فیلتر روغن سیستم های پر فشار هیدرولیک

فیلتر روغن سیستم های پر فشار هیدرولیک

سیستم های هیدرولیکی ماشین آلات سنگین سیستم هایی با فشار روغن بالا هستند و تصفیه و پاکسازی روغن هیدرولیکی یکی از پروسه های بسیار مهم در حفظ سلامت اجزای هیدرولیک محسوب می شود. سیستم های هیدرولیک اغلب سیستم هایی بسته هستند بدین معنا که بر خلاف موتور های احتراق داخلی سوخت و هوا بعنوان عوامل بیرونی بصورت پیوسته به آنها وارد می شود در سیستم هیدرولیک اغلب ورودی از خارج وجود نداشته و آلودگی های روغن هیدرولیک اغلب به سبب سایش اجزای فلزی بر روی یکدیگر که بصورت پلیسه های فلزی هستند می باشد که این اجزای معلق در فشار بالا می توانند سبب آسیب به سیستم هیدرولیک شوند.

در سیستم های هیدرولیکی در برخی از موارد بر حسب فشار روغن هیدرولیک و بر حسب حساسیت سیستم از چند فیلتر هیدرولیک شامل فیلتر کم فشار که اغلب قبل از پمپ متصل می شود و فیلتر های پر فشار که بعد از پمپ نصب می شوند استفاده می شود. با توجه به فشار و گاها دمای بالای روغن هیدرولیک از یک بدنه بصورت مش فلزی فیلتر روغن هیدرولیک استفاده می شود که مانع از هم پاشی اجزای داخلی کارتریج فیلتر ها می شود. البته در بسیاری از فیلتر های هیدرولیک که بصورت Spin-on پیچی تولید می شوند کارتریج بصورت مستقیم در داخل یک قوطی فلزی که اغلب از جنس آلیاژی آلومینیوم تولید می شود استفاده می شود.

برند های تولید کننده فیلتر روغن هیدرولیک

با توجه به حساسیت بالایی که سیستم های هیدرولیکی دارند اغلب ترجیح به استفاده از فیلتر هایی با کیفیت بالا در این اتصالات است. اطلاعات فنی فیلتر ها شامل فشار و دمای کاری، قابلیت جذب، ابعاد ذرات جامد معلق قابل جذب، طول عمر و اطلاعاتی از این قبیل عملا برای مشتریان در دسترس نبوده و حتی در صورت وجود نیز جزو اطلاعات فنی بوده که درک آنها نیاز به دانش ار علوم مرتبط دارد. از این رو یکی از ساه ترین راهکار ها برای بررسی قابلیت فنی و کیفی فیلتر های ثنعتی توجه به برند تولید کننده آنهاست. در زیر به معرفی برخی از برند های معتبر تولید کننده فیلتر روغن هیدرولیک ماشین آلات سنگین می پردازیم.

  • مان MANN : برند آلمانی مان یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برند های تولید کننده انواع فیلتر های صنعتی شامل انواع فیلتر روغن، گازوئیل و هیدرولیک می باشد. محولات این برند بعنوان قطعه اصلی بر روی بسیاری از ماشین آلات بسته شده و دارای استاندارد صنایع کشور آلمان است.
  • فیلتر دونالدسون Donaldson : برندی آمریکایی و شناخته شده در سطح دنیا می باشد که به تولید فیلتر های صنعتی بالاخص در نوع فیلتر های چرخشی فعالیت دارد. فیلتر دونالدسون با قابلیت جذب آلاینده ها در سطح بسیار کم تا 3 میکرون در دنیا شناخته می شود.
  • فیلتر فیلیتگارد Fleetguard : برند  آمریکایی فیلیتگارد که در واقع از تولیدات برند کامینز آمریکا یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان موتور های دیزلی در دنیا است می باشد. انواع فیلتر سوخت، روغن و هیدرولیک از جمله تولیدات این برند صنعتی است.

برخی از برند های تولید کننده ماشین آلات صنعتی نیز بصورت متسقین برای خود انواع فیلتر آلات را تولید می کنند. فیلتر پرکینز برای موتور های دیزل پرکینز، فیلتر کاترپیلار برای ماشین آلات کاترپیلار نمونه ای از این تولیدات هستند. در کل بکارگیری فیلتر هیدرولیک با کیفیت نقشی موثر در طول عمر قطعات ماشین آلات داشته و بعنوان مثال آکومولاتور ها که قطعاتی هیدرولیکی و پنوماتیکی هستند در صورت عدم کاربری فیلتر هیدرولیک مناسب دچار پارگی در قسمت های داخلی می شوند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments