آپدیت تلگرام بتا ۴.۱ با امکان مدیریت پیشرفته ادمین منتشر شد

آپدیت تلگرام بتا

تلگرام ساعاتی پیش نسخه 4.1 تلگرام بتا (Telegram Beta) را منتشر کرد. در این نسخه از تلگرام شاهد ارائه قابلیت‌های بسیار جالبی هستیم که مدیریت پیشرفته کانال و گروه ها و به ویژه ادمین آن‌ها را فراهم می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی آپدیت تلگرام بتا 4.1 و شرح قابلیت های جدید آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آپدیت تلگرام بتا 4.1

تلگرام اغلب پیش از انتشار رسمی قابلیت های جدید برنامه تلگرام در نسخه رسمی آن، این قابلیت ها را در نسخه بتای برنامه ارائه و بازخورد آن را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بنابراین اغلب قابلیت ها و امکانات جدیدی که به نسخه بتا تلگرام اضافه می‌شوند، خیلی زود در نسخه رسمی آن هم ارائه خواهند شد.

حال تلگرام آپدیت تلگرام بتا 4.1 را با قابلیت های جدیدی مثل مدیریت پیشرفته ادمین های کانال و گروه (Edit Admin)، امکان مشاهده لیست رخدادهای کانال و سوپر گروه (Event Log)، امکان استفاده از پروکسی داخلی (Proxy) و امکان محدود کردن دسترسی اعضای سوپر گروه منتشر کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم که به زودی این قابلیت ها در قالب یک آپدیت برای نسخه رسمی برنامه تلگرام هم منتشر شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گوشی

در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی آپدیت تلگرام بتا 4.1 و شرح قابلیت های جدید آن بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

قابلیت اول: امکان نمایش رخدادهای سوپر گروه و کانال (Event Log)

آپدیت تلگرام بتا

اولین قابلیت جدیدی که در آپدیت تلگرام بتا 4.1 ارائه شده، قابلیتی تحت عنوان Event Log است. به موجب وجود این قابلیت شما می‌توانید لیستی از رخدادهای مختلف سوپر گروه یا کانال خود در 48 ساعت گذشته را مشاهده کنید. رخدادهایی مثل عضویت فردی جدید در سوپر گروه، لفت کردن کاربران از سوپر گروه، تغییراتی که ادمین ها در پست ها ایجاد کرده‌اند و غیره می‌شوند. با استفاده از قابلیت Event Log تمام این رخدادها در قالب یک لیست برایتان نمایش داده خواهند شد. نمونه‌ای از این لیست را در عکس زیر و سمت چپ مشاهده می‌کنید.

آپدیت تلگرام بتا

البته کاربر با انتخاب گزینه Settings در این بخش می‌تواند مشخص کند که دقیقا مایل دارد لیست چه رخدادهایی را ببیند. برای مثال شما می‌توانید با برداشتن تیک گزینه All events و انتخاب موارد مورد نظرتان، بستری را فراهم کنید که فقط لیست آن تغییر مورد نیاز شما در بخش Event Log نمایش داده شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل اپل

قابلیت دوم: امکان استفاده از پروکسی داخلی (Proxy)

آپدیت تلگرام بتا

قابلیت جدید بعدی که در آپدیت تلگرام بتا 4.1 ارائه شده مربوط به امکان استفاده از پروکسی داخلی می‌شود. این قابلیت شبیه به ویژگی است که پیش از این توییتر ارائه می‌کرد. به موجب این قابلیت شما می‌توانید بدون نیاز به فعال یا غیر فعال کردن‌ مکرر ابزارهای تغییر IP و فقط با وارد کردن پروکسی مورد نظرتان در برنامه تلگرام بدون محدودیت‌ از آن استفاده کنید. برای دستیابی به تنظیمات این بخش در نسخه بتای تلگرام 4.1 باید وارد منوی Settings دستگاه شده و سپس گزینه Data and Storage را انتخاب کنید.

قابلیت سوم: ایجاد محدودیت برای اعضای سوپر گروه (Restrictions)

این قابلیت یکی از جالب ترین قابلیت هایی است که در آپدیت تلگرام بتا 4.1 شاهد آن هستیم. به موجب وجود این ویژگی ادمین سوپر گروه می‌تواند دسترسی های سایر اعضای گروه به بخش ها و مسائل مختلف را محدود کند. برای مثال شما به یک عضو سوپر گروه خود فقط اجازه ارسال پیام های متنی را بدهید و امکان ارسال فایل های مدیا (عکس و ویدیو) را برای وی محدود نمایید.

آپدیت تلگرام بتا

برای انجام این کار باید ابتدا آیکون سه نقطه موجود در کنار نام آن عضو را انتخاب و سپس گزینه Restrict User را در پنجره پاپ اپ انتخاب نمایید. در این شرایط به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که مشابه با عکس بالا و سمت راست است. گزینه هایی که در این بخش قرار داده شده‌اند، شما را قادر به محدود کردن فعالیت ها و دسترسی این کاربر می‌شوند. این قابلیت به واقع یک ویژگی بسیار جالب است که برای ارائه آن در نسخه رسمی تلگرام لحظه شماری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نمایندگی سامسونگ موبایل

قابلیت چهارم: مدیریت پیشرفته دسترسی ادمین های کانال و سوپر گروه تلگرام

تغییر بعدی که در آپدیت تلگرام بتا 4.1 ایجاد شده مربوط به امکان مدیریت پیشرفته دسترسی ادمین های کانال و سوپر گروه می‌شود. به موجب این قابلیت شما به عنوان سازنده اصلی کانال می‌توانید دسترسی و محدوده قابلیت های سایر ادمین های آن را مشخص کنید. گزینه ها یا بهتر بگوییم محدودیت هایی که برای ادمین های کانال ارائه شده‌اند با گزینه و محدودیت های دسترسی ادمین سوپر گروه های تلگرام تفاوت دارند.

آپدیت تلگرام بتا

در عکس فوق لیست گزینه ها و محدودیت هایی را مشاهده می‌کنید که می‌توان برای ادمین های کانال تلگرام در نظر گرفت. برای مثال شما با غیر فعال کردن گزینه Add New Admins برای یکی از ادمین های کانال خود می‌توانید امکان اضافه کردن ادمین به کانال از سوی این کاربر را متوقف کنید. البته گزینه هایی که در حال حاضر ارائه شده‌اند ممکن است در آپدیت رسمی که برای تلگرام منتشر می‌شوند با تغییراتی همراه گردند. بنابراین پرداختن به جزئیات آن‌ها را به آینده موکول می‌کنیم.

آپدیت تلگرام بتا

در عکس فوق هم یک نمونه از لیست گزینه ها و محدودیت های قابل اعمال برای ادمین سوپر گروه های تلگرام در آپدیت بتا 4.1 را مشاهده می‌کنید. کاملا مشخص است که برخی از گزینه های موجود در این بخش با حالت تعیین دسترسی ادمین کانال های تلگرام تفاوت دارد.

بنابراین تلگرام در به روز رسانی جدیدی که برای نسخه بتا و 4.1 اپلیکیشن پیام رسان خود ارائه کرده است، قابلیت های بسیار عالی و کاربردی را ارائه می‌کند. به نظر ما امکان ایجاد محدودیت برای اعضای سوپر گروه و همچنین مدیریت دسترسی ادمین های کانال و سوپر گروه از اصلی ترین و جالب ترین ویژگی هایی هستند که در آپدیت تلگرام بتا 4.1 ارائه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل واچ

جمع‌بندی

همانگونه که ملاحظه کردید در این مقاله به بررسی قابلیت های جدیدی پرداختیم که در آپدیت تلگرام بتا 4.1 ارائه شده‌اند. به احتمال زیاد خیلی زود شاهد انتشار این آپدیت برای نسخه اصلی و رسمی تلگرام هم خواهیم بود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های یاد شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

شیشه آیفون 8

شیشه آیفون 7 پلاس

قطعات آیفون ایکس اس مکس

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments