نقد و بررسی کامل روتر میکروتیک سری hap ac2

نقد و بررسی کامل روتر میکروتیک سری hap ac2

در این مطلب قصد داریم درباره یکی از جذاب‌ترین محصولات تجهیزات شبکه صحبت کنیم.

روتر میکروتیک سری hap یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات شبکه از برند میکروتیک است که توجه کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. این روتر تمام انتظاراتی که از یک دستگاه پرقدرت برای اتصال بی‌سیم و سیمی به شبکه خانگی و اداری داریم را برآورده می‌کند و درعین‌حال نیز قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. این روتر همه‌کاره با طراحی منحصربه‌فرد به‌راحتی قابل‌نصب است و با امکانات متنوع و کارآمدی که دارد شما را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا به معرفی امکانات و ویژگی‌های این محصول بپردازیم.

روتر میکروتیک سری hap ac2

روتر اکسس پوینت میکروتیک سری hap ac2 یک دستگاه دوبانده است که پوشش وای فای را برای فرکانس‌های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کند. همچنین روتر اکسس پوینت میکروتیک با پنج پورت 10/100/1000 گیگابیتی، اتصال پایدار و پرسرعت را برای دستگاه‌های سیمی شما فراهم می‌کند. علاوه بر این، با پورت USB دوکاره می‌توانید حافظه خارجی را به دستگاه اضافه کنید یا از قابلیت مودم 4G استفاده کنید.

این دستگاه پیشرفته از IPsec نیز پشتیبانی می‌کند و طراحی جدید آن به‌گونه‌ای است که امکان نصب عمودی (ایستاده) یا افقی (دسکتاپ) دستگاه را فراهم می‌کند. برق این دستگاه را می‌توانید به‌وسیله جک پاور یا با passive PoE از طریق یک انژکتور PoE تأمین کنید و از آداپتور برق محصول نیز بهره ببرید. قابل‌ذکر است که hap ac2 طی تولید پیکربندی‌شده است، بنابراین تمام‌کاری که شما باید انجام دهید این است که کابل اینترنت و برق را متصل کرده و با اتصال به شبکه میکروتیک استفاده از اینترنت را شروع کنید.

امکانات و ویژگی‌های سخت‌افزاری

این روتر اکسس پوینت از لحاظ سخت‌افزاری شامل یک پردازنده چهار هسته‌ای ARM با معماری AL21400 و فرکانس 716 مگاهرتز به همراه ۱۲۸ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع FLASH است. منبع تغذیه روتر میکروتیک مدل hap ac2 دارای دو ورودی برق شامل جک DC و ورودی PoE است که با ولتاژ ۱۲ تا ۳۰ ولت به‌خوبی کار می‌کند و میزان حداکثر توان مصرف انرژی در آن برابر با 21 وات است.

پورت گیگابیتی

 

5 پورت اترنت گیگابیتی در این دستگاه به شما امکان می‌دهد شبکه اینترنت خود را با دستگاه‌های دارای اترنت از طریق اتصال شبکه سیمی به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از پورت اترنت برای اتصال دستگاه‌هایی با پهنای باند بالا، اینترنت خود را با سوئیچ یا روتر و سایر دستگاه‌های سیمی به اشتراک بگذارید. با پورت‌های گیگ می‌توانید دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای رومیزی، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و سایر روترها و سوئیچ‌های شبکه را به شبکه خود متصل کنید و از حداکثر سرعت و ثبات بهره ببرید.

روتر/ اکسس پوینت دوبانده

 

روتر اکسس پوینت دوبانده hap ac2 از شرکت میکروتیک با پارت نامبر RBD52G-5HacD2HnD-TC، امکان استفاده از شبکه وای فای را در دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز برای کاربران فراهم می‌کند.

نسل 4 وای فای استاندارد 802.11b/g/n در باند 2.4 گیگاهرتز امکان انتقال داده را تا حداکثر سرعت 300 مگابایت بر ثانیه فراهم می‌کند. توان آنتن این باند برابر با dBi 2.5 و از تراشه IPQ-4018 در آن استفاده‌شده است. باند 5 گیگاهرتزی سرعت حداکثری 1200 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و از تکنولوژی وای فای 5 استاندارد 802.11a/n/ac و توان dBi 2.5 بهره برده است.

طراحی روتر میکروتیک سری hap ac2

طراحی روتر میکروتیک سری hap ac2

این روتر در ابعاد 34*119*98 طراحی و تولیدشده است. طراحی آن جایگزینی برای نسل پیشین خود hAP AC است که با بدنه‌ای منعطف و همه‌کاره به دستگاه اجازه می‌دهد تا به‌صورت افقی (رومیزی) یا عمودی (برجی) قرار گیرد. این دستگاه ازنظر بصری نیز بسیار چشم‌نواز است و در رنگ مشکی تولیدشده است. شما شاهد لوگوی میکروتیک در یک سمت دستگاه و نام دستگاه در سمت دیگر هستید.

 

 

در یک‌طرف پنل اتصالات شاهد LED های تعیین وضعیت PWR / USR کانکتور منبع تغذیه DC، کلید ریست WSP و 5 عدد پورت اترنت با پشتیبانی از سرعت 10 و 100 و 1000 مگابیت بر ثانیه هستید و در سمت دیگر کلید Mode و پورت USB Type A را مشاهده خواهید کرد. قابل‌توجه است که پورت 1 اترنت برای اتصال از ورودی مودم یا شبکه شما یا قابلیت PoE IN تعبیه‌شده است.

PoE

پشتیبانی از قابلیت PoE از ویژگی‌های قابل‌توجه این دستگاه است. شما می‌توانید از طریق قابلیت PoE IN در پورت 1 نسبت به روشن نمودن دستگاه از طریق سوئیچ PoE ها و یا سایر محصولات با قابلیت PoE OUT با استاندارد و ولتاژ مشابه اقدام کنید.

اتصال به مودم 3G/4G

شما می‌توانید با استفاده از پورت USB در این دستگاه اتصال به اینترنت را از مودم 4G فراهم کنید و برای این کار باید مودم را به پورت USB روتر متصل کرده و یک رابط PPP یا LTE ایجاد کنید. سپس جدول مسیر خود را بررسی کنید و عمل مسیریابی را انجام دهید.

سیستم‌عامل Router OS با لایسنس سطح 4

 

از بهترین ویژگی‌های محصولات میکروتیک نصب بودن  سیستم عامل میکروتیک (Router OS) در سخت‌افزار این دستگاه‌ها است. همچنین سطح دسترسی 4 این دستگاه را به یک مسیریاب برجسته تبدیل کرده است.

این سیستم‌عامل ویژگی‌های و تنظیمات بی‌نظیر مسیریابی (Routing)، دیوار آتش (Firewall)، پروتکل پیکربندی پویای میزبان (DHCP Server )، ترجمه نشانی شبکه (NAT)، پراکسی سرور (Proxy Server )، مدیریت کاربران تعادل رسانی بارگذاری (Load Balancing)، شبکه خصوصی مجازی (Virtual Private Network)، راه گزینی برچسب چند قراردادی (MPLS ) کیفیت سرویس (QoS), میزبانی اتصالات PPPOE – PPTP – L2TP – SSTP – OpenVPN – ISDN  را برای شما به بهترین نحو فراهم می‌کند.

IPsec

قابلیت IPsec مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که از تبادل امن بسته‌ها در لایه IP را پشتیبانی می‌کند؛ که از مزایای آن می‌توان به حفاظت از حمله replay، محرمانگی اطلاعات (رمزنگاری)، یکپارچگی اطلاعات، احراز منبع و منشأ اطلاعات، احراز هویت در لایه  Network اشاره کرد.

کاربرد روتر میکروتیک سری hap ac2

روتر میکروتیک با توجه به قابلیت‌های فراوانی که دارد، در بسیاری از سناریوها کاربردی است و به‌وسیله آن می‌توان به یک شبکه خانگی و اداری ایدئال دست پیدا کرد. این دستگاه ایدئال برای پوشش وای در فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز به‌صورت هم‌زمان برای شبکه‌های متوسط اداری و خانگی در محیط‌های داخلی بسیار مناسب است. به‌طوری‌که شما می‌توانید با پورت USB به مودم 4G متصل شده و شبکه وای فای را در سراسر محیط کار و منزل گسترش دهید.

جمع‌بندی

روتر میکروتیک سری hap ac2 یک روتر اکسس پوینت دوبانده است که از محصولات پرفروش و مناسب برای شبکه خانگی و اداری کوچک محسوب می‌شود.. این روتر اکسس پوینت نسبت به قیمت مناسب، پهنای باند فوق العاده 1200 مگابیت بر ثانیه را در باند 5 گیگاهرتزی در اختیار شما قرار می‌دهد و با داشتن 5 پورت اترنت با سرعت 1 گیگابیت اتصال با سیم و پرسرعتی را برای شما به ارمغان می‌آورد، شما می‌توانید با این روتر به تمامی مودم‌ها از جمله مودم 4G متصل شوید و از وای فای پایدار و سریع در سراسر محیط منزل و دفتر کار بهره ببرید.

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments