آپدیت کردن اپل واچ ؛ چگونه Apple Watch را بروز رسانی کنیم؟

آپدیت کردن اپل واچ

اگر تمایل دارید که سیستم عامل اپل واچ (Apple Watch) خود به بروز رسانی یا اصطلاحا آپدیت کنید و از نحوه انجام این کار مطلع نیستید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) و نصب بروز رسانی سیستم عامل بر روی آن بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch)

اپل واچ یا Apple Watch از سیستم عامل واچ او اس (WatchOS) اپل بهره می‌برد و گاها بروز رسانی هایی برای آن منتشر می‌شود. اما متاسفانه بنا به دلایل خاص بسیاری از کاربران با نحوه آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) و نصب بروز رسانی سیستم عامل بر روی این گجت آشنایی ندارند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

ما در این مقاله قصد داریم به آموزش آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) و نصب بروز رسانی سیستم عامل بر روی آن بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

آپدیت کردن اپل واچ

تعمیرات اپل

چگونه سیستم عامل اپل واچ (Apple Watch) را بروز رسانی یا آپدیت کنیم؟

پیش از اینکه مراحل اصلی آپدیت اپل واچ (Apple Watch) را آغاز کنید، باید به موضوعات زیر توجه داشته باشید و پیش نیازهایی که نام می‌بریم برقرار باشند:

  • سیستم عامل آیفون یا آیپدی که اپل واچ (Apple Watch) شما با آن همگام شده است باید آپدیت باشد. برای بررسی آپدیت بودن یا نبودن سیستم عامل آیفون خود باید به مسیر Settings و سپس general و در نهایت Software Update مراجعه کنید. به طور کلی برای آپدیت سیستم عامل iOS در آیفون و آیپد های اپل می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید که توضیحات مربوط به آن ها در مقاله آموزش آپدیت آیفون ؛ نحوه بروز رسانی سیستم عامل آیفون ارائه شده است.
  • باتری اپل واچ (Apple Watch) باری نصب کردن آپدیت باید حداقل 50 درصد شارژ داشته باشید. توصیه می‌کنیم پیش از شروع آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) باتری دستگاه را کاملا شارژ نمایید.
  • آیفونی که به اپل واچ (Apple Watch) وصل است باید به یک شبکه اینترنت پرسرعت و خود برای دانلود آپدیت وصل باشد.
  • فاصله مابین اپل واچ (Apple Watch) و آیفونی که به آن متصل است نباید بیش از اندازه باشد و برای آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) حتما دو گجت مذکور را در نزدیکی یکدیگر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

اگر شرایط بالا برقرار است، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر نسبت به آپدیت سیستم عامل اپل واچ (Apple Watch) اقدام کنید:

  • اپل واچ (Apple Watch) را برای اطمینان بر روی شارژر قرار دهید.
  • اپلیکیشن Apple Watch را در آیفون یا آیپدتان اجرا کنید.
  • به بخش My Watch بروید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Software Update را انتخاب نمایید.

آپدیت کردن اپل واچ

  • آپدیت موجود را دانلود کنید. ممکن است در این مرحله از شما درخواست شود تا رمز عبورتان را وارد کنید.
  • منتظر بمانید تا پروسه دانلود و نصب آپدیت به پایان برسد. در نظر داشته باشید که این پروسه ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت به طور بیانجامد، بنابراین صبور باشید و به هیچ وجه در حین آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) آن را فورس ریستارت نکنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

بنابراین به همین سادگی قادر به آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) یه بروز رسانی سیستم عام آن خواهید بود.

تعمیرات اپل

اگر در مراحل بروز رسانی اپل واچ (Apple Watch) با مشکل مواجه شدیم چه کنیم؟

اگر در مراحل ابتدایی آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) با مشکل مواجه شدید، موارد زیر را انجام دهید:

بعد از انجام موارد فوق باز دیگر اپل واچ (Apple Watch) را با آیفونتان همگام سازی کنید و مراحلی که برای آپدیت کردن اپل واچ نام برده شدند را طی کنید. احتمالا مشکلتان برطرف می‌شود.

اگر نسخه بتا یا دولوپر پرویو iOS یا WatchOS بر روی دستگاه نصب باشد چه کنیم؟

اما اگر نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان یا حتی بتای سیستم عامل های iOS یا WatchOS بر روی دستگاهتان نصب است، باید قبل از آپدیت سیستم عامل اپل واچ (Apple Watch) پروفایل مربوط به آن ها را حذف کنید. برای انجام این کار به شرح زیر عمل کنید:

  • حذف پروفایل نسخه بتای WatchOS: اپلیکیشن Apple Watch را از طریق آیفون خود اجرا کنید. به تب My Watch مراجعه کنید. گزینه General و سپس Profiles را انتخاب نمایید. پروفایل بتایی (Beta Profile) حذف کردنش را دارید انتخاب کنید. گزینه Delete Profile را انتخاب کنید. در صورت نیاز رمز عبور آیفون را وارد کنید.
  • حذف پروفایل نسخه بتا در iOS: وارد بخش Settings آیفون خود شوید و گزینه General را انتخاب کنید. گزینه Profiles & Device Management را انتخاب کنید. پروفایلی که تمایل به حذفش دارید را انتخاب کنید. گزینه Delete Profile را لمس کنید. رمز عبور خود را وارد نمایید.

به همین سادگی پروفایل نسخه بتا یا دولوپر پرویو از دستگاه مورد نظرتان حذف می‌شود. بعد از انجام این کار شروع به آپدیت اپل واچ (Apple Watch) کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش آپدیت کردن اپل واچ (Apple Watch) یا بروز رسانی سیستم عامل آن پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات اپل واچ

تاچ ال سی دی اپل واچ 

گلس اپل واچ

تعمیرات موبایل

منبع apple

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهدی زاهدیان
مهدی زاهدیان
5 سال گذشته

سلام و درود
یه اپل واچ سری ۲ که ۴۲mm دارم که ورژن OS اون ۳.۱.۲ و می خوام آپدیتش کنم. البته هنوز Pair نکردم با گوشی و وقتی می خوام Pair کنم در مراحل اولیه که از روی گوشی می زنم برای آپدیت، بعد از مدت زمان طولانی که آپدیت و کامل می کنه و وقتی توی حالت Preparing update هستش پیغام خطای عدم اتصال به اینترنت روی ساعت می زنه و ساعت و آپدیت نمی کنه و به گوشی هم وصل نمیشه. میشه راهنمایی بفرمایید که چطوری می تونم آپدیتش کنم؟