آموزش فعال کردن کیبورد فارسی iOS 11 برای آیفون و آیپد

آموزش فعال کردن کیبورد فارسی iOS 11 برای آیفون

اپل سرانجام در نسخه رسمی iOS 11 کیبورد فارسی را هم ارائه کرد. بنابراین هم اکنون شما می‌توانید از کیبورد فارسی پیش فرض در آیفون و آیپدهایتان استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه فعال کردن کیبورد فارسی iOS 11 بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با کیبورد فارسی آیفون و سیستم عامل iOS

تا پیش از این، تایپ به زبان فارسی برای کاربران آیفون و آیپد های اپل به یک دردسر تبدیل شده بود. اغلب کاربران برای رفع این مشکل از کیبورد عربی پیش فرض iOS یا روش هایی که پیش از این در مقاله “آموزش بهترین روش های نصب کیبورد فارسی آیفون بدون جیلبریک” به آن ها اشاره کرده بودیم استفاده می‌کردند.

همچنین کاربران نسخه های پیشین iOS با نصب کیبوردهای ثانویه ای همچون Gboard و Medad هم می‌توانستند از تایپ به زبان فارسی بهره بگیرد. دو اپلیکیشن مذکور پیش از این در مقاله های “معرفی و دانلود کیبورد گوگل (Gboard)؛ iOS و اندروید” و “معرفی و دانلود برنامه مداد (Medad) – کیبورد فارسی برای iOS” معرفی شدند. اما دیگر برای تایپ فارسی در iOS با مشکل مواجه نخواهید بود!

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

اپل در آپدیت iOS 11 به صورت رسمی کیبورد فارسی را ارائه کرده است. بنابراین به راحتی می‌توانید با انتخاب این کیبورد نسبت به تایپ به زبان فارسی اقدام کنید. در ادامه این مقاله به آموزش نحوه فعال سازی کیبورد فارسی iOS 11 می‌پردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

تعمیرات اپل

آموزش فعال کردن کیبورد فارسی iOS 11

همانطور که اشاره کردیم کیبورد فارسی به صورت پیش فرض به iOS 11 اضافه شده، بنابراین برای فعال سازی و استفاده از آن باید حتما سیستم عامل آیفون یا آیپدتان را آپدیت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نصب iOS 11 بر روی آیفون و آیپد های اپل از مقاله “آموزش نصب iOS 11 ؛ چگونه آپدیت رسمی iOS 11 را نصب کنیم؟” استفاده کنید. بعد از نصب iOS 11 با طی کردن مراحل زیر نسبت به فعال سازی کیبورد فارسی در آیفون یا آیپدتان اقدام کنید:

آموزش فعال کردن کیبورد فارسی iOS 11 برای آیفون

  • وارد بخش Settings شوید.
  • گزینه General را انتخاب کنید.
  • گزینه Keyboard را انتخاب کنید.
  • گزینه Keyboards را لمس کنید.
  • گزینه Add New Keyboard را انتخاب کنید تا لیست کیبوردهای قابل انتخاب نمایان شود.
  • در لیست ارائه شده گزینه Persian را انتخاب کنید تا کیبورد فارسی iOS 11 فعال شود.

به همین سادگی فعال سازی کیبورد فارسی iOS 11 به پایان می‌رسد. از این پس می‌توانید هر زمان که تمایل داشتید با استفاده از کیبورد پیش فرض و اصلی آیفون یا آیپدتان نسبت به تایپ فارسی وارد عمل شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فعال کردن کیبورد فارسی iOS 11 پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش های شرح داده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی آیفون 8

قاب و شاسی آیفون ایکس اس

قیمت گلس آیفون 11

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments