آموزش تنظیم قوانین “مزاحم نشوید” در اندروید نسخه ۶.۰

تنظیم قوانین "مزاحم نشوید" در اندروید

گوگل در اندروید 5.0، Do Not Disturb یا همان “مزاحم نشوید” را معرفی کرد؛ قابلیتی که به شما امکان بی‌صدا کردن تمام اعلان (نوتیفیکیشن)ها در بازه زمانی مشخصی را میداد. این قابلیت در زمان اندروید 5.0، Interruptions نام داشت و حال با اندروید 6.0 نامش به Do Not Disturb تغییر کرده و حال امکان تنظیم قوانین نیز دارد. با این قوانین میتوان چند سناریو تعیین کرد که در این مواقع حالت Do Not Disturb فعال شود. این قوانین می‌توانند بر پایه زمان، یا یک رویداد در تقویم دستگاه اندرویدی شما باشند. قابلیتی بسیار ساده، اما در عین حال پر کاربرد. در ادامه نحوه تنظیم قوانین “مزاحم نشوید” در اندروید 6.0 را آموزش خواهیم داد.با موبایل کمک همراه باشید.

برای ساخت یک قانون Do Not Disturb، به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود رفته و در بخش Sound & Notifications وارد Do not disturb شوید. در صفحه مربوط به Do not disturb، قوانین خودکار (Automatic rules) را لمس کنید. در پنجره‌ای که باز میشود میتوانید چند قانون از پیش تنظیم شده را مشاهده کنید. این قوانین پیش تنظیم شده به شما امکان انتخاب آخر هفته‌ها و یا رویدادی در تقویم اندروید را می‌دهند و در صورتی که “رویداد” را انتخاب کنید، دستگاه از شما می‌خواهد که این رویداد را در تقویم انتخاب کنید.
اگر این قوانین از پیش تنظیم شده آنچه می‌خواهید نیستند، می‌توانید قوانین خود را بسازید. برای این کار Add Rule را انتخاب کنید. نام آن را انتخاب، و شرایط فعال شدن آن را نیز مشخص کنید (بر اساس زمان و تاریخ، یا رویداد).

بیشتر بخوانید: تعمیر تلفن همراه

لطفا مزاحم نشوید android dndلطفا مزاحم نشوید android dnd

برای قوانین بر پایه رویداد، میتوانید مشخص کنید که رویدادهای کدام تقویم باید Do not disturb را فعال کنند. اما به شما امکان انتخاب یک رویداد مشخص از تقویم را نمی‌دهد که ناامید کننده است. اما قوانین بر پایه زمان به شما امکان انتخاب هر روز، و بازه زمانی‌ای را برای فعال شدن Do not disturb می‌دهند. پس از ساخت این قوانین می‌توانید از زبانه بالای صفحه آن‌ها را خاموش، روشن، و یا حذف کنید.

لطفا مزاحم نشوید android dndلطفا مزاحم نشوید android dnd

قوانین Do not disturb یا همان “مزاحم نشوید” در اندروید با وجود مفید بودن، قطعا در صورت داشتن انعطاف بیشتر و در اختیار گذاشتن امکانات بیشتر بسیار بهتر می‌شدند.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعات موبایل

قیمت گلس آیفون X

قیمت تاچ ال سی دی A51

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (1)

guest
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
نسرین تهرانی
نسرین تهرانی
2 سال گذشته

چگونه برنامه مزاحم نشوید را پاک کنم؟