آبپاش مخفی شونده و راهنمای تنظیم آن

آبپاش مخفی شونده و راهنمای تنظیم آن

کمبود منابع طبیعی، به‌ویژه کاهش منابع آب، به یکی از مسائل حیاتی و فوری جهانی تبدیل‌شده است. این موضوع، نه‌تنها موردتوجه کارشناسان و مسئولان سراسر جهان قرار دارد، بلکه از طریق بررسی‌های صورت گرفته نیز مشخص‌شده که مصرف نادرست و استفاده از روش‌های غلط آبیاری در کشاورزی و فضاهای سبز، اصلی‌ترین عامل کمبود آب است. با توجه به این مسئله، کمپانی‌های فعال درزمینه فضای سبز و کشاورزی، به دنبال راهکارهای نوین و مؤثری برای استفاده بهینه از منابع آب هستند. این کمپانی‌ها، پس از تلاش‌های فراوان، به روش آبیاری بارانی، دست پیداکرده‌اند و آبپاش هانتر، یکی از وسیله‌هایی است که این روش را پیاده‌سازی می‌کند.

آبپاش هانتر مخفی شونده چیست؟

آبپاش هانتر مخفی شونده، از دو قسمت تشکیل‌شده است. یکی از این قسمت‌ها، ثابت است و همواره در دل خاک قرار می‌گیرد تا پنهان بماند و بخش دیگر، قابلیت حرکت دارد و در زمان آبیاری، این قسمت مخفی‌شده در زیرخاک، به سطح زمین می‌آید تا آبیاری، انجام شود. این دو بخش با همکاری یکدیگر، امکان آبیاری مؤثر و بهینه را فراهم می‌کنند.

عملکرد آبپاش هانتر مخفی شونده

عملکرد این گروه از آبپاش‌ها، براساس یک روش بسیار ساده است. این سیستم، شامل دو بخش است؛ بخش ثابتی که درون خاک نصب‌شده و همیشه پنهان است و بخش متحرک. این بخش متحرک، هنگامی‌که شیر آب، باز می‌شود، از زیرخاک بیرون می‌آید و آبیاری را انجام می‌دهد.

پس از اتمام عملیات آبیاری و بستن شیر آب، جریان آب قطع می‌شود و بخش متحرک سیستم با استفاده از فنرهای موجود در آن، جمع شده و دوباره در زیرخاک، پنهان می‌شود. با توجه به این ویژگی که آبپاش مخفی شونده، قابلیت مخفی شدن دارد، استفاده از این نوع آبپاش در فضای زمین، تأثیر منفی بر زیبایی باغ، چمن و سایر قسمت‌های فضای سبز ندارد. این سیستم، علاوه بر ارائه آبیاری، باعث می‌شود زیبایی و آراستگی فضای سبز، حفظ شود.

مزایای استفاده از آبپاش هانتر مخفی شونده

استفاده از این آبپاش، از مزایای منحصربه‌فردی برخوردار است و این ویژگی‌ها باعث شده تا این محصول، جایگاه ویژه‌ای در میان مصرف‌کنندگان پیدا کند. برخی از ویژگی‌ها و مزایای این آبپاش‌ها عبارت‌اند از:

  1. آبیاری هوشمند: سیستم این گروه از آبپاش‌ها، باعث بهینه شدن فرآیند آبیاری شده است و با استفاده از فشار آب، سرسبز ماندن زمین‌ها را تضمین می‌کند.

  2. حفظ زیبایی فضای سبز: با پنهان شدن در زیرخاک، این آبپاش‌ها از دید مخاطبین، پنهان می‌شوند و تأثیر منفی بر زیبایی فضای سبز ندارند و هر زمان که لازم باشد، آبیاری را انجام می‌دهند.

  3. کارایی بالا: طراحی و ساختار این آبپاش‌ها به‌گونه‌ای است که کارایی بالایی در آبیاری داشته باشند و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شوند.

  4. بازدهی بالا: استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در ساختار این آبپاش‌ها، باعث افزایش بازدهی در آبیاری و بهبود رشد گیاهان می‌شود.

دستورالعمل نصب آبپاش هانتر مدل مخفی شونده

برای نصب آبپاش هانتر مدل مخفی شونده، باید برخی مراحل و دستورالعمل‌ها را رعایت کرد تا به بهترین نتیجه ممکن رسید. در ادامه، دستورالعملی که باید برای نصب آبپاش‌های مخفی شونده دنبال کنید را بررسی می‌کنیم:

  • تراز کردن: ابتدا، اطمینان حاصل کنید که زمین، کاملاً تراز است. هرگونه ناهمواری در زمین، ممکن است باعث عدم عملکرد صحیح آبپاش شود.

  • تنظیم قطاع پاشش: قبل از نصب آبپاش، قطاع پاشش آن را تنظیم کنید تا به شکل مطلوبی آبیاری را انجام دهد. برای این کار، آبپاش را در وضعیت متعادل قرار داده و سپس، با چرخاندن قطعه پلاستیکی بالای آن، قطاع پاشش را به‌دقت تنظیم کنید. توجه داشته باشید که قطاع پاشش، باید در جهت مطلوب و مطابق با نیازهای آبیاری تنظیم شود.

  • ثبت موقعیت مناسب: پس از تنظیم قطاع پاشش، مطمئن شوید که آبپاش، در موقعیت مطلوبی قرارگرفته است. این موقعیت، بهترین حالتی است که قطعه پلاستیکی بالای آبپاش، در آن قرار بگیرد.

سخن پایانی

شرکت هانتر، یکی از پیشگامان درزمینه تولید انواع تجهیزات آبیاری در جهان است. این شرکت، به دلیل ناکارآمدی‌های بسیاری که در سیستم‌های آبیاری بارانی وجود داشت، تصمیم به تولید اولین آبپاش‌های مخفی شونده در فضاهای سبز گرفت. در ابتدا، این آبپاش‌ها تنها در زمین‌های گلف، مورداستفاده قرار می‌گرفتند، اما با عملکرد عالی خود، توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

آبپاش‌های هانتر با ویژگی منحصربه‌فرد خود، یعنی مخفی شدن، مشکلات تجهیزات قدیمی را کاملاً برطرف کردند. در ابتدا، به دلیل قیمت بالای آن‌ها، فقط افراد خاصی از آن‌ها استفاده می‌کردند، اما با گذر زمان، آبپاش‌های هانتر، به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و محبوب برای کشاورزان، تبدیل شدند.

این آبپاش‌ها، با فرایند چرخشی یا روتری خود، بیشترین بهره را از سیستم آبیاری به‌دست می‌آورند. آبپاش‌های هانتر، هنگامی قابل‌مشاهده هستند که آبیاری، آغاز می‌شود و با فشار آب در پشت رایزر، به ارتفاع مشخصی، بالا می‌آیند و شروع به فعالیت می‌کنند. پس از پایان عملیات آبیاری نیز به‌طور خودکار، به موقعیت اولیه خود بازمی‌گردند. برای اطلاعات بیشتر به ساعت آموزشی بازرگانی آب نیرو مراجعه فرمایید

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments