آموزش افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) با ترفند خاص

افزایش امنیت اکانت گوگل

روش‌ها یا بهتر بگوییم ترفندهای خاصی وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید ضریب امنیت اکانت گوگل یا جیمیل خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم تا به ترفندهایی اشاره کنیم که به افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) شما کمک به سزایی می‌کنند. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail)

این روزها اکانت گوگل یا جیمیل ما نقش به سزایی در زندگیمان ایفاء می‌کنند. چه بسیار هستند افرادی که از اکانت گوگل خود استفاده‌های حیاتی و حتی تجاری به عمل می‌آورند. در این شرایط دسترسی افراد سودجو و سوء استفاده گر به اطلاعات اکانت این افراد می‌تواند یک فاجعه جبران‌ناپذیر را به بار آورد. حتی اگر اطلاعاتی که به واسطه اکانت گوگل قابل دستیابی می‌شوند جنبه مالی و تجاری نداشته باشند هم باز حائز اهمیت هستند. به عنوان مثال یکی از عامیانه‌ترین استفاده‌هایی که این روزها افراد از اکانت جیمیل می‌کنند مربوط به فعال سازی آن در بازی‌های محبوبی همچون کلش آو کلنز (Clash of Clans) و غیره است. حال اگر فرد سودجویی به مشخصات اکانت شما دسترسی یابد، احتمالا باید با اکانت خود در بازی کلش و سایر موارد این چنینی خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

بنابراین به صورت کلی مسئله امنیت اکانت گوگل فوق‌العاده حائز اهمیت است و شما باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. اما چگونه می‌توانیم نسبت به افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) خود اقدام کنیم؟ چه روش هایی برای انجام این کار توصیه می‌شوند؟ ما در این مقاله قصد داریم تا به روش ها یا ترفندهایی اشاره کنیم که به شدت در افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) شما موثر هستند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

افزایش امنیت اکانت گوگل

افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل: انتخاب یک پسورد قدرتمند

در اولین قدم برای اکانت خود یک رمز عبور قدرتمند را در نظر بگیرید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت با صفحه تنظیمات امنیتی اکانت جیمیل یا گوگل خود مراجعه کنید. در صورت نیاز باید مشخصات اکانت خود را وارد و ساین این نمایید.
  • بر روی گزینه Password کلیک کنید.
  • رمز عور جدیدتان را وارد نمایید و سایر مراحل ساده مورد نیاز را طی کنید.

اما نکته اصلی که باید به آن توجه کنید مربوط به انتخاب یک رمز عبور قدرتمند برای اکانت جیمیل است. اما رمز عبور قدرتمند چه رمز عبوری است؟ رمز عبور قدرتمند روز عبوری است که شامل عبارت یا اعداد ساده و قابل پیش‌بینی نباشد. سعی کنید که در تعیین پسورد اکانت گوگل خود از ترکیب اعداد و حروف استفاده کنید و چینشی نامرتب را برای آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین از حروف بزرگ و کوچک در پسورد استفاده کنید و هیچ‌وقت رمز عبور کوتاهی را برای اکانت خود تعیین نکنید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ در تهران

افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل: اضافه کردن شماره تماس ریکاوری

یکی دیگر از ترفندهایی که به شدت در افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) موثر است مربوط به اضافه کردن شماره تماس ریکاوری به اکانتتان می‌شود. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه اصلی اکانت جیمیل خود مراجعه کنید.
  • در بخش Personal info & privacy گزینه Your personal info را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Phone کلیک کنید.
  • حال گزینه Add a recovery phone را انتخاب و یک شماره تلفن در دسترسی و اختصاصی خود را به عنوان شماره تماس ریکاوری اکانت تعیین کنید.

این روش یکی از موثرترین روش‌ها یا ترفندهایی است که منجر به افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) می‌شود. سعی می‌کنیم که در مقاله‌ای جداگانه نحوه دقیق عملکرد این ترفند را به شما آموزش دهیم. دقت داشته باشید که شماره تماس ریکاوری شما باید همواره در دسترستان باشد.

افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل: اضافه کردن ایمیل ریکاوری

یکی دیگر از روش ها یا ترفندهایی که منجر به افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) می‌شود مربوط به اضافه کردن ایمیل ریکاوری است. به منظور اضافه کردن ایمیل ریکاوری به اکانت گوگل خود مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه اصلی اکانت جیمیل خود مراجعه کنید.
  • در بخش Personal info & privacy گزینه Your personal info را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Email کلیک کنید.
  • حال گزینه Add a recovery email را انتخاب کنید و یک ایمیل در دسترس را به عنوان ایمیل ریکاوری اکانت خود تعیین نمایید.

به این صورت هم می‌توانید در شرایط لزوم و هر زمان که احساس خطر کردید، از طریق ایمیل ریکاوری نسبت به دستیابی به جیمیل و سپس تغییر رمز عبور و احیای آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S10

افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل: فعال سازی قابلیت تایید دو مرحله ای

تایید هویت دو مرحله ای یا همان 2-Step Verification هم یکی دیگر از موثرترین روش های وجود برای افزایش ضریب امنیت اکانت جیمیل یا گوگل کاربران محسوب می‌شود. به منظور فعال سازی این ویژگی برای اکانت خود مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به صفحه فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای اکانت جیمیل یا همان گوگل مراجعه کنید. در صورت نیاز مشخصات اکانت جیمیل را وارد و ساین این (Sign in) کنید.
  • بر روی گزینه Get started کلیک کنید تا پروسه فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای اکانت جیمیل آغاز شود.

مراحلی که باید برای تکمیل این پروسه طی کنید بسیار ساده هستند که سعی می‌کنیم در مقاله‌ای جداگانه نحوه دقیق انجام آن را آموزش دهیم. بنابراین یکی دیگر از اصلی‌ترین روش های موجود برای افزایش امنیت اکانت گوگل مربوط به فعال کردن قابلیت 2-Step Verification می‌شود.

افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل: مرورگر و برنامه جیمیل خود را آپدیت کنید

به روز بودن یا آپدیت بودن مرورگر و برنامه جیمیل (Gmail) هم می‌توانند تاثیر به سزایی در بهبود ضریب امنیت اکانت گوگل شما ایفاء کنند. بنابراین سعی کنید که تا حد امکان همواره مرورگر و اپلیکیشن Gmail نصب شده در دستگاهتان را آپدیت کنید تا بسترهای امنیتی قدرتمندتر و به روزتری برای آن‌ها ارائه شده باشد.

جمع‌بندی

موارد فوق از جمله اصلی‌ترین و موثرترین روش ها یا ترفندهایی هستند که منجر به افزایش امنیت اکانت گوگل یا جیمیل (Gmail) می‌شوند. سعی کنید که حتما به موارد فوق توجه داشته باشید تا خدای نکرده در شرایط خاص دچار مشکل نشوید. اگر بنا به هر دلیل احساس می‌کنید که اکانت جیمیل شما هک شده و فرد دیگری در حال استفاده از آن است، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “آموزش بازیابی اکانت جیمیل هک شده توسط ریست کردن پسورد جیمیل” بپردازید و از راهنمایی‌های ما در آن استفاده کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قیمت گلس آیفون 6s Plus

ال سی دی A21

قطعات سامسونگ M21

تعمیرات موبایل

منبع google

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Ahmadreshad
Ahmadreshad
2 سال گذشته

Ahmad