جراحی لیپوماتیک و راز تکنولوژی تخلیه چربی

جراحی لیپوماتیک و راز تکنولوژی تخلیه چربی

اگر شما هم از اندام نامتناسب خود رنج میبرید با راز جراحی همراه شده و مقاله عمل لیپوماتیک و راز تخلیه تکنولوژی تخلیه چربی را تا پایان مطالعه کنید. امروزه در قیاس با گذشته ، سبک زندگی افراد از همه جهات دچار تغییراتی شده و این تغییرات حتی نحوه تغذیه آن ها را نیز تحت الشعاع قرار داده است. از زمانی که فست فودها در برنامه غذایی روزانه نقش پر رنگی را پیدا کرده اند ، تعداد افراد درگیر چربی های موضعی نیز افزایش یافته است. البته سبک زندگی آنلاین و کم تحرک نیز در این امر کم تأثیر نبوده است.

در هر حال پس از وقوع چنین پدیده ناخوشایندی ، زنان و مردان برای از بین بردن چربی های بدن و دست یافتن به اندامی زیبا ، راه های مختلفی را امتحان می کنند که لیپوماتیک یکی از آن ها می باشد.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک در حقیقت پروسه پیکرتراشی است که طی آن چربی های اضافه از یک ناحیه خارج شده و جهت فرم دهی ، به سایر قسمت های بدن منتقل می شود. یعنی یک تیر و دو نشان!

شخص علاوه بر این که از سلول های چربی تجمع یافته در یک قسمت از بدن خلاص می شود ، با انتقال چربی به نقاط دیگر ، به اندامی زیبا و خوش فرم دست می یابد.  این مورد ، ویژگی برتر لیپوماتیک در مقایسه با دیگر فرایند های ساکشن چربی مانند لیپولیز می باشد. در لیپولیز سلول های چربی به عبارتی آب می شوند و برای فرم و حجم دهی قابل استفاده نمی باشند.

نحوه تخلیه چربی در پروسه لیپوماتیک

عموماً جراحان به منظور برداشت چربی و تزریق چربی به ناحیه دیگر لیپوماتیک را انجام می دهند و به اصطلاح هدف اصلی آن ها کاهش وزن نمی باشد ؛ بلکه در وهله اول مقصود آنان ، پیکرتراشی است.

حال برای شروع فرایند ، متخصص ، محل مورد نظر را ضدعفونی کرده و بی حسی را در آن ناحیه اعمال می نماید. سپس برش هایی را به منظور ورود کانولا به زیر پوست  ایجاد می کند. با تکان دادن کانولا ، سلول های چربی وارد لوله شده و توسط دستگاه ساکشن ، از کانولا خارج می شوند. جهت تزریق چربی به نقاط دیگر بدن مانند باسن ، سلول های چربی باشد تصفیه و پاکسازی شوند.

پیکرتراشی برای چربی های موضعی قسمت هایی از بدن ، همچون نواحی شکمی ، کمر ، ران ها ، غبغب و بازوها که در برابر رژیم ها غذایی و تمرینات ورزشی مقاوم بوده یا برای جواب دهی به مدت زیادی نیاز دارند ، یک پروسه بسیار کارآمد تلقی می شود.

تکنولوژی تخلیه چربی

جهت ساکشن سلول های چربی به روش لیپوماتیک ، جراحان از 3 تکنیک بهره می گیرند.

لاغری موضعی به روش پال (Power-assisted liposculpture (PAL)) : در این تکنیک ، با استفاده از یک کانولای لرزشی ، سلول های چربی بهتر و سریع تر شکسته می شوند و در نتیجه تخلیه آن ها با سهولت بیشتری انجام می پذیرد.

پیکرتراشی به کمک امواج اولتراسوند (Ultrasound-assisted liposculpture (UAL)) : در این متد ، با انتشار امواج فراصوت از هندپیس مخصوص و انرژی های حاصل از آن ها ، سلول های چربی ، آب می شوند. طی این روش ، می توان چربی بیشتری را از بدن خارج کرد اما متعاقباً انجام پروسه زمان زیادی می برد.

لاغری به کمک لیزر (Laser-assisted liposculpture) :  امواج کم توان اشعه های لیزر ، سلول های چربی را به ذرات بسیار ریز مبدل می سازند تا ساکشن آن ها راحت تر انجام شود. پروسه پیکرتراشی به کمک تکنولوژی لیزر نیز زمان بر می باشد.

کدام یک از تکنولوژی های نامبرده ، نسبت به سایر آن ها برتری دارد؟

مطلوب ترین و مناسب ترین تکنیک ساکشن چربی برای هر فرد ، با توجه به چند فاکتور انتخاب می شود. محل مورد نظر برای تخلیه چربی و میزان چربی مورد نیاز جهت ساکشن ، عواملی هستند که در انتخاب متد مناسب دخیل می باشند. جراح مربوطه ، تنها کسی است که می تواند با اتکا به دانش و تجربه خود و با توجه به شرایط شما ، بهترین تکنولوژی را برایتان برگزیند. بنابراین نمی توان گفت که یکی از روش ها نسبت به بقیه آن ها برتری مطلق دارد.

آیا شما کاندیدای ایده آلی برای لیپوماتیک هستید؟

پروسه پیکرتراشی برای کسانی که پوست آن ها خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالایی دارد ، نتیجه بسیار رضایت بخشی را حاصل می کند. همچنین ، این عمل هرچه در سنین پایین تر انجام پذیرد ، ثمره آن دلنشین تر خواهد بود.

یک کاندیدای ایده آل برای لیپوماتیک ، وزن مناسبی داشته و BMI  یا همان شاخص توده بدنی اش ، کمتر از 30 می باشد. بنابراین افرادی که به چاقی مفرط دچار هستند ، در ابتدا بایستی به یک وزن مطلوب دست یابند.

نتیجه بدست آمده از لیپوماتیک

اگر یادتان باشد در ابتدای مطالب گفتیم ، لیپوماتیک عموماً به قصد تغییر استایل و فرم اندام انجام می شود. از این رو این پروسه مانع از افزایش وزن نشده و پس از انجام آن ، پدیدار شدن چربی های موضعی همچنان امری محتمل است. اما با رعایت یک سری نکات می توانید تا هر زمانی که بخواهید از نتیجه حاصل شده نهایت لذت را ببرید.

توصیه می شود جهت حفظ اندام جدید خود پس از لیپوماتیک ، رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید و تا حد امکان مصرف غذاهای چرب و پرکالری را به حداقل برسانید. همچنین لازم است که سبک زندگی کم تحرک را کنار گذاشته و روزانه تمرینات ورزشی انجام دهید. حداقل کاری که به عنوان ورزش می توانید به آن بپردازید ، این است که هر روز به مدت 30 دقیقه پیاده روی کنید. این عمل از تجمع چربی های اضافی در قسمت های مختلف بدن جلوگیری می کند. پیشنهاد می شود مصرف نوشیدنی های الکلی را نیز کاهش دهید ؛ زیرا می تواند در بد فرم شدن اندام و تضعیف پوست ، عضلات و ماهیچه ها نقش بسزایی داشته باشد.

اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید یا با پزشکان و جراحان متخصص در حیطه پیکرتراشی آشنا شوید ، ما سایت راز جراحی را به شما پیشنهاد می کنیم ؛ زیرا هر آنچه که بخواهید را می توانید جست و جو نمایید.

راز جراحی در کنار سایت های برترین های و نی نی سایت و نی نی بان شما را در اطلاع رسانی پزشکی یاری میکنند.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments