راهنمای خرید گوشی شیائومی (مرداد ۱۴۰۰)

در بعضی کشورها شیائومی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی هوشمند است و در بعضی کشورها مردم حتی نام این برند را نشنیده‌اند! این دوگانگی در ایران هم وجود دارد؛ برای بعضی از ایرانی‌ها شیائومی برند محبوب است و بعضی حتی نام آن را درست تلفظ نمی‌کنند. برای همین این سوال برای خیلی‌ها بوجود می‌آید که شیائومی چیست؟ آیا گوشی‌های شیائومی ارزش خرید دارند؟ برای همین ما قرار است در این راهنمای خرید گوشی شیائومی هرآنچه درباره برند شیائومی بدانید را به شما می‌گوییم.

این راهنمای خرید شیائومی شامل بررسی سیستم‌عامل اختصاصی شیائومی، بررسی بهترین گوشی‌های شیائومی و زیربرندهای آن مانند ردمی و پوکو است. اگر می‌خواهید اطلاعات خودتان درباره گوشی شیائومی را کامل کنید و همه‌چیز را درباره این شرکت چینی بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

شیائومی کیست؟!

وقتی شیائومی را با سایر برندهای مطرح گوشی در دنیا مانند سامسونگ، اپل، سونی و … مقایسه کنید به‌سرعت متوجه یک نکته می‌شوید؛ جوان بودن این شرکت. شیائومی از سال 2010 کار خودش را در زمینه طراحی و ساخت گوشی‌ هوشمند شروع کرده است. برای همین شیائومی جوان‌ترین برند در فهرست 10 برند برتر گوشی در دنیاست! بنیان‌گذار شیائومی لی جون، با تیمی جوان و باتجربه و برنامه دقیق و هدفمند توانست در ابتدای راه میلیون‌ها دلار سرمایه اولیه جذب کند. با استفاده از این سرمایه انسانی و مالی بود که شیائومی توانست به‌سرعت پله‌های موفقیت را طی کند.

شیائومی در همان ماه‌های ابتدایی تاسیس، اولین محصول خود را معرفی کرد؛ MIUI یا همان پوسته اختصاصی اندروید برای گوشی‌های شیائومی. یک سال بعد از معرفی MIUI این شرکت اولین گوشی خودش را با نام Mi 1 به بازار عرضه کرد. می 1 موفقیت بسیار خوبی در بازار چین داشت و یکی از دلایل اصلی آن قیمت پایین (حدود 300 دلار) می 1 بود. البته این گوشی فقط در چین فروخته شد و در کشورهای دیگر هنوز خبری از گوشی شیائومی نبود.

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز چند گوشی، شیائومی وارد بازار جهانی شد. قیمت پایین و امکانات زیاد برگ برنده شیائومی در بازار جهانی بود و به‌سرعت نام شیائومی را بر سر زبان‌ها انداخت. در حال حاضر شیائومی یکی از مهم‌ترین برندهای گوشی هوشمند در چین و هند است. علاوه بر این دو کشور پرجمعیت شیائومی راه خودش را به بازار کشورهای دیگر ازجمله ایران نیز پیدا کرده است. در ادامه راهنمای خرید گوشی شیائومی، ویژگی‌های اصلی گوشی‌های شیائومی را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های شیائومی (خرداد ۱۴۰۰)

راهنمای خرید گوشی شیائومی

وجه تمایز شیائومی با برندهای دیگر

همان‌طور که اشاره کردیم شیائومی شرکت جوانی است که 10 سال بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد. بدون هیچ‌گونه افراط و تفریط باید بگویم کاری که شیائومی در این مدت کوتاه انجام داده است بسیار حیرت‌انگیز است! فروش بالای محصولات شیائومی و ساخت گوشی‌های باکیفیت در 10 سال و تبدیل شدن به یکی از برترین برندهای برتر گوشی هوشمند جهان باید رمز و رازی داشته باشد! در ادامه راهنمای خرید گوشی شیائومی می‌خواهیم 3 دلیل اصلی برای موفقیت شیائومی در بازار جهانی را مطرح کنیم. این 3 دلیل وجه تمایز شیائومی و گوشی‌های شیائومی با دیگر برندهای جهان است.

قیمت پایین محصولات

گوشی‌های هوشمند شیائومی حاشیه سود بسیار کمی دارند؛ یعنی سیاست فروش شیائومی اینگونه است که فروش بیشتر با سود کم را به فروش کم و سود زیاد ترجیح می‌دهد. این شرکت معمولا محصولات خود را تنها با کمی بیشتر از قیمت تمام شده محصول به‌فروش می‌رساند. این به شیائومی اجازه می‌دهد تا قیمت محصولات خود را در مقایسه با رقبا پایین‌تر بیاورد؛ گاهی تا 100 دلار و بیشتر!

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که شیائومی چرا و چگونه قادر به انجام چنین کاری است؟ پاسخ سوال چندان مرموز و پیچیده نیست! شیائومی برای کسب سود و درآمد تمرکز خود را به‌جای سخت‌افزار روی نرم‌افزار قرار داده است. در واقع شیائومی یک شرکت داده‌محور است که سخت‌ افزار هم می‌فروشد! درآمد اصلی شیائومی از جمع‌آوری داده‌های مشتریان و تبلیغات در بستر رابط اختصاصی MIUI است.

همین مورد است که به شیائومی اجازه می‌دهد قیمت محصولات خود را پایین نگه دارد زیرا سود عمده خود را از داده‌های شما بدست می‌آورد. این که سرنوشت داده‌های مشتریان شیائومی چه می‌شود هنوز مشخص نیست. با این حال اکثر مردم یا این موضوع را نمی‌دانند یا برای آنها جنبه داده‌کاوی شیائومی اهمیتی ندارد زیرا با خرید محصولات شیائومی پول بسیار زیادی را ذخیره می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین پرچم‌داران شیائومی 2021

در دسترس بودن طولانی مدت محصولات

یک ویژگی متمایز دیگر برای شیائومی در دسترس بودن گوشی‌ها حتی چندسال بعد از تولید است. شیائومی خط تولید محصولات خود را برای مدت طولانی فعال نگه می‌دارد برای همین محصولاتش برای مدت بیشتری در بازار موجود هستند. در حالی که شرکت‌های دیگر با معرفی محصولات جدید، تولید گوشی‌های قدیمی را متوقف می‌کنند. برای مقایسه می‌توان سیاست وان پلاس را بررسی کرد. این شرکت هرسال با معرفی گوشی جدید خود، تولید گوشی قدیمی را کاهش می‌دهد و با عرضه سری جدید تولید گوشی‌های قدیمی را کامل متوقف می‌کند.

این سیاست شیائومی برای برندهای زیرمجموعه آن هم صادق است. یعنی شما می‌توانید همین حالا نسل هشتم، نهم و دهم درمی نوت را همزمان در یک مغازه پیدا کنید. برندهای کمی اینگونه عمل می‌کنند؛ این ویژگی هم برای مشتریان خوب است و هم برای برند. یعنی مشتریان حق انتخاب بیشتری دارند و تولیدکننده می‌تواند بیشترین درآمد را از یک گوشی هوشمند داشته باشد.

راهنمای خرید گوشی شیائومی

تمرکز بر بازارهای نوظهور

به دلیل قیمت پایین گوشی‌های شیائومی، منطقی است که تمرکز این برند روی بازارهایی باشد که مشتریان آن بیشتر دنبال خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند. برای همین است که شیائومی در بازارهای چین و هند موفق‌تر است. در این کشورها شیائومی با فاصله زیاد بهترین تولیدکننده گوشی هوشمند است و رقبای قدرتمندی مانند اپل و سامسونگ را شکست داده است. این ویژگی شیائومی باعث شده است تا بازار کشورهای آسیایی مانند ایران را تسخیر کند و سود زیادی از این بازارهای نوظهور بدست آورد. درحالی که شرکت‌های دیگر یا این بازار را فراموش کردند یا مانند سامسونگ تازه (با سری M) وارد این بازارها شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

رابط کاربری اختصاصی شیائومی

در ادامه راهنمای خرید گوشی شیائومی می‌خواهیم رابط کاربری شیائومی را بررسی کنیم. این رابط کاربری برای خیلی‌ها دلیلی برای خریدن و برای بعضی‌ها دلیلی برای نخریدن گوشی‌های شیائومی است. MIUI پوسته اختصاصی شیائومی برای اندروید است. تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها از اندروید خام به‌عنوان سیستم‌عامل گوشی‌های خود استفاده می‌کنند؛ در عوض برندهای مختلف سعی می‌کنند با تغییر ظاهر و اضافه کردن ویژگی‌های مختلف، بهترین تجربه اندرویدی ممکن را برای کاربرانشان رقم بزنند. این در زمینه برندسازی هم به شرکت‌ها کمک می‌کند.

راهنمای خرید گوشی شیائومی

رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در بین تمام پوسته‌های اندروید، کمترین شباهت را به اندروید خام دارد و شاهد تغییرات زیادی است. همین موضوع باعث شده است بسیاری از کاربران در مواجه اول با این رابط کاربری تجربه خوشایندی نداشته باشند. دلیل اصلی این تغییرات این است که شیائومی بتواند در هر بخشی که می‌خواهد تبلیغات خودش را به نمایش درآورند. البته شاید دلیل تغییرات گسترده در MIUI و به‌ویژه حذف منوی برنامه‌ها، نزدیک شدن به ظاهر iOS بود. نکته‌ای که در ابتدای راه شیائومی توجه منتقدان را به خود جلب کرد. در حال حاضر رابط کاربری شیائومی به بلوغ رسیده است و شباهت بیشتری به اندروید دارد و تجربه مطلوبی برای کاربران فراهم می‌کند.

سری‌های مختلف گوشی‌های شیائومی

شیائومی سری‌های مختلفی از گوشی هوشمند دارد. هر کدام از این سری ویژگی‌های خاص خودش را دارد. ابتدا شیائومی تمرکز خود را روی ساخت گوشی‌های ارزان و میان‌رده گذاشته بود اما به مرور سری می، به سری پرچم‌دار و قدرتمند شیائومی تبدیل شد. به جز سری می، شیائومی 4 سری دیگر را برای بازار آماده کرده است؛ البته در این سرشماری گوشی‌های زیرمجموعه شیائومی یعنی ردمی، پوکو و بک‌شارک محاسبه نشده‌اند. پس راهنمای خرید خرید گوشی شیائومی را با بررسی سری‌های مختلف شیائومی و معرفی بهترین گوشی هر سری ادامه می‌دهیم.

سری می شیائومی

سری می شیائومی معرف‌ترین و بهترین گوشی‌‌های شیائومی را شامل می‌شود. هر سال شیائومی پرچم‌داران خود را با سری می معرفی می‌کند. پرچم‌دارانی که هرسال بهتر و بهتر می‌شوند و حالا یکی از بهترین‌ گوشی‌های بازار را در سری می پیدا خواهید کرد. سری می شیائومی در حال حاضر در 4 نسخه عرضه می‌شود. نسخه استاندارد، نسخه حرفه‌ای پرو، نسخه فوق حرفه‌ای اولترا و نسخه ارزان‌تر لایت. شیائومی همیشه بهترین سخت‌افزار و جدیدترین نوآوری‌های خود را با سری Mi معرفی می‌کند.

خرید گوشی‌های سری می برای آنهایی مناسب است که دنبال بهترین‌ها هستند؛ البته اگر نسخه لایت را کنار بگذاریم. در حال حاضر هر دو پرچم‌دار می 10 و می 11 در بازار موجود هستند و هر دو نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما اگر به دنبال بهترین تجربه ممکن از گوشی‌های شیائومی هستید باید گوشی می 11 اولترا را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آیا تبدیل گوشی 4G به 5G امکان‌پذیر است؟

Mi 11 Ultra؛ بهترین گوشی سری می

می 11 اولترا اوج هنر شیائومی در طراحی و ساخت گوشی هوشمند است. این گوشی با نمایشگر باکیفیت و دوربین‌های قدرتمند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! نمایشگر 6.81 اینچی می 11 اولترا نرخ نوسازی 120 هرتزی، تجربه بصری بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند. پردازنده اسنپدراگون 888 و 12 گیگابایت حافظه رم برای انجام سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها کافی است.

بهترین پرچمداران شیائومی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های می 11 اولترا دوربین قدرتمند آن است. ماژول دوربین می 11 اولترا میزبان 3 دوربین 48، 50 و 48 مگاپیکسلی است که ترکیب بسیار قدرتمندی را بوجود آورده است. وجود لنز تله‌فوتوی 48 مگاپیکسلی امکان زوم اپتیکال 5 و زوم دیجیتال 120 برابری را برای می 11 اولترا فراهم کرده است. اگر می‌خواهید یک تجربه ناب اندرویدی داشته باشید، این گوشی برای شما مناسب است؛ البته اگر با قیمت بالای آن مشکلی ندارید.

سری می نوت شیائومی؛ میان‌رده‌ای در قالب پرچم‌دار

در دنیای گوشی‌های سامسونگ، نام نوت همیشه یادآور پرچم‌داران قدرتمند سامسونگ است اما درباره گوشی‌های شیائومی قضیه متفاوت است. سری می نوت شیائومی درواقع میان‌رده اقتصادی شیائومی در قالب پرچم‌داران است. هدف شیائومی از ساخت این سری، ارائه تجربه کار با گوشی‌های رده‌بالا به کاربران بیشتر است. سری می نوت شیائومی تعداد گوشی کمتری نسبت به سری می دارد. برای همین گوشی‌های این سری در بیشتر بخش‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند.

ویژگی بارز سری می نوت نمایشگر خوب آن است. البته معمولا سری می نوت شیائومی در بخش دوربین هم قدرتمند ظاهر می‌شود. برای قدرت پردازشی این سری از تراشه‌های میان‌‌رده و قدرتمندی مانند اسنپدارگون 730 استفاده می‌شود. در مجموع این سری از گوشی‌های شیائومی جزو بهترین میان‌رده‌های این شرکت چینی است که با قیمتی مناسب، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Mi Note 10 Pro؛ بهترین گوشی سری می نوت شیائومی

در بین گوشی‌های سری می نوت شیائومی، هیچ گوشی مانند می نوت 10 پرو نتوانست نظر منتقدان و کاربران را به خودش جلب کند. این گوشی ظاهر زیبایی دارد و با یک نمایشگر امولد بزرگ و باکیفیت، بسیار چشم‌نواز است. نمایشگر می نوت 10 پرو 6.47 اینچ است و از قابلیت HDR10 و  Always on display پشتیبانی می‌کند. وظیفه پردازش اطلاعات در این گوشی برعهده اسنپدراگون 730G است که قدرت مطلوب و مصرب باتری پایینی دارد. می نوت 10 پرو در 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم دارد.

گوشی های شیائومی

اما بخش جذاب این گوشی دوربین پنج گانه آن است! می نوت 10 پرو یک ماژول قدرتمند دوربین را در دل خود جای داده است. این ماژول از یک لنز اصلی 108 مگاپیکسی تشکیل شده است. در کنار این لنز، دو لنز تله‌فوتوی 5 و 12 مگاپیکسلی برای بزرگنمایی اپتیکال، یک لنز اولترا واید 20 مگاپیکسلی برای عکاسی از مناظر و یک لنز 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو قرار دارد. اگر می‌خواهید یک میان رده باکیفیت با دوربین‌های قوی و نمایشگر زیبا داشته باشید، می نوت 10 پرو می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

سری می میکس و می مکس شیائومی

دو سری دیگر شیائومی که نام‌هایی نزدیک به هم و عملکردی کاملا متفاوت دارند Mi Max و Mi Mix هستند. البته سری می مکس دوسالی است که گوشی جدیدی به خود ندیده است. این سری به گوشی‌های با نمایشگر و باطری بزرگ معروف بود و از میان‌رده‌های شیائومی محسوب می‌شد. آخرین گوشی این خانواده می مکس 3 بود که در سال 2018 معرفی شد. با عرضه نسل جدید گوشی‌های تمام‌صفحه و بزرگ، عملا متمایز کردن یک سری از گوشی‌ها فقط بخاطر داشتن نمایشگر بزرگ کار چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسید. باید دید آینده این سری از گوشی‌های شیائومی چه خواهد شد.

اما داستان برای سری می میکس متفاوت است. این سری همیشه نماینده ایده‌های خلاقانه و بلندپروازانه شیائومی بوده است. گوشی‌های می میکس همیشه بهترین نمایشگر، بهترین طراحی و بهترین سخت‌افزار را در بین گوشی‌های شیائومی داشتند. آخرین عضو این خانواده یعنی Mi Mix Fold نیز از همین فرمول استفاده کرده است و با یک نمایشگر تاشوی بزرگ توانست توجه زیادی به خودش جلب کند. این گوشی رقیب مستقیم گوشی زد فولد 2 سامسونگ است.

بیشتر بخوانید: آیا گوشی‌های هوشمند به چندین دوربین نیاز دارند؟

Mi Mix Fold؛ زیبای تاشدنی شیائومی

همه با گوشی تاشدنی سامسونگ یعنی زد فولد 2 آشنا هستند اما تعداد کمتری هستند که گوشی تاشدنی جذاب شیائومی را بشناسند. شیائومی می میکس فولد، رقیب گوشی پرسروصدای سامسونگ است. این گوشی ساختاری مشابه با گوشی سامسونگ دارد؛ یعنی یک نمایشگر درونی بزرگ 8 اینچی که از وسط تا می‌شود و یک نمایشگر 6.5 اینچی بیرونی. کیفیت نمایشگرهای میکس فولد بسیار خوب است و یکی از بهترین‌های بازار برای تماشای فیلم و سریال است.

راهنمای خرید شیائومی

قدرت سخت‌افزاری می میکس فولد به لطف استفاده از پردازنده اسنپدراگون 888 بسیار بالاست و یک گزینه جذاب برای انجام بازی‌های ویدئویی است. مجموعه 3گانه دوربین میکس فولد با لنزهای 108، 8 و 13 مگاپیکسلی عمکلرد قابل قبولی دارد. از ویژگی‌های دیگر این گوشی می‌توان به بلندگوی استریو چهارگانه و شارژر سریع 67 وات اشاره کرد.

سری می A شیائومی

به آخرین سری گوشی‌ها شیائومی در راهنمای خرید گوشی شیائومی رسیدیم. یکی از بیشترین انتقاداتی که از گوشی‌های شیائومی می‌شود، مربوط به رابط کاربری MIUI آن است. رابط کاربری شیائومی یا شما را عاشق خود می‌کند یا بی‌زار! برای همین شیائومی تصمیم گرفت یک سری جدید از محصولات خود را با اندروید خام وارد بازار کند؛ سری می A. البته شیائومی این سری از گوشی‌های هوشمند خودش را مانند سری می مکس رها کرده است؛ از سال 2019 تا کنون گوشی جدیدی به این سری اضافه نشده است.

گوشی Mi A3 آخرین گوشی این خانواده است که به لطف اندروید خام وان در زمان عرضه، در حال حاضر از اندروید 11 پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های این خانواده در رده گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد. اگر سخت‌افزار شیائومی را دوست دارید ولی با نرم‌افزار و رابط کاربری آن میانه خوبی ندارید، به سراغ گوشی‌های سری می A بروید. بهترین گزینه نیز برای شما گوشی Mi A3 است. این گوشی یک نمایشگر باکیفیت سوپر امولد 6 اینچی دارد که با کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. وجود پردازنده اسنپدراگون 665 و 6 گیگابایت حافظه رم هم برای انجام بیشتر کارها و بازی‌ها کافی است.

خرید گوشی شیائومی

این گوشی از یک ماژول سه‌گانه 48+8+2 مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت مطلوبی دارد اما نباید توقع زیادی از آن داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان باطری 4030 میلی‌آمپری با شارژ سریع 18 وات و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر اشاره کرد.

برندهای زیرمجموعه شیائومی

تا اینجای راهنمای خرید گوشی شیائومی فقط سری‌های مختلف خود برند شیائومی را معرفی کردیم اما همانطور که می‌دانید شیائومی سری‌های دیگری نیز دارد که ساخت آنها به برندهای زیرمجموعه شیائومی سپرده شده است. در حال حاضر شائومی 3 زیرمجموعه دارد؛ ردمی، پوکو و بلک شارک. شیائومی به این 3 برند آزادی‌عمل کامل برای طراحی و ساخت گوشی‌های جدید را داده است و خود شیائومی سیاست‌های کلان را تعیین می‌کند. در ادامه راهنمای خرید شیائومی این برندها و بهترین گوشی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۲ پرو مکس

ردمی؛ شاخه پرفروش شیائومی

ردمی کار خود را به‌عنوان یک سری جدید و ارزان‌ قیمت گوشی شیائومی آغاز کرد. گوشی‌های هوشمند ردمی ارزان‌ترین راه برای تجربه محصولات شیائومی است و بهترین گزینه برای آنهایی است که دنبال خرید یک گوشی با سخت‌افزار مناسب و قیمت معقول هستند. در سال 2019 شیائومی سری گوشی‌های ردمی را به برندی جداگانه تبدیل کرد. این تغییر به ردمی اجازه داد تا با آزادی عمل بیشتر و امکانات بهتر، گوشی‌های جدید خود را روانه بازار کند.

برند ردمی را همه با گوشی‌های میان‌رده قدرتمند می‌شناسند اما در این برند به‌تازگی دست به ساخت گوشی‌هایی با مشخصات بالا و در حد پرچم‌داران زده است. برای مثال Redmi K40 Pro Plus مشخصاتی در حد و اندازه بهترین گوشی‌های بازار دارد؛ پردازنده اسنپدراگون 888 را قبل از این فقط در گوشی می 11 شیائومی می‌توانستید پیدا کنید.

Redmi Note 10 Pro؛ بهترین میان‌رده شیائومی

سری گوشی‌های ردمی نوت شیائومی جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند و کل بازار موبایل هستند. امکانات گسترده با قیمت پایین، ویژگی جذاب این گوشی‌های ردمی نوت است. در بین این گوشی‌ها ردمی نوت 10 پرو، گل سرسبد ردمی است. این گوشی با یک نمایشگر 6.67 اینچی امولد و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. دوربین چهارگانه ردمی نوت 10 پرو با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، یک گزینه‌ ایده‌آل برای عکاسی است.

بهترین گوشی ردمی

قلب تپنده این گوشی تراشه قدرتمند و کم‌مصرف اسنپدراگون 732G است که 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم، جای هیچ حرف و حدیثی را در زمینه عملکرد باقی نمی‌گذارد! گوشی‌های ردمی نوت همیشه عمر باتری بسیار خوبی داشتند؛ ردمی نوت 10 پرو هم با باتری بزرگ 5020 میلی‌آمپری و پردازنده کم‌مصرف خود، توانسته عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد. این گوشی برای آنهایی که دنبال یک بسته کامل و مقرون‌به‌صرفه هستند گزینه بسیار مناسبی است.

پوکو؛ جوان‌ترین برند شیائومی

در سال 2018 بود که شیائومی با معرفی گوشی پوکو F1، برند جدید خود را به بازار معرفی کرد. ویژگی اصلی این گوشی استفاده از پردازنده قدرتمند و مخصوص پرچم‌داران در یک گوشی 300 دلاری بود. همین موضوع و البته عملکرد خوب این گوشی باعث محبوبیت بالای این گوشی در سراسر جهان شد. تا مدت‌ها اف 1 تنها گوشی برند پوکو بود تا بالاخره شیائومی گوشی F2 Pro را روانه بازار کرد و در ادامه از گوشی‌های میان‌رده X3 و M3 رونمایی کرد. حالا برند پوکو یکی از محبوب‌ترین و بهترین برندهای بازار است که فروش بالایی هم دارد.

پوکو X3 Pro؛ میان‌رده قدرتمند

پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی است که نسخه قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر ایکس 3 است. این گوشی با سخت‌افزار خوب و قیمت مناسب می‌تواند یک گزینه عالی برای گوشی‌های میان رده باشد. کیفیت مثال زدنی ایکس 3 پرو باعث شده است این گوشی ارزش خرید بسیار بالایی داشته باشد. نمایشگر باکیفیت، پردازنده قدرتمند و دوربین‌های این گوشی عملکرد مطلوبی دارند.

بهترین گوشی پوکو زیر 10 میلیون تومان بازار

پردازنده اسنپدراگون 860 پوکو ایکس 3 پرو از پس انجام تمام کارها برمی‌آید. نمایشگر 6.67 این گوشی نیز به اندازه کافی خوب و روشن است و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بهره می‌برد. دوربین‌های چهارگانه 48، 8 2 و 2 مگاپیکسلی پوکو ایکس 3 پرو هم از کیفیت مطلوبی برخوردارند و روی شما را زمین نمی‌زنند! در نهایت اگر به دنبال یک گوشی ارزان برای بازی، وب‌گردی و تماشای فیلم و سریال هستید، این گوشی برای شماست.

بلک شارک؛ متخصص بازی در شیائومی

بلک شارک روی کاغذ یک برند جداگانه و زیرمجموعه شیائومی است اما به اندازه ردمی و پوکو مستقل به‌نظر نمی‌رسد. به‌هرحال وظیفه برند بلک شارک طراحی، توسعه و ساخت گوشی‌های مخصوص بازی است. خیلی‌های گوشی‌های قدرتمند میان‌رده شیائومی را برای بازی کردن خریداری می‌کنند برای همین شیائومی دست‌به‌کار شد و برند بلک شارک را تاسیس کرد تا گوشی‌های مخصوص بازی ولی با قیمت مناسب را روانه بازار کند؛ همان چیزی که همه از شیائومی انتظار دارند.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

گوشی‌های بلک شارک 3 ویژگی کلیدی و اساسی دارند. نمایشگرهای باکیفیت با نرخ نوسازی بالا، پردازنده‌های بسیار قدرتمند با حافظه رم بالا و درنهایت باتری بزرگ با شارژدهی بالا. این 3 ویژگی برای آنهایی که گوشی موبایل را برای بازی کردن خریداری می‌کنند بسیار مهم و حیاتی است. پس اگر یک گوشی قدرتمند می‌خواهید به این برند سر بزنید اما اگر دوربین خوب یا طراحی ظریف برای شما مهم است خیلی روی گوشی‌های بلک شارک حساب نکنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی گیمینگ 2021

بلک شارک 4؛ بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

ویژگی اصلی این گوشی، جدای از سخت‌افزار و نمایشگر باکیفیت، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. همین مورد باعث شده است تا بلک شارک 4 فروش بسیار خوبی داشته باشد و یکی از گزینه‌های اصلی گیمرهای دنیای موبایل باشد. نرم‌افزار و سخت‌افزار بلک شارک 4 کاملا برای گیمینگ بهینه شده است و یک تجربه روان بازی را برای کاربر رقم می‌زند.

بلک شارک 4 از پردازنده اسنپدراگون 870 5G به همراه 12 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که برای اجرای بازی‌های روز با تنظیمات بالای گرافیکی مناسب است. در کنار سخت‌افزار قوی این گوش نمایشگر بسیار باکیفیتی نیز دارد؛ یک نمایشگر سوپر آمولد با نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و حداکثر روشنایی 1300 نیت. این تنظیمات یکی از بهترین و روان‌ترین تجربه‌های بازی روی موبایل را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای کاهش هزینه‌ها دوربین‌های این گوشی به اندازه قسمت‌های دیگر پیشرفت نکرده است اما کماکان کیفیت مطلوبی دارد. نسخه حرفه‌ای این گوشی یعنی بلک شارک 4 پرو با پردازنده اسنپدراگون 888 نیز در بازار موجود است که قیمت بالاتری دارد.

اطلاعات تکمیلی درباره شیائومی

تا اینجا تمام سری‌های مختلف و زیربرندهای شیائومی را بررسی کردیم. در ادامه راهنمای خرید شیائومی می‌خواهیم آخرین نکاتی را به شما بگوییم که اطلاعات شما درباره گوشی شیائومی را کامل می‌کند. در نهایت‌ هم سوالات پرتکرار درباره گوشی شیائومی را پاسخ می‌دهیم.

Mi Account

از آنجایی که اکوسیستم شیائومی هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، شیائومی تصمیم گرفت با معرفی “حساب می”، محصولات مختلف خود را به هم متصل کند و یکپارچگی اکوسیستم خود را بیشتر کند. این اکانت دقیقا مشابه اکانت گوگل و اپل آیدی است و با آن تمام محصولات شیائومی مانند ساعت، تلوزیون، گوشی و … به هم متصل می‌شوند.

ساخت اکانت شیائومی رایگان است و استفاده از آن می‌تواند تجربه کاربری از محصولات شیائومی برای شما را بهتر کند. اما باید بدانید که مانند گوگل، شیائومی از داده‌هایی که از اکانت شما بدست می‌آید کسب درآمد می‌کند. اگر با این مورد مشکل دارید می‌توانید از Mi Account استفاده نکنید.

عمر محصولات و خدمات پس‌ازفروش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی خوب، عمر بالای آن است. نکته‌ای که در ابتدای حضور شیائومی در بازار، به‌عنوان نقطه ضعفش شناخته شد. تجربه کم شیائومی در ساخت گوشی در محصولات اولیه این شرکت باعث شده بود عمر محصولات این برند پایین‌تر از رقبا باشد. اما با گذشت زمان و بهبود فرآیند ساخت، محصولات شیائومی کیفیت ساخت بهتری پیدا کردند. در حال حاضر محصولات شیائومی و برندهای زیرمجموعه آن کیفیت ساخت بالایی دارند و سال‌ها قابل استفاده خواهند بود.

سوالات متداول راهنمای خرید گوشی شیائومی

آیا گوشی‌های شیائومی به سرویس‌های گوگل دسترسی دارند؟

بله؛ تمام نسخه‌هایی که با رم گلوبال یا جهانی شیائومی عرضه می‌شوند به تمام سرویس‌های گوگل دسترسی کامل دارند. این یک مزیت عمده برای شیائومی دربرابر رقیب مستقیمش هواوی است.

آیا می‌توان تبلیغات درون برنامه‌ای شیائومی را حذف کرد؟

جواب هم مثبت است و هم منفی. شیائومی گزینه‌ای برای محدود کردن یا حذف کامل تبلیغات از بخش‌های مختلف رابط کاربری شیائومی وجود دارد. اما با همین روش هم نمی‌توان تمام تبلیغ‌ها را از MIUI حذف کرد.

آیا خرید گوشی شیائومی بدون رابط کاربری MIUI امکان‌پذیر است؟

بله؛ با خرید گوشی Mi A3 می‌توانید تجربه کار با اندروید خالص را داشته باشید. البته به‌جز این گوشی، تمام گوشی‌های شیائومی با رابط کاربری MIUI به بازار عرضه می‌شود.

پایان راهنمای خرید گوشی شیائومی

شیائومی از آن دسته برندهایی است که تعداد بالای گوشی‌های هوشمندش می‌تواند آدم را سردرگم کند! شیائومی با سری‌های مختلف و برندهای زیرمجموعه خود بخش زیادی از بازار جهان و ایران را تصاحب کرده است. همین تنوع بالای محصولات باعث شده است انتخاب بین گوشی‌های شیائومی کار سختی باشد. برای همین ما راهنمای خرید گوشی شیائومی را نگارش کردیم تا در این زمین کمک حال شما باشد. در این راهنما تمام سری‌های مختلف گوشی شیائومی را معرفی کردیم و تمام نکاتی که قبل و بعد از خرید گوشی شیائومی باید بدانید را گفتیم. نظر شما درباره گوشی‌های شیائومی چیست؟ آیا این گوشی‌ها ارزش خرید دارند؟

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments