قابلیت App Password گوگل چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

قابلیت App Password گوگل

یکی از قابلیت های بسیار جالبی که گوگل در اختیار کاربرانش قرار داده است، قابلیت App Password (پسورد برنامه ها) نام دارد. این قابلیت در واقع یک ویژگی امنیتی است که تایید هویت دو مرحله ای اکانت هم ارتباط دارد. در این مقاله قصد دارید در مورد ماهیت قابلیت App Password گوگل و نحوه استفاده از آن صحبت کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل آنلاین

مقدمه‌ای در رابطه با قابلیت App Password گوگل ؛ ساخت پسورد اختصاصی برای برنامه های مختلف

اگر قابلیت تایید دو مرحله ای یا همان Two Step Verification برای اکانت شما فعال باشد، می‌توانید از قابلیت App Password گوگل استفاده کنید و به این صورت بستر امنی برای بکارگیری برنامه های سوم شخص و غیرگوگلی که با اکانت گوگل شما ارتباط دارند، برقرار نمایید. برای مثال تصور کنید که از برنامه مایکروسافت اوتلوت (Microsoft Outlook) برای ایمیل هایتان استفاده می‌کنید و اکانت جیمیل یا همان گوگل شما در آن فعال باشد! در این شرایط بسیاری از کاربران برای ارائه رمز دوم و فعال سازی اکانت خود در اوتبوک با مشکل برخورد می‌کنند.

قابلیت App Password گوگل می‌تواند در این مواقع مشکل را برطرف سازد! به موجب این قابلیت شما یک رمز اختصاصی 16 رقمی برای برنامه خاص مورد نظرتان از اکانت گوگل دریافت می‌کنید و سپس آن را به برنامه وارد خواهید کرد. به این صورت برنامه به عنوان یک برنامه قابل اعتماد توسط گوگل شناخته می‌شود و امکان دسترسی کامل به جزئیات اکانت شما به آن برنامه داده خواهد شد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه فعال کردن قابلیت App Password گوگل و استفاده از آن بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش فعال کردن قابلیت App Password گوگل ؛ ساخت پسورد اختصاصی برای برنامه های مختلف

پیش از هر چیز بار دیگر اشاره می‌کنیم که برای استفاده از قابلیت App Password گوگل باید حتما تایید هویت دو مرحله ای اکانت شما فعال باشد. اگر این ویژگی در اکانت گوگل شما فعال نیست، ابتدا با طی کردن مراحلی که در مقاله آموزش فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل به آن‌ها اشاره داشتیم، قابلیت مذکور را برای اکانت گوگل خود فعال نمایید.

قابلیت App Password گوگل

بعد از اینکه قابلیت تایید هویت دو مرحله ای برای اکانت گوگل شما فعال شد، بر روی این قسمت کلیک کنید. ممکن است از شما خواسته شود تا مشخصات اکانت خود را دوباره وارد و لاگین شوید. پس این کار را انجام دهید.

قابلیت App Password گوگل

پس از وارد کردن پسورد و یوزرنیم اکانت جیمیل خود، به صفحه فوق هدایت می‌شود. در این بخش دو منوی کشویی ارائه شده است. از منوی اول که Select app نام دارد، برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که شما محدود به انتخاب برنامه های پیش فرض ارائه شده نیستید و می‌توانید با انتخاب گزینه Other (Custom name) برنامه‌ خاص مورد نظرتان را با نامی که تمایل دارید به این بخش اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل

قابلیت App Password گوگل

سپس از منوی کشویی دوم نوع دستگاهی که برنامه مورد نظر در آن نصب است را وارد کنید. برای مثال اگر برنامه Mail آیفونتان است، از لیست دوم برنامه iPhone را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Generate کلیک کنید. دقت داشته باشید که اگر در منوی کشویی نخست گزینه Other (Custom name) را انتخاب کنید، دیگر نیازی به انتخاب نوع دستگاه مقصد وجود ندارد. پس در این شرایط مستقیما بعد از وارد کردن نام برنامه مد نظرمان بر روی گزینه Generate کلیک می‌کنیم.

قابلیت App Password گوگل

 

مشاهده خواهید کرد که بعد از کلیک بر روی گزینه Generate یک کد حروفی 16 رقمی نمایان می‌شود. با توجه به برنامه ای که انتخاب کرده بودید، گوگل راهنمای استفاده از کد فعال سازی ارائه شده را هم ارائه می‌کند. در مثال ما گفته شده که باید به مسیر Settings و سپس Mail, Contacts, Calendars مراجعه کنیم و سپس اکانت گوگل را از لیست انتخاب و گزینه Edit Information را لمس نمایید. در نهایت هم باید این کد 16 رقمی را به جای رمز عبور در کنار گزینه Password وارد کنید.

اگر در مورد مسیری که برای وارد کردن پسوردی که گوگل برای برنامه مورد نظرتان ارائه کرده است مشکلی دارید، تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در رابطه با قابلیت App Password گوگل و نحوه استفاده از آن صحبت کردیم. این قابلیت منجر می‌شود تا مشکلات شما در حین تعامل اکانت گوگل با برنامه های سوم شخص برطرف شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین جلو آیفون 7 Plus

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ جی 4 پلاس

قطعات گوشی J6

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (6)

guest
6 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
mohammad
mohammad
6 سال گذشته

سلام ادرس جیمیل چه ویژگی باید داشته باشه هر چی ادرس وارد می کنم قبول نمی کنه

احمد
احمد
6 سال گذشته

سلام و خسته نباشید!
دقیقا نمیدونم چه ارزشی داره این آموزشهاتون زمانی که این خدمات برای ایرانی ها بسته هست؟!
همانند قفل اپ اپل ، واسه گوگل هم جزء تحریم هاست و شما هم بدون هیچ امتحانی فقط ترجمه کردین و نوشتین! حداقل اگر راه دور زدنی هم هست بفرمایین، در غیر اینصورت این آموزشها هیچ ارزشی برای کاربرانتون نداره و نخواهد داشت!

به هر حال ممنونم از سایت زیباتون

ناصر یزدی
ناصر یزدی
6 سال گذشته
پاسخ به  احمد

درود؛
این قابلیت بخوبی کار می‌کند و محدودیتی برای ایرانیان وجود ندارد.
موفق باشید.

احمد
احمد
6 سال گذشته
پاسخ به  ناصر یزدی

به نظرتون این پیغام چیه؟!
http://uupload.ir/files/xqmx_screencapture-myaccount-google-apppasswords-1497810753714.png

یا لینکی که دادین اشتباهه، که میدونم اونجوری نیست، یا برای کشور ما قابل دسترس نیست! نسخه انگلیسی رو هم چک کردم

ناصر یزدی
ناصر یزدی
6 سال گذشته
پاسخ به  احمد

شاید برای آی‌پی شما این مشکل هست.
بنده همین الان دوباره روی لینک زدم و بدون مشکل باز شد و محدودیت دسترسی هم نداشتم.
مطلب بعدی هم اینکه این مورد رو بنده رو مک برای برنامه اوتلوک تست کردم و تا الان مشکلی نداشتم.

موفق باشید.

احمد
احمد
6 سال گذشته
پاسخ به  ناصر یزدی

در کل ازتون ممنونم، آموزشهای دیگرتون خیلی زیبا و کاربردی هستن، چون شما تونستین، من هم سعی میکنم راه حلی پیدا کنم ?

موفق و موفق تر باشین