شیوه‌های کنترل مونوپاد و استفاده از آن در کنار آیفون‌ها

شیوه‌های کنترل مونوپاد و استفاده از آن در کنار آیفون‌ها

این روزها سلفی گرفتن به یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های موجود در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. تا چند سال پیش کمتر فردی به کیفیت دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند اهمیت می‌داد، اما هم اکنون مشاهده می‌شود که این موضوع به یکی از معیارهای اصلی خرید برخی کاربران تبدیل شده است.
طبق آمار به دست آمده، ظاهرا کاربران گوشی‌های هوشمند و به ویژه بانوان در طول روز ساعت‌های زیادی را صرف سلفی گرفتن و اشتراک‌گذاری تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. در این راستا ابزارهایی نیز به منظور بهبود شرایط عکسبرداری سلفی ارائه شده است. یکی از این ابزارها مونوپاد نام دارد. مونوپاد وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌تواند عکسبرداری سلفی را به شیوه‌ای بهتر و با فاصله بیشتر انجام داد. این وسیله طی چند وقت اخیر محبوبیت شایان ملاحظه‌ای در بین کاربران داشته و روز به روز به تعداد افرادی که آن را خریداری می‌کنند افزوده می‌شود.
اما هدف ما در این مقاله چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم که شما عزیزان را با شیوه‌های مختلف کنترل مونوپادها و روش‌های استفاده بهینه از این محصولات در کنار آیفون‌ها اپل آشنا کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که با موبایل کمک همراه باشید.

کنترل مونوپاد به وسیله ریموت بلوتوثی

برخی از مونوپادها دارای ریموت کنترلی هستند که از طریق اتصال بلوتوث به دستگاه شما متصل شده و شاتر دوربین آن را کنترل می‌کنند. در اغلب موارد این نوع مونوپادها نسبت به مدل‌های ساده‌تر گران‌ قیمت‌تر هستند. با استفاده از این نوع مونوپادها شما می‌توانید تحت هر شرایطی و با استفاده از ریموت کنترل بلوتوثی دستگاه عکس سلفی ضبط کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

شیوه‌های کنترل مونوپاد و استفاده از آن در کنار آیفون‌ها

یکی از مزیت‌های اصلی مونوپادهای این چنینی مربوط به این است که فرد نگهدارنده مونوپاد تنها شخصی نیست که می‌تواند زمان عکسبرداری سلفی را تعیین کند. به عنوان مثال شما می‌توانید ریموت کنترل دستگاه را به فرد دیگری واگذار کنید و او با استفاده از این ریموت، شاتر دستگاه را کنترل نماید.

کنترل مونوپاد به وسیله دکمه فیزیکی شاتر به صورت دستی

برخی از مونوپادها هم بر روی دسته اصلی خود دارای یک دکمه شاتر فیزیکی هستند. این دکمه تحت هر شرایطی به عنوان شاتر دوربین عمل می‌کند، بنابراین تنها فرد نگهدارنده مونوپاد می‌تواند نسبت به ضبط تصویر سلفی اقدام کند. به منظور استفاده از این نوع مونوپادها باید گوشی خود را به شیوه‌ای که در کتابچه راهنمای مونوپاد گفته شده به آن متصل کرد و سپس با فشردن دکمه شاتر موجود بر روی دسته مونوپاد نسبت به عکسبرداری سلفی اقدام نمود.
این نوع از مونوپادها عموما ارزان قیمت هستند و استفاده از آن‌ها هم چندان ساده نیست. عموما افراد در حین نگهداری دسته مونوپاد تعادل لازم به منظور فشردن همزمان دکمه فیزیکی شاتر را ندارند و این موضوع سبب می‌شود که تصور ضبط شده شما تا حدی تار و نا مفهوم به نظر برسد. اگر از آن دسته افرادی هستید که در شرایط هیجان‌انگیز تمایل به ضبط تصویر سلفی دارید، این نوع مونوپادها گزینه مناسبی برای خریدتان به شمار نمی‌روند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

استفاده از تایمر سلفی در آیفون‌ها

خوشبختانه اپل در سیستم عامل آی او اس 8 به طور پیش فرض قابلیت تایمر سلفی را ارائه کرد. این قابلیت منجر می‌شود که پس از فشردن دکمه شاتر و ارائه دستور عکسبرداری، کاربر چند ثانیه تا ضبط تصویر نهایی فرصت داشته باشد. مدت زمان ارائه شده در آیفون‌ها اپل از 3 ثانیه تا 10 ثانیه قابل تغییر است. با استفاده از این روش می‌توانید تمرکز بیشتری بر روی حرکات دست خود و وضعیت جسمی یا اصطلاحا ژست گرفتنان داشته باشید.

شیوه‌های کنترل مونوپاد و استفاده از آن در کنار آیفون‌ها

استفاده از قابلیت تایمر سلفی در آیفون‌های اپل و سایر محصولاتی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند یکی از روش‌هایی محسوب می‌شود که کیفیت عکسبرداری سلفی از طریق مونوپادها را به شدت افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم که تحت هر شرایطی این قابلیت را در آیفون خود فعال کرده و سپس دستگاه خود را به مونوپاد متصل کرده و از عکسبرداری سلفی لذت ببرید.

کنترل مونوپاد با استفاده از قابلیت اشاره یا اصطلاحا Gesture

استفاده از قابلیت‌های اشاره‌ای هم می‌تواند یک گزینه منحصر به فرد در حین عکسبرداری سلفی محسوب شود. به منظور استفاده از این قابلیت در آیفون خود باید اپلیکیشن GoCam را از اپل استور (Apple Store) دانلود و بر روی دستگاه هوشمندتان نصب کنید. (برای دانلود می‌توانید به باکس دانلود در پایین همین مطلب مراجعه کنید). این اپلیکیشن رایگان بوده و به راحتی توسط شما قابل استفاده است. اپلیکیشن GoCam دقت بسیار بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا حرکت فیزیکی و اشاره‌ای خاصی را به عنوان دستور عکسبرداری توسط دستگاه تعیین کنید.
به عنوان مثال شما می‌توانید تکان دادن دست خود (شبیه به حالت خداحافظی) را به عنوان نما اشاره‌ای عکسبرداری آیفون خود تعیین کنید. در این شرایط هر بار که تمایل به فعال شدن دکمه شاتر داشتید کافیست که دست خود را به شکل مورد نظر تکان دهید. اپلیکیشن GoCam حرکت اشاره‌ای شما را تا فاصله  3 متری تشخیص می‌دهد که فاصله بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

کنترل مونوپاد با استفاده از دستور صوتی

در آیفون‌های اپل با بیان عبارت “Take a selfie” اپلیکیشن دوربین دستگاه از طریق دستیار صوتی سیری (Siri) فعال می‌شود. متاسفانه بیان این عبارت دستور عکسبرداری را صادر نمی‌کند و تنها اپلیکیشن دوربین آیفون را اجرا خواهد کرد اما با این حال این امر هم می‌تواند کاربردی باشد. پیش بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک پشتیبانی از دستور صوتی مستقیم به منظور عکسبرداری به آیفون‌های اپل و سیستم عامل آی او اس اضافه شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

چگونه یک تصویر سلفی زیبا و مناسب ضبط کنیم؟

ترفندهای زیادی به منظور عکسبرداری سلفی زیبا و مناسب‌تر وجود دارد. برخی از اپلیکیشن‌های دوربین قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌کنند که به طور اتوماتیک نواقص موجود در بخش‌های مختلف تصویر و حتی صورت کاربر را برطرف می‌کنند. برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها نیز قادرند که پس از ضبط تصویر مورد نظر، فیلترها و افکت‌های خاصی را به آن اضافه کنند. اما گذشته از این اپلیکیشن‌ها باید در نظر داشت که شرایط عکسبرداری و نحوه گرفتن دوربین و حتی ایستادن افراد هم در زیبایی تصویر سلفی ضبط شده تاثیرگذار خواهد بود.
هنگامی که با استفاده از یک مونوپاد قصد عکسبرداری دارید مطمئنا بخشی از تمرکز شما باید معطوف بر نگهداری مونوپاد شود. همچنین اگر دکمه شاتر مجموعه فیزیکی بوده و بر روی دسته مونوپاد قرار داشته باشد، پروسه پیش رو به مراتب دشوارتر خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم که در قدم اول وضعیت خود را پایدار کنید. تا حد امکان از مونوپادهایی استفاده کنید که دارای ریموت کنترل هستند. همچنین استفاده از قابلیت تایمر سلفی را فراموش نکنید، چرا که این قابلیت نقش به سزایی در افزایش کیفیت عکسبرداری ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تاچ ال سی دی سامسونگ اس 10 پلاس

قطعات گوشی سامسونگ اس 20 اولترا

قطعات iPhone 6

تعمیرات موبایل

GoCam
نام GoCam
قیمت رایگان
سیستم عامل iOS
سازنده Crunchfish
منبع macworld

نظرات کاربران (2)

guest
2 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Mehrdad
Mehrdad
6 سال گذشته

سلام دوستان من یه آیفون ۷دارم با یه مونوپد گاندو این دوتا خیلی سخت با هم جفت میشن وقتی جفت شدن از دوربین که خارج میشی باز قطع میشن و روز از نو روزی از نو ممنون میشم راهنماییم کنید که مشکلم حل شه

مجید
مجید
7 سال گذشته

سلام وقت بخیر. یه مونوپاد گاندو ۲۰۱۶ دارم و گوشی اچ تی سی ده مشکل من با دوربین جلو هست مثلا وقتی میخوام عکس بگیرم شاتر که فشار میدم همزمان زوم میکنه و عکس میگیره یا وقتی زوم می کنم عکس میگیره یا بر عکس خواهشا کمک کنید. تشکر از سایت و مطالب آموزنده شما