پلاس؛ تفاوت های این دو چیست؟ استفاده کنید.

ترکیبی که در نمایشگر آیفون 8 پلاس از آن استفاده شده است، سبب گشته تا این گوشی تراکم پیکسلی 401 پیکسل در هر اینچ را به همراه داشته باشد. دو نقطه قوتی که می‌توان به نمایشگر آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) نسبت داد مربوط به پشتیبانی آن از تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) و قابلیت True Tone می‌شود. به موجب این قابلیت میزان شدت نمایش رنگ ها به صورت خودکار و با توجه به نور محیط تغییر پیدا می‌کند.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

اما در سمت مقابل نمایشگر گلکسی نوت 8 سامسونگ 6.3 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است که وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را به همراه دارد. این مسئله سبب می‌شود تا تراکم پیکسلی نمایشگر دستگاه به چیزی در حدود 521 پیکسل در هر اینچ برسد. همچنین نمایشگر نوت 8 به صورت بدون حاشیه طراحی شده و این امر ظاهری بسیار زیبا را برای دستگاه به ارمغان آورده است. بنابراین صفحه نمایش گلکسی نوت 8 سامسونگ از نظر اندازه، وضوح تصویر، تراکم پیکسلی و حتی نوع طراحی در مقایسه با صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) برتری دارد. ضمنا نمایشگر گلکسی نوت 8 از قابلیت “صفحه نمایش همیشه روشن” یا همان ” Always On Display” هم پشتیبانی می‌کند که متاسفانه آیفون 8 پلاس از این ویژگی بی‌بهره است.

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: تراشه، رم و قدرت پردازشی

گلکسی نوت 8 سامسونگ از نظر تراشه شامل دو نسخه اگزینوسی و اسنپدراگونی مختلف می‌شود. نسخه اصلی این فبلت که در بازار کشورمان هم عرضه می‌شود از تراشه اگزینوس 8895 بهره‌مند است. این تراشه بسیار قدرتمند بوده و توان بالایی دارد، اما مطمئن هستیم که تراشه A11 Bionic اپل می‌تواند قدرت پردازشی بهتری را در مقایسه با تراشه نام برده شده ارائه کند. بنابراین سرعت عملکرد بهتری را در آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) شاهد خواهید بود. این موضوع در حالی است که گلکسی نوت 8 از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و آیفون 8 پلاس اپل دقیقا رمی با نصف این ظرفیت، یعنی 3 گیگابایتی را ارائه می‌کند. اما اپل همیشه نشان داده که فقط ارقام و اعداد بیشتر (به ویژه در زمینه قدرت پردازشی) نمی‌توانند تضمینی مبنی بر کیفیت بیشتر یک گجت باشند. این موضوع مطمئنا در رابطه با آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) هم صادق خواهد بود و ما قول می‌دهیم که این گوشی از نظر قدرت پردازشی به مراتب سریع‌تر و بهتر از گلکسی نوت 8 سامسونگ عمل کنید.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 8 پلاس اپل 

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: سیستم عامل و حافظه داخلی

حتما می‌دانید که گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) از نظر سیستم عامل دو دنیای متفاوت را ارائه می‌کنند. فبلت نوت 8 به صورت پیش فرض از اندروید 7.1.1 نوقا بهره می‌برد، اما آیفون 8 پلاس اپل به iOS 11 مجهز خواهد بود. هر یک از این دو سیستم عامل نقاط قوت و ضعف اختصاصی خود را در مقایسه با یکدیگر دارند، بنابراین انتخاب گزینه بهتر را بر عهده خود شما قرار می‌دهیم و در این زمینه اظهار نظر نمی‌کنیم.

اما از نظر حافظه داخلی هم دو محصول نام برده شده تفاوت هایی دارند. آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) از نظر حافظه شامل دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی می‌شود و مثل گذشته از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. اما در سمت مقابل گلکسی نوت 8 سامسونگ  از نظر حافظه داخلی در سه نسخه مختلف با ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده و تمام نسخه های آن از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند. بنابراین از نظر حافظه داخلی هم فبلت گلکسی نوت 8 دست کاربر را بازتر گذاشته است.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: دوربین

هر دو گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ و آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) از دوربین اصلی دوگانه و قدرتمندی بهره می‌برد که از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. کیفیت ضبط عکس و ویدیو با استفاده از دوربین هر دو محصول مد نظر فوق‌العاده خواهد بود، اما با توجه به برخی قابلیت های خاصی که در آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) ارائه شده، به نظر ما دوربین اصلی این گوشی از دوربین اصلی گلکسی نوت 8 برتری دارد. برای مثال دوربین اصلی آیفون 8 پلاس به حالت Portrait Mode مجهز است که به موجب آن کاربر می‌تواند حتی بعد از ضبط عکس هایش نسبت به تغییر شیوه تابش نور به بخش اصلی صفحه اقدام کند و به نوعی نورپردازشی عکس را دستخوش تغییر نماید. این ویژگی بسیار خاص مطمئنا یکی از برتری های دوربین اصلی آیفون 8 پلاس نسبت به گلکسی نوت 8 خواهد بود.

دو موضوع دیگر هم در مورد دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل وجود دارد که اقتدار آن را به تصویر می‌کشد. دوربین آیفون 8 پلاس قابلیت ضبط ویدیو های 4K با نرخ فرمی 60 فریم در هر ثانیه را ارائه می‌کند، در این موضوع در حالی است که با دوربین نوت 8 یا هر گوشی اندرویدی دیگر می‌توانید نهایتا به ضبط ویدیو های 4K با نرخ 30 فریم در هر ثانیه بپردازید. همچنین دوربین اصلی آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) امکان ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ فریمی 240 فریم در هر ثانیه را هم ارائه می‌کند که این نرخ در گلکسی نوت 8 محدود به 120 فریم در هر ثانیه خواهد بود.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

بنابراین درست است که از نظر کیفیت عملکرد دوربین اصلی، هر دو محصول مد نظر عملکرد فوق العاده ای دارند، اما آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) برخی ویژگی های منحصر به فرد و مدرن تری را ارائه کرده که منجر می‌شوند ما در مجموع عملکرد دوربین آیفون 8 پلاس را در مقایسه با دوربین نوت 8 برتر به شمار آوریم. اما از نظر دوربین سلفی شرایط چگونه است؟ از نظر دوربین سلفی شرایط کاملا برعکس حکم‌فرما است، دوربین سلفی نوت 8 از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت ضبط ویدیو های 1440p را با نرخ 30 فریم در هر ثانیه ارائه می‌کند، اما دوربین سلفی آیفون 8 پلاس اپل از سنسوری 7 مگاپیکسلی تشکیل شده که نهایتا قابلیت ضبط ویدیو های 1080p با نرخ 30 فریم در هر ثانیه را دارد. پس از نظر دوربین سلفی، برتری از آن فبلت نوت 8 سامسونگ است.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی Note 8

تعمیرات اپل

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: باتری

باتری که سامسونگ در فبلت گلکسی نوت 8 از آن استفاده کرده یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی است، اما اپل یک باتری 2675 میلی آمپر ساعتی را در آیفون 8 پلاس به کار برده است. اگرچه ظرفیت باتری آیفون 8 پلاس اپل به مراتب از ظرفیت باتری نوت 8 کمتر است، اما با توجه به بستر سخت افزاری که در دو محصول مورد نظر بکار رفته، پیش‌بینی می‌کنیم که باتری آیفون 8 پلاس اپل بهتر از باتری نوت 8 عمل کند و توان شارژدهی بیشتری داشته باشد. با این حال از آنجایی که هنوز عملکرد باتری آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) به صورت دقیق و عملی مورد ارزیابی قرار نگرفته است، نمی‌توانیم از این قسمت جمع‌بندی قطعی داشته باشیم. ضمنا باتری هر دو گوشی مورد نظر از قابلیت شارژ بیسیم و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. این اولین باری است که اپل یک آیفون را با قابلیت این چنینی روانه بازار کرده است.

آیفون 8 پلاس اپل بهتر است یا گلکسی نوت 8 سامسونگ؟

مقایسه آیفون 8 پلاس اپل  با گلکسی نوت 8: قیمت

نسخه مجهز به حافظه داخلی 64 گیگابایتی یا همان نسخه پایه فبلت گلکسی نوت 8 سامسونگ قیمتی برابر با 869 دلار دارد. اما در سمت مقابل آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) قیمت 799 دلار را به همراه خواهد داشت، بنابراین آیفون 8 پلاس از گلکسی نوت 8 سامسونگ ارزان تر است. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت احتمالی آیفون های جدید اپل در بازار کشورمان از مقاله پیش بینی قیمت آیفون X ، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در ایران استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی iPhone 8 Plus

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مقایسه آیفون 8 پلاس اپل (iPhone 8 Plus) و گلکسی نوت 8 سامسونگ پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

برتری های گلکسی نوت 8 سامسونگ نسبت به آیفون 8 پلاس اپل

  • ظاهر زیبا و طراحی مدرن تر
  • وزن کمتر
  • پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 (آیفون 8 پلاس از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند)
  • بهره‌مندی از قلم استایلوس اختصاصی و قابلیت های آن
  • بهره‌مندی از اسکنر انگشت
  • صفحه نمایش بزرگ تر
  • وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بیشتر
  • پشتیبانی از قابلیت Always On Display
  • پشتیبانی از حافظه جانبی و ارائه آپشن های حافظه داخلی بیشتر
  • دوربین سلفی قوی تر

برتری های آیفون 8 پلاس اپل نسبت به گلکسی نوت 8 سامسونگ

  • پشتیبانی صفحه نمایش از قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)
  • پشتیبانی صفحه نمایش از قابلیت True Tone
  • قدرت پردازشی بیشتر
  • پشتیبانی دوربین اصلی از Portrait Mode
  • دوربین اصلی قوی تر و پشتیبانی از فریم ریت فیلمبرداری بالا
  • قیمت کمتر

 

بیشتر بخوانید:

قطعات سامسونگ Note 8

ال سی دی Samsung Note 8

قیمت دوربین اصلی آیفون 8 Plus

 

تعمیرات موبایل

منبع Mobilekomak

نظرات کاربران (7)

guest
7 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
آترا
آترا
4 سال گذشته

منی که سال هاست از ایفون استفاده می کنم خیلی سختمه از گوشی دیگه ای استفاده کنم !
اگه یه گوشی به غیر ایفون باشه نمی تونم ازش استفاده کنم و از این بابت مطمئنم تمام کسایی که با ایفون کار کردن این نظرو دارن
هیچی گوشی ای نمی تونه جای ایفونو بگیره !!!

محمدحصین
محمدحصین
6 سال گذشته

با قیمت هایی که توی مقالتون اعلام کردید با چیزی ک ما توی بازار میبینیم کلی فرق داره و قیمت آیفون ۸ ۶۴ گیگ چیزی حدود ۳۹۰۰۰۰۰ هست و گلکسی نوت ۸ ۶۴ گیگ ۳۶۰۰۰۰۰!!!

ساسان
ساسان
6 سال گذشته

سامسونگ بهترین گوشی دنیاست
اپل هیچ هست ..سامسونگ هر کاری میکنه سال دیگه اپل کپی برداری می کنه
یکی نیست بگه اقا شما یک سال عقب هستین نمیتونید برسید به سامسونگ
زور نزن پاره میشد .. …

Kurda
Kurda
6 سال گذشته
پاسخ به  ساسان

اصلا دنیای ایفون با سامسونگ قابل مقایسه نیست .این نظر شما دقیقا مثل یک ادم که اصلا اطلاعات نداشته باشه میمونه.هر کدام دنیای متفاوتی دارند ،اما به نظرم نت ۸گوشی خوبی واسه کسانی که از قلم و صفحه ی بدون کرز خوششون میاد ،اما کیفیت فیلمبرداری نوت واقعی نیست

بهرام
بهرام
6 سال گذشته
پاسخ به  Kurda

یک عمر با اپل کارکردم و ….. دوربین ش در نور کم واقعا آبروریزی می کنه . گوشی من اپل ۷ بود و یکی از دوستانم سامسونگ ۵۰۰ تومانی داشت . عکسی که من در نور کم گرفتم در برابر سامسونگ ارزان قیمت ، حرفی برای گفتن نداشت . خیلی فرق می کرد خیلی زیاد

A
A
6 سال گذشته
پاسخ به  ساسان

داداش
عرضم به حضورت که بدجور داری اشتباه میزنی
تو اگهیدونه ایفون ۷ با اس ۷(حالا قدیمی تر هارو میگم)قشنگ متوجه اسکی های زیبایی که سامسونگ از اپل داره میشی
اصن اسکی اپل از سامسونگ معروفه?

پارسا
پارسا
2 سال گذشته
پاسخ به  ساسان

😐