تجربه سفر و زندگی در کانادا

تجربه سفر و زندگی در کانادا

کانادا با این که از نظر وسعت، دومین کشور پهناور جهان است اما حدود 38 میلیون جمعیت دارد. نرخ پایین زاد و ولد و افزایش میانگین سنی این کشور که رو به پیری است، سبب شده کانادا تشنه‌ی جمعیت جوان و فعال باشد؛ و این عطش جز با پذیرش مهاجران جدید سیراب نمی‌شود. به همین دلیل است که زندگی در کانادا برای مهاجران، گزینه‌ای معقول و مناسب است. یعنی هم دولت کانادا هر ساله جمعیت زیادی را به عنوان مهاجران جدید جهت زندگی در کانادا می‌پذیرد و هم خود مهاجران، می‌توانند از مزایای فراوان زندگی در کانادا بهره‌مند شوند.

آخرین سرشماریِ ملی نفوس کانادا (که در سال 2016 انجام شده) نشان می‌دهد که تقریبا 22 درصد از جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند. اما شاید ندانید مبدا این مهاجران که کشور خود را ترک کرده و برای زندگی در کانادا راهی این کشور شده‌اند کدام مناطق جهان بوده است. همان سرشماری نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از مهاجران کانادا، زادگاه و خاستگاه‌شان آسیا و خاورمیانه است، حدود 16 درصد اصالتاً اروپایی هستند، و نزدیک به 10 درصد از مهاجران کانادا نیز از آفریقا و آمریکا راهی این کشور شده‌اند.

 

شهرهای مناسب برای زندگی در کانادا

برای زندگی در کانادا بد نیست بدانید که حدود یک سوم کل جمعیت این کشور فقط در سه کلانشهر سکنی دارند: تورنتو، ونکوور، مونترال. این سه شهر برای زندگی در کانادا ایده‌آل هستند زیرا کلانشهرهایی بسیار مدرن، پیشرفته و از نظر فرهنگی متنوع‌اند، مراکز اداری و تجاری بسیار فعال و پررونقی دارند، حومه‌های زیبا و وسیعی دارند، صنایع بسیار گسترده و متنوعی در آن‌ها فعالیت می‌کنند، و فرصت‌های شغلی جذاب و بی‌نظیری در آن‌ها وجود دارد. همه‌ی این‌ها باعث جذابیت فوق‌العاده زندگی در کانادا شده است و شاید به همین علت باشد که اکثر مهاجران ترجیح می‌دهند برای زندگی در کانادا به یکی از همین سه شهر مهاجرت کنند.

البته زندگی در کانادا محدودی به همین سه شهر نیست. اتاوا پایتخت کانادا، کلگری، ادمونتون، کبک، وینِپگ، لندن و همیلتون هم شهرهایی عالی برای زندگی در کانادا محسوب می‌شوند. اتفاقا سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا در سال‌های اخیر این بوده است که تمرکز مهاجران را از شهرهای اصلی کم کرده و مهاجران را ترغیب به زندگی در سایر شهرها کند.

جذابیت‌های زندگی در کانادا

زندگی در کانادا از جنبه‌های دیگری نیز جذاب به نظر می‌رسد. مثلا جالب است بدانید که مردم کانادا بسیار مودب، آرام، خونسرد و معتدل هستند، با آغوش باز از مهاجرانی که برای زندگی در کانادا مهاجرت کرده‌اند استقبال می‌نمایند، بسیار منظم‌اند و به حقوق یکدیگر احترام فراوانی می‌گذارند. یک جنبه‌ی جذاب دیگر زندگی در کانادا که بویژه برای زنان اهمیت دارد، نقش و جایگاه زنان در این کشور است.

اگرچه نمی‌توان ادعا کرد که در این کشور، مردان و زنان از حقوق کاملاً یکسانی برخوردارند (و البته در مورد هیچ کشور دیگری نمی‌توان چنین ادعایی کرد)، اما جدای از برابری‌های قانونی زنان و مردان در عرصه‌های مختلف باید گفت کسانی که تجربه زندگی در کانادا دارند می‌دانند که واقعا در شهرهای بزرگ این کشور تبعیض جنسیتی معنایی ندارد. در حال حاضر در کانادا حدود 55% از کل پزشکان و دندانپزشکان خانم هستند و 60 درصد از کل دانشجویان این کشور را دختران و زنان تشکیل می‌دهند. این میزان احترام به حقوق زنان بویژه برای کسانی که از کشورهای جهان سوم به سودای زندگی در کانادا راهی این کشور می‌شوند بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

ویزای مولتی کانادا و امکان بازدید از این کشور

بسیاری از افراد، به دنبال مهاجرت نیستند و فقط شیفته‌ی گشت و گذار و کسب تجربه‌های جدید از طریق گردشگری در کشوری چون کانادا هستند. ویزای مولتی کانادا دقیقاً برای همین دسته از افراد طراحی شده است. ویزای مولتی کانادا (یا به طور کامل، ویزای مولتیپل کانادا) یک ویزای توریستی بلندمدت است که برای متقاضیان مسافرت به کانادا صادر می‌شود. دارنده‌ی ویزای مولتی کانادا می‌تواند بدون محدودیت از نظر تعداد دفعات ورود و خروج، به کانادا سفر کند. یکی از اصلی‌ترین محاسن ویزای مولتی کانادا اعتبار بلندمدت آن است.

این ویزا در حالت عادی 10 سال اعتبار دارد اما از آن‌جا که پاسپورت کشورمان فقط 5 سال اعتبار دارد، ویزای مولتی کانادا از این نظر برای ایرانی‌ها پنج سال معتبر خواهد بود. یعنی ایرانیانِ دارنده‌ی ویزای مولتی کانادا می‌توانند به مدت پنج سال بدون محدودیتِ خاصی به کانادا سفر کنند.

اصلی‌ترین محدودیت ویزای مولتی کانادا آن است که فرد، 6 ماه پس از ورود به کانادا باید حداقل به مدت یک روز خاک این کشور را ترک کند، یعنی باید هر 6 ماه یک‌بار، مهر خروج بر پاسپورتش بخورد و بعد دوباره وارد این کشور شود.

ویزای مولتی کانادا اگرچه طبق تعریف اداره مهاجرت این کشور ویزایی توریستی است و امکان کار یا زندگی در کانادا با این ویزا وجود ندارد، اما اکثر افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در کانادا را دارند معمولا با ویزای مولتی کانادا به این کشور سفر می‌کنند و از فرصت طولانی حضور خود در این کشور، برای ارزیابی شرایط کسب و کار، آموزش و زندگی در کانادا استفاده می‌نمایند تا بهتر بتوانند در مورد زندگی در کانادا تصمیم‌گیری نمایند.

 

شرایط دریافت ویزای مولتی کانادا

دریافت ویزای مولتی کانادا شرایط چندان سخت و پیچیده‌ای ندارد، فقط کافی است مسئول صدور ویزای مولتی کانادا را قانع کنید که:

  • پس از پایان اعتبار ویزای خود این کشور را ترک می‌کنید و قصد زندگی در کانادا به صورت غیرقانونی را ندارید.
  • پول کافی برای پوشش هزینه‌های خود و خانواده‌تان در زمان سفر به کانادا را دارید.
  • تابع قانون هستید.
  • بدون اجازه دولت کانادا قصد کار یا تحصیل در این کشور را ندارید.
  • سابقه‌ی فعالیت‌های مجرمانه و کیفری ندارید.
  • حضورتان با ویزای مولتی کانادا در این کشور، امنیت کانادا را به خطر نمی‌اندازد.
  • از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل هستید (و برای اثبات این سلامت، حاضرید آزمایش پزشکی بدهید)

 

مدارک لازم برای درخواست ویزای مولتی کانادا

اصلی‌ترین مدارکی که برای درخواست ویزای مولتی نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • اصل گذرنامه (پاسپورت)
  • اصل و ترجمه‌ی رسمی شناسنامه
  • عکس پرسنلی
  • اصل و ترجمه‌ی مدارک شغلی (فیش حقوقی، قراردادها، سابقه بیمه،…)
  • پرینت گردش حساب بانکی (به زبان انگلیسی یا فرانسوی)
  • دعوتنامه از یک شهروند یا مقیم دائم کانادا (این گزینه، الزامی نیست، اما سابقه نشان داده در صورتِ داشتن دعوتنامه، ویزای مولتی کانادا راحت‌تر صادر می‌شود. در صورت نداشتن دعوتنامه نیز بهتر است متقاضی سابقه‌ی اخذ ویزای شینگن را داشته باشد)
  • گواهی عدم سوءپیشینه

 

روش‌های درخواست ویزای مولتی کانادا

درخواست و دریافت ویزای مولتی کانادا به دو روش امکان‌پذیر است:

  • مراجعه حضوری به سفارت کانادا جهت تحویل مدارک، انجام تست‌های مربوطه و ثبت درخواست (کشور کانادا در ایران سفارت‌خانه ندارد و بنابراین متقاضیان ویزای مولتی کانادا باید به یکی از کشورهای همجوار، مانند ترکیه یا امارات مراجعه نمایند)
  • عقد قرارداد با یک موسسه یا وکیل مهاجرتی معتبر جهت دریافت ویزای مولتی کانادا و تحویل این ویزا به شما. این گزینه علی‌رغم این‌که هزینه‌ی بیشتری دارد و در واقع، حق‌الزحمه‌ی وکیل مهاجرتی نیز به هزینه‌های شما افزوده می‌شود، اما از آن‌جا که یک وکیل مهاجرتی خوب و باتجربه، بارها این مسیر را پیموده است و با کلیه امور مربوط به سفارت و انواع ویزاها و مراحل مختلف اخذ ویزای مولتی کانادا و سایر ویزاهای این کشور آشنایی دارد، گزینه‌ی بهتری است و می‌تواند به طرز چشمگیری زمان صدور ویزای مولتی کانادا را جلو بیندازد و زحمت شما برای انجام مراحل مختلف درخواست ویزای مولتی کانادا (از آماده‌سازی مدارک گرفته تا تحویل نهایی پاسپورت و ویزا) را کم نماید.

 

چه نیازی به استفاده از وکیل مهاجرتی داریم؟

وکیل مهاجرتی بیش از هر چیز می‌تواند برای کسانی که قصد مهاجرت و زندگی در کانادا را دارند اهمیت داشته باشد. یعنی اگرچه متقاضیان ویزای مولتی کانادا نیز در صورت بهره‌مندی از خدمات وکیل مهاجرتی می‌توانند راحت‌تر و سریع‌تر به مقصود خود که همانا اخذ ویزای مولتی کانادا است برسند، اما نقش اصلی وکیل مهاجرتی همان‌طور که از نامش پیداست برای کسانی اهمیت می‌یابد که می‌خواند مهاجرت کنند.

در مقایسه با ویزای مولتی کانادا باید گفت که فرایند مهاجرت به کانادا پیچیده است و عدم آگاهی از قوانین و شرایط مهاجرت، می‌تواند پرونده‌ی متقاضی را بسیار زمان‌گیر کند و حتا ممکن است باعث شود درخواست متقاضی برای مهاجرت و زندگی در کانادا به کلی رد شود.

معمولا کسانی که در فرایندی که مهاجرت نامیده می‌شود و از ثبت درخواست شروع شده و با اخذ اقامت دائم کانادا به اتمام می‌رسد از وکیل مهاجرتی استفاده کرده‌اند تجربه‌ی بسیار راحت‌تری را پشت سر گذاشته‌اند زیرا وکیل مهاجرتی با علم به تمام جنبه‌های حقوقی و قانونی مهاجرت، می‌تواند به بهترین نحو، مدارک متقاضی را سر و سامان دهد، پرونده‌ی درخواست او را پیگیری نماید، و تا زمان اخذ اقامت دائم و شروع زندگی در کانادا با او همراه باشد.

 

وکیل مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی‌نگر

مطلبی که مطالعه فرمودید توسط وکیل مهاجرتی موسسه رهپویان مهاجر آتی‌نگر تهیه شده است. امیدواریم چه قصد زندگی در کانادا را دارید و چه فقط می‌خواهید با ویزای مولتی کانادا به طور موقت از این کشور بازدید کنید، با علم و آگاهی از شرایط و مدارک مورد نیاز اقدام نمایید. وکیل مهاجرتی رهپویان مهاجر ضمن آرزوی موفقیت برای شما، آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما در دفاتر این موسسه در سراسر کشور هست:

راه‌های ارتباط با وکیل مهاجرتی رهپویان مهاجر:

دفتر مرکزی: شیراز- معالی‌آباد- ابتدای خیابان بهاران- مجتمع اداری آرین- طبقه سوم – واحد 4

تلفن‌های تماس: 07136383246– 07136383392– 09120973437 –09120973427- 09122189355

دفتر تهران: تهران- خیابان فرشته- خیابان بیدار- نبش کوچه مریم غربی- پلاک 1/2 – واحد 4

تلفن‌های تماس: 02122055621- 09120973437

دفتر مشهد: مشهد- خیابان امام رضا- بین امام رضا ۳۶ و ۳۸- پلاک ۸۷۲

تلفن تماس: ٠۵١٣٨۵٢٧١۴٧- 09151567905

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments