عبور از لاک اسکرین در آی او اس ۱۰ با لمس آرام دکمه هوم

عبور از لاک اسکرین در آی او اس 10 با لمس آرام دکمه هوم

در سیستم عامل آی او اس 10 به منظور قفل گشایی از نمایشگر دستگاه باید دکمه هوم (Home) آن را فشار دهید. این موضوع برای برخی افراد چندان جالب توجه نیست. خوشبختانه روشی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید در آی او اس 10 با لمس آرام دکمه هوم فرآیند قفل گشایی از نمایشگر دستگاه را تکمیل کنید. در ادامه با موبایل کمک همراه باشید.

شرکت اپل به تازگی سیستم عامل آی او اس 10 را منتشر کرده و هم اکنون اغلب کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل قادر به آپدیت سیستم عامل دستگاه خود هستند. این عمل به روش OTA یا با استفاده از برنامه iTunes قابل انجام است. اما یکی از اصلی‌ترین و اولین موضوعاتی که هر کاربر پس از آپدیت آی او اس 10 از آن مطلع می‌شود مربوط به حذف قابلیت Slide to Unlock از لاک اسکرین دستگاه است. این موضوع به آن معناست که دیگر با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به سمت راست در لاک اسکرین آیفون قادر به قفل گشایی از آن نخواهید بود و با انجام این عمل به صفحه ویجت‌های دستگاه هدایت می‌شوید. به جای این امر باید انگشت خود را بر روی دکمه هوم دستگاه قرار داده و آن را بفشارید تا با استفاده از تاچ آیدی (Touch ID) اثر انگشت شما شناسایی شده و یا به صفحه وارد کردن رمز عبور دستگاه منتقل شوید.

از آنجایی که با نگه داشتن طولانی‌تر انگشت خود بر روی دکمه هوم دستگاه قابلیت سیری فعال می‌شود، برخی از کاربران در حین قفل گشایی از صفحه نمایش آیفون‌ها و آیپدهای مجهز به سیستم عامل آی او اس 10 دچار مشکل شده‌اند. همچنین شتر بسیاری از کاربران فشردن دکمه هوم به منظور قفل گشایی از صفحه نمایش دستگاه را به هیچ وجه روش جالبی در این راستا نمی‌دانند. خوشبختانه در آی او اس 10 ویژگی ارائه شده که از طریق آن می‌توانید لمس دکمه هوم دستگاه را جایگزین فشردن آن در راستای قفل گشایی از لاک اسکرین محصول کنید. به بیان دیگر با فعال کردن این قابلیت دیگر نیاز نیست که به منظور قفل گشایی از لاک اسکرین آیفون یا آیپدتان دکمه هوم آن را بفشارید، بلکه با قرار دادن آرام انگشت خود بر روی این دکمه از لاک اسکرین آن عبور خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

در این مقاله ما قصد داریم که روش فعال کردن این ویژگی یا قابلیت در سیستم عامل آی او اس 10 را به شما عزیزان آموزش دهیم. روش انجام این عمل بسیار ساده است. در ادامه توضیحات دقیق‌تری در رابطه با این موضوع ارائه می‌کنیم. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

تعمیرات اپل

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

چگونه در آی او اس 10 با لمس آرام دکمه هوم قفل صفحه نمایش را باز کنیم؟

برای فعال کردن ویژگی مورد نظر باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings آیفون خود شوید.
  • به بخش General و سپس Accessibility مراجعه کنید.
  • گزینه Home Button را در این بخش انتخاب کنید.

عبور از لاک اسکرین در آی او اس 10 با لمس آرام دکمه هوم

  • در این قسمت گزینه‌ای با عنوان Rest Finger to Open قرار دارد که باید آن را فعال کنید.

با انجام مراحل فوق دیگر به منظور قفل گشایی از صفحه نمایش دستگاه مجهز به سیستم عامل آی او اس 10 خود نیازی به فشردن دکمه هوم نخواهید داشت و تنها با لمس آرام آن فرآیند قفل گشایی از صفحه نمایش دستگاه انجام می‌شود. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین جلو آیفون 6

ال سی دی S9 Plus

قطعات سامسونگ S8 Plus

تعمیرات موبایل

منبع osxdaily

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments