ساخت اپلیکیشن حرفه ای مناسب چه کسب و کار هایی است؟

ساخت اپلیکیشن حرفه ای مناسب چه کسب و کار هایی است؟

براساس آمار در حال حاضر 6.4 میلیارد نفر در سراسر جهان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند این در حالی است که بیشترین میزان استفاده مربوط به اپلیکیشن ها است.
این پیشرفت روزافزون در فضای کسب‌وکار ها تغییرات بزرگی را ایجاد کرده است؛ اپلیکیشن های موبایل امکانات بسیار زیادی را برای کاربران فراهم کرده‌اند بنابراین همگام بودن یک کسب‌وکار با تکنولوژی یکی مهم‌ترین ضرورت‌ها برای ارتباط بیشتر با مشتریان و کاربران اینترنت است.

مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل

افزایش ارتباط با مشتریان

بی شک بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های هوشمند برای کسب و کارهای امروزی می‌تواند به شکل هوشمندانه‌ای ارتباط با مشتریان را افزایش دهد. طراحی اپلیکیشن مناسب می‌تواند همیشه کسب و کار‌تان را در ذهن مشتریان یادآوری کند. اگر بخواهید ارتباط مناسب و دوسویه‌ای با مشتریان خود داشته باشید بهتر است به دنبال ساخت اپلیکیشن باشید.

سبقت از رقبا

یکی از راه‌های تمایز کسب و کارتان با رقبا در این است که یک اپلیکیشن اختصاصی طراحی کنید. اگر دارای فروشگاه هستید می‌توانید با طراحی اپلیکیشن فروشگاهی به مشتریان خود این امکان را بدهید که در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون دغدغه به محصولات فروشگاه شما دسترسی پیدا کنند.

کاهش هزینه‌های تبلیغات

زمانی که یک کسب و کار به شکل اصولی بخواهد کسب و کار خود را به دیگران بشناساند، اگر از شیوه های تبلیغات سنتی نظیر چاپ کاتالوگ و ارائه بنر استفاده نماید هزینه زیادی در این زمینه خرج خواهد کرد؛ اما طراحی اپلیکیشن به مدیران تجاری این امکان را می‌دهد که با یک هزینه معقول بتوانند مدیریت بهتری بر روی هزینه‌های شرکت داشته باشند.

افزایش فروش خدمات و محصولات

طراحی اپلیکیشن موبایل به شکل استاندارد و هوشمندانه این امکان را به مدیران کسب و کار می‌دهد که بتوانند محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت به مشتریان ارائه دهند.
وجود یک نرم افزار هوشمند به‌نوبه‌ی خود می‌توان باعث افزایش دسترسی کاربران به محصولات و خدمات یک  کسب و کار و در نتیجه افزایش درآمد شود.

ساخت اپلیکیشن حرفه ای مناسب چه کسب و کارهایی است؟

مزایای طراحی و ساخت اپلیکیشن برای صاحبان کسب و کار بسیار زیاد است، در هر صورت برای اتخاذ بهترین تصمیم باید نوع کسب و کار و پرسونای مشتری را مورد بررسی قرار دهید، اگر مشتریان فعلی و بالقوه شما برای دستیابی به اطلاعات و خدمات از اینترنت استفاده می کنند، طراحی اپلیکیشن بهترین کانال انتخابی برای ارتباط موثر با مشتریان محسوب می شود.
در ادامه 5 اپلیکیشن موفق در حوزه های مختلف کسب و کار را معرفی میکنیم تا با توجه به بستر کاری خود تصمیم بگیرید

اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

امروزه بسیاری از افراد بیشتر کالا ها و خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش می دهند، علت این انتخاب راحتی و آسانی این شیوه از خرید است.
جالب است بدانید طبق آمار، اپلیکیشن ها بهترین انتخاب برای خرید اینترنتی محسوب می شوند.
در مجموع فرقی نمی کند چه محصول یا خدماتی ارائه می دهید طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی باعث افزایش فروش و ارتباط بیشتر با مشتریان می شود.

اپلیکیشن رستورانی و فست و فود

اکثر مردم خرید آنلاین را نسبت به خرید سنتی بیشتر می‌پسندند. مخصوصا در عصر تکنولوژی که زمان اهمیت فوق‌العاده‌ای برای افراد دارد و اکثر مردم ترجیح می‌دهند به جای ماندن در صف های طولانی، از قبل غذا را سفارش داده و در تایم مشخصی سفارش خود را دریافت کنند. این روزها اپلیکیشن رستوران و سفارش غذا در لیست محبوب ترین اپلیکیشن ها قرار دارد.
جذب مشتریان دائمی و وفادار از مهمترین نکات یک بازاریابی حرفه‌ای است، با طراحی اپلیکیشن رستوران یک ارتباط دائمی و رایگان با مشتریان برقرار می شود.

اپلیکیشن خدمات پزشکی

این روزها افراد مشغله های زیادی دارند و به همین دلیل تمایل دارند بسیاری از کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. خدمات آنلاین پزشکی از جمله مواردی است که در شرایط حال حاضر بسیار مهم است.
طراحی و ساخت اپلیکیشن پزشکی مرجع مناسبی برای اطلاع‌رسانی، نوبت‌دهی و برقراری ارتباط با بیماران است.

این پلتفرم فرصت بسیاری خوبی را برای بهبود روند و ارائه خدمات درمانی و پزشکی ایجاد کرده است..

به‌عنوان مثال برخی از برنامه‌های این اپلیکیشن برای نظارت از راه دور بیمار طراحی‌شده است تا میزان پذیرش در بیمارستان را کاهش دهند، اما همچنان بر ارتباط پزشک و بیمار تمرکز دارند.

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی

حمل و نقل نقش خیلی مهمی در زندگی ما دارد با پیشرفت تکنولوژی همه افراد می توانند از سرویس‌های حمل و نقل آنلاین برای جابجایی بار و مسافر استفاده کنند.
مزایای تاکسی آنلاین نسبت به تاکسی های تلفنی و سنتی قابل مقایسه نیست، یکی از مهمترین معایب سرویس حمل و نقل سنتی عدم شفافیت و بالا بودن هزینه ها بود.
اما در حال حاضر اپلیکیشن های تاکسی اینترنتی با بررسی نیاز های مخاطب بهترین خدمات را ارائه می دهند تا آسایش و رفاه را برای آنها به ارمغان بیاورند.

اپلیکیشن گردشگری

صنعت جهانگردی به دلیل اینترنت، فناوری اطلاعات و صنعت ارتباطات از راه دور، دستخوش تغییرات بزرگی شده است.
امروزه صنعت گردشگری و توریست یکی از ارکان مهم اقتصادی هر کشوری محسوب می‌شود. زیرا صنعت مسافرت یکی از سریعترین صنایع در جهان است که سالانه به میلیون‌ها نفر خدمات ارائه می‌دهد.
خدماتی مانند رزرو بلیط پرواز، رزرو هتل، یافتن مکان‌هایی برای بازدید، رستوران ها و سرگرمی های محلی از دلایل طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ گردشگری و توریستی است.

طراحی اپلیکیشن پیشگامان دامنه فناوری

یک اپلیکیشن خوب و حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

امنیت بالا

امنیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک اپلیکیشن است، بیشتر نرم‌افزارها اطلاعات مهم شخصی و اطلاعات بانکی اشخاص را ذخیره می‌کند و به همین علت امنیت رکن اساسی و مهمی به شمار می‌رود.
رعایت نکات امنیتی در برنامه‌نویسی نرم‌افزار و پیاده‌سازی استاندارهای مناسب، امنیت یک اپلیکیشن را تضمین می‌کند.

آپدیت و بروز رسانی

اپلیکیشن های موفق بعد از انتشار در بازارها و دریافت بازخورد از مشتریان در زمان های متناوب نرم افزار خود را بروز رسانی می کنند.
این بروز رسانی به دلیل افزودن امکانات جدید و یا رفع باگ ها و مشکلات اپلیکیشن صورت می گیرد.

طراحی رابط کاربری مناسب

زیبایی و ظاهر اپلیکیشن یکی از کلیدهای موفقیت یک برنامه محسوب می شود؛ کاربران دوست دارند با اپلیکیشنی کار کنند که ساده و زیبا ولی در عین حال کاربری مناسبی داشته باشد.
طراحی ساده باعث خواهد شد تا کاربران به سرعت با اپلیکیشن ارتباط برقرار کنند و از کارکردن با آن لذت ببرند.
رابط کاربری جذاب می‌تواند به‌شدت روی مخاطب تأثیر گذار باشد و او را متقاعد کند تا ساعت‌ها از اپلیکیشن استفاده نماید.

سرعت بالا

از مهم ترین مشخصات یک اپلیکیشن حرفه ای سرعت لود بالا است، اپلیکیشن هایی موفق هستند که به سرعت اجرا می شوند و زمان انتظار برای کاربران بسیار کم است؛ زیرا استفاده از یک برنامه کند با لودینگ‌های طولانی برای هیچکس لذت بخش نیست.

 قابلیت نصب در سیستم عامل‌های مختلف

اندروید و iOS به عنوان پرطرفدارترین سیستم عامل‌های موبایل در جهان، تقریبا تمام بازار تلفن‌های هوشمند را به تسخیر خود درآورده‌اند. اپلیکیشن های حرفه ای باید قابلیت نصب روی هر دوی این پلتفرم‌ها را داشته باشد تا بتواند به تمام مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشد

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Sayedbilal sadat
Sayedbilal sadat
1 سال گذشته

بلی