روش های بهینه سازی سایت برای موبایل

روش های بهینه سازی سایت برای موبایل

احتمالا شما این مقاله را با استفاده از گوشی های تلفن همراه می خوانید. اگر ساختار صفحه برای شما آزار دهنده است، یا نمی توانید محتوا را بخوبی بخوانید، مطمئنا به صفحه ی دیگری مراجعه می کنید.

روش های بهینه سازی سایت برای موبایل

اکنون خود را در طرف دیگر معادله قرار دهید و این را در نظر بگیرید اگر بهینه سازی سایت برای موبایل انجام نشده باشد، چند کاربر را از دست دهید.
در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم:

چرا سئو سایت برای گوشی های تلفن همراه ضروری است؟

روش های بهینه سازی سایت برای گوشی های تلفن همراه کدامند؟

نزدیک به 84 درصد مردم جهان از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند و این تعداد بسیار بیشتر از افرادی است که به لپ تاپ یا رایانه دسترسی دارند.

در واقع، بسیاری از مردم از تلفن های هوشمند به عنوان تنها رایانه خود استفاده می کنند و این تنها راه تعامل آنها با وب است. این اغلب تنها رایانه ای است که در اختیار آنهاست. در هر صورت، اکثر مردم گوشی های هوشمند خود را در هر کجایی با خود دارند .

با این وجود جای تعجب نیست!

ترافیک موبایل در سال های گذشته به طور چشمگیری از میزان جستجو با دسکتاپ پیشی گرفته است.

از نظر عملی، این اعداد به این معنی است که اگر طراحی وب سایت شما به گونه ای باشد که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد، ممکن است تعداد قابل توجهی از کاربران را از دست بدهید.  با وجود محتوای بسیار زیاد، مخاطبان بالقوه شما تجربه کاربری ضعیف را نمی پذیرند و در جای دیگری به دنبال انچه می خواهند می گردند.

با این وجود جای تعجب نیست!

چرا سئوی موبایل مهم است؟

مردم 70 درصد از زمان اینترنت خود را صرف گشت زنی با موبایل می کنند.

احتمال بازگشت 74 درصد از کاربران به سایتی که با موبایل سازگار است بیشتر می باشد.

67 درصد از کاربران از سایت هایی خرید می کنند که با موبایل سازگار هستند.

گوگل در هنگام رتبه بندی، سایت هایی را که با موبایل سازگار است را در اولویت قرار می دهد.

طراحی سایت ریسپانسیو به چه معناست؟

طراحی سایت ریسپانسیو به این معنی است که مهم نیست صفحه نمایش کاربر شما چه اندازه ای باشد، در واقع سایت به درستی برای تلفن همراه، تبلت، دسکتاپ و حتی ساعت هوشمند طراحی شده است.

هنگامی که یک وب سایت را مرور می کنید، انتظار این را دارید که با صفحه نمایش شما سازگار باشد. در صفحه نمایش های بزرگ عناصر باید تا یک اندازه بزرگ شوند.

همچنین زمانی که با موبایل محتوایی را می خوانید انتظار ندارید که محتوای سایت کوچک باشد که دیده نشود و غیر قابل خواندن باشد.

وب سایت هایی که این تعادل را برای کاربران خود فراهم می کنندف ویژگی ریسپانسیو یا واکنش گرا را در طراحی سایت خود در نظر گرفته اند.

6 روش بهینه سازی سایت برای گوشی های تلفن همراه

اکنون که از ضرورت سئوی موبایل مطلع شدید بهتر است روش های آن را بدانید.

1 – زمان بارگزاری سایت خود را بهبود بخشید.

زمانی که کاربران در جستجوی اطلاعات سایت شما هستند، تمایل دارند با سرعت بیشتری به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. اگر سایت شما این ویژگی را نداشته باشد، کاربران از صفحه شما خارج می شوند.

اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد زمان بارگزاری اطلاعات در سایت خود هستید،  ابزارgoogle pagespeed insights   می تواند به شما کمک کند. با این ابزار می توانید متوجه شوید که سایت شما در چه قسمت هایی سرعت خوبی دارد و کجا نیاز به بهبود سایت است.

2 – یکپارچه کردن طراحی واکنشگرا

از مهمترین روش های بهینه سازی سایت برای موبایل طراحی ریسپانسیو و یا واکنشگرا است. اگر از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید، اطمینان دارید که کاربر شما چه با موبایل یا تبلت وارد شود تجربه کاربری خوبی خواهد داشت.

2 – یکپارچه کردن طراحی واکنشگرا

3 – تمرکز روی تجربه کاربری

تجربه کاربری با طراحی واکنشگرا همراه است. اگر قصد دارید یک سئو موبایل موفق داشته باشید، باید روی تجربه کاربری تمرکز کنید.

طراحی باید مورد پسند کاربر باشد : زمانی که می خواهید سایت خود را برای تفن های همراه طراحی نمائید، باید پیمایش در سایت شما برای کاربر آسان باشد.

پیدا کردن راحت دکمه های CTA : زمانی که یک سایت سازگار با موبایل را طراحی می کنید مطمئن شوید که CTA های شما در صفحه برجسته هستند و به راحتی پیدا می شوند. فرقی نمی کند که این CTA ها یک عبارت باشند که مخاطب را به صفحه بعد راهنمایی می کنند یا شماره تماس باشد، باید اندازه کافی بزرگ باشد تا کاربر ببیند.

خوانا بودن فونت در دستگاههای کوچکتر : اگر کاربران سایت شما را با دستگاههای کوچکتر مرور می کنند باید فونت ها در این دستگاهها خوانا باشد. فرقی نمی کند فونت را پررنگ می کنید، برجسته می کنید و یا بزرگتر ولی باید برای کاربر خوانا باشد.

4 – مراقب پاپ آپ ها باشید.

اگر از پاپ آپ ها استفاده می کنید مراقب باشید زیرا استفاده از آن ها در دستگاههای تلفن همراه مشکل ساز می شود و امکان دارد جلوی دید کاربر را بگیرد.

ممکن است کاربران متوجه نشوند چطور باید از این پنجره بازشو خلاص شوند و مطمئنا سایت شما را ترک خواهند کرد.

اگر قصد دارید از پاپ آپ استفاده کنید، مراقب نحوه استفاده از آنها باشید. از آنها به مقدار کم و در قسمت هایی از صفحه تان استفاده کنید که پاپ آپ بیشترین اهمیت را دارد و اطلاعات مهم را نمی پوشاند. همچنین مطمئن شوید که راه آسانی برای خلاص شدن از پاپ آپ وجود دارد.

5 – استفاده از یک نوار منوی مرتب و با کاربری آسان

منوی سایت شما نقش مهمی در سایت و دسترسی کاربران دارد. اگر استفاده از منو پرچالش باشد، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.

سعی کنید از یک منوی سازگار با موبایل استفاده کنید.

یکی از رایج ترین منوی های سازگار با موبایل منوی همبرگری است. منوهای همبرگر به صورت سه خط در بالای صفحه ظاهر می شوند.

منوی همبرگر این امکان را برای شما فراهم می کند که مسیریابی خود را برای کاربران سازماندهی کنید.

6 – URL جداگانه برای موبایل ایجاد کنید.

البته این موضوع کاملا پیشنهاد نمی شود، در گذشته وقتی شرکت‌ها برای موبایل بهینه‌سازی می‌کردند، بسیاری از آنها URL تلفن همراه متفاوتی ایجاد می‌کردند. با یک URL جداگانه برای موبایل، یک سایت موازی برای کاربران موبایل ایجاد می کنید.

URL تلفن همراه معمولاً به صورت “m.website.com” یا “website.com/mobile” ظاهر می شود. وقتی کاربران از طریق URL تلفن همراه وارد سایت شما می شوند، نسخه ای از سایت شما را می بینند که برای دستگاه های تلفن همراه سازگار شده است. این سازگاری به کاربران اجازه می دهد تا از سایت شما تجربه بهتری داشته باشند.

از همین امروز بهینه سازی موبایل را شروع کنید.

سئوی موبایل بخشی جداناپذیر از رشد کسب و کار شماست. کاربرانی که از طریق تلفن همراه سایت شما را جستجو می کنند بیشترین مخاطبان شما هستند.

از همین امروز بهینه سازی موبایل را شروع کنید.

اگر نمی دانید که چطور سئو موبایل خود را انجام دهید تیم وب داران با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت واکنش گرا مشاور شما در زمینه سئو گوشی های تلفن همراه می باشد.

همین امروز با شماره ی 88804540 021 تماس حاصل فرمائید تا به شما یک استراتزی برای بهینه سازی تلفن همراه بدهیم.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments